Hoezo? Ik zie dat een term incorrect wordt gebruikt. Massamoorden zijn bijvoorbeeld ook niet altijd een genocide, ook zo'n term die vaak verkeerd wordt gebruikt. Alles wordt tegenwoordig lekker aangedikt. Is het ook androcide als een man wordt vermoord in een relatie?quote:Op zaterdag 8 november 2025 16:18 schreef Cupfighter het volgende:
En het vreemd vinden dat je geen vrouw kan vinden met deze verknipte denkbeelden
Dat slaat werkelijk nergens op want dan zou je de helft van de wereldbevolking moeten doden en waarom?quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:55 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Femicide = het doden van iemand omdat diegene vrouw is. Dan is er dus sprake van een puur discriminerend motief jegens vrouwen.
Dus gewoon zoals de TS doet?quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:04 schreef Zorro het volgende:
Maar zo gaat het wel vaker zie ik, mensen vullen de betekenis vaak al voor zichzelf in en gaan daarmee de discussie in. (Niet alleen in dit geval, ook bij andere onderwerpen)
Nee jij leest ook niet.quote:
Ik lees primaquote:
Zo toevallig is dat niet.quote:Femicide is niet het doden van een persoon omdat er een scheiding plaatsvindt of vanwege controle,
alleen maar omdat het slachtoffer toevallig een vrouw is.
Dat heet gewoon een 'moord in de relationele sfeer.'
Een defenitie interpreteren en juist gebruiken is niet aan iedereen gegeven zie ik alweer. Wat een verbale treurnis.....quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik lees prima![]()
Ik ben er het deels mee eens, puur de definitie.
Maar het praktisch gebruik van de term is ondertussen wat veranderd in de volksmond en dan kan het wel weer gebruikt worden.
Het komt ook net iets te vaak voor om het compleet te negeren. Dus het is wel handig als er een term voor bestaat die niet zo schattig klinkt als een passionele moord. Deze discussie heeft trouwens al meermaals plaats gevonden: wat dan wel de juiste definitie of term zou zijn.
Kortom: hij is spuit 111111111111 met zijn 'gezeur' over femicide is geen femicide 11!!1!!1!1
Treurnis nog wel..quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:18 schreef matspontius het volgende:
[..]
Een defenitie interpreteren en juist gebruiken is niet aan iedereen gegeven zie ik alweer. Wat een verbale treurnis.....
Goed punt, suggesties?quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Treurnis nog wel..
Ik zeg niet dat het niet klopt. Ik zeg dat er best een meer geschikte definitie voor gevonden mag worden.
Het komt iets te vaak voor en in verhouding veel meer bij vrouwen om het gewoon onder de term moord te scharen.
Jij snapt het helemaal professor 🤓quote:Op zaterdag 8 november 2025 22:29 schreef cosmosis het volgende:
Lekker boeiend hoe het wordt genoemd, femicide of homocide...Elke moord is er eentje te veel, dat je de naam voor een gruwelijk misdrijf aanstootgevend vind zegt wel iets over je persoonlijkheid.
Ja dat was het probleem dus ook in die discussie.. er kwam nog niets uitgerold wat volledig aansloot bij dit type moord.quote:
Je zal je je er maar druk over maken.quote:Op zaterdag 8 november 2025 21:04 schreef Zorro het volgende:
Grappig dat mensen nooit willen lezen al het niet in hun straatje past.
De OP heeft gewoon gelijk, zoals femicide nu gedefinieerd is, is het moord op een vrouw omdat ze vrouw is. Zoals de joden in WOII werden gedeporteerd omdat ze jood waren. Geen enkele andere reden. Dat zie ik bij vrouwen niet.
Daar is het jaloezie, ruzie, boosheid.
Het kan best dat de bedoeling is dat dat er ook onder valt, maar dan moet je de definitie aanvallen, niet de OP.
Maar zo gaat het wel vaker zie ik, mensen vullen de betekenis vaak al voor zichzelf in en gaan daarmee de discussie in. (Niet alleen in dit geval, ook bij andere onderwerpen)
Dat is nou precies waar ik over val.En het gaat me niet over femicide per se, dit gebeurt zo vaak. Maar dit is nu toevallig een goed voorbeeld. De definitie is xxxxx maar het wordt nu voortaan gebruikt als xxxxquote:Op zaterdag 8 november 2025 21:36 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik lees prima![]()
Ik ben er het deels mee eens, puur de definitie.
Maar het praktisch gebruik van de term is ondertussen wat veranderd in de volksmond en dan kan het wel weer gebruikt worden.
Het komt ook net iets te vaak voor om het compleet te negeren. Dus het is wel handig als er een term voor bestaat die niet zo schattig klinkt als een passionele moord. Deze discussie heeft trouwens al meermaals plaats gevonden: wat dan wel de juiste definitie of term zou zijn.
Kortom: hij is spuit 111111111111 met zijn 'gezeur' over femicide is geen femicide 11!!1!!1!1
Is goed! Ik bel even het woordenboek. Oh wacht, dat is niet hoe taal werkt…quote:Op zondag 9 november 2025 09:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is nou precies waar ik over val.En het gaat me niet over femicide per se, dit gebeurt zo vaak. Maar dit is nu toevallig een goed voorbeeld. De definitie is xxxxx maar het wordt nu voortaan gebruikt als xxxx
Pas dan de definitie aan. Hij kon gemaakt worden, dan kan ie ook worden aangepast.
Dus op zichzelf boeit het me niet zo, maar het feit dat het zo vaak gebeurt, dat stoort me. (En nee ik heb nu zo snel geen voorbeelden)
is het probleem niet dat sommige mannen het niet pikken als vrouwen lekker weg van ze blijven?quote:Op zondag 9 november 2025 11:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
Lastig. Ergens boeit het hele onderwerp me helemaal niets, maar tegelijkertijd vind ik moord wel slecht en ben ik het zelfs eens met TS.
Bovendien vind ik, dat als er zo'n groot mannenprobleem is, dat vrouwen lekker weg moeten blijven van de mannen. Probleem opgelost.
Doen ze dat wel dan?quote:Op zondag 9 november 2025 11:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het probleem niet dat sommige mannen het niet pikken als vrouwen lekker weg van ze blijven?
jij denkt dat vrouwen vaak vermoord worden als ze gewillig op hun rug gaan liggen?quote:
🤣🤣quote:Op zondag 9 november 2025 11:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij denkt dat vrouwen vaak vermoord worden als ze gewillig op hun rug gaan liggen?
Wat maak jij er weer vunzige seksistische praat van zeg. Mannen een beetje afschilderen als simpele wezens die gewoon mak en braaf zijn als ze maar aan hun trekken kunnen komenquote:Op zondag 9 november 2025 11:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij denkt dat vrouwen vaak vermoord worden als ze gewillig op hun rug gaan liggen?
lolquote:Op zondag 9 november 2025 11:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat maak jij er weer vunzige seksistische praat van zeg. Mannen een beetje afschilderen als simpele wezens die gewoon mak en braaf zijn als ze maar aan hun trekken kunnen komensnap je wel de smerige psychologische oorlogsvoering die gepleegd wordt jegens zo'n man? Janet S. is er niets bij! Je wordt aangekeken en geconfronteerd en dan willen ze supergraag dat je een goed gesprekje met ze aanknoopt en ze gaat veroveren/verleiden. Nee joh, opzouten. Zo belangrijk is seks helemaal niet.
quote:Op zondag 9 november 2025 11:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat maak jij er weer vunzige seksistische praat van zeg. Mannen een beetje afschilderen als simpele wezens die gewoon mak en braaf zijn als ze maar aan hun trekken kunnen komensnap je wel de smerige psychologische oorlogsvoering die gepleegd wordt jegens zo'n man? Janet S. is er niets bij! Je wordt aangekeken en geconfronteerd en dan willen ze supergraag dat je een goed gesprekje met ze aanknoopt en ze gaat veroveren/verleiden. Nee joh, opzouten. Zo belangrijk is seks helemaal niet.
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |