abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 20:22:59 #176
5428 crew  miss_sly
pi_219927895
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:21 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe fase.... T is begonnen met rijles 🏎
Wat gaaf!

S zou jaloers zijn. Omdat ze voorlopig nog in Maastricht zit, hebben wij gezegd dat ze het maar even moet uitstellen. Hoewel ze het daar mee eens is, vindt ze het wel erg jammer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 20:25:42 #177
5428 crew  miss_sly
pi_219927907
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:38 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFish Hij is in een aantal dingen best goed en heeft verder ook veel geluk. Bordspelletjes hebben we heel lang geoefend om te accepteren als je niet wint, dat gaat beter maar hij kan nog steeds behoorlijk balen als hij een potje schaken verliest. Dus daar heeft het wel mee te maken. Ik zie het als leerzaam, dat je kunt verliezen, maar dat ziet hij (nu) niet zo ;)
@:vlindertje89 Hij doet een individuele sport, dus alleen hij is van invloed op het resultaat. Hij had nu zelfs een heel geldige reden voor niet winnen: een botje gebroken in zijn hand. Ik was dus juist supertrots op zijn score, die was gewoon gemiddeld voor zijn doen (de wedstrijd vorige week was de helft van de punten :D toen deed het ook nog meer pijn). Maar hij kan/wil dat dan niet aan elkaar linken. Of eigenlijk, hij wil die verantwoordelijkheid naar zichzelf toe niet dragen. Is ook best lastig natuurlijk, eerlijk en kritisch zijn naar jezelf. Maar het is zonde dat het zijn dag zo overschaduwt.
Is schaken dan nog niet weer iets anders dan een bordspel waar ook juist geluk bij komt kijken? Schaken kun je leren, het is een kwestie van hoe goed jij speelt en hoe goed je oplet.
Monopoly bijvoorbeeld moet je ook maar geluk hebben met de dobbelstenen, en andere spelers ook. Je kunt het niet naar je hand zetten, hoe goed je ik je best doet.
pi_219928167
Het is ook niet per se heel groot, hoor. Maar hij is nu wat serieuzer bezig met zijn sport en het viel me op.
Bedankt voor alle inzichten!
  dinsdag 3 februari 2026 @ 12:59:36 #179
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219992266
Voor wie ook deze berg nog heeft liggen om te tackelen en de hoop al op gegeven heeft:

Ik ben eind 2021 begonnen met fotoboeken maken voor kind vanaf 2011!

Ik wilde het zo uitgebreid doen dat ik er maar niet aan toekwam. Toen ik eindelijk al mijn eisen van ellenlange verhalen en details er in verwerken had losgelaten en me er op stortte was het een veel behapbare berg.

Hij wordt dit weekend 15 en het boek van vorig jaar is net binnengekomen. In 4 jaar tijd vijftien fotoboeken, het is haalbaar.

Ik heb een programmaatje eerst alle foto’s in jaar/maand/dag mappen laten sorteren zodat ik het gewoon op volgorde af kon gaan per jaarboek en niet het bij elkaar moest zoeken overal.

Wie weet heeft iemand hier iets aan. Houdt moed!
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 3 februari 2026 @ 13:03:48 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_219992296
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 12:59 schreef laziness het volgende:
Voor wie ook deze berg nog heeft liggen om te tackelen en de hoop al op gegeven heeft:

Ik wilde het zo uitgebreid doen dat ik er maar niet aan toekwam. Toen ik eindelijk al mijn eisen van ellenlange verhalen en details er in verwerken had losgelaten en me er op stortte was het een veel behapbare berg.

Hij wordt dit weekend 15 en het boek van vorig jaar is net binnengekomen. In 4 jaar tijd vijftien fotoboeken, het is haalbaar.

Ik heb een programmaatje eerst alle foto’s in jaar/maand/dag mappen laten sorteren zodat ik het gewoon op volgorde af kon gaan per jaarboek en niet het bij elkaar moest zoeken overal.

Ja, dat kan ik ook wel eens gaan doen. Kan ze redelijk goedkoop bestellen gelukkig :) Weet je nog welk programma dat was?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 februari 2026 @ 13:06:07 #181
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_219992308
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 13:03 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, dat kan ik ook wel eens gaan doen. Kan ze redelijk goedkoop bestellen gelukkig :) Weet je nog welk programma dat was?
De gratis variant van Photomove.
Ziet er heel simpel uit maar het doet wat het moet doen. Namelijk zoeken in map 1, output in juiste yy/mm/dd format in map 2
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_219992660
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 20:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat gaaf!

S zou jaloers zijn. Omdat ze voorlopig nog in Maastricht zit, hebben wij gezegd dat ze het maar even moet uitstellen. Hoewel ze het daar mee eens is, vindt ze het wel erg jammer.
Puur uit nieuwsgierigheid, wat is het causaal verband hier?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 14:17:31 #183
5428 crew  miss_sly
pi_219993117
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 13:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Puur uit nieuwsgierigheid, wat is het causaal verband hier?
Als ze voor haar 18e haar rijbewijs haalt, mag ze alleen met een ervaren chauffeur naast zich rijden. Die heeft ze niet in Maastricht. In de praktijk zou dat dan dus kunnen betekenen dat ze al een paar maanden tot een jaar haar rijbewijs heeft terwijl ze vrijwel geen kilometers zal maken. Wij denken dat het belangrijk is om meteen ook alleen te gaan rijden als je dat rijbewijs eenmaal hebt.

Er is ook nog de kans dat ze niet in Nederland gaat studeren, hoewel ze op dit moment toch wel neigt naar Amsterdam of Leiden. Als ze naar het buitenland gaat, heeft ze voorlopig nog niet zoveel aan dat rijbewijs.

Dat is wat ons betreft het causaal verband :)
  dinsdag 3 februari 2026 @ 14:22:38 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_219993171
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 12:59 schreef laziness het volgende:

Herkenbaar. Ik heb juist het laatste album van 2014 binnengekregen. Ben ook eind 2020 gestart en nu dus ook helemaal bij *O*
pi_219993781
Goed bezig met de fotoalbums!
Dat heb ik gelukkig redelijk bijgehouden. Ik heb van J een album over zijn eerste jaar, een album van 1 tot 4 jaar en een vanaf 4 jaar, die eindigt binnenkort. Dat had in mijn hoofd de werktitel 'basisschooltijd" maar ik weet nog niet of ik het laat lopen tot zijn verjaardag in het voorjaar of tot de zomervakantie.
De volgende zal dan zijn... tot hij uit huis gaat? :D

Het album tot 1 jaar hield ik per maand bij, compleet met allerlei verhaaltjes en een maandelijkse foto. Nu werk ik het eens per half jaar bij, met een foto elke 6 maanden bij dezelfde deur. Leuk om de groei te zien.
Het nieuwe album zal per jaar gaan, denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hupje op 03-02-2026 16:04:13 ]
pi_219993789
J had vandaag de eerste dag van de doorstroomtoets en kwam ontspannen thuis.
Hoe gaat het met de andere groep 8-ers?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 15:48:28 #187
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_219993874
Hier ook een ontspannen kind O+. Haar laptop was kwijt maar die was bij de conciërge :+. De mp3's voor de toets heeft zij er op gezet in verband met haar dyslexie
pi_219993957
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 15:38 schreef Hupje het volgende:
Hier ook ontspannen :) Het was makkelijk voor haar zei ze. Ze heeft HAVO/VWO voorlopig advies, maar de juf zei dat ze mogelijk VWO kan doen dus ik ben erg benieuwd naar de uitslag :)

Ik denk dat het misschien een beetje valt of staat hoe de ouders erin staan. Als kinderen veel druk voelen, heeft dat denk ik ook wel invloed op hoe ze zich voelen en wat de uitslag is.
pi_219994014
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 15:38 schreef Hupje het volgende:
B snapt het gedoe niet zo, die vindt het vooral tof dat hij mag snoepen tussendoor.

Maar hij heeft nooit spanning voor toetsen, wel heeft hij een hekel aan lang stilzitten.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 16:32:36 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_219994218
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier ook ontspannen :) Het was makkelijk voor haar zei ze. Ze heeft HAVO/VWO voorlopig advies, maar de juf zei dat ze mogelijk VWO kan doen dus ik ben erg benieuwd naar de uitslag :)

Ik denk dat het misschien een beetje valt of staat hoe de ouders erin staan. Als kinderen veel druk voelen, heeft dat denk ik ook wel invloed op hoe ze zich voelen en wat de uitslag is.
Mijn ervaring is meer dat de druk van vriendjes hoger is. Ze willen soms graag naar dezelfde school, dezelfde klas.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219994244
Maar die doorstroomtoets is toch allang niet meer wat voor ons vroeger de eindcito was? Het schooladvies van de leerkracht is leidend.

Ik kan me wel voorstellen dat het spannend is als je tegen een hoger niveau aanhangt. Dat de toets net die laatste extra push geeft voor het hogere schooladvies.
pi_219994304
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 16:32 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn ervaring is meer dat de druk van vriendjes hoger is. Ze willen soms graag naar dezelfde school, dezelfde klas.
Oh, ja dat is ook een ding inderdaad ja.
pi_219994539
Zoonlief kwam huilend terug van de toets.. maar dat kwam door hoofdpijn en keelpijn en fietsen door de ijsregen. Hij was op school ook uit de klas gezet omdat hij moest hoesten en dat was storend voor de rest..Paracetamol doet wonderen.
Toets zelf was een makkie zei hij, behalve spelling. Ach ja, we gaan het zien.
pi_219994572
Mijn puber van 16 had vandaag een meeloop dag op de opleiding die ze wil doen. Opleiding lijkt haar leuk, ze weet nog niet in welke stad. Zal waarschijnlijk Groningen of Zwolle worden. Misschien laat ze dat ook nog afhangen van de keuze van vriendje qua stad... Ze was nu in Groningen, Zwolle gaan we ook nog kijken.
Maar ze heeft nog een jaar.
Wat worden ze dan groot... O+
Fake it till you make it...
pi_219996351
Chill, de toets was gemakkelijk volgens zoonlief
Zelf heb ik vandaag mee zitten kijken met mijn klas en vond ik de Cito doorstroomtoets zeer goed te doen.

En die doorstroomtoets is juist voor sommige kinderen nu juist groter dan dat hij is. Bij een hoger toetsadvies moeten de leerkrachten het advies bij stellen of juist heel goed beargumenteren waarom het advies niet wordt bijgesteld.
Ik had ook huilende kinderen in de klas, die nog eens tevreden zijn over het advies ook ;)
Zoonlief gaat morgen voor deel 2, mijn klasje donderdag…
pi_219998708
B is vandaag naar school gegaan voor het tweede en tevens laatste deel van de doorstroomtoets met een speldje in zijn haar met een paashaas erop.

Hij vond het zo saai gisteren, dit zou het vast opvrolijken was zijn uitleg. Heerlijk joch is het.

Om half 2 gaat driekwart van de klas al weg, open lesmiddag hij een middelbare school. Ben erg benieuwd want B wilt dat ik meefiets maar dat lijkt me vervelend voor hem als de rest ouderloos fietst.
pi_219998796
Ook hier was de doorstroomtoets meegevallen. De afgelopen 2 weken zat A. er wel enorm over te stressen (en hij is volgende week ook jarig, dat helpt niet echt). Slapeloze nachten, nachtmerries, hysterisch druk. Terwijl het allemaal inderdaad niet uitmaakt, maar hij wil zichzelf niet teleurstellen ofzo. Ik ben dus blij dat het meeviel. Vandaag doen ze deel twee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 4 februari 2026 @ 09:51:21 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_219999292
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:05 schreef Phaidra het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219999344
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:51 schreef Troel het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_219999403
Twee van mijn neefjes hebben ook beide een lagere opleiding gedaan dan het advies was, ook omdat zij beide meer van het doen waren. In hun geval overigens VMBO kader (denk ik?), waarbij ze al heel gericht voor een technische opleiding konden kiezen waar ze interesse in hadden. En ik ben heel blij dat ik nu een automonteur in de familie heb, dat is een stuk waardevoller (voor de gehele maatschappij) dan de hbo-er met een managementbaan. En qua inkomsten ontloopt het elkaar heel weinig.

Ik weet wel dat zij bij de een wel wat gedoe op school heeft gehad hierover, school wordt beoordeeld op het niveau waar kinderen op uitstromen oid. De ander zat op speciaal onderwijs, dus daar kijken ze vooral naar wat passend is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')