abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219252461
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 17:20 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Niet mee eens. De familie van Jan Steen doet niet vaak (nooit?) iets met reclames. Ze kregen die lichtgevende bal opgestuurd en een pakket chocola ofzo, maar reclames?

En volgens mij kunnen de kinderen/ouders beslissen of ze in beeld komen. Er worden ook kinderen afgeschermd.

Ik betwijfel of ze ‘zeer goed gecompenseerd worden van onze belastingcenten’. Ze hebben veel extra kosten, ze heeft er wel een keer een post over gemaakt. Soms komt een kind met helemaal niks en moet alles gekocht worden, van onderbroek tot fiets.
Bij de QenA op haar insta staat het een en ander uitgelegd. De eerste vraag en antwoord gaat over de zichtbaarheid van de jongens in posts.

Wat zou jouw optie zijn? Kinderen koste wat het kost thuis laten wonen bij ouders die daar niet toe in staat zijn, zodat ‘onze belastingcenten’ niet naar pleegzorg gaat?
Veel reclames maar onbewust , Wehkamp noem ik als voorbeeld.

Ze wisselen veeel met kinderen waarschijnlijk hun leeftijd en pensioen of weigeren van…

Ze krijgen honderden euro’s je per kind.

Je kunt kinderen thuis laten, geld investeren om te laten werken etcetera
pi_219252465
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 17:36 schreef Hocuspocus2 het volgende:
Tamara en Sint Maarten perikelen. Ik geloof dat ik het gedrag van Tamara, die een snoepje uit handen van een vrouw mept, asocialer vind dan de vrouw die verwacht dat een kindje dankjewel zegt 🧐.
Ze had ook gewoon kunnen zeggen dat haar zoon het nog niet kan zeggen. Tjonge
Ik snap Tamara wel. 2 jaar geleden had mijn oudste bij iemand geen snoepje verdient want hij had niet goed gezongen. Hij heeft verbale ontwikkelingsdyspraxie en een taalontwikkelingsstoornis.
Toen was ik ziedend.

En gisteren wel 8 keer gehoord 'maar hij moet toch ook zingen', kijkend naar mijn 5 jarige die nonverbaal is.

En dan moet ik elke keer mijn kinderen verdedigen. Het breekt mijn hart. Dus ja, lazer op met je kut snoepjes.
pi_219252472
quote:

[..]
Niet mee eens. De familie van Jan Steen doet niet vaak (nooit?) iets met reclames. Ze kregen die lichtgevende bal opgestuurd en een pakket chocola ofzo, maar reclames?

En volgens mij kunnen de kinderen/ouders beslissen of ze in beeld komen. Er worden ook kinderen afgeschermd.

Ik betwijfel of ze ‘zeer goed gecompenseerd worden van onze belastingcenten’. Ze hebben veel extra kosten, ze heeft er wel een keer een post over gemaakt. Soms komt een kind met helemaal niks en moet alles gekocht worden, van onderbroek tot fiets.
Bij de QenA op haar insta staat het een en ander uitgelegd. De eerste vraag en antwoord gaat over de zichtbaarheid van de jongens in posts.

Wat zou jouw optie zijn? Kinderen koste wat het kost thuis laten wonen bij ouders die daar niet toe in staat zijn, zodat ‘onze belastingcenten’ niet naar pleegzorg gaat?
Dit. Plus ze betalen met hun ‘leven’ en gezinsmomenten hè. Dag in dag uit zorgen ze voor de kinderen. Ik kan er alleen maar respect voor hebben.

En traumasensitief opvoeden is niet niks. Als ze het goed doen, en daar twijfel ik bij de genoemde gezinnen niet over, verdienen ze wat mij betreft alle lof
pi_219252474
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 17:11 schreef Blossemtje_twente het volgende:
Ik vind al die pleegzorg accounts ook zorgelijk.

Familie Jan steen maakt openlijk reclames. Daarnaast ben je als ouder niet in positie om “bezwaar te maken over het wel of niet in beeld brengen”.

Met liefde van Anna altijd respectvol, geen reclames… mooi account.
Maar waarom benoemen “kind is nog nooit uiteten geweest” kinderen gaan met plastic tas naar school.

Al deze pleegouders worden zeer goed gecompenseerd van onze belastingcenten. Het is jullie “job” dat alles normaal verloopt.

Naast familievloggers. Vind ik deze tak nog veel zorgelijker.
Kan moeder Steen niet aardig vinden. Altijd klagen en zeuren overal over. Er zijn te weinig pleeggezinnen. Als ik haar geklaag lees is het geen aanbeveling pleegouder te worden plus ze krijgt mij te graag complimenten. Ik vind het een negatieve vrouw. Denk dat ze toe is aan pensioen.
pi_219252512
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 17:49 schreef Blossemtje_twente het volgende:

[..]

Ze wisselen veeel met kinderen waarschijnlijk hun leeftijd en pensioen of weigeren van…

Ik vind jouw hele kijk hierop erg vreemd maar je laatste zin slaat werkelijk alles!!! Je hebt duidelijk geen benul wat redenen kunnen zijn om een kind uit huis te plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rimboequeen op 12-11-2025 19:00:57 (Letter vergeten ) ]
pi_219252520
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 17:49 schreef Blossemtje_twente het volgende:

[..]

Ik ben het echt niet met je eens dat pleegouders veel geld krijgen. Ik weet uit eerste hand dat je bijvoorbeeld geen aanspraak kunt maken op kinderopvangtoeslag, maar bij (in ieder geval) langdurige pleegzorg kun je wel verwachten dat kind ook naar kdv zal moeten. De compensatie die staat voor pleegzorg is lager dan kinderopvang toeslag.
pi_219252536
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 17:59 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]
Ik vind jou hele kijk hierop erg vreemd maar je laatste zin slaat werkelijk alles!!! Je hebt duidelijk geen benul wat redenen kunnen zijn om een kind uit huis te plaatsen.
Dit! Echt een bizarre redenering.
pi_219252537
quote:

[..]

Doen ze

Waarschijnlijk net al Vlaardingen…die ouders voelen zich gedwongen
pi_219252538
quote:

[..]

Heb jij zelf ervaring met pleegouders?
pi_219252541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:01 schreef Schevetuin het volgende:

[..]
Ik ben het echt niet met je eens dat pleegouders veel geld krijgen. Ik weet uit eerste hand dat je bijvoorbeeld geen aanspraak kunt maken op kinderopvangtoeslag, maar bij (in ieder geval) langdurige pleegzorg kun je wel verwachten dat kind ook naar kdv zal moeten. De compensatie die staat voor pleegzorg is lager dan kinderopvang toeslag.
Hou opgaat uit jeugdzorg gewoon
pi_219252543
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:01 schreef Schevetuin het volgende:

[..]
Het is hun job … doen niet vrijwillig. Dat zeg ik
pi_219252556
Wat een bullshit!!!
pi_219252567
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:13 schreef Blossemtje_twente het volgende:

[..]
Hou opgaat uit jeugdzorg gewoon
Wat zeg je?
pi_219252593
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:14 schreef Blossemtje_twente het volgende:

[..]
Het is hun job … doen niet vrijwillig. Dat zeg ik
Wat erg wat jij hier allemaal uitkraamt en wat totaal niet klopt!
Hoe kom je erbij dat het zo werkt?
Door dit soort berichten krijgt de pleegzorg dus de slechte naam.
Klopt niks van wat je zegt!
pi_219252637
Ik ben heel blij te lezen dat vrijwel iedereen hier snapt dat de stellingen van Blossempje niet kloppen.

Dus laten we weer ontopic gaan.

Als je wilt klagen over de misinformatie die je zelf verspreid moet je een ander forum zoeken.
Jammer dat je geen idee hebt hoe zwaar, moeilijk, en ja ook bewonderingswaardig de échte situaties zijn.

Ik snap niet waarom je hierboven de hel van vlaardingen aanhaalt. Dit alles slaat echt kant nog wal.

En heeft niks meer met dit topic te maken.
pi_219252638
Zeker niet eens met de algemene mening van Blossemtje_twente over jeugdzorg, integendeel.
Maar wel met dat ik ook vind dat deze kinderen eigenlijk niet in beeld zouden moeten komen.
Ja, de kinderen en ouders kunnen daarover beslissen, maar we weten allemaal dat in ieder geval de minderjarigen de consequenties niet kunnen inschatten. Soms moet je mensen/kinderen tegen zichzelf beschermen. Deze kinderen hebben met vaak al moeilijk genoeg.
pi_219252665
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:36 schreef Harper het volgende:
Zeker niet eens met de algemene mening van Blossemtje_twente over jeugdzorg, integendeel.
Maar wel met dat ik ook vind dat deze kinderen eigenlijk niet in beeld zouden moeten komen.
Ja, de kinderen en ouders kunnen daarover beslissen, maar we weten allemaal dat in ieder geval de minderjarigen de consequenties niet kunnen inschatten. Soms moet je mensen/kinderen tegen zichzelf beschermen. Deze kinderen hebben met vaak al moeilijk genoeg.
Eens. Kinderen zijn kwetsbaar. Kinderen in pleegzorg nog veel meer.
pi_219252709
AM al uit de bestseller top 60. Misschien toch te weinig boeken gedrukt zegt ze...
Nee schat, het is een waardeloos boek dat alleen interessant is voor je die-hard fans.

De recensies op verschillende sites zijn trouwens ook niet mals. Zie vaak voorbij komen dat mensen aangeven ChatGPT te herkennen. Ze valt best wel door de mand met dat nieuwe boek, op alle vlakken.
pi_219252722
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:50 schreef Weerikier het volgende:
AM al uit de bestseller top 60. Misschien toch te weinig boeken gedrukt zegt ze...
Nee schat, het is een waardeloos boek dat alleen interessant is voor je die-hard fans.

De recensies op verschillende sites zijn trouwens ook niet mals. Zie vaak voorbij komen dat mensen aangeven ChatGPT te herkennen. Ze valt best wel door de mand met dat nieuwe boek, op alle vlakken.
Heeft ze het ook over haar familie in dit nieuwe boek, over haar ouders?
pi_219252723
Ik weet niet over welke pleegzorgaccounts het hier gaat, maar ik volg bijvoorbeeld gezinshuis diki en die vind ik wel echt leuk om te volgen. Lekker chaotisch en normaal.

Wie is trouwens milou over wie het soms hier gaat?

Pascal zou echt geen samenwerkingen moeten hebben, zo schrijnend hoe ze er aan toe is 🥺 en dan zegt ze ook nog ergens in de comments dat ze niet aankomt omdat het volgens haar diëtist of dokter "allemaal naar haar beschadigde organen gaat" wie gelooft dat nou?
pi_219252775
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:53 schreef Beppie12345 het volgende:

[..]
Heeft ze het ook over haar familie in dit nieuwe boek, over haar ouders?
Geen flauw idee.. ik heb de eerste 20 bladzijden of zo gelezen van dat 1e boek en dat vond ik al zo vreselijk qua schrijfstijl, opbouw en verwijten naar haar familie dat ik me aan dat 2e opstel echt niet ga wagen. Ik heb er stukjes van gezien die ze zelf gedeeld heeft en dat waren stuk voor stuk grote klaagzangen over en gehak op, de zogenaamde haters.
pi_219252783
Ik vind het ook best bijzonder dat AM de uitgeven tegenspreekt als hij zegt dat ze alweer uit de top 60 is vanwege veel nieuwe boeken in deze tijd. Ze denkt het beter te weten: er zijn te weinig boeken gedrukt.
Het lijkt me duidelijk dat ze door de voorverkoop in de top 60 is gekomen.
Wel lijken de oplages me klein, als er nu al een derde druk aankomt. Maar zo zal deze uitgeven wel werken. Weinig risico voor als het boek snel populariteit verliest.
pi_219252806
Die story van Sanneke waarin ze haar boodschappen bonnetje toelicht maakt wel duidelijk dat ze echt niet goed door heeft (of had) hoe ongezond haar voeding toch was. Maar ik vind het mooi dat ze dit zo bespreekt, het is idd best kwetsbaar. En hopelijk lukt het haar om betere en gezondere eet- en beweeggewoonten aan te leren.

(Wel opvallend hoe snel ze het vegetarisch eten weer laat vallen trouwens, nadat ze niet zo lang geleden nog moest huilen om de veewagen)
pi_219252821
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 19:02 schreef Harper het volgende:
Ik vind het ook best bijzonder dat AM de uitgeven tegenspreekt als hij zegt dat ze alweer uit de top 60 is vanwege veel nieuwe boeken in deze tijd. Ze denkt het beter te weten: er zijn te weinig boeken gedrukt.
Het lijkt me duidelijk dat ze door de voorverkoop in de top 60 is gekomen.
Wel lijken de oplages me klein, als er nu al een derde druk aankomt. Maar zo zal deze uitgeven wel werken. Weinig risico voor als het boek snel populariteit verliest.
Ja, als je oplage maar klein genoeg is kun je al heel snel met veel bombarie een tweede druk aankondigen (of nu dus zelfs al een derde).

Mja toegeven dat haar boek geen stand houdt op zichzelf in deze drukke periode zal vast als falen voelen en daar houdt ze denk ik niet zo van ;)
pi_219252829
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 18:53 schreef meesterinbreekster het volgende:
Ik weet niet over welke pleegzorgaccounts het hier gaat, maar ik volg bijvoorbeeld gezinshuis diki en die vind ik wel echt leuk om te volgen. Lekker chaotisch en normaal.

Wie is trouwens milou over wie het soms hier gaat?

Pascal zou echt geen samenwerkingen moeten hebben, zo schrijnend hoe ze er aan toe is 🥺 en dan zegt ze ook nog ergens in de comments dat ze niet aankomt omdat het volgens haar diëtist of dokter "allemaal naar haar beschadigde organen gaat" wie gelooft dat nou?
Milouhofmeester, deelt ontzettend veel linkjes vooral van haar horloge🫢
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')