Natuurlijk wel, niets zo passievol als iemand met een mes om het leven brengen.quote:Op zondag 9 november 2025 12:10 schreef sp3c het volgende:
we kunnen wel weer terug naar crime of passion maar dat is wmb te liev want passion heeft geen kut met moord te maken
maak me niet boos hierquote:Op zondag 9 november 2025 12:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, niets zo passievol als iemand met een mes om het leven brengen.Op misschien een passievrucht na.
Nee, taal werkt meestal op zo'n manier dat mensen te dom zijn om het te snappen en dat het dan maar geaccepteerd wordt.quote:Op zondag 9 november 2025 11:48 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Is goed! Ik bel even het woordenboek. Oh wacht, dat is niet hoe taal werkt…
Ga je mij vol passie omleggen?quote:Op zondag 9 november 2025 12:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
maak me niet boos hier
iemand gaat me tegen moeten houden hier en er is nu niemand hier
nee ik vraag 5 bansquote:Op zondag 9 november 2025 12:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ga je mij vol passie omleggen?
Te simpel? Dekt de lading veel beter dan 'moord, omdat vrouw'. Ik wil graag hier naar terug.quote:Op zondag 9 november 2025 12:12 schreef sp3c het volgende:
'moord in de relationele sfeer'
vind ik te simpel, dat dekt de lading niet vaak genoeg, bedenk maar wat anders
rip.quote:
Ff kalmeren makker, je bent geen Amerikaan.quote:Op zondag 9 november 2025 12:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
maak me niet boos hier
iemand gaat me tegen moeten houden hier en er is nu niemand hier
ja te simpelquote:Op zondag 9 november 2025 12:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Te simpel? Dekt de lading veel beter dan 'moord, omdat vrouw'. Ik wil graag hier naar terug.
Zo kunnen we faillissementsfraude ook een mannenprobleem gaan noemen. Prima, roeien we alle mannen uit. Kijken wie er dan nog een leuk gesprekje met je gaat aanknopenquote:Op zondag 9 november 2025 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja te simpel
onder mannen gebeurt dit niet of nauwelijks
ok?quote:Op zondag 9 november 2025 12:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zo kunnen we faillissementsfraude ook een mannenprobleem gaan noemen. Prima, roeien we alle mannen uit. Kijken wie er dan nog een leuk gesprekje met je gaat aanknopen
Blijkbaar snap je het niet. Ga er nog maar even over nadenken en pak lekker wat eigengemaakte tzatziki met extra knoflook.quote:
Dan moet het wel aan vrouwen liggen.quote:Op zondag 9 november 2025 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja te simpel
onder mannen gebeurt dit niet of nauwelijks
Nee was ook maar een grapjen.quote:
het was een slecht grapjenquote:
Die worden ook vermoord dan?quote:Op zondag 9 november 2025 12:46 schreef phpmystyle het volgende:
Probleem is natuurlijk dat in die hele discussie er van alles en nog wat bij betrokken wordt: van vrouwen die zogenoemd lager ingeschaald worden tot aan glazen plafonds.
Het grootste probleem bij deze discussie is dat het telkens weer in een definitie discussie verzandt. Het redelijk vaak voorkomende verschijnsel van vrouwen die geterroriseerd worden tot de dood erop volgt door hun (ex) partner mag geen naam hebben. Want een duidelijke label dat niet ter discussie staat, biedt ruimte voor de discussie waarom er eigenlijk zoveel mannen zijn die hun (ex)partner terroriseren en vermoorden. En een groot deel van de bevolking heeft geen zin in dergelijke reflectie.quote:Op zondag 9 november 2025 12:46 schreef phpmystyle het volgende:
Beetje modeverschijnsel om bij alles femicide te roepen. Femicide is fout, iedereen vindt dat. Femicide moet bestreden worden, iedereen vindt dat.
Probleem is natuurlijk dat in die hele discussie er van alles en nog wat bij betrokken wordt: van vrouwen die zogenoemd lager ingeschaald worden tot aan glazen plafonds.
Hier heb je zeker een punt te pakken. We zien het vaak terug bij programma's op sbs6 zoals mijn man stalkt mij, of Stegeman in de bres en zulks dat vrouwen niet genoeg hulp krijgen van de autoriteiten om het stalken en bedreigen te beëindigen. Dat het niet consequent en adequaat wordt opgepakt door de politie mag best wat meer aandacht krijgen.quote:Op zondag 9 november 2025 13:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het grootste probleem bij deze discussie is dat het telkens weer in een definitie discussie verzandt. Het redelijk vaak voorkomende verschijnsel van vrouwen die geterroriseerd worden tot de dood erop volgt door hun (ex) partner mag geen naam hebben. Want een duidelijke label dat niet ter discussie staat, biedt ruimte voor de discussie waarom er eigenlijk zoveel mannen zijn die hun (ex)partner terroriseren en vermoorden. En een groot deel van de bevolking heeft geen zin in dergelijke reflectie.
Er bestaat geen programma ‘help, mijn man stalkt mij’.quote:Op zondag 9 november 2025 13:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier heb je zeker een punt te pakken. We zien het vaak terug bij programma's op sbs6 zoals mijn man stalkt mij, of Stegeman in de bres en zulks dat vrouwen niet genoeg hulp krijgen van de autoriteiten om het stalken en bedreigen te beëindigen. Dat het niet consequent en adequaat wordt opgepakt door de politie mag best wat meer aandacht krijgen.
We moeten oppassen voor een of ander post verlichting achtige discussie (de patriarchale man die de vrouw beperkt in haar mogelijkheden) dat mannen en vrouwen tegen elkaar opgehitst gaan worden. Als wij niet heel erg oppassen is dat ná woke -of door woke- het volgende thema waar wij tegen wil en dank in worden meegesleurd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |