abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219241264
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zorgt ook voor relatief conservatief beleid en dat wil het CDA, maar dat maakt ze niet gelijk rechts.
Even voor de helderheid: hoe vertaal jij hier conservatief? Waar voor het CDA de kern ligt (ik neem aan artikel 23, de zondagswet en het staatsbestel, nog meer dan themas als embryokweek e.d.).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219241270
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, een minderheidskabinet is een kabinet dat extra zetels nodig heeft om stemmingen te winnen, dat maakt 75 zetels een minderheidskabinet omdat 75-75 in de Kamer een nee is.
Nee een minderheidskabinet is een kabinet dat elk moment weggestuurd kan worden door de oppositie. Dat maakt 75 zetels geen minderheidskabinet omdat 75-75 in de Kamer een nee is.
pi_219241275
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 21:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Even voor de helderheid: hoe vertaal jij hier conservatief? Waar voor het CDA de kern ligt (ik neem aan artikel 23, de zondagswet en het staatsbestel, nog meer dan themas als embryokweek e.d.).
Conservatief is wat het is, conservatief. De politiek is een vierhoek met aan 2 kanten links en rechts en aan 2 kanten conservatief en progressief. CDA is centrum-conservatief.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219241278
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Geef ze een abortusverbod en SGP tekent overal voor. :') (Erge is dat het waarschijnlijk nog echt zo is ook)
Gaat niet lukken. Jetten heeft een kinderwens. En vindt draagmoederschap in het buitenland te duur (150.000 dollar). Dus wil hij dat een nlse vrouw zich beschikbaar stelt/ aanmeldt (je mag er namelijk niet om vragen, ze moet zichzelf aanmelden) . Zie dat interview.
Ik kan me niet indenken dat de SGP hiervoor staat te juichen.
pi_219241287
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 21:09 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Nee een minderheidskabinet is een kabinet dat elk moment weggestuurd kan worden door de oppositie. Dat maakt 75 zetels geen minderheidskabinet omdat 75-75 in de Kamer een nee is.
Dat is een definitie die nooit iemand gebruikt, MvWs zijn ook vrij irrelevant. Er is nog nooit een MvW aangenomen. De JA21 variant met 4 partijen kan gewoon geen wet invoeren zonder naar de oppositie te kijken, dat maakt het een minderheidskabinet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219241293
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Conservatief is wat het is, conservatief. De politiek is een vierhoek met aan 2 kanten links en rechts en aan 2 kanten conservatief en progressief. CDA is centrum-conservatief.
Ik ben van de school dat links-conservatief en rechts-progressief niet kunnen bestaan :P In vrijwel geen enkel land zijn die kwadranten gevuld. Mede daarom vraag ik het. Er moet iets zijn wat CDA altijd wil beschermen en waarvoor, ongeacht eigen omvang, ze altijd aan de (in theorie ethisch liberale) VVD vastklampen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219241301
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 21:09 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
https://www.parlement.com/minderheidskabinet

quote:
Als regel steunen kabinetten op het moment dat zij worden gevormd op een meerderheid van Tweede (en Eerste) Kamer. Als dat niet het geval is, spreken we van een minderheidskabinet.
Dat is de originele definitie van een minderheidskabinet.
pi_219241305
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 21:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ik ben van de school dat links-conservatief en rechts-progressief niet kunnen bestaan :P In vrijwel geen enkel land zijn die kwadranten gevuld. Mede daarom vraag ik het. Er moet iets zijn wat CDA altijd wil beschermen en waarvoor, ongeacht eigen omvang, ze altijd aan de (in theorie ethisch liberale) VVD vastklampen.
Vrijheid van onderwijs. Bijzonder onderwijs in het bijzonder.

Dat is hard bevochten in nl en dat gaat bontenbal aan zijn hart. Hij komt daar vandaan.
  maandag 10 november 2025 @ 21:22:39 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219241359
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Geef ze een abortusverbod en SGP tekent overal voor. :') (Erge is dat het waarschijnlijk nog echt zo is ook)
Oh dat denk ik ook 100%, zouden ze prachtig vinden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219241372
Visserijfraude door een BBB'er in Flevoland :o
pi_219241382
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:24 schreef Faraday01 het volgende:
Visserijfraude door een BBB'er in Flevoland :o
quote:
Keuter was al eerder bij een rechtszaak betrokken nadat dezelfde kotter bij een blokkade, uit protest tegen het stikstofbeleid, een aanvaring had met een politievaartuig. Ze eiste een schadevergoeding, maar de rechter ging daar niet in mee.
_O-
pi_219241393
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 21:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
[..]
_O-
Trekkerterrorist ter water _O-
pi_219241398
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219241407
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 21:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Macron is ontzettend duidelijk rechtsprogressief. Pechtold was dat ook. Dus dat kan zeker wel bestaan. Kijk maar in jouw favoriete tabel van ches data. Daar is CU trouwens linksconservatief.
pi_219241426
quote:
Kun je aub bij videos die je post zeggen waarom we dat moeten gaan bekijken en wat je idee er over is?

Ik klik nu dus nooit. Want ik weet niet wat je ermee wil of waar het over gaat.

Maar misschien ben ik de enige.
pi_219241438
'let me please finish my question'

Zegt onze grote blonde leider die in zijn eigen partij geen democratie toe vertrouwd, wie nu nog niet snapt dat Wilders niet thuis hoort in ONZE maatschappij, is pas echt DOM rechts.
pi_219241588
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 21:32 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Kun je aub bij videos die je post zeggen waarom we dat moeten gaan bekijken en wat je idee er over is?

Ik klik nu dus nooit. Want ik weet niet wat je ermee wil of waar het over gaat.

Maar misschien ben ik de enige.
Het laat zien: Deskundig commentaar van Harry Vermeegen in twee minuten!

Hier even wat humor
Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 10 november 2025 @ 22:15:31 #68
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219241683
Tja D66 zal geen enkele zin hebben in een VVD CDA JA21 kabinet en nog een splinter. Politieke zelfmoord meer is dat niet voor D66.

Nog een poosje net doen alsof en dan de gifbeker door naar Wilders. Laat de VVD en CDA maar lekker met JA en PVV in hun “centrum-rechtse” kabinet gaan zitten.

Lukt dat ook niet, dan wordt misschien eindelijk een middenkabinet mogelijk.
pi_219241708
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 22:15 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja D66 zal geen enkele zin hebben in een VVD CDA JA21 kabinet en nog een splinter. Politieke zelfmoord meer is dat niet voor D66.

Nog een poosje net doen alsof en dan de gifbeker door naar Wilders. Laat de VVD en CDA maar lekker met JA en PVV in hun “centrum-rechtse” kabinet gaan zitten.

Lukt dat ook niet, dan wordt misschien eindelijk een middenkabinet mogelijk.
CDA gaat daar ook maar geen seconde over twijfelen, echt geen enkele kans. Die weten nog dat ze niet zo lang geleden bijna een opheffingscomgres konden houden.
pi_219241725
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 22:15 schreef mcmlxiv het volgende:
De VVD wil niet met Wilders samenwerken. Zelf zou de VVD dat vermoedelijk wel willen maar Wilders leidt een one man party, die geen geschikte ministers kan leveren, helaas, dus ik snap de VVD zeker wel.
pi_219241728
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
CDA gaat daar ook maar geen seconde over twijfelen, echt geen enkele kans. Die weten nog dat ze niet zo lang geleden bijna een opheffingscomgres konden houden.
Dus nieuwe verkiezingen?
  maandag 10 november 2025 @ 22:22:14 #72
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219241738
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Daarom is de gifbeker aan Wilders geven ook zo belangrijk.
pi_219241756
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dus nieuwe verkiezingen?
Minderheidskabinet?

Ik vind het sowieso een dramaz dat formeren met al die kleine grootste partijen.
pi_219241774
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:20 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
De VVD wil niet met Wilders samenwerken. Zelf zou de VVD dat vermoedelijk wel willen maar Wilders leidt een one man party, die geen geschikte ministers kan leveren, helaas, dus ik snap de VVD zeker wel.
Hoe kom je daarbij? VVD zal dat wel zelf willen, conservatief liberaal betekent echt niet dat ze allemaal een stel racisten en xenofoben zijn. Dat soort griezels zit in elke partij.
pi_219241801
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 22:23 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Minderheidskabinet?

Ik vind het sowieso een dramaz dat formeren met al die kleine grootste partijen.
Dat klinkt me als best wel een onzinnig experiment in de oren. We hebben toch al een minderheidskabinet, dan hadden we net zo goed nog kunnen wachten met deze verkiezingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')