Dit ja.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de opdracht is juist eigenlijk niet inhoudelijk, al komen breekpunten wel langs.
De opdracht is eigenlijk simpel "wie wil er met wie" en de verkenner kan dan opties voorleggen aan partijen. Zo zal hij zeker aan Bikker hebben gevraagd wat die doen als er een JA21 variant aan een meerderheid geholpen moet worden.
Eigenlijk zouden alle partijen hun voorkeurscoalitie moeten noemen.
Ik neem aan dat je doelt op het meeregeren om boven de 75 kamerzetels uit te komen voor een coalitie.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:35 schreef mackinac het volgende:
Irritant dat al die kleine partijtjes zoals BBB, SP, CU (en noem maar op) het liefst in de oppositie gaan. Waarom doe je dan eigenlijk mee aan een verkiezing,
Verkenner is tot 76 tellen.quote:
D66 is de enige die letterlijk in de brief nu al de vier partijen noemt en dat meegeeft om te verkennen.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Verkenner is tot 76 tellen.
Informateur is inhoudelijk, met een specifiekere opdracht (ga kijken of x y en z inhoudelijk tot een regeringsakkoord kunnen komen)
D66 heeft massamoorden van de boeren op het programma staan ??quote:Op donderdag 6 november 2025 13:00 schreef quo_ het volgende:
een partij die het liefst minimaal de helft van alle boeren om zeep helpt.
van mij mogen alle koebeesten wegquote:Op donderdag 6 november 2025 13:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je doelt op het meeregeren om boven de 75 kamerzetels uit te komen voor een coalitie.
De drie die je noemt hebben nauwelijks iets te winnen in zo'n geval.
De SP al helemaal niet als slippendrager van D66 en VVD.
Voor de BBB is het al net zo moeilijk om als "boerenpartij" in zee te gaan met een partij die het liefst minimaal de helft van alle boeren om zeep helpt.
De CU heeft nog de beste papieren maar dan zal er wel zorgvuldig om een aantal ethische kwestie heen geformeerd moeten worden. En die rekening moet worden betaald door D66 en VVD.
D66 en CDA zijn de winnaars. Dus dat die in een coalitie zouden komen, lijkt me terecht.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:03 schreef capricia het volgende:
[..]
D66 is de enige die letterlijk in de brief nu al de vier partijen noemt en dat meegeeft om te verkennen.
Valt me op.
De rest heeft het over 'recht doen aan de uitslag', 'een meerdeheidskabinet' etc.
quote:De enige meerderheidsoptie die dan overblijft is een coalitie van D66, GL-PvdA, CDA, Denk, SP, PvdD, Volt. Dat telt op tot een meerderheid van 77 zetels. Denk zou, in dat geval, bereid zijn om mee te praten over het vormen van een regering.
Was er maar een partij die ons van dit soort belerende praatjes kwam verlossen.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:06 schreef Bluesdude het volgende:
We missen dus geen vlees in Nederland bij halveringen. Misschien hogere vleesprijzen. Wat ook zijn voordelen heeft qua gezond eten
Cda staat op plek 5quote:Op donderdag 6 november 2025 13:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
D66 en CDA zijn de winnaars. Dus dat die in een coalitie zouden komen, lijkt me terecht.
GL/PvdA erbij voor D66 en VVD erbij voor CDA lijkt me echt perfect rechtdoen aan de uitslag van de verkiezingen.
Daar missen trouwens 3 zetels, ik neem aan van de CU. De genoemde partijen komen maar tot 74.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:12 schreef mackinac het volgende:
Van de kleine partijen is Denk nog het meest constructief
[..]
Dus?quote:
In principe zou het voor DENK ook niet moeilijk zijn om met de andere partijen tot een akkoord te komen. Het zal wel betekenen dat de transgenderwet van tafel moet.quote:De enige meerderheidsoptie die dan overblijft is een coalitie van D66, GL-PvdA, CDA, Denk, SP, PvdD, Volt. Dat telt op tot een meerderheid van 77 zetels. Denk zou, in dat geval, bereid zijn om mee te praten over het vormen van een regering.
Wat 'recht doen aan de uitslag' is, daar kunnen partijen best over van mening verschillen.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
D66 en CDA zijn de winnaars. Dus dat die in een coalitie zouden komen, lijkt me terecht.
GL/PvdA erbij voor D66 en VVD erbij voor CDA lijkt me echt perfect rechtdoen aan de uitslag van de verkiezingen.
Ik post dan ook dat dat mij zo lijkt.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat 'recht doen aan de uitslag' is, daar kunnen partijen best over van mening verschillen.
Dat is niet zo klaar als een klontje.
Wat is belerend ?quote:Op donderdag 6 november 2025 13:15 schreef quo_ het volgende:
[..]
Was er maar een partij die ons van dit soort belerende praatjes kwam verlossen.
Tegelijkertijd heeft SP ook niks te winnen met hun huidige rol. Ze verliezen de laatste 82 verkiezingen. Het is alsof je aan een pokertafel zit en langzaam leegloopt aan de blinds.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je doelt op het meeregeren om boven de 75 kamerzetels uit te komen voor een coalitie.
De drie die je noemt hebben nauwelijks iets te winnen in zo'n geval.
De SP al helemaal niet als slippendrager van D66 en VVD.
Voor de BBB is het al net zo moeilijk om als "boerenpartij" in zee te gaan met een partij die het liefst minimaal de helft van alle boeren om zeep helpt.
De CU heeft nog de beste papieren maar dan zal er wel zorgvuldig om een aantal ethische kwestie heen geformeerd moeten worden. En die rekening moet worden betaald door D66 en VVD.
Maar de SP heeft nu geen optie. Met VVD samenwerken gaan ze niet doen, met JA21 ook niet. Ook vanuit de VVD of JA21 zal dit worden geblokkeerd.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:30 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Tegelijkertijd heeft SP ook niks te winnen met hun huidige rol. Ze verliezen de laatste 82 verkiezingen. Het is alsof je aan een pokertafel zit en langzaam leegloopt aan de blinds.
Je kan net zo goed eens kijken of het wel kan zou je denken.
Ja, totdat je de brief leest, vooral dat stukje over misdaden van de entiteit "Israël" zal het goed doen bij de overige partijen.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:12 schreef mackinac het volgende:
Van de kleine partijen is Denk nog het meest constructief
[..]
Nu de zionisten de PvdA hebben verlaten, zal GroenLinks-PvdA niet zo veel problemen meer hebben met het standpunt van DENK.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:37 schreef Timwonnacott het volgende:
Ja, totdat je de brief leest, vooral dat stukje over misdaden van de entiteit "Israël" zal het goed doen bij de overige partijen.
Misschien niet, maar als die fractie in de coalitie zit hebben ze heel DENK ook niet nodig.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nu de zionisten de PvdA hebben verlaten, zal GroenLinks-PvdA niet zo veel problemen meer hebben met het standpunt van DENK.
Denk wil een coalitie zonder VVD. Ze mikken op D66, GL-PvdA, CDA, Denk, SP, CU, PvdD, Volt.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:57 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Misschien niet, maar als die fractie in de coalitie zit hebben ze heel DENK ook niet nodig.
Dat ziet er lekker stabiel uitquote:Op donderdag 6 november 2025 13:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denk wil een coalitie zonder VVD. Ze mikken op D66, GL-PvdA, CDA, Denk, SP, CU, PvdD, Volt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |