Verkrachting binnen het huwelijk werd pas in 1991 als mogelijkheid erkend en dus ook strafbaar. Tot die tijd werd seks binnen een huwelijk gezien als verplichting en kon een man dat dus nemen als hij wilde.quote:Op maandag 3 november 2025 16:51 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Over wanneer hebben we het hier, met je 17 kinderen? Is dit in Somalië?
De positie van de vrouw die haar mannetje staat is er op vooruit gegaan door die revolutie. Maar de positie van andere vrouwen is er op achteruit gegaan.quote:Op maandag 3 november 2025 16:56 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nog geen 100 jaar geleden.
En toen kwam goddank de seksuele revolutie..
Want 70 jaar geleden werden er nooit vrouwen mishandeld door hun man?quote:Op maandag 3 november 2025 17:08 schreef Lyrebird het volgende:
Maar de positie van andere vrouwen is er op achteruit gegaan.
HET HELPT NIET. HET MAAKT HET ALLEEN MAAR ERGER. HOE WETEN WE DAT? OMDAT ZE STEEDS MEER PLEKKEN NODIG HEBBEN.quote:Op maandag 3 november 2025 17:04 schreef Hexagon het volgende:
Maar lateb we vrouwen die een verkeerde partnerkeuze hebben gemaakt vooral niet helpen, want dat kost geld.
Serieuze vraag, mijn eigen moeder kreeg vroeger ook klappen als stiefpappie weer eens dronken thuis kwam. waarom blijf je bij zo iemand?quote:Op maandag 3 november 2025 15:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Potverdorie, dat niemand daar nou eens aan gedacht heeft!
Heb je enig idee hoeveel plekken er vroeger eigenlijk nodig waren in die geweldige tijd "toen familles zorgden dat de partnerkeuze goed ging"?quote:Op maandag 3 november 2025 17:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
HET HELPT NIET. HET MAAKT HET ALLEEN MAAR ERGER. HOE WETEN WE DAT? OMDAT ZE STEEDS MEER PLEKKEN NODIG HEBBEN.
Waarom zijn er steeds meer agressieve mannen of is het enkel en alleen de schuld vrouwen volgens jou? Die wijven vragen voor een hun klap op hun bek?quote:Op maandag 3 november 2025 17:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
HET HELPT NIET. HET MAAKT HET ALLEEN MAAR ERGER. HOE WETEN WE DAT? OMDAT ZE STEEDS MEER PLEKKEN NODIG HEBBEN.
Heb je ooit wel eens echt met je moeder gepraat?quote:Op maandag 3 november 2025 17:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Serieuze vraag, mijn eigen moeder kreeg vroeger ook klappen als stiefpappie weer eens dronken thuis kwam. waarom blijf je bij zo iemand?
70 jaar geleden moest je de blauwe plekken gewoon slikken als vrouw zijnde. Scheiding was toch geen optie.quote:Op maandag 3 november 2025 17:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want 70 jaar geleden werden er nooit vrouwen mishandeld door hun man?
Daarom moet je die kerels aanpakken. Anders gaat ie van vrouw naar vrouw en blijf je vrouwen opvangen.quote:Op maandag 3 november 2025 17:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Omdat ze geen uitweg zien? Omdat hun partner hen heeft geïsoleerd zodat ze nergens heen kunnen? Omdat ze ook geen werk hebben en geen manier zien om voor zichzelf en hun eventuele kind(eeen) te zorgen? Omdat het doodeng is want nu weet je wat je hebt ook al doet het pijn, maar hoe wordt het leven als je weggaat? Omdat hij zijn excuses aanbiedt en zegt dat ie van je houdt en het nu echt nooit meer zal doen, en hij stopt ook met drinken?quote:Op maandag 3 november 2025 17:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Serieuze vraag, mijn eigen moeder kreeg vroeger ook klappen als stiefpappie weer eens dronken thuis kwam. waarom blijf je bij zo iemand?
Vergeet niet de angst van veel vrouwen dat de kinderen dan zonder hun toezicht bij zo'n vent zitten een paar dagen per week.quote:Op maandag 3 november 2025 17:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat ze geen uitweg zien? Omdat hun partner hen heeft geïsoleerd zodat ze nergens heen kunnen? Omdat ze ook geen werk hebben en geen manier zien om voor zichzelf en hun eventuele kind(eeen) te zorgen? Omdat het doodeng is want nu weet je wat je hebt ook al doet het pijn, maar hoe wordt het leven als je weggaat? Omdat hij zijn excuses aanbiedt en zegt dat ie Fannie houdt en het nu echt nooit meer zal doen, en hij stopt ook met drinken?
Ja, dat ook.quote:Op maandag 3 november 2025 17:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vergeet niet de angst van veel vrouwen dat de kinderen dan zonder hun toezicht bij zo'n vent zitten een paar dagen per week.
Meteen ook maar weer garanderen? Ik ben vóór blijfvanmijnlijfhuizen, helpen met een hotelkamer is ook hulp die haar in principe veilig maakt. Kun je dan misschien ook nog wat doen om je situatie zoals je mentale welbevinden te verbeteren om de overheid dat ook nog regelen nadat je jezelf in de nesten hebt gewerkt?quote:Op maandag 3 november 2025 16:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar er wordt toch ook niet gevraagd om relatiebemiddeling? Het gaat om de veiligheid te garanderen van deze vrouwen die belaagd worden door een (ex) partner.
Ja, laten we met zijn allen de lat maar zo laag leggenquote:Op maandag 3 november 2025 17:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je oma begreep het wel.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Vrouwen…
Waarom ga je er van uit dat zulke vrouwen geen hulp zoeken en krijgen?quote:Op maandag 3 november 2025 17:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meteen ook maar weer garanderen? Ik ben vóór blijfvanmijnlijfhuizen, helpen met een hotelkamer is ook hulp die haar in principe veilig maakt. Kun je dan misschien ook nog wat doen om je situatie zoals je mentale welbevinden te verbeteren om de overheid dat ook nog regelen nadat je jezelf in de nesten hebt gewerkt?
Maar de èchte onderliggende boodschap hiervan naar jou toe: het feit dat het zo nadrukkelijk benoemd werd wil zeggen dat er heel veel vrouwen slaag kregen thuis. Of dat er geen eten meer was omdat meneer alles opgezopen had, om daarna waarschijnlijk iedereen in het huis rammel te geven die maar in de verkeerde richting ademde.quote:Op maandag 3 november 2025 17:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je oma begreep het wel.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Vrouwen…
Doet mij wel denken of Lyrebird ook een partner heeft, en als ja die dan regelmatig klappen krijgt.quote:Op maandag 3 november 2025 17:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar de èchte onderliggende boodschap hiervan naar jou toe: het feit dat het zo nadrukkelijk benoemd werd wil zeggen dat er heel veel vrouwen slaag kregen thuis. Of dat er geen eten meer was omdat meneer alles opgezopen had, om daarna waarschijnlijk iedereen in het huis rammel te geven die maar in de verkeerde richting ademde.
Aaaah die mooie goede oude tijd
Omdat hij dreigt haar te vermoorden als ze gaat?quote:Op maandag 3 november 2025 17:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat ze geen uitweg zien? Omdat hun partner hen heeft geïsoleerd zodat ze nergens heen kunnen? Omdat ze ook geen werk hebben en geen manier zien om voor zichzelf en hun eventuele kind(eeen) te zorgen? Omdat het doodeng is want nu weet je wat je hebt ook al doet het pijn, maar hoe wordt het leven als je weggaat? Omdat hij zijn excuses aanbiedt en zegt dat ie van je houdt en het nu echt nooit meer zal doen, en hij stopt ook met drinken?
Je moet ze toch een beetje in het gareel houden, die duivelse vrouwen..quote:Op maandag 3 november 2025 17:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Doet mij wel denken of Lyrebird ook een partner heeft, en als ja die dan regelmatig klappen krijgt.
Maar dat is dan eigenlijk de verkeerde partnerkeuze van zo'n man. Als hij niet eens een vrouw kan kiezen die hij niet met geweld in het gareel moet houden, heeft hij toch een heel verkeerde partnerkeuze gemaakt. Ik denk dat we mannen tegen zichzelf moeten beschermen en zorgen dat ze die verkeerde keuze niet kunnen maken. Dus bij vrouwen vandaan huden dan maar.quote:Op maandag 3 november 2025 17:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Doet mij wel denken of Lyrebird ook een partner heeft, en als ja die dan regelmatig klappen krijgt.
Ik kan niet voor jouw moeder spreken, maar mijn eigen vader is ook een slechte man.quote:Op maandag 3 november 2025 17:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |