Nu heb je 3x dezelfde vraag gesteld en ik 3x hetzelfde antwoord gegeven met een andere uitleg. Door 2 verschillende personen.quote:
quote:Wie betaalt bepaalt. Opdracht komt van halsema vlak nadat ze in de problemen kwam. Deze 'audit' kan je geen onafhankelijk rapport noemen. Per definitie niet.
quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:58 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Een onderzoek dat gefund wordt door Halsema, waarvan de briefing wordt gedaan door Halsema, waarvan de input wordt geleverd door Halsema, met de focus op het functioneren van de Ombudsman richting Halsema, ja, dat gaat vast een heel negatief rapport worden over het functioneren van de broodheer Halsema van desbetreffende opdracht.
(...)
Iedereen mag er een oordeel over vellen. Wat je niet mag doen is vervolgens een onderzoek opstarten waarin je om een rapport vraagt die zich uitsluitend richt op het functioneren van de ombudsman in kwestie. Vraag dan om een nieuw onderzoek uitgevoerd door een andere ombudsman die onafhankelijk is.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:04 schreef recursief het volgende:
Stel he, er zijn mensen die dat onwaarschijnlijk vinden. Maar stel he dat zo een ombudsman op een zeker moment echt heel slecht onderzoek doet en een rapport schrijft dat van geen kanten klopt. Ik zeg niet dat dat hier is gebeurd, maar stel. Dan zou daar dus nooit een extern oordeel over geveld mogen worden?
Welke reden is er om het onwaarschijnlijk te vinden?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:04 schreef recursief het volgende:
Stel he, er zijn mensen die dat onwaarschijnlijk vinden. Maar stel he dat zo een ombudsman op een zeker moment echt heel slecht onderzoek doet en een rapport schrijft dat van geen kanten klopt. Ik zeg niet dat dat hier is gebeurd, maar stel. Dan zou daar dus nooit een extern oordeel over geveld mogen worden?
Maar volgens mij is het doel helemaal niet om het functioneren van de ombudsman in kwestie te onderzoeken. Dat externe onderzoek gaat over het rapport, niet over of de ombudsman wel functioneert. Nogmaals, ik zou toch echt even afwachten wat daar straks in staat voor er een oordeel over te vellen. Oordelen over iets dat nog niet geschreven is, is een nogal prematuur en heeft de schijn van vooringenomenheid. Zeker als ook weer de bekende droevige kwalificaties over Halsema daarbij gebruikt worden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:09 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Iedereen mag er een oordeel over vellen. Wat je niet mag doen is vervolgens een onderzoek opstarten waarin je om een rapport vraagt die zich uitsluitend richt op het functioneren van de ombudsman in kwestie.
Het is duidelijk dat Halsema een enorme bom gebruikt om dit de kop in te proberen te drukken. Gelukkig zijn er andere mensen die opstaan tegen deze vorm van intimidatie door een burgemeester. Het is ongekend wat ze probeert te doen hier.quote:De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema ligt onder vuur van haar eigen toezichthouder — en nu ook van diens collega’s in de rest van het land. De ombudsmannen van Den Haag, Rotterdam en Utrecht hebben zich achter de Ombudsman van de Metropool Amsterdam, Munish Ramlal, geschaard in zijn conflict met de burgemeester. In een gezamenlijke brief spreken zij van “een ongekend precedent” dat volgens hen “de onafhankelijkheid en het fundament van tegenmacht kan aantasten”, meldt NRC.
Nou ik zie hier een topic vol mensen die hun oordeel over Halsema al klaar hebben nog voordat er een letter op papier staat in dat externe onderzoeksrapport. Volgens mij is het oordeel al geveld, omdat het Halsema is. Ze is ook al dictator en heks genoemd en van mafiapraktijken beticht. Niet heel erg chique en ik heb de bingokaart dan ook al weer bijna vol.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke reden is er om het onwaarschijnlijk te vinden?
De uitkomst is volledig in lijn met het al imposante trackrecord van halsema en de gemeente Amsterdam als 'top'werkgever op het gebied conclusies van onderzoeken in de wind slaan, verminderen van ziektes op de arbeidsvloer en creeren van goede werksfeer tussen collega's.
Het gaat wel lekker met die hyperbolen he?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:15 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Het is ongekend wat ze probeert te doen hier.
Ik zou als ingeschreven auditor mijn titel niet te grabbel gooien voor een mogelijk niet-onafhankelijk onderzoek. En in dit geval denk ik dat onze beroepsvereniging goed zal kijken naar de kwaliteit van de audit.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:01 schreef Red_85 het volgende:
Wie betaalt bepaalt. Opdracht komt van halsema vlak nadat ze in de problemen kwam. Deze 'audit' kan je geen onafhankelijk rapport noemen. Per definitie niet.
Heb je het niet door?
Ja leuk, maar je vergeet dat de gemeente Amsterdam weinig tot geen medewerking heeft verleend aan het onderzoek van de ombudsman:quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:13 schreef recursief het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het doel helemaal niet om het functioneren van de ombudsman in kwestie te onderzoeken. Dat externe onderzoek gaat over het rapport, niet over of de ombudsman wel functioneert.
Kortom, met een 'audit' op het rapport heeft de gemeente 100% controle over al de punten die men wil weerleggen in het rapport van de ombudsman.quote:Ook beticht hij de gemeente van het aanleveren van onjuiste informatie, het te laat aanleveren van bepaalde informatie en het weigeren van overleg over bepaalde informatie, wat het onderzoeksproces bemoeilijkte.
Dat zijn niet mijn woorden, maar die van meerdere ombudsmannen die in een gezamelijke reactie zich zeer hard uitspreken over de acties van deze burgemeester. Daar mag je van alles van vinden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:16 schreef recursief het volgende:
[..]
Het gaat wel lekker met die hyperbolen he?
Lees je wel wat er tegen je gezegd wordt?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:15 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou ik zie hier een topic vol mensen die hun oordeel over Halsema al klaar hebben nog voordat er een letter op papier staat in dat externe onderzoeksrapport.
quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:58 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Een onderzoek dat gefund wordt door Halsema, waarvan de briefing wordt gedaan door Halsema, waarvan de input wordt geleverd door Halsema, met de focus op het functioneren van de Ombudsman richting Halsema, ja, dat gaat vast een heel negatief rapport worden over het functioneren van de broodheer Halsema van desbetreffende opdracht.
(...)
Och gossie. Gaan we die kaart spelen. Die doet het niet meer met haar trackrecord inmiddels.quote:Volgens mij is het oordeel al geveld, omdat het Halsema is. Ze is ook al dictator en heks genoemd en van mafiapraktijken beticht. Niet heel erg chique en ik heb de bingokaart dan ook al weer bijna vol.
Tis simpel, als Halsema echt zo begaan is met een onafhankelijk en objectief onderzoek - waarom dringt ze dan niet aan om het onderzoek opnieuw te laten uitvoeren door een andere ombudsman, maar wil ze per se een onderzoek uitgevoerd door een partij die zijzelf aanstuurt?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees je wel wat er tegen je gezegd wordt?
Het is geen onafhankelijk onderzoek. Dat kan het per definitie niet zijn. Lees nogmaals en laat het op je inwerken:
[..]
[..]
Och gossie. Gaan we die kaart spelen. Die doet het niet meer met haar trackrecord inmiddels.
Nou zeker als je nu al weet dat zo een audit in de schijnwerpers onder een vergrootglas gelegd gaat worden, en dat elke letter zorgvuldig gaat worden uitgespeld.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:18 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik zou als ingeschreven auditor mijn titel niet te grabbel gooien voor een mogelijk niet-onafhankelijk onderzoek. En in dit geval denk ik dat onze beroepsvereniging goed zal kijken naar de kwaliteit van de audit.
Nogmaals de vraag: hoe weet je dat zo zeker?quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is geen onafhankelijk onderzoek. Dat kan het per definitie niet zijn. Lees nogmaals en laat het op je inwerken:
Ik ben er ook zo een inmiddels op. Maar weet ook wel hoe het werkt.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:18 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik zou als ingeschreven auditor mijn titel niet te grabbel gooien voor een mogelijk niet-onafhankelijk onderzoek. En in dit geval denk ik dat onze beroepsvereniging goed zal kijken naar de kwaliteit van de audit.
Het klassieke voorbeeld van:quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:20 schreef recursief het volgende:
Niet om te eisen dat zijn werk niet ge-audit mag worden. Als hij een prima onderzoek heeft gedaan en een degelijk rapport heeft afgeleverd dan zou een audit ook gewoon moeten kunnen.
Mafia, dictator. Best grote woorden.
Dit ja. Goed inzicht.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:18 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ja leuk, maar je vergeet dat de gemeente Amsterdam weinig tot geen medewerking heeft verleend aan het onderzoek van de ombudsman:
[..]
Kortom, met een 'audit' op het rapport heeft de gemeente 100% controle over al de punten die men wil weerleggen in het rapport van de ombudsman.
Zo kan Halsema dus het hele narratief omdraaien, alsnog reageren op bepaalde standpunten of argumenten, en informatie die achter gehouden is alsnog vrijgeven, volledig naar haar eigen inzicht. Er is namelijk 0 toezicht op deze nieuwe audit partij, die volledig gerund, gefinancieerd en gebrieft gaat worden door uitsluitend de burgemeester en de college van wethouders - diegene die juist gebaat zijn bij een 100% positieve spin van dit verhaal.
Dus nogmaals, vraag dan om een nieuw onderzoek door een andere ombudsman en verleen volledige medewerking (iets wat ze natuurlijk allang hadden moeten doen aangezien dat het hele doel van de ombudsman en zijn rol is).
Een second opinion zou dat zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:25 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Tis simpel, als Halsema echt zo begaan is met een onafhankelijk en objectief onderzoek - waarom dringt ze dan niet aan om het onderzoek opnieuw te laten uitvoeren door een andere ombudsman, maar wil ze per se een onderzoek uitgevoerd door een partij die zijzelf aanstuurt?
Make it make sense.
Je leest dus niet maar blijft in je beperkte naïviteit hangen terwijl 2 verschillende users het je heel duidelijk uitleggen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag: hoe weet je dat zo zeker?
Nee, het is niet uitgelegd. Blijven herhalen is niet hetzelfde als uitleggen. En dat persoonlijke gedoe mag achterwege blijven.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je leest dus niet maar blijft in je beperkte naïviteit hangen terwijl 2 verschillende users het je heel duidelijk uitleggen.
En nog moet je het nog een keer vragen? Is al uitgelegd aan je. 4x inmiddels.
Waarom zou ik het je nog een keer uitleggen dan?
quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:00 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, het is niet uitgelegd. Blijven herhalen is niet hetzelfde als uitleggen. En dat persoonlijke gedoe mag achterwege blijven.
quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:11 schreef recursief het volgende:
Letterlijk simpel. Niets simpeler dan iemand voor heks uitmaken. Argumenten zijn ingewikkelder.
Mooie draaipoging. Alleen off topic.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:34 schreef probeer het volgende:
Goh, hele hoop mensen die denken nu opeens wel een aanval op de rechtsstaat weten te herkennen.
Maar de RvS en gerechtelijke macht, die zijn allemaal nog steeds vooringenomen en politiek gekleurd. Ondertussen roept Geert om een overheid die uitspraken van rechters gaat negeren, en 1/6e van Nederland juicht en ziet geen enkel probleem.
Bekijk deze YouTube-video
1m32
Verder, geen idee hoe het zit met die ombudsman en dat BI gedoe. Boeit me ook niet, want Amsterdam.
Als Halsema processen of instituten die onze rechtsstaat bewaken, saboteert of onwettig beïnvloedt, dan mag ze wmb ontslagen worden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooie draaipoging. Alleen off topic.
Het gaat hier alleen niet om wilders, maar om halsema.
Over wilders' scheten zijn zat topics geopend over de afgelopen tijd.
Beter had je hier gezegd: 'hey die linkse hypocriete troel is net zo hypocriet als wat zij zo veracht: wilders!' en dan dit filmpje linken.
Gemiste kans man. Gemiste kans.
Laat dat "Als" maar weg.quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:01 schreef probeer het volgende:
[..]
Als Halsema processen of instituten die onze rechtsstaat bewaken, saboteert of onwettig beïnvloedt, dan mag ze wmb ontslagen worden.
Voor persoonlijk gewin he.quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:12 schreef quo_ het volgende:
[..]
Laat dat "Als" maar weg.
Het instituut ombudsman is voor veel mensen de laatse reddingsboei voordat ze helemaal kopje ondergaan.
En juist dat is Halsema aan het slopen. Ze moet zich diep en diep schamen.
Het is toch mooi om te zien dat die mensen opeens zo ontzettend begaan zijn met de organen en het beschermen van de rechtsstaat. Ik ga er vanuit dat dat zo blijft vanaf nu.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:34 schreef probeer het volgende:
Goh, hele hoop mensen die denken nu opeens wel een aanval op de rechtsstaat weten te herkennen.
Maar de RvS en gerechtelijke macht, die zijn allemaal nog steeds vooringenomen en politiek gekleurd. Ondertussen roept Geert om een overheid die uitspraken van rechters gaat negeren, en 1/6e van Nederland juicht en ziet geen enkel probleem.
Dat laatste is in elk geval wel duidelijk, van het fenomeen ombudsman heb je geen snars begrepen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:34 schreef probeer het volgende:
............
Verder, geen idee hoe het zit met die ombudsman en dat BI gedoe. Boeit me ook niet, want Amsterdam.
https://www.parool.nl/ams(...)-vertrouwen~b6a69becquote:Het is de vraag hoe de werkrelatie tussen Femke Halsema, Thea de Vries en de or nu verder moet.
Allemaal de schuld van de ondernemingsraad natuurlijk. Aldus Halsema.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ondernemingsraad botst met Halsema over ‘achterhouden’ conceptrapport ombudsman: ‘Ernstige zorgen over vertrouwen’
Het blijft onrustig rond het rapport van ombudsman Munish Ramlal over Bureau Integriteit. Na eerdere botsingen tussen hem en Halsema, blijkt in het kielzog van het onderzoek ook de relatie tussen de burgemeester en de ondernemingsraad onder spanning te staan.
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)-vertrouwen~b6a69bec
Ik pak de popcorn en zet de champagne koud![]()
![]()
Zoals Veelo het samenvatte:quote:“Onderzoek naar het onderzoek”
De reactie van Halsema - een nieuw onderzoek eisen naar de bevindingen van haar eigen ombudsman - is ronduit absurd. Alsof je de arbiter van een wedstrijd ontslaat omdat hij een rode kaart trekt. Het is bestuurlijke zelfparodie.
.quote:"Tot onze verbazing blijkt echter uit recente mediaberichten dat er wel degelijk een (concept)rapport aanwezig was", vervolgt de OR, "dat bovendien reeds op 15 september jl. door de ombudsman aan de bestuurlijke leiding van de gemeente Amsterdam zou zijn verstrekt." Het in bezit zijn van een zogenaamd conceptrapport zou volgens de ondernemingsraad tijdens een overlegvergadering op 16 oktober dit jaar zijn ontkend
Vanwege de wettelijke regels verzoekt de ondernemingsraad om inzage te verlenen in het conceptrapport van de ombudsman. "Desnoods onder geheimhouding, alsmede in eventuele begeleidende correspondentie tussen de gemeente, het presidium en de ombudsman."quote:In de brief schrijft de OR nu dat er 'sprake is van achterhouden van dergelijke essentiële informatie wat wederzijds vertrouwen aantast en de OR ernstig belemmert in de uitvoering van haar wettelijke taak'.
quote:Dat blijkt na overleg tussen de dertien Amsterdamse fractievoorzitters. Daarbij is normaal gesproken ook Halsema aanwezig, maar zij sloeg dit agendapunt vandaag over.
In plaats van het onderzoek komen er twee technische sessies waarin raadsleden vragen kunnen stellen aan de ombudsman, daarna wordt het onderwerp nog een keer besproken in de commissievergadering Algemene Zaken. Dat zei fractievoorzitter van de VVD, Daan Wijnants, zojuist tegen AT5.quote:Er is in de gemeenteraad geen meerderheid voor het idee. Dat is zojuist duidelijk geworden in het zogeheten fractievoorzittersoverleg
Waar uit blijkt dat?quote:Op woensdag 12 november 2025 15:27 schreef MoreDakka het volgende:
Ik mag Halsema totaal niet, maar die zogenaamde ombudsman is een liegende psychopaat. Hup Halsema dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |