abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 november 2025 @ 09:28:11 #176
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219189826
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan heb je niet al mijn posts gelezen want ik heb al diverse malen gepost dat ook mannen in een dergelijke situatie terecht kunnen komen.
In je initiële post zei je vrij zwart-wit: dan vertrek je als man gewoon als je partner manipulatief is. Dat suggereert dat je niet die nuance hanteert die je bij vrouwen hanteert over waarom dat niet altijd kan.
  dinsdag 4 november 2025 @ 09:32:43 #177
396550 Richestorags
pi_219189849
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:26 schreef Hexagon het volgende:
Maar waar gaat dit nou over. Dat die vrouwen geen optimale keuzes maken zal niemand ontkennen. Maar domme en labiele vrouwen bestaan er nu eenmaal.

Echter is dom en labiel zijn geen reden om om dat maar terreur van een slechte partner te moeten ondergaan. Dus daarom is het een goed idee als er hulp voor ze is om er vanaf te komen.

In dit soort topics lees je vooral een hoop verkapt (voormalige ) incel-rancune. Een beetje vergelijkbaar waar het gaat om daten met alleenstaande moeders. De vrouw in kwestie zag jou als zelfverklaarde niceguy ooit niet staan. Dus zal ze verdoemd zijn om haar verkeerde keuzes. Ze hadden immers maar voor jou type moeten kiezen. Dus nu kunnen de de ratsmodee krijgen.
Eerste twee zinnen: eens. Conclusie: vlieg je een beetje uit de bocht.
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 09:34:34 #178
5428 crew  miss_sly
pi_219189860
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
In je initiële post zei je vrij zwart-wit: dan vertrek je als man gewoon als je partner manipulatief is. Dat suggereert dat je niet die nuance hanteert die je bij vrouwen hanteert over waarom dat niet altijd kan.
De post ging over mannen.
Waarbij manipulatief zijn nog wat anders is dan gewelddadig.

Maar wat jij wil hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 4 november 2025 @ 09:37:08 #179
396550 Richestorags
pi_219189871
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De post ging over mannen.

Maar wat jij wil hoor.
Het is niet wat ik wil, het is wat er staat. Je pleit het hele topic hartstochtelijk voor dat vrouwen niet altijd kunnen vertrekken bij een verkeerde partner (wat overigens niet incorrect is, soms gaat dat inderdaad enorm lastig door gedeeld huishouden, kinderen, woningnood, noem maar op), maar als een man een manipulatieve partner heeft is je oordeel dat die dan moet vertrekken. Toen ik je daarop wees wist ik niet of je dat ook zo vindt (inmiddels heb je duidelijk gemaakt van niet) maar ik geef alleen aan hoe jij dingen opschrijft.

En ik wist al dat je ook die nuance ging maken in je edit: emotionele mishandeling is wat mij betreft niet minder dan fysieke mishandeling. Het ene laat alleen meer zichtbare sporen na.
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 09:43:04 #180
5428 crew  miss_sly
pi_219189925
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is niet wat ik wil, het is wat er staat. Je pleit het hele topic hartstochtelijk voor dat vrouwen niet altijd kunnen vertrekken bij een verkeerde partner (wat overigens niet incorrect is, soms gaat dat inderdaad enorm lastig door gedeeld huishouden, kinderen, woningnood, noem maar op), maar als een man een manipulatieve partner heeft is je oordeel dat die dan moet vertrekken. Toen ik je daarop wees wist ik niet of je dat ook zo vindt (inmiddels heb je duidelijk gemaakt van niet) maar ik geef alleen aan hoe jij dingen opschrijft.

En ik wist al dat je ook die nuance ging maken in je edit: emotionele mishandeling is wat mij betreft niet minder dan fysieke mishandeling. Het ene laat alleen meer zichtbare sporen na.
Die post ging over mannen en dus reageerde ik daarop

Eerder in het topic heb ik al een aantal keren gepost dat vrouwen en mannen in een dergelijke situatie, zijnde een relatie waarin ze fysiek en/of mentaal worden mishandeld kunnen komen dat vertrekken moeilijk is en dat dit niet louter een probleem is waar vrouwen tegenaan lopen. Als jij dan op basis van één post dat weer in twijfel wil trekken, moet je dat zelf weten.

De post waarop ik reageerde ging over vrouwen die niet meegaand waren, manipulatief en vreemdgaan. Want dat waren kennelijk allemaal redenen om een vrouw te mishandelen. Prima als je naar aanleiding van een dergelijke post de nadruk wil leggen op mijn reactie en niet op de inhoud van die post. Het is vooral veelzeggend, zoals veel posts in dit topic dat zijn.
  dinsdag 4 november 2025 @ 09:45:49 #181
396550 Richestorags
pi_219189950
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die post ging over mannen en dus reageerde ik daarop

Eerder in het topic heb ik al een aantal keren gepost dat vrouwen en mannen in een dergelijke situatie, zijnde een relatie waarin ze fysiek en/of mentaal worden mishandeld kunnen komen dat vertrekken moeilijk is en dat dit niet louter een probleem is waar vrouwen tegenaan lopen. Als jij dan op basis van één post dat weer in twijfel wil trekken, moet je dat zelf weten.

De post waarop ik reageerde ging over vrouwen die niet meegaand waren, manipulatief en vreemdgaan. Want dat waren kennelijk allemaal redenen om een vrouw te mishandelen. Prima als je naar aanleiding van een dergelijke post de nadruk wil leggen op mijn reactie en niet op de inhoud van die post. Het is vooral veelzeggend, zoals veel posts in dit topic dat zijn.
Ik leg daar de nadruk op omdat het geen punt van discussie is dat je niet gaat meppen. Daar hoeven we toch niet over te discussiëren?

Veelzeggend dat jij er een air van "veelzeggend" omheen probeert te hangen. Wat wil je precies suggereren?
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 09:47:25 #182
5428 crew  miss_sly
pi_219189970
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik leg daar de nadruk op omdat het geen punt van discussie is dat je niet gaat meppen. Daar hoeven we toch niet over te discussiëren?

Veelzeggend dat jij er een air van "veelzeggend" omheen probeert te hangen. Wat wil je precies suggereren?
Helemaal niks, want de discussie met jou gaat helemaal niet om de inhoud, maar je bent nu louter bezig mij te proberen ergens op te wijzen waarvan jij dwwangmatig vindt dat ik erop gewezen moet worden. Dat heb je gedaan. Zullen we het daar maar bij laten?
  dinsdag 4 november 2025 @ 09:51:38 #183
396550 Richestorags
pi_219190021
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Helemaal niks, want de discussie met jou gaat helemaal niet om de inhoud, maar je bent nu louter bezig mij te proberen ergens op te wijzen waarvan jij dwwangmatig vindt dat ik erop gewezen moet worden. Dat heb je gedaan. Zullen we het daar maar bij laten?
"Dwangmatig". Laten we het er inderdaad maar bij laten. Stiekem zijn we het ook meer eens met elkaar dan dat jij wellicht denkt.
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 09:52:49 #184
5428 crew  miss_sly
pi_219190035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
"Dwangmatig". Laten we het er inderdaad maar bij laten. Stiekem zijn we het ook meer eens met elkaar dan dat jij wellicht denkt.
Dan zou je zomaar eens kunnen proberen dat onder de aandacht te brengen in plaats van te blijven zeuren over iets dat allang weerlegd is.
  dinsdag 4 november 2025 @ 09:55:14 #185
396550 Richestorags
pi_219190056
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan zou je zomaar eens kunnen proberen dat onder de aandacht te brengen in plaats van te blijven zeuren over iets dat allang weerlegd is.
Ik heb meer posts in dit topic ;)

En verder wil je het erbij laten, probeer dan niet het laatste woord te hebben :7
pi_219190057
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 08:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is dit weer en topic alle mannen zijn slecht?

Ten eerste houden vrouwen van chaos, ja ze roepen altijd dat ze een lieve zachte partner willen betrouwbaar etcetc, maar dat is bullshit.

Als je als man niet een klein beetje een klootzak bent van tijd tot tijd, vinden ze je saai en niet interessant.
Het zijn dan ook juist de goeie zachte aardige romantische mannen die verlaten worden, je hoeft hier alleen maar voor te kijken naar wie vraagt meestal de echtscheiding aan. Hint : het is niet de man.

Als mannen slecht waren, zaten vrouwen nu in een kooi en waren ze niets meer dan een baby boerderij.
Dit is overduidelijk niet de realiteit.
Nee het is een 'het is haar eigen schuld' topic.

De mens is complex en het is wel degelijk een taak voor de maatschappij om een veilige plek te bieden mocht een vrouw of man uit een gewelddadige relatie stappen.
pi_219190103
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 08:42 schreef Qarrad het volgende:
En dat speelt uitsluitend onder vrouwen? Of is het alleen iets om meesmuilend over te doen als het vrouwen binnen de context van een relatie overkomt.
Waarom zou dit alleen onder vrouwen spelen? Kunnen vrouwen geen promovendi zijn?

Als je mijn bijdrages goed leest, dan zie je dat ik stel dat dit zowel mannen als vrouwen kan overkomen, en dat we onze kinderen moeten aanleren om niet te vertrouwen op wat mensen zeggen, maar op wat ze doen.

Waarom reageer je daar niet eens op, ipv in de standaard reflex te schieten dat de overheid als een curling ouder alles voor ons op moet lossen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219190117
Je ziet eenzelfde discussie over pesten, waarbij we scholen met een enorme berg bureaucratie hebben opgezadeld om het pesten aan te pakken. Geen idee of dat allemaal werkt, maar uit eigen ervaring kan ik melden dat als je een keer terug mept, ook al ben je twee hoofden kleiner, dat ze het wel laten om te pesten. Probeer het eens met wat werkt, niet met wat goed voelt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:19:44 #189
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219190200
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee?

Voorbeeldje:
Ik ga het nu voor de derde of vierde keer herhalen, wie weet, valt het kwartje nu wel: veel mannen zijn enge creeps met losse handen. Dat is een gegeven. In een maatschappij met zulke mannen zul je als vrouw extra goed op moeten letten met wie je een relatie aangaat.
En waar staat daar dat vrouwen engeltjes zijn en mannen demonen?
[/quote]

Quote is beetje mislukt geloof ik.

Maar die tekst alleen al, “veel mannen zijn enge creeps”, Lees : ik vind ze niet aantrekkelijk.

Dat is ook het probleem veelal, vrouwen vinden 80% van mannen niet aantrekkelijk.
Andersom is dit, gek genoeg, 20% van de vrouwen die niet aantrekkelijk gevonden worden door manen.

Wat je krijgt is een gat van 10% van mannen die achter elkaar vrouwen kunnen naaien en dat zijn ook veelal de mannen waar het over gaat, die niet trouw zijn, vaak agressief, narcistisch etc.
Je komt immers niet met die 80% in aanraking want die zijn lelijk (en dus automatisch creepy) en saai etc etc.

Die 80%? Die probeert het veelal niet eens meer, benaderen vrouwen niet.. en waarom zou je als toch alleen maar afgewezen gaat worden.

Maar okay dit gaat de verkeerde kant op in de discussie.
Het gaat erom, vrouwen kiezen wel degelijk een partner uit, weten veelal ook wel dat het foute boel KAN zijn van te voren, maar dat is spannend en interessant en blijven dan langer hangen want hij is te veranderen.
Dit gebeurd natuurlijk zelden tot nooit.
[/quote]

Echt? 80% vd mannen kunnen geen vrouw krijgen? Of kunnen niet rondneuken? Ik begrijp niks van deze post, lees alleen enorme haat jegens vrouwen.
To BG or not to BG!
pi_219190217
Leer eens quoten voordat je post.
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:21:44 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219190220
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:03 schreef Lyrebird het volgende:

dat we onze kinderen moeten aanleren om niet te vertrouwen op wat mensen zeggen, maar op wat ze doen.

Ja dat gebeurt niet altijd, gebeurde vroeger niet altijd, en in de toekomst zullen er ook genoeg waardeloze ouders zijn die dat niet doen of niet weten hoe ze dat moeten doen

Daarom helpen we dus mensen die het niet zo getroffen hebben met hun ouders. Het idee dat iedere ouder dit ineens perfect gaat doen is wensdenken.
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:21:44 #192
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219190221
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Haal je dat uit mijn post?
Nee hoor, meer de strekking van het feministisch bolwerk alhier 🤗
"Hoka Hey!"
pi_219190249
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja dat gebeurt niet altijd, gebeurde vroeger niet altijd, en in de toekomst zullen er ook genoeg waardeloze ouders zijn die dat niet doen of niet weten hoe ze dat moeten doen

Daarom helpen we dus mensen die het niet zo getroffen hebben met hun ouders. Het idee dat iedere ouder dit ineens perfect gaat doen is wensdenken.
Het moet vanuit de maatschappij komen, de community. En als die het afweten, omdat we het allemaal zo verschrikkelijk druk hebben, misschien is het iets voor onze NPO. Voor Sire. Denk eens aan een Sesamstraat voor jongeren, waarbij een hippe Pino uitlegt dat je op moet passen bij het daten en hoe je kan bepalen of iemand een geschikte partner voor je is. Nogmaals, dit vraagt om vakmanschap, en er is niemand die je dit aanleert.
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:27:42 #194
287741 matspontius
pi_219190254
Lekkere discussie hier ook weer waarin men alleen zijn eigen gelijk ziet - kenmerk van de huidige maatschappij. Een andere mening/zienswijze wordt niet getolereerd.
"Hoka Hey!"
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:28:11 #195
287741 matspontius
pi_219190257
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:26 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Het moet vanuit de maatschappij komen, de community. En als die het afweten, omdat we het allemaal zo verschrikkelijk druk hebben, misschien is het iets voor onze NPO. Voor Sire. Denk eens aan een Sesamstraat voor jongeren, waarbij een hippe Pino uitlegt dat je op moet passen bij het daten en hoe je kan bepalen of iemand een geschikte partner voor je is. Nogmaals, dit vraagt om vakmanschap, en er is niemand die je dit aanleert.
Opvoeding!!!
"Hoka Hey!"
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 10:31:36 #196
5428 crew  miss_sly
pi_219190274
quote:

[..]
Lentekriebels is zoiets. Moet je eens zien hoeveel mensen daartegen in het geweer komen.
pi_219190286
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:19 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
En waar staat daar dat vrouwen engeltjes zijn en mannen demonen?

Maar die tekst alleen al, “veel mannen zijn enge creeps”, Lees : ik vind ze niet aantrekkelijk.

Dat is ook het probleem veelal, vrouwen vinden 80% van mannen niet aantrekkelijk.
Andersom is dit, gek genoeg, 20% van de vrouwen die niet aantrekkelijk gevonden worden door manen.

Wat je krijgt is een gat van 10% van mannen die achter elkaar vrouwen kunnen naaien en dat zijn ook veelal de mannen waar het over gaat, die niet trouw zijn, vaak agressief, narcistisch etc.
Je komt immers niet met die 80% in aanraking want die zijn lelijk (en dus automatisch creepy) en saai etc etc.

Die 80%? Die probeert het veelal niet eens meer, benaderen vrouwen niet.. en waarom zou je als toch alleen maar afgewezen gaat worden.

Het gaat erom, vrouwen kiezen wel degelijk een partner uit, weten veelal ook wel dat het foute boel KAN zijn van te voren, maar dat is spannend en interessant en blijven dan langer hangen want hij is te veranderen.
[/quote]

Echt? 80% vd mannen kunnen geen vrouw krijgen? Of kunnen niet rondneuken? Ik begrijp niks van deze post, lees alleen enorme haat jegens vrouwen.
[/quote]

Dat is wat je er in leest blijkbaar.
Het is wetenschap, vrouwen vinden 80% van mannen onaantrekkelijk, dat roep ik niet zomaar.
Mannen vinden 20%van vrouwen onaantrekkelijk.

Ja mannen zijn meestal vrijgezel, en plegen ook verreweg het vaakst zelfmoord a 80%..

Maar dat is wellicht complexer.

Feit is, vrouwen zijn veel kieskeuriger, alleen is dat vaak gebaseerd op nogal rare criteria qua selectie.
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:44:55 #198
335476 oppiedoppie
pi_219190334
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

[/quote]

Dat is wat je er in leest blijkbaar.
Het is wetenschap, vrouwen vinden 80% van mannen onaantrekkelijk, dat roep ik niet zomaar.
Mannen vinden 20%van vrouwen onaantrekkelijk.

Ja mannen zijn meestal vrijgezel, en plegen ook verreweg het vaakst zelfmoord a 80%..

Maar dat is wellicht complexer.

Feit is, vrouwen zijn veel kieskeuriger, alleen is dat vaak gebaseerd op nogal rare criteria qua selectie.
[/quote]

Ik hoor bij die 20% maar heb toch een (in mijn ogen) erg aantrekkelijke vent aan de haak geslagen. Nu heb (of had :@ ) ik nauurlijk erg mooie tetten wat ook wat waard is als ik hier zo meelees maar ik herken zelf niks in je statements. Ik zie veel 'onaantrekkelijke' mannen gewoon een relatie hebben.
En daarbij komt dat mannen een soort van drang hebben om te willen neuken dus de lat daardoor al lager leggen denk ik dan. En die vrouwen (en enkele man) die worden 'doodgeschopt' waren niet kieskeurig genoeg waarschijnlijk? Dus de meeste vrouwen zijn te kieskeurig, hier vallen mannen dan niet onder, en sommige vrouwen zijn niet kieskeurig genoeg en gaan voor de mooie badguy en worden vervolgens mishandeld wat dan hun eigen schuld is?
To BG or not to BG!
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:45:37 #199
335476 oppiedoppie
pi_219190337
Hoe kan het dat het quoten niet gaat zoals het normaal gesproken gaat?
To BG or not to BG!
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:50:09 #200
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219190349
quote:

[..]
Ja dat gebeurt allemaal al. Toch zijn er vrouwen die niet zo snugger en stabiel zijn, die toch bij de verkeerde uitkomen. Maar dat is ook geen reden om dan maar geen hulp te bieden. Het is immers geen misdaad om dom te zijn.

Overigens heeft een community daar niet altijd grip op. Ik heb het ook wel meegemaakt bij een voormalige vriend van me. Voormalig komt doordat hij een relatie heeft met een manipulatieve vrouw die in hem een ideaal soort slaaf ziet om haar van inkomen te voorzien en hem geisoleerd heeft. Dat doet ze mede met vage klachten die ze zou hebben maar waar ik eigenlijk niets meer geloof door dingen die ik gezien heb. Dan had ik ook graag anders gezien en als het aan mij lag had hij haar al jaren de bons gegeven. Maar ja hij vind haar zo zielig en in de toekomst wordt het echt beter. Dus ik heb het al lang afgestreept als vriendschap aangezien ze vermoedelijk bepaald heeft dat hij niet meer met me om mag gaan, en hij daardoor me steeds afwimpelt.

En dan komt die gast nog uit een hogere middenklasse achtergrond. Dus het is wensdenken dat de gemeenschap het altijd gaat voorkomen. En daarom hebben we realistisch beleid om mensen te helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')