lekker dan, wat een onzinquote:Ryanair verplicht vanaf woensdag digitale boardingpas via eigen app
Luchtvaartmaatschappij Ryanair voert woensdag de verplichting voor reizigers in om een digitale boardingpas in de myRyanair-app te gebruiken. Klanten kunnen dan niet langer een pas downloaden en afdrukken om in te mogen stappen in een vliegtuig van de prijsvechter.
Ryanair herinnert reizigers aan zijn overstap naar volledig digitaal. Die overstap dwingt klanten om de app van de luchtvaartmaatschappij te gebruiken. Het bedrijf maakt daarin de digitale boardingpas aan, die reizigers voor instappen moeten tonen. Ryanair stelt in een helpdocument dat gebruik van digitale boardingpassen de kosten voor luchthavens en de prijzen voor passagiers verlaagt.
Daarnaast bieden digitale boardingpassen volgens het bedrijf een betere service, inclusief aanvullende informatie over de vlucht. Ook zou omboeken van vluchten makkelijker zijn. Verder haalt de luchtvaartmaatschappij de positieve milieu-impact aan: gebruik van digitale boardingpassen zou jaarlijks driehonderd ton aan papier schelen.
Ryanair deed de oorspronkelijke aankondiging van zijn overstap naar digitale boardingpassen eind september. Het plan was toen om dit op 3 november in te voeren, schreef Simple Flying, wat samenvalt met de start van het winterrooster voor de Ierse maatschappij. De invoering van digitale boardingpassen is uitgesteld om de overstap soepeler te laten verlopen. Volgens het bedrijf gebruikt al tachtig procent van zijn ruim 207 miljoen passagiers digitale boardingpassen.
Ik vlieg al jaren zonder uitgeprinte kaartjes, je krijgt bij het inchecken een button, toevoegen aan de Wallet en klaar.quote:Op maandag 10 november 2025 15:23 schreef Watmoetjenou het volgende:
Het is 2025... Waarom zou je nog gezeik hebben met uitgeprinte kaartjes die je kwijt kan raken.
Wat gebeurde er in het geval van een verloren papieren ticket?quote:Op maandag 10 november 2025 15:25 schreef BlaZ het volgende:
Wat gebeurt er echter in uitzonderingssituaties zoals bijvoorbeeld wanneer de telefoon gestolen is?
Uhuquote:Ryanair stelt in een helpdocument dat gebruik van digitale boardingpassen de kosten voor luchthavens en de prijzen voor passagiers verlaagt.
Laten printen op de luchthaven voor 30 euroquote:Op maandag 10 november 2025 15:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Wat gebeurde er in het geval van een verloren papieren ticket?
Nou dan kan zo'n app ook de moeite niet zijnquote:Op maandag 10 november 2025 15:27 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Ik vlieg al jaren zonder uitgeprinte kaartjes, je krijgt bij het inchecken een button, toevoegen aan de Wallet en klaar.
Op het vliegveld staat dat ding al klaar om aan te tikken op je lock screen en je kan direct door, geen enkele app nodig om dit te doen.
Geen idee. Het probleem is over het algemeen dat hoe minder alternatieven er beschikbaar zijn; hoe meer problemen er ontstaan.quote:Op maandag 10 november 2025 15:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Daar zal ook vast wel een mogelijkheid/alternatief voor zijn. Zeker in het begin.quote:Op maandag 10 november 2025 15:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Laten printen op de luchthaven voor 30 euro
Dat is inmiddels alweer rond de 50-60 euro, heb daar vorig jaar nog mee te maken gehad helaas.quote:Op maandag 10 november 2025 15:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Laten printen op de luchthaven voor 30 euro
Lol watquote:Op maandag 10 november 2025 15:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is inmiddels alweer rond de 50-60 euro, heb daar vorig jaar nog mee te maken gehad helaas.
Was inderdaad rond de 20-30 heel vroeger, airport checkin bij Ryanair is momenteel 50 pond.quote:
Wat moet ik met een app voor een airliner die misschien 1x per jaar gebruik?quote:Op maandag 10 november 2025 15:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nou dan kan zo'n app ook de moeite niet zijn
Verwijder je hem toch na je vlucht weer.quote:Op maandag 10 november 2025 15:55 schreef Moonversion het volgende:
[..]
Wat moet ik met een app voor een airliner die misschien 1x per jaar gebruik?
Of in andere personen het geval misschien maximaal 1x per 5 jaar of minder.
Er is iets werkbaars zonder je telefoon vol te zetten met apps die om je data gegevens vragen (zoals de camera, biometrische gegevens en toegang tot je foto's)
Ik wist uberhaupt niet dat je daarvoor moest betalen, laatste keer dat ik vloog kon je gewoon nog een papieren ticket bij zo’n KLM zuil laten printenquote:Op maandag 10 november 2025 15:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Was inderdaad rond de 20-30 heel vroeger, airport checkin bij Ryanair is momenteel 50 pond.
Maar voor zulke goedkope vluchten moet je imo ook niet echt zeiken dat de overige service redelijk uitgekleed wordt.
Nou, zaterdag werd in het programma Boekestijn & De Wijk een heel pleidooi gehouden dat we minder afhankelijk moeten zijn, als de energie uitvalt.quote:Op maandag 10 november 2025 15:23 schreef Watmoetjenou het volgende:
Het is 2025... Waarom zou je nog gezeik hebben met uitgeprinte kaartjes die je kwijt kan raken.
Als "de" stroom uitvalt vliegt er überhaupt geen vliegtuig meerquote:Op maandag 10 november 2025 16:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nou, zaterdag werd in het programma Boekestijn & De Wijk een heel pleidooi gehouden dat we minder afhankelijk moeten zijn, als de energie uitvalt.
Dat is extra service, daar betaal je voor.quote:Op maandag 10 november 2025 15:57 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik wist uberhaupt niet dat je daarvoor moest betalen, laatste keer dat ik vloog kon je gewoon nog een papieren ticket bij zo’n KLM zuil laten printen
Ik ben 1 keer met Ryanair gaan vliegen en dat beviel me ook voor geen meter.quote:Op maandag 10 november 2025 16:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is extra service, daar betaal je voor.
Ik ben met Ryanair met enige regelmaat voor drie tientjes retour naar Milaan, Lviv, Marseille en Londen gevlogen. Die service biedt KLM dan weer niet.
Je kan gewoon zonder app de boardingpass op je telefoon zetten.quote:Op maandag 10 november 2025 16:53 schreef Evangelion het volgende:
Elk bedrijf met zijn eigen kutapp die je moet installeren voor 1x gebruik
Wat was internet vroeger fantastisch.
Loop je naar de gatebalie of incheckbalie toe, laat je je paspoort zien en krijg je je ticketquote:Op maandag 10 november 2025 15:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Fuck dat. Iedereen heeft tegenwoordig een 'mijn-...' app. Je hele telefoon staat vol met teringzooi terwijl je het 1 of 2x gebruikt. En voor de rest spammen ze je helemaal de moeder met hun 'leuke' in app aanbiedingen.quote:Op maandag 10 november 2025 15:29 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nou dan kan zo'n app ook de moeite niet zijn
Inderdaad! Beter stappen we over op een enkele app, zodat we zeker weten dat er niet gevlogen kan worden bij een storingen aan de app of een of andere webservice. Of een app die zorgt voor individuele problemen bij een gestolen, lege of kwijtgeraakte telefoon.quote:Op maandag 10 november 2025 15:23 schreef Watmoetjenou het volgende:
Klopt; telefoon kan ook nog kwijt worden geraakt of leeg.quote:Op maandag 10 november 2025 15:23 schreef Watmoetjenou het volgende:
Lekker afhankelijk worden van ongeïnteresseerde geeks die alleen dingen snappen als het in in 0 en 1 geschreven is.quote:Op maandag 10 november 2025 17:02 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Inderdaad! Beter stappen we over op een enkele app, zodat we zeker weten dat er niet gevlogen kan worden bij een storingen aan de app of een of andere webservice. Of een app die zorgt voor individuele problemen bij een gestolen, lege of kwijtgeraakte telefoon.
Mensonterend.quote:Op maandag 10 november 2025 15:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is inmiddels alweer rond de 50-60 euro, heb daar vorig jaar nog mee te maken gehad helaas.
Het is wat dat betreft allemaal erg kortzichtig inderdaad. Dat is overigens niet bepaald het eerste pleidooi in die richting bij dat programma; het is een terugkerend thema waarbij duidelijk wordt gemaakt dat er gewoon alternatieven moeten blijven bestaan.quote:Op maandag 10 november 2025 16:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Nou, zaterdag werd in het programma Boekestijn & De Wijk een heel pleidooi gehouden dat we minder afhankelijk moeten zijn, als de energie uitvalt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |