quote:Goede analyse van Pieter Zwart over de manier van spelen van Heitinga tijdens zijn vorige periode:
https://www.vi.nl/pro/ana(...)ste-periode-bij-ajax
Indien je geen Pro- abonnement hebt, even een korte samenvatting:
- Opbouw volgens de U-vorm via de vleugels, waarbij zowel de back als vleugelaanvaller aan de zijlijn staat. Heerlijk ouderwets en makkelijk te verdedigen
- Verdedigend altijd man-op-man. Wanneer de tegenstander op de helft speelt van Ajax, wordt het hele elftal uit elkaar gerukt en lopen de vleugelaanvallers meer achter de back aan dan andersom. En krijgt Ajax veel tegendoelpunten uit corners.
- Sjonnie vindt man-op-man gewoon prima, want “je moet gewoon je persoonlijke duels winnen”. Uit deze opmerking straalt natuurlijk de onuitputtelijke intelligentie van Sjon af.
- Restorganisatie vindt hij overrated, want “ons spel is het moeilijkste dat er is om te spelen”. Met andere woorden: dan heb je ook geen restverdediging nodig.
Verder blijkt uit de Expected goals voor en tegen dat hij in beide gevallen minder scoort dan Schreuder.
Je moet echt bidden dat de man qua organisatorische kwaliteiten heeft geleerd van Slot. Anders wordt het een lang, lang seizoen.
Overigens was er ook een analyse van Keizer en die was zijn tijd al On-Nederlands ver vooruit, qua het voetballende (aanvallende) gedeelte dan. Positionering, passing etc.
Hee kenneth hier @Calandquote:“Hey vriend, Kenneth hier”, zegt eerstgenoemde. “Gefeliciteerd met je record. Dikverdiend, ik ben super trots op je. Je bent voor mij altijd belangrijk geweest en dat ben je nog steeds.”
Nou dat zal niet gebeurenquote:
We kunnen op 2 manieren glorie behalen. Winst of ontslag Heitinga. Dat is overigens al een aantal weken zo. Helaas weinig glorie gehad.quote:
Tsja Kroes zal Heitinga na vandaag hoe dan ook niet ontslaanquote:Op woensdag 5 november 2025 08:49 schreef papert het volgende:
[..]
We kunnen op 2 manieren glorie behalen. Winst of ontslag Heitinga. Dat is overigens al een aantal weken zo. Helaas weinig glorie gehad.
Iemand moet laatste staanquote:Op woensdag 5 november 2025 08:50 schreef RamboDirk het volgende:
Ajax speelt vanavond in de champions league, even de stand.
[ afbeelding ]
Alleen als de tribune begint te zingen dat hij op moet rottenquote:Op woensdag 5 november 2025 08:53 schreef Black-Death het volgende:
Tsja Kroes zal Heitinga na vandaag hoe dan ook niet ontslaan
Dat deden ze afgelopen zaterdag ook niet, terwijl daar alle reden voor was. Het publiek is lamgeslagen.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Alleen als de tribune begint te zingen dat hij op moet rotten
Oordopjes in dus en snel naar de Kleedkamer in de rust
Ajax speelt verschrikkelijk, dat moge duidelijk zijn. Maar natuurlijk ook geen hele makkelijke loting tot nu toe waardoor een hoop knakenteams nu hoger staan dan wij.quote:Op woensdag 5 november 2025 08:50 schreef RamboDirk het volgende:
Ajax speelt vanavond in de champions league, even de stand.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 5 november 2025 08:53 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Tsja Kroes zal Heitinga na vandaag hoe dan ook niet ontslaan
Johnny is voor de fanatieke supporters natuurlijk ook nog steeds wel een clubheld, "Johnny rot op" roepen is dan wat lastiger dan "Maurice rot op".quote:Op woensdag 5 november 2025 09:33 schreef papert het volgende:
[..]
Dat deden ze afgelopen zaterdag ook niet, terwijl daar alle reden voor was. Het publiek is lamgeslagen.
zal je zien dt heitinga ontslagen wordt, Grim gaat trainen en ze keihard 5-0 winne zondagquote:Op woensdag 5 november 2025 09:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Johnny is voor de fanatieke supporters natuurlijk ook nog steeds wel een clubheld, "Johnny rot op" roepen is dan wat lastiger dan "Maurice rot op".
Maar goed, daar hebben ze de witte zakdoek voor uitgevonden zou je zeggen.
Grim de rest van het jaarquote:Op woensdag 5 november 2025 09:41 schreef Paul het volgende:
[..]
zal je zien dt heitinga ontslagen wordt, Grim gaat trainen en ze keihard 5-0 winne zondag
Het Hendrie Krüzen effectquote:Op woensdag 5 november 2025 09:41 schreef Paul het volgende:
[..]
zal je zien dt heitinga ontslagen wordt, Grim gaat trainen en ze keihard 5-0 winne zondag
Ik ook niet. Overweeg wat anders te gaan doenquote:Op woensdag 5 november 2025 09:47 schreef Houniet het volgende:
Ik heb gewoon geen zin om te kijken vanavond.
Ja, dat snap ik. En dat is eigenlijk ook niet waar ik normaal voor zou pleiten.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Johnny is voor de fanatieke supporters natuurlijk ook nog steeds wel een clubheld, "Johnny rot op" roepen is dan wat lastiger dan "Maurice rot op".
Maar goed, daar hebben ze de witte zakdoek voor uitgevonden zou je zeggen.
Afgelopen zaterdag niets gezien, moet zeggen dat al die negatieve prikkels mislopen helemaal niet erg isquote:Op woensdag 5 november 2025 09:47 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik ook niet. Overweeg wat anders te gaan doen
Wel kijken, geluid op tv uit, Benny Hill muziekje eronder enquote:Op woensdag 5 november 2025 09:47 schreef Houniet het volgende:
Je bent zelf een knakenteamquote:Op woensdag 5 november 2025 09:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ajax speelt verschrikkelijk, dat moge duidelijk zijn. Maar natuurlijk ook geen hele makkelijke loting tot nu toe waardoor een hoop knakenteams nu hoger staan dan wij.
Het wordt weer pijnlijk ben ik bang..quote:Op woensdag 5 november 2025 09:47 schreef Houniet het volgende:
Het is wat het is.quote:
Snel die pleister er af.quote:
Roepen we al weken.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het is wat het is.
Des te sneller zijn we van Sjon af.
Ben er ook bang voor.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Roepen we al weken.
Die blijft voorlopig nog zitten.
"Gras opvreten, we gaan volle bak"quote:Op woensdag 5 november 2025 13:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als je wat wil in de CL moet je vanavond winnen. Ik neem aan dat Sjonnie zich met een meesterplan heeft ingesteld op Galatasaray, dat moet goed komen.
Turken en Grieken kunnen het alleen in eigen huis jaquote:Op woensdag 5 november 2025 14:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die Turken vallen altijd tegen dus het zal wel een gelijkspel worden.
"Ik heb ze 3 jaar geleden nog zien spelen, dus we weten wat we kunnen verwachten."quote:Op woensdag 5 november 2025 14:00 schreef Black-Death het volgende:
[..]
"Gras opvreten, we gaan volle bak"
- einde tactische bespreking -
Deze "Turken" hebben pas 1x verloren dit seizoen.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik ga je morgen weer quoten.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat mag, Sneijder zei dat ze heel gevaarlijk zijn dus winst voor Ajax is ook nog mogelijk.quote:
Alle boeren en buitenlui uit de provincie zitten vanavond weer in de Arena.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:14 schreef Document1 het volgende:
Tja waarom associeert iedereen Ajax toch met succes supporters?
Ze hebben hun bestuur van een brug geflikkerd?quote:Op woensdag 5 november 2025 14:43 schreef Houniet het volgende:
O19 geeft op dit moment het goede voorbeeld.
Niemand neemt dat jeugdvoetbal serieus, alleen wat Nederlandse media.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:43 schreef Houniet het volgende:
O19 geeft op dit moment het goede voorbeeld.
Dat Sjon geen helder licht is was al duidelijk, maar dit is een nieuw dieptepunt.quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 5 november 2025 18:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
"Als we punten willen pakken dan is dit het moment om daarmee te starten."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
Paar gradaties erger dan Drank de Boer die Boilesen op linksbuiten neerzette.quote:
Die ouwe moeke sekte is zo erg naar de klote dat Sjon met alles gaat wegkomen, zelfs degradatie.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:12 schreef Urquhart het volgende:
Vanavond onderuit en dit weekend tegen Utrecht, en het is wel klaar toch? Toch?
Laten we hopen van wel …quote:Op woensdag 5 november 2025 20:12 schreef Urquhart het volgende:
Over de druk heenspelen.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:35 schreef Bugno3 het volgende:
Over de druk heenspelen
Lange ballen pompen op Wout dus.
DNAED
Sjon denkt echt dat hij een tactisch meesterbrein is.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:38 schreef Bugno3 het volgende:
Dat zelfingenomen lachje is ook vrij stuitend.
Hij weet dat die voor een lange tijd aan mag blijven , lachen om ons , het mindere klootjesvolk.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:38 schreef Bugno3 het volgende:
Dat zelfingenomen lachje is ook vrij stuitend.
quote:Op woensdag 5 november 2025 21:00 schreef William_Papadin het volgende:
Dit gaat wederom een zeer pijnlijke avond worden
Je hoort Heitinga al zeggen “vol erop jongens poot niet terug trekken lekker erin kletsen”quote:Op woensdag 5 november 2025 21:04 schreef Saekerhett het volgende:
Lekker ‘fel’ beginnen weer. Mokio sukkel.
En dan nog de bal verliezen...quote:Op woensdag 5 november 2025 21:14 schreef LethalNinja het volgende:
Het combineren gaat weer zo traaaag
Toch?quote:Op woensdag 5 november 2025 20:12 schreef Urquhart het volgende:
Johnny ziet vooruitgang en vastighedenquote:Op woensdag 5 november 2025 21:26 schreef bbuddybb het volgende:
Wat vinden we van de tactische vondst van Sjon m.b.t. de rol van Regeer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |