Ik vind het ergens wel jammer, dat de enige partij die t/m Rutte nog wel een betrouwbare regeringspartner vormde nu liever samen met lege PVV zetels en de rest van onwerkbare partijen achterover wil leunen en wil toekijken hoe de markt er een zootje van maakt.quote:Op donderdag 6 november 2025 11:39 schreef Netsplitter het volgende:
Zou zeer interessant zijn als de vvd wordt veroordeeld tot de oppositiebanken.
Ik gun het ze van harte.
Ik vind de opstelling van de vvd kansloos en verschrikkelijk egoistisch. Totaal niet denken aan het landsbelang of iets. Dus mogen ze van mij lekker aan de zijlijn gaan zitten.quote:Op donderdag 6 november 2025 11:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het ergens wel jammer, dat de enige partij die t/m Rutte nog wel een betrouwbare regeringspartner vormde nu liever samen met lege PVV zetels en de rest van onwerkbare partijen achterover wil leunen en wil toekijken hoe de markt er een zootje van maakt.
Het gaat hier wel om veel geld jochiequote:Op donderdag 6 november 2025 11:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vind de opstelling van de vvd kansloos en verschrikkelijk egoistisch. Totaal niet denken aan het landsbelang of iets. Dus mogen ze van mij lekker aan de zijlijn gaan zitten.
Afstraffen dat gedrag.
quote:Sinds de implementatie ervan in 2001, heeft Nederland te maken met een fiscaal stelsel dat opmerkelijk onevenwichtig blijkt te zijn.
Het stelsel van regelgeving bevat namelijk regelingen die gebruikt kunnen worden door fiscalisten om het betalen van belasting te omzeilen.
Het systeem is erg complex, met duizenden pagina's aan regels en uitzonderingen op deze regels.
De opbouw van de wet inkomstenbelasting is geschoeid op 'boxen': in box 1 is inkomen uit werk en woning belast, in box 2 inkomen uit aanmerkelijk belang (minstens 5% van de aandelen in een onderneming) en in box 3 inkomen uit vermogen.
Dit is echter een grove schets: in werkelijkheid zijn er vormen van vermogen die niet in box 3 worden belast, en is inkomen onder te brengen in meerdere deelcategorieën die allemaal weer een ander tarief kennen.
Met de hulp van fiscalisten kunnen vermogende mensen dus gebruik maken van het systeem en zo 'schuiven' met hun vermogen om een zo laag mogelijke belastingdruk te realiseren.
Heb je liever een instabiel ja21?quote:Op donderdag 6 november 2025 11:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik vind de opstelling van de vvd kansloos en verschrikkelijk egoistisch. Totaal niet denken aan het landsbelang of iets. Dus mogen ze van mij lekker aan de zijlijn gaan zitten.
Afstraffen dat gedrag.
Zit wat in, maar daarmee voelen ze zich niet afgestraft omdat ze vooral in de brede cirkel denken. De PVV en Ja21 zien ze als een verlengstuk van zichzelf en de hele keten houdt de verbetering van bestaanszekerheid van de burgers weg van de doorgeschoten gokverslaving van de superrijken die de winsten opslurpen en de verliezen willen delen.quote:Op donderdag 6 november 2025 11:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Afstraffen dat gedrag.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-de-grotere-partijenquote:Mirjam Bikker van de ChristenUnie zegt na afloop van haar gesprek met verkenner Wouter Koolmees dat het aan de grotere partijen is om "snelheid in de formatie" te brengen. Zij moeten, met D66 als grootste partij voorop, verantwoordelijkheid nemen om snel aan de slag te gaan met de "allerbelangrijkste zaken als de woningnood".
"Grow up", zegt ze tegen collega's van partijen "die van de kiezers veel verantwoordelijkheid hebben gekregen". Ze snapt dat die nu nog piketpaaltjes slaan. Maar ze hoopt dat zij daar niet in blijven hangen, terwijl het vertrouwen in de politiek naar een "historisch dieptepunt" is gedaald.
Hebben ze bij de VVD ooit wel aan het landsbelang gedacht?quote:Op donderdag 6 november 2025 11:47 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vind de opstelling van de vvd kansloos en verschrikkelijk egoistisch. Totaal niet denken aan het landsbelang of iets.
JA toen ze de bejaardenhuizen hebben gesloten, dat was om te voorkomen dat het er te gezellig zou wordenquote:Op donderdag 6 november 2025 12:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Hebben ze bij de VVD ooit wel aan het landsbelang gedacht?
Gefeliciteerd. En wel verdiend.quote:NAVO en Rutte krijgen Duitse vredesprijs
woensdag, 5 november 2025 (22:52) - Reformatorisch Dagblad
In dit artikel:
De NAVO en secretaris‑generaal Mark Rutte krijgen de Internationale Prijs van de Vrede van Westfalen, een prestigieuze Duitse vredesprijs. De uitreiking vindt volgend jaar plaats; het prijzengeld bedraagt 100.000 euro. Volgens de jury — bestaande uit prominente politici, bestuurders en ondernemers — verdienen de alliantie en Rutte de prijs omdat ze stabiliteit en betrouwbaarheid bevorderen: door overleg, samenwerking en regels hield de NAVO steun voor Oekraïne mogelijk na de Russische inval, zonder zelf in de oorlog te stappen. Rutte wordt geroemd als een leidersfiguur die in geopolitieke spanningen pragmatisme, samenhang en terughoudendheid toont. De prijs wordt gedeeld met een organisatie die jongeren via vakantiekampen Europees denken wil stimuleren.
https://www.headliner.nl/(...)desprijs-refdb-78730
que?quote:Op donderdag 6 november 2025 12:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JA toen ze de bejaardenhuizen hebben gesloten, dat was om te voorkomen dat het er te gezellig zou worden
want geld en gezellig zijn totaal verschillede dingen, dat ouderen doorstromen dat is niet goed voor de woningmarkt
In al die brieven van alle partijen valt me op dat D66 een rechtstreekse opdracht geeft aan de verkenner om D66, CDA, VVD en GL-PvdA te onderzoeken.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:07 schreef Hanca het volgende:
Brief van Bikker:
[ x ]
Dat was de meest spannende vandaag, de enige die een JA21 variant echt aan een meerderheid kan helpen. Maar ze ziet dus eerst vooral een rol in de Kamer, niet in het kabinet. En ze geeft duidelijk VVD een veeg uit de pan.
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)-de-grotere-partijen
Nee, de opdracht is juist eigenlijk niet inhoudelijk, al komen breekpunten wel langs.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:32 schreef capricia het volgende:
[..]
In al die brieven van alle partijen valt me op dat D66 een rechtstreekse opdracht geeft aan de verkenner om D66, CDA, VVD en GL-PvdA te onderzoeken.
Terwijl ik dacht dat de verkenningsfase veeleer bedoeld was om te kijken welke combinaties er mogelijk zijn, en waar de inhoudelijke overeenkomsten zitten.
Met 3 kamerleden is het nauwelijks mogelijk om te regeren. Dan ben je bijna 1 kamerlid kwijt aan onderlinge afstemming op tal van onderwerpen, heb je een fractievoorzitter die steeds bij het fractievoorzittersoverleg moet zitten en moet je als regeringspartij eigenlijk ook nog praktisch alle commissiedebatten bij wonen, dat wordt dan wel van je verwacht.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:35 schreef mackinac het volgende:
Irritant dat al die kleine partijtjes zoals BBB, SP, CU (en noem maar op) het liefst in de oppositie gaan. Waarom doe je dan eigenlijk mee aan een verkiezing,
https://www.nrc.nl/nieuws(...)opbrengsten-a4911922quote:De milieuschade door de landbouw in Nederland is jaarlijks veel groter dan de economische opbrengst van de sector. De toegevoegde waarde van de landbouw is 13,3 miljard euro, terwijl de kosten door uitstoot en verlies van biodiversiteit 18,6 miljard bedragen. Daardoor resteert een jaarlijkse schadepost van 5,3 miljard euro.
ja dat snap ik ook niet, is mogelijk hard to get spelletjequote:Op donderdag 6 november 2025 12:35 schreef mackinac het volgende:
Irritant dat al die kleine partijtjes zoals BBB, SP, CU (en noem maar op) het liefst in de oppositie gaan. Waarom doe je dan eigenlijk mee aan een verkiezing,
Omdat we een parlement kiezen en geen regering.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:35 schreef mackinac het volgende:
Dat was in jaren waarin partijen elkaar nog niet hard uitslotenquote:Op donderdag 6 november 2025 12:32 schreef capricia het volgende:
[..]
In al die brieven van alle partijen valt me op dat D66 een rechtstreekse opdracht geeft aan de verkenner om D66, CDA, VVD en GL-PvdA te onderzoeken.
Terwijl ik dacht dat de verkenningsfase veeleer bedoeld was om te kijken welke combinaties er mogelijk zijn, en waar de inhoudelijke overeenkomsten zitten.
Ja. Ik lees dat hier ook:quote:Op donderdag 6 november 2025 12:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de opdracht is juist eigenlijk niet inhoudelijk, al komen breekpunten wel langs.
De opdracht is eigenlijk simpel "wie wil er met wie" en de verkenner kan dan opties voorleggen aan partijen. Zo zal hij zeker aan Bikker hebben gevraagd wat die doen als er een JA21 variant aan een meerderheid geholpen moet worden.
Eigenlijk zouden alle partijen hun voorkeurscoalitie moeten noemen.
quote:Na zijn of haar benoeming heeft de verkenner de taak om de verschillende coalitiemogelijkheden te onderzoeken. Dit doet de verkenner door bij alle fractievoorzitters te peilen hoe zij de formatie voor zich zien. Op basis daarvan maakt de verkenner een afweging welke coalitie de meeste kans van slagen heeft. Hiervan brengt de verkenner verslag uit bij de Tweede Kamer, met de aanbeveling voor een volgende stap.
https://www.parlement.com/verkenner-informateur-en-formateur
Dat is leuk maar inmiddels hebben kleine partijtjes 22 zetels in de kamer die je dan kan afstrepen voor een regering.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met 3 kamerleden is het nauwelijks mogelijk om te regeren. Dan ben je bijna 1 kamerlid kwijt aan onderlinge afstemming op tal van onderwerpen, heb je een fractievoorzitter die steeds bij het fractievoorzittersoverleg moet zitten en moet je als regeringspartij eigenlijk ook nog praktisch alle commissiedebatten bij wonen, dat wordt dan wel van je verwacht.
En we kiezen kamerleden, geen regering. Dus ze doen gewoon waar ze voor verkozen zijn. Ik stemde CU met de verwachting dat ze bij minder dan 5 zetels niet zouden gaan regeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |