Het geld dat de overheid uitgeeft, ziet Trump als "zijn" geld. Zo ook het geld van de importtarieven. Hij moet gewoon nog wat meer creatieve manieren bedenken om het op zijn bankrekening te krijgen. Net zoals bij een bedrijf, waarbij het de grote truc is om het geld van de zakelijke rekening in je eigen spaarpot te krijgen.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Trump's huidige shutdown is overigens de langste tot nu toe in de geschiedenis van de VS.
Had hij laatst ook al niet zo'n trucje waarbij bijna een kwart miljard bijgeschreven krijgt door President Trump aan te klagen door de persoon Trump?quote:Op donderdag 6 november 2025 13:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het geld dat de overheid uitgeeft, ziet Trump als "zijn" geld. Zo ook het geld van de importtarieven. Hij moet gewoon nog wat meer creatieve manieren bedenken om het op zijn bankrekening te krijgen. Net zoals bij een bedrijf, waarbij het de grote truc is om het geld van de zakelijke rekening in je eigen spaarpot te krijgen.
Dat zou me niet verbazen. Zo zal het grootste deel van het geld voor de verbouwing van het Witte Huis ook wel bij hem terecht komen.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Had hij laatst ook al niet zo'n trucje waarbij bijna een kwart miljard bijgeschreven krijgt door President Trump aan te klagen door de persoon Trump?
Niet alles wat mank loopt is een vergelijking 😋quote:Op donderdag 6 november 2025 11:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja gezien dat een logische vergelijking is met de situatie in Amerika
Why are 60 votes needed in the Senate?quote:Op donderdag 6 november 2025 12:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je hierbij komt
https://about.bgov.com/in(...)-s-house-and-senate/
53 vs 47 in het voordeel van de GOP.
Zeg dan meteen dat je bedoelt dat de GOP niet genoeg stemmen heeft om de filibuster te omzeilen, want dat is heel wat anders dan dat de GOP de senaat niet in handen heeft.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:20 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Why are 60 votes needed in the Senate?
The Senate can also set aside a provision of its Standing Rules by agreeing to a resolution to that effect. 60 votes are required to invoke cloture on such a resolution, so this is a more realistic alternative to an amendment to the rules.
Ergens raar dat Trump dit principe niet kent. Als er iemand omkoopbaar en corrupt is, dan is het Trump wel. Hij hoeft alleen wat kadootjes aan de democraten te geven en ze tekenen. Net als dat Trump tekent zodra hem wat geld toewerpt..quote:Op donderdag 6 november 2025 12:25 schreef SymbolicFrank het volgende:
En uiteindelijk vind Trump het prima dat de regering plat ligt. DOGE in het kwadraat. Als iemand wat wil, dan kennen ze de route: geef hem een duur cadeautje, in cash of goud, en het komt voor elkaar. De rest is allemaal geldverspilling.
Aparte gevolgtrekking wel. Iemand kiest ervoor slechte politiek te bedrijven en dan is dat de schuld van de ander. Ik geloof niet dat er dwang in het spel is geweest naar wat ik zo lees.quote:Op donderdag 6 november 2025 21:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ergens raar dat Trump dit principe niet kent. Als er iemand omkoopbaar en corrupt is, dan is het Trump wel. Hij hoeft alleen wat kadootjes aan de democraten te geven en ze tekenen. Net als dat Trump tekent zodra hem wat geld toewerpt..
En voor @:hondonspain:
De shutdowns die onder een democratische president gebeurden eindigden altijd omdat de democraten de republikeinen tegemoet kwamen, vaak onevenredig veel. Dus dit is wat de republikeinen ook moeten doen: je komt de democraten wat tegemoet. Dat is nu niet het geval. Dus is het de schuld van de republikeinen
De regering heeft nu veel geld op hun bankrekening staan, waar Trump verlekkerd naar zit te kijken. Waarom zou hij dat over de balk willen smijten aan onzinnige dingen, zoals hulp voor arme mensen? Daar kun je beter ICE op afsturen, die ze dan verwijderd. En dan kan dat geld via wat omwegen op zijn eigen bankrekening terecht komen. En de ambtenaren lopen vanzelf wel weg als ze geen salaris meer krijgen, wat hem de moeite scheelt ze te ontslaan.quote:Op donderdag 6 november 2025 21:25 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ergens raar dat Trump dit principe niet kent. Als er iemand omkoopbaar en corrupt is, dan is het Trump wel. Hij hoeft alleen wat kadootjes aan de democraten te geven en ze tekenen. Net als dat Trump tekent zodra hem wat geld toewerpt..
Ik neem aan dat je bedoelt dat de republikeinen slechte politiek bedrijven? De dwang is naar de democraten: tekenen bij het kruisje; we geven je NIKS.quote:Op donderdag 6 november 2025 22:53 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Aparte gevolgtrekking wel. Iemand kiest ervoor slechte politiek te bedrijven en dan is dat de schuld van de ander. Ik geloof niet dat er dwang in het spel is geweest naar wat ik zo lees.
Je hebt duidelijk nog teveel geloof in de politiek an sich (als mijn persoon aan de macht is en niet verleidt zou worden zijn ziel te verkopen komt het allemaal goed!), maar dat komt wel goed met de tijd.
Tja, als je vervolgens mee gaat met de andere politieke spelletjes en tekent bij het kruisje bent je er zelf bij en mag je ook meegenieten van de gevolgen van je acties. Zolang er geen zwang bij zit is het gewoon een keuze en ben je medeverantwoordelijk voor slecht beleid. Een beetje ballen mag je als oppositie wel tonen, anders niet janken.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:31 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bedoelt dat de republikeinen slechte politiek bedrijven? De dwang is naar de democraten: tekenen bij het kruisje; we geven je NIKS.
De normale gang van zaken is dat de republikeinen wat toewerpen naar de democraten zodat ze tekenen of andersom. Dat is zoals het in het verleden ging.
Wat mij opvalt is dat de mainstream media hier weer opvallend positief over deze gast is, geen enkel kritisch geluid.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:44 schreef Tengano het volgende:
Een hele goeie video die het gevaar voor New York en ook voor onze gehele westerse beschaving duidelijk maakt.
En van iemand die het kan weten.
Bekijk deze YouTube-video
Oh ja? Ik lees de Economist en die zijn verre van positief over Mamdani hoor. Maar goed, het regent hier stupide generaliserende opmerkingen over "de MSM" natuurlijk van mensen die nog nooit een krant hebben opengeslagen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat de mainstream media hier weer opvallend positief over deze gast is, geen enkel kritisch geluid.
Het is gewoon een vriendelijke, welbespraakte gast met een partner die niet van plastic gemaakt is.quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat de mainstream media hier weer opvallend positief over deze gast is, geen enkel kritisch geluid.
CNN schrok van zijn laatste toespraak, na de overwinning niet meer zo'n vriendelijk mannetje, we zullen zienquote:Op vrijdag 7 november 2025 18:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh ja? Ik lees de Economist en die zijn verre van positief over Mamdani hoor. Maar goed, het regent hier stupide generaliserende opmerkingen over "de MSM" natuurlijk van mensen die nog nooit een krant hebben opengeslagen.
Ja, wat verwacht je dan, dat sbs6 en de NPO YouTube filmpjes van een of andere loser gaat uitzenden?quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Zijn voorganger heeft gewoon sinds het MKB daar failliet aan het gaan is de belastingen steeds verhoogd en de eisen strenger gemaakt tot zijn budget weer op orde was. "Betalen of oprotten!", zeg maar. Waardoor de salarissen steeds omlaag moesten en veel mensen nu werkloos zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2025 19:21 schreef hondonspain het volgende:
[..]
CNN schrok van zijn laatste toespraak, na de overwinning niet meer zo'n vriendelijk mannetje, we zullen zien
Moslims aan het roer van een Westers land zetten. What could possibly go wrong.quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Democratie werkt natuurlijk alleen wanneer jouw kandidaat wint.quote:Op vrijdag 7 november 2025 20:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Moslims aan het roer van een Westers land zetten. What could possibly go wrong.
Nou kijk even bij de buren in de UK en vraag de mensen daar of ze helemaal happy zijn met de staat van hun land nu, en wat hun vertrouwen (kuch) in de toekomst is.
Eens. Hopelijk kan er iets worden gedaan aan de ongekende ongelijkheid tussen arm en rijk in New York.quote:Op vrijdag 7 november 2025 19:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zijn voorganger heeft gewoon sinds het MKB daar failliet aan het gaan is de belastingen steeds verhoogd en de eisen strenger gemaakt tot zijn budget weer op orde was. "Betalen of oprotten!", zeg maar. Waardoor de salarissen steeds omlaag moesten en veel mensen nu werkloos zijn.
Ook van de daklozenopvang had hij een potje gemaakt, inclusief schandalen dat het geld verduisterd was. Cuomo was dan wel een Democraat, maar hij was er toch echt alleen voor de rijken. Samen met de rest van de dynastie waar hij deel van uitmaakt.
Dus ja, dan moet je er niet van opkijken als de bevolking er op een gegeven moment genoeg van heeft en je vervangt door een nieuwe en heel sociale burgemeester.
Wel verrassend van de mainstream media die een hekel heeft aan Trumpquote:Op vrijdag 7 november 2025 18:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat komt natuurlijk omdat je tegenwoordig woke moet zijn om een "journalist" te mogen zijn, eigenlijk moet je gewoon een activist zijn dan mag je werken bij NOS en RTL en andere grote Amerikaanse zenders zoals MSNBC.quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:42 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |