Ik heb in 2000 of 2001 echt nog wel ingebeld, het duurde even voordat ik het abonnement bij wanadoo had geregeld. Dure weken waren datquote:Op dinsdag 11 november 2025 13:14 schreef D. het volgende:
Maart 2000 was toch geen inbellen meer? Volgens mij hadden we in ‘97 kabel
Ekte bazen gebruikten altervista.quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:01 schreef golfer het volgende:
1995 begonnen met Internet.
Zoekmachines als Yahoo en AltaVista en een jaar later Ilse.
14K4 modem via telefoonlijn:
Bekijk deze YouTube-video
Ik was toen druk met mijn muziekverzameling aanvullen via Napster en WinMXquote:Op dinsdag 11 november 2025 13:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb in 2000 of 2001 echt nog wel ingebeld, het duurde even voordat ik het abonnement bij wanadoo had geregeld. Dure weken waren dat
WinMXquote:Op dinsdag 11 november 2025 13:22 schreef D. het volgende:
[..]
Ik was toen druk met mijn muziekverzameling aanvullen via Napster en WinMX
Ojaaaa, Sonique, die was ik helemaal vergetenquote:Op dinsdag 11 november 2025 13:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
WinMXEn dan luisteren met Winamp (gebruik ik nog steeds) of Sonique, of een andere hippe mediaplayer
Die naam kwam een tijdje geleden ineens weer in me op, net als Quicktime, waar ik de trailer van Lord of the Rings (Fellowship of the Ring) mee bekeek. Die duurde dik 4 uur om binnen te halen op de inbelmodemquote:Op dinsdag 11 november 2025 13:29 schreef D. het volgende:
[..]
Ojaaaa, Sonique, die was ik helemaal vergeten
Netscape navigator jonge.quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:21 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ekte bazen gebruikten altervista.
Die bestaan pas sinds 2000.quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:21 schreef KillemWieft het volgende:
Ekte bazen gebruikten altervista.
Dat geluidje kun je ook afspelen in het Museum van de 20ste eeuw, zo leukquote:Op dinsdag 11 november 2025 13:01 schreef golfer het volgende:
1995 begonnen met Internet.
Zoekmachines als Yahoo en AltaVista en een jaar later Ilse.
14K4 modem via telefoonlijn:
Bekijk deze YouTube-video
Ook die bestaat pas sinds 2000quote:
Winamp sinds 1997 en Sonique is uit 2002quote:En dan luisteren met Winamp (gebruik ik nog steeds) of Sonique, of een andere hippe mediaplayer
Ik ken alleen de BBS (Bulletin Board System). Zoiets?quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Overigens had mijn huisgenoot al begin jaren 90 iets wat je nu internet zou noemen, het was praten via de computer die inbelde. Zijn vader was zendamateur en dit was een soort next generation. Hij mocht dat van ons alleen na 10 uur ‘s avonds gebruiken, anders waren we telefonisch niet bereikbaar.
Een vriend van mijn broer had inderdaad al jaren eerder internet via de Universiteit.quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:38 schreef Doedezemaar het volgende:
Overigens had mijn huisgenoot al begin jaren 90 iets wat je nu internet zou noemen, het was praten via de computer die inbelde. Zijn vader was zendamateur en dit was een soort next generation. Hij mocht dat van ons alleen na 10 uur ‘s avonds gebruiken, anders waren we telefonisch niet bereikbaar.
Ik ben in 1999 het internet opgegaan met inbellen (en binnen een paar weken een 2e telefoonlijn genomen zodat ik niet onbereikbaar was als ik op het internet zat). Dat was 9600 en 19.200 kBps. Mijn Fok!-account is van eind 2000.quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:14 schreef D. het volgende:
BBned komt me bekend voor, wist niet dat die nog bestonden in 2022. Ik heb een tijdje technische helpdesk gedaan voor ADSL-providers. Toen nog KPN, BabyXL (werd later ook KPN) en BBned.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:05 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik ben in 1999 het internet opgegaan met inbellen (en binnen een paar weken een 2e telefoonlijn genomen zodat ik niet onbereikbaar was als ik op het internet zat). Dat was 9600 en 19.200 kBps. Mijn Fok!-account is van eind 2000.
