Ja, ik denk dat je nu posts door elkaar aan het halen bent. Er wordt een tweet geplaatst met bedrijven/organisaties die mensen van joodse komaf hebben uitgesloten, jij reageert met een opmerking 'bedankt voor de aanbeveling' waarop ik vraag wat bedoel je waarop jij in de trant reageert dat je vind dat die organisaties /bedrijven goed werk doen. Ik gaf je eerst het voordeel van de twijfel vandaar mijn vraag, en als uit het antwoord blijkt dat de twijfel onterecht was dan gaat zo'n opmerking 'bedankt voor de aanbeveling' inclusief mijn vraag daarop weg. Ik krijg hiervan geen rode waas voor mijn ogen hoor. Ik hoor je kritiek hier ook gewoon aan en geef je een fatsoenlijk antwoord.quote:Op maandag 10 november 2025 08:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zo strikt dat die opmerkingen boven en onder de posts staan die je hebt weggehaald in een topic waar je zelf actief aan meedoet. Helemaal gemist hoor!
Die lijst was helemaal geen lijst van bedrijven die joden uitsluiten. Had ik ook geschreven, maar dat moet je gemist hebben met die rode waas voor je ogen. Je kan het ook niet meer terugvinden, want je hebt die post niet gecensureerd.
Dat is jouw interpretatie nu, maar niet hetgeen waar het werkelijk om ging.quote:Op maandag 10 november 2025 08:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik argumenteerde iets te overtuigend voor Jippie waarom het een slecht idee is om kritiek op Israël gelijk te stellen aan jodenhaat.
Proest.quote:Op zondag 9 november 2025 23:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Voor censuur kun je bij diverse dictaturen aankloppen, op FOK! doen we daar niet aan.
Om even in Joodse sferen te blijven: ik vond jouw opmerking nogal een gotspe. ‘Op Fok doen we niet aan censuur.’quote:
Het was dat of je lange tenen.quote:Op maandag 10 november 2025 08:38 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie nu, maar niet hetgeen waar het werkelijk om ging.
Je ziet een lijst waarop staat dat "joden" niet meer welkom zijn in de gemeente Enschede en neemt dat liever voor waarheid aan dan wat een van de meest welbespraakte users van dit forum schrijft. Namelijk dat het een lijst over banden met Israël gaat.quote:Op maandag 10 november 2025 08:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat je nu posts door elkaar aan het halen bent. Er wordt een tweet geplaatst met bedrijven/organisaties die mensen van joodse komaf hebben uitgesloten, jij reageert met een opmerking 'bedankt voor de aanbeveling' waarop ik vraag wat bedoel je waarop jij in de trant reageert dat je vind dat die organisaties /bedrijven goed werk doen. Ik gaf je eerst het voordeel van de twijfel vandaar mijn vraag, en als uit het antwoord blijkt dat de twijfel onterecht was dan gaat zo'n opmerking 'bedankt voor de aanbeveling' inclusief mijn vraag daarop weg. Ik krijg hiervan geen rode waas voor mijn ogen hoor. Ik hoor je kritiek hier ook gewoon aan en geef je een fatsoenlijk antwoord.
Het feit dat je blijkbaar niet de reactie/modactie hebt gekregen waarop je had gehoopt is vervelend voor je, maar daar kan ik niets aan doen.quote:Op maandag 10 november 2025 08:51 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het was dat of je lange tenen.
Dit is wat ik nou bedoelde met dat pedante en je woordjes niet gebruiken. Jij zegt dat ik het helemaal fout had, maar laat vervolgens weer helemaal open hoe ik het fout had. En dan nu deze dooddoener.quote:Op maandag 10 november 2025 08:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het feit dat je blijkbaar niet de reactie/modactie hebt gekregen waarop je had gehoopt is vervelend voor je, maar daar kan ik niets aan doen.
Als je denkt dat je het beter zou doen als mod nodig ik je uit om te solliciteren.
En als je mij niet vind functioneren als mod mag je daar een onderbouwde klacht over indienen bij het hoger management.
Meer kan ik in deze niet voor je doen.
Als je een opmerking sarcastisch bedoelt, geef dat aan aan als ik er naar vraag omdat ik niet zeker ben van je intentie.quote:Op maandag 10 november 2025 08:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je ziet een lijst waarop staat dat "joden" niet meer welkom zijn in de gemeente Enschede en neemt dat liever voor waarheid aan dan wat een van de meest welbespraakte users van dit forum schrijft. Namelijk dat het een lijst over banden met Israël gaat.
Mijn enige fout is dat ik mijn gesprekspartners af en toe overschat.
Leg mij dan eens uit wat je bedoeld met 'je woordjes niet gebruiken', ik ben duidelijk geweest waar ik actie op heb ondernomen en waarom maar vraag mij onderhand af of we het over hetzelfde topic hebben. En als ik opmerkingen/sneren naar jou over het hoofd heb gezien, wijs ze dan alsnog aan.quote:Op maandag 10 november 2025 09:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is wat ik nou bedoelde met dat pedante en je woordjes niet gebruiken. Jij zegt dat ik het helemaal fout had, maar laat vervolgens weer helemaal open hoe ik het fout had. En dan nu deze dooddoener.
Als jij dit gesprek eindigt met het idee dat er aan de gemeentegrens van Enschede een bordje staat met "verboden voor joden" dan moeten we nog even doorgaan geloof ik. Dat is namelijk niet waar.quote:Op maandag 10 november 2025 09:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als je een opmerking sarcastisch bedoelt, geef dat aan aan als ik er naar vraag omdat ik niet zeker ben van je intentie.
Verder denk ik dat er nu genoeg over dit onderwerp is gesproken, het herhalen van zetten leidt zelden tot nieuwe inzichten.
Dan ken je de definitie van censuur niet.quote:Op maandag 10 november 2025 08:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Om even in Joodse sferen te blijven: ik vond jouw opmerking nogal een gotspe. ‘Op Fok doen we niet aan censuur.’
Een van de kenmerken is het verbieden van (het gebruik van (bepaalde)) woorden. Vertel ons nog eens over jullie ruime beleid mbt het beschrijven van politieke stromingen en het benoemen van bepaalde personen als aanhanger daarvan.quote:Op maandag 10 november 2025 09:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan ken je de definitie van censuur niet.
Je insinueerde door jouw opmerkingen dat je het prima vond dat mensen van joodse komaf werden uitgesloten door bepaalde bedrijven/organisaties en dat vond en vind ik walgelijk.quote:Op maandag 10 november 2025 09:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als jij dit gesprek eindigt met het idee dat er aan de gemeentegrens van Enschede een bordje staat met "verboden voor joden" dan moeten we nog even doorgaan geloof ik. Dat is namelijk niet waar.
Als je het bovenstaande niet denkt zou het je sieren om terug te nemen dat ik walgelijk ben en je excuses aan te bieden voor je gebrek aan lezen voor je uit de slof schoot.
Gebruik je woordjes.quote:Op maandag 10 november 2025 09:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan ken je de definitie van censuur niet.
Als jij dit gesprek eindigt met het idee dat er aan de gemeentegrens van Enschede een bordje staat met "verboden voor joden" dan moeten we nog even doorgaan geloof ik. Dat is namelijk niet waar.quote:Op maandag 10 november 2025 09:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je insinueerde door jouw opmerkingen dat je het prima vond dat mensen van joodse komaf werden uitgesloten door bepaalde bedrijven/organisaties en dat vond en vind ik walgelijk.
Als je geen verdere toelichting geeft hoe en waarom je hebt gereageerd zoals je deed als ik er om vroeg in dat topic dan gooi je je eigen glazen in. Zo'n reactie kan ook via DM als je het niet in de discussie wil of kan uitleggen.
Hier en in POL is dat uitgebreid en gemotiveerd uitgelegd.quote:Op maandag 10 november 2025 09:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een van de kenmerken is het verbieden van (het gebruik van (bepaalde)) woorden. Vertel ons nog eens over jullie ruime beleid mbt het beschrijven van politieke stromingen en het benoemen van bepaalde personen als aanhanger daarvan.
Ik vond je opmerking walgelijk, maar zeg nergens dat ik jou als persoon walgelijk vind. Dat is ook absoluut mijn intentie niet geweest.quote:Op maandag 10 november 2025 09:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als jij dit gesprek eindigt met het idee dat er aan de gemeentegrens van Enschede een bordje staat met "verboden voor joden" dan moeten we nog even doorgaan geloof ik. Dat is namelijk niet waar.
Als je het bovenstaande niet denkt zou het je sieren om terug te nemen dat ik walgelijk ben en je excuses aan te bieden voor je gebrek aan lezen voor je uit de slof schoot.
Maar Enschede een jodenvrije gemeente noemen heb je minder moeite mee. Ik vind het walgelijk dat je liever een hele gemeente schoffeert dan gewoon je ongelijk een keertje toegeven.quote:Op maandag 10 november 2025 09:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik vond je opmerking walgelijk, maar zeg nergens dat ik jou als persoon walgelijk vind. Dat is ook absoluut mijn intentie niet geweest.
Ik snap niet waar je op doelt met Enschede, heb je een linkje of had je er een TR bij geplaatst?quote:Op maandag 10 november 2025 10:14 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar Enschede een jodenvrije gemeente noemen heb je minder moeite mee. Ik vind het walgelijk dat je liever een hele gemeente schoffeert dan gewoon je ongelijk een keertje toegeven.
Het X lijstje wat je nu al twee dagen aan het verdedigen bent.quote:Op maandag 10 november 2025 10:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je op doelt met Enschede, heb je een linkje of had je er een TR bij geplaatst?
Je zegt hier dat joden niet meer welkom zijn in de gemeente Enschede.quote:Op maandag 10 november 2025 08:36 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat je nu posts door elkaar aan het halen bent. Er wordt een tweet geplaatst met bedrijven/organisaties die mensen van joodse komaf hebben uitgesloten,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |