En als je pvv'ers spreekt lijkt het of dat we eigenlijk in Oost Congo leven.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:47 schreef Managarm het volgende:
Grappig, alle mensen uit de VS die ik spreek die naar Portugal zijn geëmigreerd zeggen dat ze erop vooruit zijn gegaan. Vooral op het gebied van voedsel en zorg.
quote:
Klinkt niet fantastischquote:Oman's democracy index ranking is classified as
"authoritarian" by the Economist Intelligence Unit in its 2022 Democracy Index, where it ranked 125th out of 167 countries with a score of 3.12 out of 10. In other indices, such as Freedom House, Oman is rated as "Not Free", with a score of 24 out of 100, due to a lack of political rights and civil liberties.
Ja, die hebben gewoon de verkeerde afslag genomen.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En als je pvv'ers spreekt lijkt het of dat we eigenlijk in Oost Congo leven.
Gemiddeld qua land wel, maar als je inzoomt... DEN HAAG is de beste stad ter wereld om te wonenquote:Op donderdag 6 november 2025 15:39 schreef smizy het volgende:
Verhuizen naar Luxemburg dus. Wat een verpaupering hier...
Scheelt wel een hoop politiek gezeik en (keuze)stress die ons hier wordt opgedrongen! /squote:
1.Universele gezondheidszorgquote:Op donderdag 6 november 2025 16:24 schreef Watmoetjenou het volgende:
Sterkte @:Lenny77 @:capuchon_jongen
Ik heb Nova niet getagdquote:Op donderdag 6 november 2025 18:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
1.Universele gezondheidszorg
In België heeft iedereen toegang tot betaalbare en kwalitatieve gezondheidszorg dankzij het sociale zekerheidssysteem. In de VS kunnen medische kosten snel torenhoog oplopen, zelfs mét verzekering.
2. Lagere medische kosten
Consultaties, ziekenhuisopnames en medicijnen zijn in België veel goedkoper. In de VS kan één ziekenhuisbezoek al duizenden dollars kosten.
3.Sterk sociaal vangnet
België biedt werkloosheidsuitkeringen, ziekteverlof, kinderbijslag en pensioenrechten die veel beter beschermd zijn dan in de VS.
4. Betaalbaardere hoger onderwijs
Belgische universiteiten en hogescholen zijn goedkoop in vergelijking met de torenhoge collegegelden in de VS. Studenten beginnen hun carrière meestal zonder studieschuld.
5.Betere balans werk-privé
De standaardwerkweek is 38 uur met minstens 20 wettelijke vakantiedagen (vaak meer). Amerikanen hebben gemiddeld maar 10 vakantiedagen en werken vaker overuren.
6.Beter openbaar vervoer
België heeft een uitgebreid netwerk van treinen, trams en bussen, waardoor je zelfs zonder auto makkelijk kunt reizen. In veel Amerikaanse steden is dat quasi onmogelijk.
7.Minder inkomensongelijkheid
België scoort veel beter op sociale gelijkheid en inkomensverdeling. In de VS is de kloof tussen rijk en arm veel groter.
8. Gezondere voeding en eetcultuur
Belgen eten meer verse producten en hebben minder fastfood-gewoontes. In de VS zijn obesitas en bewerkte voeding een groot probleem.
9. Betere leefbaarheid en infrastructuur
Belgische steden zijn compacter, groener en fietsvriendelijker. De infrastructuur (water, elektriciteit, afvalverwerking) is stabieler en betrouwbaarder dan in veel Amerikaanse regio’s.
ik denk dat ik nog steeds liever in België woon dan in de VS. Toch als gemiddelde verdienener. Moest ik rijk zijn zou ik misschien wel voor de VS kiezen.
Ik heb dit gedeeltelijk zelf getyptquote:
quote:Op donderdag 6 november 2025 16:24 schreef Watmoetjenou het volgende:
Sterkte @:Lenny77 @:capuchon_jongen
Het probleem is dat het hier gemiddelden betreft. Je zou eigenlijk de VS per staat moeten beoordelen, omdat het een federatie is (of je zou de hele EU moeten beoordelen als 1 federatie). Maar in de VS is het verschil tussen arm en rijk heel groot, veel groter dan in Nederland, en het gemiddelde wordt dus gevormd uit de superrijke top, een laagje bevolking dat het niet zo slecht heeft, en een gigantische poel van mensen die niet of nauwelijks rondkomen met 2 of 3 baantjes.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:49 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Bizar!! In België heb je gemiddeld gewoon een slechtere levenskwaliteit dan in de VS.
Waar zou dat door komen? Gaat het er echt zo slecht?
Een hele rijke cultuur met veel tradities, geen demonstraties, zeer veilig, behoorlijk goede welvaart.quote:
De VS hebben best een behoorlijk grote middenklasse die materieel gezien veel welvarender is dan de West-Europese middenklasse.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:59 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Het probleem is dat het hier gemiddelden betreft. Je zou eigenlijk de VS per staat moeten beoordelen, omdat het een federatie is (of je zou de hele EU moeten beoordelen als 1 federatie). Maar in de VS is het verschil tussen arm en rijk heel groot, veel groter dan in Nederland, en het gemiddelde wordt dus gevormd uit de superrijke top, een laagje bevolking dat het niet zo slecht heeft, en een gigantische poel van mensen die niet of nauwelijks rondkomen met 2 of 3 baantjes.
Den Haagquote:Op donderdag 6 november 2025 16:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Gemiddeld qua land wel, maar als je inzoomt... DEN HAAG is de beste stad ter wereld om te wonen
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |