abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219205694
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 12:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, de opdracht is juist eigenlijk niet inhoudelijk, al komen breekpunten wel langs.

De opdracht is eigenlijk simpel "wie wil er met wie" en de verkenner kan dan opties voorleggen aan partijen. Zo zal hij zeker aan Bikker hebben gevraagd wat die doen als er een JA21 variant aan een meerderheid geholpen moet worden.

Eigenlijk zouden alle partijen hun voorkeurscoalitie moeten noemen.
Dit ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219205697
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 12:35 schreef mackinac het volgende:
Irritant dat al die kleine partijtjes zoals BBB, SP, CU (en noem maar op) het liefst in de oppositie gaan. Waarom doe je dan eigenlijk mee aan een verkiezing,
Ik neem aan dat je doelt op het meeregeren om boven de 75 kamerzetels uit te komen voor een coalitie.

De drie die je noemt hebben nauwelijks iets te winnen in zo'n geval.
De SP al helemaal niet als slippendrager van D66 en VVD.
Voor de BBB is het al net zo moeilijk om als "boerenpartij" in zee te gaan met een partij die het liefst minimaal de helft van alle boeren om zeep helpt.
De CU heeft nog de beste papieren maar dan zal er wel zorgvuldig om een aantal ethische kwestie heen geformeerd moeten worden. En die rekening moet worden betaald door D66 en VVD.
-
pi_219205700
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 12:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Ik lees dat hier ook:
[..]

Verkenner is tot 76 tellen.

Informateur is inhoudelijk, met een specifiekere opdracht (ga kijken of x y en z inhoudelijk tot een regeringsakkoord kunnen komen)
"Pools are perfect for holding water"
pi_219205710
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:02 schreef probeer het volgende:

[..]
Verkenner is tot 76 tellen.

Informateur is inhoudelijk, met een specifiekere opdracht (ga kijken of x y en z inhoudelijk tot een regeringsakkoord kunnen komen)
D66 is de enige die letterlijk in de brief nu al de vier partijen noemt en dat meegeeft om te verkennen.
Valt me op.

De rest heeft het over 'recht doen aan de uitslag', 'een meerdeheidskabinet' etc.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219205723
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:00 schreef quo_ het volgende:
een partij die het liefst minimaal de helft van alle boeren om zeep helpt.
D66 heeft massamoorden van de boeren op het programma staan ??
Het koeientotaal tot de helft terugbrengen is niet hetzelfde als het boerentotaal halveren.
Nu begreep ik dat een grote meerderheid van de vleesproductie door Nederlandse boeren naar het buitenland gaan.
We missen dus geen vlees in Nederland bij halveringen. Misschien hogere vleesprijzen. Wat ook zijn voordelen heeft qua gezond eten
  donderdag 6 november 2025 @ 13:11:34 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219205740
quote:

[..]
Ik neem aan dat je doelt op het meeregeren om boven de 75 kamerzetels uit te komen voor een coalitie.

Voor de BBB is het al net zo moeilijk om als "boerenpartij" in zee te gaan met een partij die het liefst minimaal de helft van alle boeren om zeep helpt.
De CU heeft nog de beste papieren maar dan zal er wel zorgvuldig om een aantal ethische kwestie heen geformeerd moeten worden. En die rekening moet worden betaald door D66 en VVD.
van mij mogen alle koebeesten weg

als ze er toch een 40.000 willen houden dan lieftst 20 megastallen van 2000 koeien
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219205742
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:03 schreef capricia het volgende:

[..]
D66 is de enige die letterlijk in de brief nu al de vier partijen noemt en dat meegeeft om te verkennen.
Valt me op.

De rest heeft het over 'recht doen aan de uitslag', 'een meerdeheidskabinet' etc.
D66 en CDA zijn de winnaars. Dus dat die in een coalitie zouden komen, lijkt me terecht.
GL/PvdA erbij voor D66 en VVD erbij voor CDA lijkt me echt perfect rechtdoen aan de uitslag van de verkiezingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219205743
Van de kleine partijen is Denk nog het meest constructief :P

quote:
De enige meerderheidsoptie die dan overblijft is een coalitie van D66, GL-PvdA, CDA, Denk, SP, PvdD, Volt. Dat telt op tot een meerderheid van 77 zetels. Denk zou, in dat geval, bereid zijn om mee te praten over het vormen van een regering.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_219205761
Heeft D66 zin alweer bijwagen te zijn in een rechtse regering, die VVD wil.
Wijst men deze 75zetelkabinet af, dan kan men een 67zetelkabinet met GL/PvdA/CDA en CU beogen en gedoogsteun zoeken. Heeft het CDA daar zin in? Of met PvdD erbij = 70 zetels
Moeilijk, moeilijk.....Volgend jaar Pasen dan een kabinet Jetten I ?
pi_219205762
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:06 schreef Bluesdude het volgende:

We missen dus geen vlees in Nederland bij halveringen. Misschien hogere vleesprijzen. Wat ook zijn voordelen heeft qua gezond eten
Was er maar een partij die ons van dit soort belerende praatjes kwam verlossen.
-
pi_219205773
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
D66 en CDA zijn de winnaars. Dus dat die in een coalitie zouden komen, lijkt me terecht.
GL/PvdA erbij voor D66 en VVD erbij voor CDA lijkt me echt perfect rechtdoen aan de uitslag van de verkiezingen.
Cda staat op plek 5
pi_219205775
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:12 schreef mackinac het volgende:
[..]

Daar missen trouwens 3 zetels, ik neem aan van de CU. De genoemde partijen komen maar tot 74.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219205790
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:17 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
Cda staat op plek 5
Dus?
pi_219205791
quote:
De enige meerderheidsoptie die dan overblijft is een coalitie van D66, GL-PvdA, CDA, Denk, SP, PvdD, Volt. Dat telt op tot een meerderheid van 77 zetels. Denk zou, in dat geval, bereid zijn om mee te praten over het vormen van een regering.
In principe zou het voor DENK ook niet moeilijk zijn om met de andere partijen tot een akkoord te komen. Het zal wel betekenen dat de transgenderwet van tafel moet.
pi_219205800
quote:
7s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat 'recht doen aan de uitslag' is, daar kunnen partijen best over van mening verschillen.
Dat is niet zo klaar als een klontje.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219205809
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat 'recht doen aan de uitslag' is, daar kunnen partijen best over van mening verschillen.
Dat is niet zo klaar als een klontje.
Ik post dan ook dat dat mij zo lijkt.

Mening :)
pi_219205810
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:15 schreef quo_ het volgende:

[..]
Was er maar een partij die ons van dit soort belerende praatjes kwam verlossen.
Wat is belerend ?
En hoe zal die ene partij Nederland kunnen redden van deze meningsuiting
pi_219205837
quote:

[..]

Tegelijkertijd heeft SP ook niks te winnen met hun huidige rol. Ze verliezen de laatste 82 verkiezingen. Het is alsof je aan een pokertafel zit en langzaam leegloopt aan de blinds.

Je kan net zo goed eens kijken of het wel kan zou je denken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219205855
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:30 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Tegelijkertijd heeft SP ook niks te winnen met hun huidige rol. Ze verliezen de laatste 82 verkiezingen. Het is alsof je aan een pokertafel zit en langzaam leegloopt aan de blinds.

Je kan net zo goed eens kijken of het wel kan zou je denken.
Maar de SP heeft nu geen optie. Met VVD samenwerken gaan ze niet doen, met JA21 ook niet. Ook vanuit de VVD of JA21 zal dit worden geblokkeerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219205870
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:12 schreef mackinac het volgende:
[..]

Ja, totdat je de brief leest, vooral dat stukje over misdaden van de entiteit "Israël" zal het goed doen bij de overige partijen.
  donderdag 6 november 2025 @ 13:46:50 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219205919
Meest `recht doen aan de uitslag` zou een coalitie D66/CDA/VVD/PVDAGL zijn toch, de meeste zetels :)
pi_219205943
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:37 schreef Timwonnacott het volgende:
Ja, totdat je de brief leest, vooral dat stukje over misdaden van de entiteit "Israël" zal het goed doen bij de overige partijen.
Nu de zionisten de PvdA hebben verlaten, zal GroenLinks-PvdA niet zo veel problemen meer hebben met het standpunt van DENK.
pi_219205966
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Nu de zionisten de PvdA hebben verlaten, zal GroenLinks-PvdA niet zo veel problemen meer hebben met het standpunt van DENK.
Misschien niet, maar als die fractie in de coalitie zit hebben ze heel DENK ook niet nodig.
pi_219205972
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:57 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Misschien niet, maar als die fractie in de coalitie zit hebben ze heel DENK ook niet nodig.
Denk wil een coalitie zonder VVD. Ze mikken op D66, GL-PvdA, CDA, Denk, SP, CU, PvdD, Volt.
pi_219206001
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 13:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Denk wil een coalitie zonder VVD. Ze mikken op D66, GL-PvdA, CDA, Denk, SP, CU, PvdD, Volt.
Dat ziet er lekker stabiel uit :Y

En dat waren 18 prachtige zetel voor Bontenbal, zo'n aantal haalt hij nooit weer na deelname in zo'n rariteitenkabinet.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')