Mijn toenmalige provider leverde geen kabel-internet, dus ik moest wachten tot december 2001 om op 1/8 Mbps ADSL te kunnen gaan internetten.
Op een gegeven moment ging de provider upgraden en werd dat 2/20 Mbps ADSL-2. Ik kreeg gratis een nieuw modem omdat de hele ADSL-1 infractructuur aan hun kant verdween.
Eind 2022 stopte mijn provider met ADSL omdat de partij waarop zij leverden (BBned) ermee stopte; de provider was al veel meer een hosting- en service-provider geworden. T-Mobile had een klein jaar eerder glasvezel uitgerold in de buurt, dus naar 400 Mbps overgestapt.
En een jaar later trokken ze ook de stekker uit de e-mail service, toen moest ik na een kleine 25 jaar een ander e-mail adres nemen. Ze kondigden dat pas 4 maanden van tevoren aan, en het was hard werken om alle sites waar ik dat oude e-mail adres als login- en/of contact-gegevens had te vinden en aan te passen.
Je hebt gelijk, in 2010 is BBned door Tele2 overgenomen, en vanaf 2012 is geleidelijk ook de merknaam vervangen door Tele2. Ik wist dat mijn ADSL aanvankelijk door BBned werd geleverd, en in de "we gaan ermee stoppen" communicatie werd niet expliciet gezegd de naam genoemd van de partij was die stopte met het leveren van ADSL, en dus ook mijn provider noopte de dienst niet langer aan te bieden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:17 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
BBned komt me bekend voor, wist niet dat die nog bestonden in 2022. Ik heb een tijdje technische helpdesk gedaan voor ADSL-providers. Toen nog KPN, BabyXL (werd later ook KPN) en BBned.
Je bedoelt vast IRCquote:Op dinsdag 11 november 2025 14:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ergens midden jaren 90 kreeg ik een Kabelmodem, om te testen. Ding vrat stroom maat geen tikken.
Prille internet tijd, chatten via Chat GTP, me helemaal suf gedopt met lui die ik daar leerde kennen. Memories.
Begin 98 mijn man leren kennen, sindsdien samen. Veel mensen vonden het sneu, dat je partners op internet leert kennen, al die hebben dat al jaren geleden ook ontdekt
Tot 2022 nog ADSL gebruikt? 😱quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:05 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ik ben in 1999 het internet opgegaan met inbellen (en binnen een paar weken een 2e telefoonlijn genomen zodat ik niet onbereikbaar was als ik op het internet zat). Dat was 9600 en 19.200 kBps. Mijn Fok!-account is van eind 2000.
Mijn toenmalige provider leverde geen kabel-internet, dus ik moest wachten tot december 2001 om op 1/8 Mbps ADSL te kunnen gaan internetten.
Op een gegeven moment ging de provider upgraden en werd dat 2/20 Mbps ADSL-2. Ik kreeg gratis een nieuw modem omdat de hele ADSL-1 infractructuur aan hun kant verdween.
Eind 2022 stopte mijn provider met ADSL omdat de partij waarop zij leverden (BBned) ermee stopte; de provider was al veel meer een hosting- en service-provider geworden. T-Mobile had een klein jaar eerder glasvezel uitgerold in de buurt, dus naar 400 Mbps overgestapt.
En een jaar later trokken ze ook de stekker uit de e-mail service, toen moest ik na een kleine 25 jaar een ander e-mail adres nemen. Ze kondigden dat pas 4 maanden van tevoren aan, en het was hard werken om alle sites waar ik dat oude e-mail adres als login- en/of contact-gegevens had te vinden en aan te passen.
Ik deed geen dingen waarbij hoge snelheden echt uitmaakten, hoewel de huidige download-snelheid van een Linux-distributie, of mijn GeForce-drivers, wel lekker is. Dus ik ben bij dezelfde provider blijven hangen totdat zij uiteindelijk de stekker eruit moesten trekken, voor kabel-internet had ik van provider moeten switchen. Vandaar ook dat ik een e-mail adres met 25 jaar geschiedenis had.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tot 2022 nog ADSL gebruikt? 😱
Wist niet eens dat dat nog bestond.
Ik ben in 2012 van Nijmegen, waar ik toen nog UPC kabel had, verhuisd naar een piepklein dorpje op het platteland (met nog geen 800 inwoners) en zelfs daar was toen gewoon kabelinternet beschikbaar.
En 1 of 2 jaar later hadden we ook al glasvezel.
Neen. Altervista waren search engine mirrors voor crackz en warez. Ik weet zeker dat die er in 1997 al waren want toen ik studeerde zat ik op de Uithof shit te downloaden.quote:
Raar, want volgens hun eigen info op Wikipedia zijn ze in 2000 in Italië opgericht door studenten aan de Polytechnische Universiteit van Turijn.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:48 schreef KillemWieft het volgende:
Neen. Altervista waren search engine mirrors voor crackz en warez. Ik weet zeker dat die er in 1997 al waren want toen ik studeerde zat ik op de Uithof shit te downloaden.
Ik ook, weet volgens mij de exacte URL (neighbourhood) ook nog welquote:
was dat niet astalavista.box.sk?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:48 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Neen. Altervista waren search engine mirrors voor crackz en warez. Ik weet zeker dat die er in 1997 al waren want toen ik studeerde zat ik op de Uithof shit te downloaden.
Bij Tripod was het iig members.tripodnet.nl/~sitenaam.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ook, weet volgens mij de exacte URL (neighbourhood) ook nog wel
Weet je je nummer nog?quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:39 schreef golfer het volgende:
En vanaf 1997 ook veel gebabbeld via ICQ.
Niet helemaal zeker meer maar ik geloof 106.002quote:
Ik meen me de mijne te herinneren, maar dat kan ook m'n oude 06 zijn geweestquote:
Daar heb ik wel eens een virus binnengehaald op de pc van mijn ouders, op zoek naar een of andere crack. En toen is alle data volledig vernaggeld. Ik wist natuurlijk nergens vanaf, echt heel vreemd dat ie het opeens niet meer deed! Nooit opgebiecht.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
was dat niet astalavista.box.sk?
https://en.wikipedia.org/wiki/Astalavista.box.sk
De hacker? 😱quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:16 schreef Eightyone het volgende:
![]()
Of een hacker die een site binnen kroop.
Die kon volledig overnieuw gemaakt worden.
Een volledig nieuwe installatie van Wordpress, en vervolgens alle puzzelstukjes van de (vrij ingewikkelde) oude site weer op de juiste plek zien te krijgen.quote:
Ik weet m'n nummer nog 21702135 maar kon er jaren geleden (toen het nog bestond) niet meer bij omdat het email adres niet meer bestond... zo ging dat toen nog....quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:39 schreef golfer het volgende:
En vanaf 1997 ook veel gebabbeld via ICQ.
Dat is een stuk sneller dan een nieuwe hacker makenquote:Op dinsdag 11 november 2025 18:35 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een volledig nieuwe installatie van Wordpress, en vervolgens alle puzzelstukjes van de (vrij ingewikkelde) oude site weer op de juiste plek zien te krijgen.
Uiteindelijk kwam er een nieuwe online, die meer recht-toe-recht-aan was.
Leuk verhaal en ik herken het. Alleen was ik degene die de allereerste was met een computer in het gezin, waar ik trouwens alweer bijna uitvloog. Een Commodore 64, die toen net op de markt verschenen was. Ik keek er op neer, want ik wilde eigenlijk een IBM PC, maar dat geld had ik niet. Op de Commodore heel veel geprogrammeerd. Inderdaad adresbestandjes, kalenders, spelletjes zelf verzonnen en geprogrammeerd, tekst-adventures, noem maar op. Ik was addicted, zat de meeste uren achter het scherm te programmeren. Er kwamen zelfs mensen uit de buurt kijken wat een computer was en ze keken met verbazing dat dat ding van alles vanzelf deed. Zo ben ik ook verliefd geworden op computers. Dat je ze kon programmeren. Dat begon met programmeerbare rekenmachines op school (TI-51-III en TI-57). Was heel slecht voor het leren, want ik schreef programmaatjes die eigenlijk het huiswerk deden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:42 schreef Chandler het volgende:
Och wat heerlijk, even terugblikken naar de tijd van en voor het echte internet.
Eerste kregen we ISDN (ergens begin 1990) met wel 4 nummers, zo hadden alle kinderen een eigen telefoon op de kamer en m'n ouders 1tje in de woonkamer.. en toen een modem op de studeerkamer van m'n pa.. Ik had rond 1994 zelf ook al een computer met wel een 105MB harddisk en groene, niet oranje CGA scherm... via m'n pa zijn werk (school, daar werden computers van 10-15k na 3 jaar afgeschreven en konden met personeel mee naar huis).
Eerst van alles gedaan zonder verbinding naar de buitenwereld, veel geprogrammeerd, allerlei programma's gemaakt. Dagboeken, Kalenders, Adresboeken, dat soort dingen. Spelletjes als mamba, nibbles, gorilla maar later ook Crystal Caves, Duke Nukem, Commander Keen en vele anderen..
Pas toen we een modem kregen (volgens mij was de eerste 2400 baud) konden we verbinding maken met computers buiten ons huis. (zal ergens rond 95 geweest zijn)
Eerst BBSen (Remote Access met FOSSIL driver om de modem te kunnen gebruiken) zowel bellen als zelf hosten. Heerlijk. ANSI Schermen maken, code downloaden, 64k demos.. god wat een mooie tijd. Programmeren in BASIC wat later QuickBASIC (PDS) werd.
En toen de eerste rustige stapjes naar het internet, daar was eerst FIDONET om berichten met elkaar te versturen
En daarna omdat we kabel kregen waren we een van de eerste klanten van CASTEL internet waardoor we konden internetten.. maar sloom was het en de websites gingen nergens over. Mailtjes waren simpel zonder opmaak.
De grote wereld was bereikbaar. Kazaa, DC++, geocities, crosswinds (gratis hosting van 2gb sites), startpagina concepten die als paddestoelen uit de grond knaalden. Lycos wat de beste zoek machine was, evenals altervista en dergelijke...
Toen had ik moeten investeren in Bitcoin... vriend van mij zei het rondom 2000 tegen mij, doen gozer... had ik maar geluisterd... haha... hij is iig van de rader verdwenen met z'n bergen met coins..![]()
Heerlijk.. Wordt er bijna sentimenteel van![]()
Leuk om trouwens al die referenties te zien hier.
En dan zo'n vriend hebben die grappig wil zijn en vraagt of je zijn game wil testen en stuurt je een exe bestand per email, deze open je maar het spelletje werkt niet. Even later gaat je CD lade open.. LOL, gehacked. Was toen nog zo simpel....
Commodore 64quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:49 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Leuk verhaal en ik herken het. Alleen was ik degene die de allereerste was met een computer in het gezin, waar ik trouwens alweer bijna uitvloog. Een Commodore 64, die toen net op de markt verschenen was. Ik keek er op neer, want ik wilde eigenlijk een IBM PC, maar dat geld had ik niet. Op de Commodore heel veel geprogrammeerd. Inderdaad adresbestandjes, kalenders, spelletjes zelf verzonnen en geprogrammeerd, tekst-adventures, noem maar op. Ik was addicted, zat de meeste uren achter het scherm te programmeren. Er kwamen zelfs mensen uit de buurt kijken wat een computer was en ze keken met verbazing dat dat ding van alles vanzelf deed. Zo ben ik ook verliefd geworden op computers. Dat je ze kon programmeren. Dat begon met programmeerbare rekenmachines op school (TI-51-III en TI-57). Was heel slecht voor het leren, want ik schreef programmaatjes die eigenlijk het huiswerk deden.
Internet heeft de functie van de computer totaal veranderd. Wat ik ergens wel jammer vind. Het programmeren is helemaal naar de achtergrond verhuisd. Maar ja, als je nu nog acceptgiro's op de bus moet doen, brieven moet gaan schrijven, en naar de bibliotheek moet om dingen op te zoeken, dat is ook weer zo wat. Kun je nagaan hoe alles is veranderd.
Heb hem nog steeds, nou ja, niet die ene meer die ik toen gekocht had, die is allang naar de hemel. Briljante computer. Ik ben zo blij dat ik die tijd heb mee mogen maken. En spelletjes als Frogger, Motor mania, Impossible mission ("Stay for a while. Stay forever! hahahahaha"), Yie ar Kung-Foe.quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Commodore 64![]()
![]()
Sindsdien ben ik altijd blijven gamen
Alleen dan niet op pc.
Je hebt gelijk!quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
was dat niet astalavista.box.sk?
https://en.wikipedia.org/wiki/Astalavista.box.sk
En tegenwoordig kan je ChatGpt om hulp vragen, of zelfs grote delen over laten nemen. Html schrijven tel ik hierbij ook mee.quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:49 schreef -Sigaartje het volgende:
Internet heeft de functie van de computer totaal veranderd. Wat ik ergens wel jammer vind. Het programmeren is helemaal naar de achtergrond verhuisd.
Wat een tijd hé.quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:49 schreef -Sigaartje het volgende:
Leuk verhaal en ik herken het. Alleen was ik degene die de allereerste was met een computer in het gezin, waar ik trouwens alweer bijna uitvloog. Een Commodore 64, die toen net op de markt verschenen was. Ik keek er op neer, want ik wilde eigenlijk een IBM PC, maar dat geld had ik niet. Op de Commodore heel veel geprogrammeerd. Inderdaad adresbestandjes, kalenders, spelletjes zelf verzonnen en geprogrammeerd, tekst-adventures, noem maar op. Ik was addicted, zat de meeste uren achter het scherm te programmeren. Er kwamen zelfs mensen uit de buurt kijken wat een computer was en ze keken met verbazing dat dat ding van alles vanzelf deed. Zo ben ik ook verliefd geworden op computers. Dat je ze kon programmeren. Dat begon met programmeerbare rekenmachines op school (TI-51-III en TI-57). Was heel slecht voor het leren, want ik schreef programmaatjes die eigenlijk het huiswerk deden.
Internet heeft de functie van de computer totaal veranderd. Wat ik ergens wel jammer vind. Het programmeren is helemaal naar de achtergrond verhuisd. Maar ja, als je nu nog acceptgiro's op de bus moet doen, brieven moet gaan schrijven, en naar de bibliotheek moet om dingen op te zoeken, dat is ook weer zo wat. Kun je nagaan hoe alles is veranderd.
Met collega's was ik geabonneerd op Compute! Gazette. Daar stonden intik-programma's in en werden veel dingen in uitgelegd en vragen van lezers beantwoord. Ze zijn nog steeds digitaal op internet.quote:Op woensdag 12 november 2025 06:52 schreef Chandler het volgende:
[..]
Wat een tijd hé.
Mijn vader begon met een ZX Spectrum... heb ik ook wel eens achter gezeten... ook de C64 hebben we in huis gehad maar weinig mee gedaan... pas toen de 8088 kwam hadden we een echte computer in huis!
Idd heel veel programmeren, boeken halen bij de bieb en je computernetwerk bevragen (vrienden)
Ik weet het, iedere week stonden er weer een paar pagina's met code in die je zo kon overtypen en hoppa dan had je een werkend programma. Het programeer leven was toen een stuk simpeler.quote:Op woensdag 12 november 2025 10:17 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Met collega's was ik geabonneerd op Compute! Gazette. Daar stonden intik-programma's in en werden veel dingen in uitgelegd en vragen van lezers beantwoord. Ze zijn nog steeds digitaal op internet.
In die tijd waren er twee kampen in Nederland, die van de Commodore 64 en de Spectrum, die ongeveer evenveel konden. Was wel grappig.
Impossible Missionquote:Op woensdag 12 november 2025 01:16 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Heb hem nog steeds, nou ja, niet die ene meer die ik toen gekocht had, die is allang naar de hemel. Briljante computer. Ik ben zo blij dat ik die tijd heb mee mogen maken. En spelletjes als Frogger, Motor mania, Impossible mission ("Stay for a while. Stay forever! hahahahaha"), Yie ar Kung-Foe.
Ik had de voorganger daarvan: de Sinclair ZX81 en speelde via de TV het spel Pong.quote:Op woensdag 12 november 2025 07:12 schreef vosss het volgende:
ZX Spectrum.
Inmiddels zijn er waarschijnlijk mensen op FOK! die kunnen zeggen vroeger toen we nog internet van 100mbit hadden.
Nouja, ik mag van de neuroloog inmiddels aan de bloedverdunners, dus hoewel "pas" bijna 49 voel ik me inmiddels ook aardig bejaard.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had de voorganger daarvan: de Sinclair ZX81 en speelde via de TV het spel Pong.
#bejaarde
Mijn zoontje is vandaag 43 jaar geworden...quote:Op woensdag 12 november 2025 11:41 schreef vosss het volgende:
Nouja, ik mag van de neuroloog inmiddels aan de bloedverdunners, dus hoewel "pas" bijna 49 voel ik me inmiddels ook aardig bejaard.
Ok dan ben jij echt echt bejaard.quote:Op woensdag 12 november 2025 11:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn zoontje is vandaag 43 jaar geworden...
Weekendbloedverdunnersquote:Op woensdag 12 november 2025 11:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, ik mag van de neuroloog inmiddels aan de bloedverdunners, dus hoewel "pas" bijna 49 voel ik me inmiddels ook aardig bejaard.
CGA is een kleurenscherm.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:42 schreef Chandler het volgende:
Ik had rond 1994 zelf ook al een computer met wel een 105MB harddisk en groene, niet oranje CGA scherm.
Klopt, ik zat even fout, het beeldscherm voor CGA aan dan.quote:
Tudududuuuuuuuuuu kggggggggggggggggggggggggggquote:Op woensdag 12 november 2025 11:35 schreef Tengkorak het volgende:
En dan dat gekras van dat modem en maar hopen op verbinding ...... stress momentje
Even een geniet momentje:quote:Op woensdag 12 november 2025 17:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Tudududuuuuuuuuuu kgggggggggggggggggggggggggg
Ik woonde ver buiten het dorp, sowieso geen kabel. Heb nog tot ruim 2004 ingebeld en daarna zijn we verhuisd.quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:14 schreef D. het volgende:
Zo herkenbaar, denk dat mijn vader daar nog wel bergen van heeft liggen... die bewaard alles!quote:Op woensdag 12 november 2025 17:16 schreef Eightyone het volgende:
Schattig, dit soort boekjes (dit jaar gezien op een vlooienmarkt).
[ afbeelding ]
Ouders die geen ISDN willenquote:Op woensdag 12 november 2025 18:21 schreef _Arual_ het volgende:
Ik woonde ver buiten het dorp, sowieso geen kabel. Heb nog tot ruim 2004 ingebeld en daarna zijn we verhuisd.
Ik mocht een uurtje per week inbellen anders waren we telefonisch niet bereikbaar.
Geweldig apparaat! Er was zelfs een schaakprogramma die in de 1K geheugen pastequote:Op woensdag 12 november 2025 11:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik had de voorganger daarvan: de Sinclair ZX81 en speelde via de TV het spel Pong.
#bejaarde
Hier heeft responsive design in de mid 10's (ja, iets voorbij het in de OP genoemde tijdframe) niet veel goeds gedaan voor het ontwerpplezier. Opeens moest je site op elke schermgrootte mee rekken, van heel groot tot piepklein.quote:Op woensdag 12 november 2025 18:47 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Met de opkomst van tools als Dreamweaver e.d. was de lol er wel van af en sindsdien hou ik me nog maar beperkt bezig met webdesign…
Dat was in 1999 ook onze eerste provider idd.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:11 schreef Eightyone het volgende:
Rond de millenniumwisseling zaten er steeds van die cd's in de tv-gids, om internet uit te proberen.
CompuServe?
Broer van m'n boezemvriend had op een bepaald moment een ZX81, WOWquote:Op woensdag 12 november 2025 06:52 schreef Chandler het volgende:
[..]
Wat een tijd hé.
Mijn vader begon met een ZX Spectrum... heb ik ook wel eens achter gezeten... ook de C64 hebben we in huis gehad maar weinig mee gedaan... pas toen de 8088 kwam hadden we een echte computer in huis!
Idd heel veel programmeren, boeken halen bij de bieb en je computernetwerk bevragen (vrienden)
| 1 2 | 10 PRINT "HALLO R1" 20 GOTO 10 |
Het verhaal gaat altijd rond dat Google aan de mensen van Yahoo werd aangeboden voor een paar miljoen. Yahoo heeft dat niet gedaan indertijd.....quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:25 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik heb er nog steeds een posttraumatische stress-stoornis van overgehouden van de telefoonrekeningen die binnenkwamen. Heb dus meegemaakt toen internet kwam. Dat was op het werk. Op zich vond ik het niet zo bijzonder, omdat er toen daarvoor ook al bankbetalingen met een computerconnectie werden gedaan. Wat toen wel bijzonder was is dat collega's (ik niet) porno begonnen te kijken op het werk, want thuis was er nog geen internet.
Ik herinner me nog Gopher. Maar Yahoo was de Google van toen. Wat er gebeurd is met Yahoo, geen idee, maar ik herinner me de verhalen nog dat de twee oprichters op hun werk bleven slapen tijdens het programmeren van Yahoo. Ze zijn inmiddels miljardair. Twee studienerdjes waren het toen.
Het is nog steeds ook een zoekmachine, maar wel een onvolledige.quote:Op maandag 17 november 2025 04:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het verhaal gaat altijd rond dat Google aan de mensen van Yahoo werd aangeboden voor een paar miljoen. Yahoo heeft dat niet gedaan indertijd.....
Yahoo bestaat nog wel, meer een nieuws site volgens mij,,,
quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:21 schreef Eightyone het volgende:
Ik belde tot vroeg in 2001 nog in, tot de kosten voor telefoontikken zo hoog werden dat het niet meer ging.
Najaar 2000 had ik in korte tijd én internetfora ontdekt, én internetradio ontdekt (Dancenet), én m'n eerste website geupload. Zo'n Tripodnet-geval.
Ik had meerdere best uitgebreide tripod websites gemaakt over hobby's en interesses e.d. Leuk met plaatjes, opmaak en menuutjes enzo. CSS bestond nog niet echt dus alles met tabellen enzo. Maar ik had ook 1 website zonder enige opmaak met gewoon zwart op wit het woordje ''tieten'' en een tellertje. Dus was echt by far m'n meest bezochte websitequote:Op dinsdag 11 november 2025 13:21 schreef Eightyone het volgende:
Ik belde tot vroeg in 2001 nog in, tot de kosten voor telefoontikken zo hoog werden dat het niet meer ging.
Najaar 2000 had ik in korte tijd én internetfora ontdekt, én internetradio ontdekt (Dancenet), én m'n eerste website geupload. Zo'n Tripodnet-geval.
Ik was echt fan van Metallica toen. Ik heb het toen een hele tijd niet meer geluisterd en zelf mijn fan page bij tripod omgebouwd tot een soort anti Metallica pagina. Tegenwoordig luister ik het af en toe wel weer maar het blijft een beetje steken.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:28 schreef junkiesietze het volgende:
Ik weet nog dat ik met mijn ouders op vakantie was in griekenland en ik elke dag de krant wilde halen omdat Napster midden in de strijd met Metallica zat.
Grokster, was een programma om napster weer werkend te krijgen maar te connecten op een andere server.
Toen kwam Kazaa, limewire, morpheus, bearshare, etc
Mijn eerste HTML pagina op expage(bestaat niet meer helaas)
suprnova torrent site was ook vaak in het nieuws.
Ik kwam in aanraking met FXP boards, FTP's hackenfantastische tijd!
Nieuwsgroepen begreep ik toen echt geen reet van, dat kwam later pas met FTD.
Mijn eerste echte website, ik was toen 17 ofzo, ging over wiet.quote:Op maandag 17 november 2025 10:10 schreef borbit het volgende:
[..]
[..]
Ik had meerdere best uitgebreide tripod websites gemaakt over hobby's en interesses e.d. Leuk met plaatjes, opmaak en menuutjes enzo. CSS bestond nog niet echt dus alles met tabellen enzo. Maar ik had ook 1 website zonder enige opmaak met gewoon zwart op wit het woordje ''tieten'' en een tellertje. Dus was echt by far m'n meest bezochte website![]()
Over simpele oude sites gesproken, deze doet het nog steeds, alleen het rood/groene geknipper is nieuwquote:Op maandag 17 november 2025 10:10 schreef borbit het volgende:
[..]
[..]
Ik had meerdere best uitgebreide tripod websites gemaakt over hobby's en interesses e.d. Leuk met plaatjes, opmaak en menuutjes enzo. CSS bestond nog niet echt dus alles met tabellen enzo. Maar ik had ook 1 website zonder enige opmaak met gewoon zwart op wit het woordje ''tieten'' en een tellertje. Dus was echt by far m'n meest bezochte website![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |