abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219172970
quote:
VNG: aantijgingen verkiezingsproces zijn 'bedreiging voor de democratie'

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) noemt "recente uitlatingen" waarin het verkiezingsproces wordt bekritiseerd "een bedreiging voor de democratische rechtsstaat". Dat doet de organisatie in een korte verklaring.

PVV-leider Wilders deelde vrijdag berichten op X die verkiezingsfraude suggereren. Voorzitter van de VNG Sharon Dijksma stelt niet expliciet dat de verklaring een reactie is op deze berichten en de actie van Wilders.

De VNG noemt de "aantijgingen" tendentieus. Ze "ontberen elke vorm van bewijs en vormen daarmee een directe bedreiging voor de democratische rechtsstaat".

Vertrouwen van burgers
"Het verkiezingsproces wordt in de gemeentes met de grootste zorgvuldigheid en transparantie uitgevoerd. Onze medewerkers en de vele vrijwilligers werken keihard om alles transparant, zorgvuldig en goed te laten verlopen", zegt Dijksma namens de gezamenlijke gemeenten. "Het ondermijnen van de integriteit van burgemeesters zonder feitelijke grond tast niet alleen hun positie aan, maar ook het vertrouwen van burgers in onze democratische instituties."

Gisteren reageerde de Kiesraad op de berichten van Wilders. De Kiesraad keerde zich tegen de aantijging dat de beveiliging van de verkiezingssoftware is onderzocht door een bedrijf dat eigendom is van een vertrouwenspersoon van D66.

'Pertinente onzin'
Ook deelde Wilders berichten over onregelmatigheden met stembiljetten van Maastricht, Leiden en Zaanstad. Die gemeenten wezen de beschuldigingen van de hand. Een woordvoerder van Zaanstad noemde de berichten "pertinente onzin".

De Kiesraad stelt dat van fouten in Maastricht, Leiden en Zaanstad niets bekend is.

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten vraagt in haar verklaring mensen terughoudend te zijn in het publieke debat en vraagt respect voor de rechtsstatelijke processen. "Wij hebben vertrouwen in de Kiesraad en ondersteunen hun rol in het onderzoeken van eventuele bijzonderheden rondom het verkiezingsproces."
https://nos.nl/artikel/25(...)g-voor-de-democratie

Hele normale partij voor normale mensen die je vooral niet moet uitsluiten hoor.
pi_219172994
Nee maar jij begrijpt het niet, juist dat hautaine gedrag van jou zorgt ervoor dat mensen zo radicaal worden.
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
pi_219173180
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:38 schreef Aberkullie het volgende:
Nee maar jij begrijpt het niet, juist dat hautaine gedrag van jou zorgt ervoor dat mensen zo radicaal worden.
Volgens mij was de boodschap van de afgelopen campagne dat we daar (inderdaad) bijna allemaal een aandeel in hebben, en op zouden moeten reflecteren.
pi_219173201
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:58 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Volgens mij was de boodschap van de afgelopen campagne dat we daar (inderdaad) bijna allemaal een aandeel in hebben, en op zouden moeten reflecteren.
O ja alleen heb ik geen begrip voor volgevreten volk dat alleen maar op buitenlanders kan kankeren dus van mij moeten jullie het niet hebben.
pi_219173208
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:58 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dat we zijn allemaal fout is nogal vermoeiend als alleen extreem rechts zich zo gedraagt en alleen "fatsoenlijk" rechts politiek samenwerkt met deze hooligan.
pi_219173227
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:38 schreef Aberkullie het volgende:
Ja sorry ik had moeten leren van Hillary die in 2016 wat stoms had gezegd. Dat Trump bijna wekelijks veel verder gaat en daarmee al twee verkiezingen heeft gewonnen moet je negeren.
pi_219173228
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:00 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
O ja alleen heb ik geen begrip voor volgevreten volk dat alleen maar op buitenlanders kan kankeren dus van mij moeten jullie het niet hebben.
Dat is jammer.

Ik heb zelf gemerkt dat ik door in gesprek te blijven met mijn tegenpolen over bepaalde onderwerpen gematigder ben gaan denken. Het leidt tot meer wederzijds begrip.

Misschien dat je je alsnog bedenkt en besluit om toch in gesprek te blijven.
pi_219173254
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:04 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dat is jammer.

Ik heb zelf gemerkt dat ik door in gesprek te blijven met mijn tegenpolen over bepaalde onderwerpen gematigder ben gaan denken. Het leidt tot meer wederzijds begrip.

Misschien dat je je alsnog bedenkt en besluit om toch in gesprek te blijven.
Nee dat heeft me alleen nog verder geradicaliseerd.
pi_219173259
Jeetje, wat domme tweets van Wilders. Wat een ramp hoor.
pi_219173316
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:07 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nee dat heeft me alleen nog verder geradicaliseerd.
Mij in eerste instantie ook, maar dat is ook veranderd.

Ik zeg niet dat je van mening zou moeten veranderen, maar in gesprek blijven met mensen zoals ik die inderdaad zeer kritisch zijn op allochtonen en immigratie, zou niet hoeven leiden tot meer radicalisering.

En als ik me in zo’n discussie als een lul gedraag mag je het gewoon benoemen. Ik schiet ook wel eens door helaas.
pi_219173397
On-topic:

Ik hoop dat de wens van het CDA wordt doorgevoerd dat alle politieke partijen een basis van interne partijdemocratie zouden moeten hanteren, te lezen in artikel 2.1 lid b van het verkiezingsprogramma van het CDA.

Dan zal het voor Greetje rap klaar zijn met dit soort achterlijke excessen.
pi_219173411
Ik vind die lijsttrekker debatten eigenlijk een groter gevaar voor de democratie. Lijkt toch veel invloed te hebben op kiezers terwijl het eigenlijk niet de juiste gelegenheid is om inhoudelijk een partij eens flink aan de tand te voelen.
pi_219173437
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:31 schreef 2172619626795 het volgende:
On-topic:

Ik hoop dat de wens van het CDA wordt doorgevoerd dat alle politieke partijen een basis van interne partijdemocratie zouden moeten hanteren, te lezen in artikel 2.1 lid b van het verkiezingsprogramma van het CDA.

Vraag het me af. Het is nu niet zo dat de republikeinen minder achter trump zijn gaan staan. Sterker nog juist tegen overgestelde.

Geert is de enige polictus die in een verkiezing letterlijk 0 zetels kreeg (provinciale staten) en paar jaar later 37 zetels (TK). elke lijstrekker had alang moeten wieberen na die verliezen, maar zijn achterban is trouw ana hem, net als zijn fractieleden.

Dus ook al moeten ze een democratisch proces implementeren, dan nog zal er rondom de one men show wilders weinig veranderen.
  zaterdag 1 november 2025 @ 23:48:58 #14
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219173507
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:34 schreef Alpha0 het volgende:
Ik vind die lijsttrekker debatten eigenlijk een groter gevaar voor de democratie. Lijkt toch veel invloed te hebben op kiezers terwijl het eigenlijk niet de juiste gelegenheid is om inhoudelijk een partij eens flink aan de tand te voelen.
Dagelijkse peilingen met bipolaire stoornissen mogen ze ook wel verbieden de laatste 2 weken voor de verkiezingen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219173521
quote:
On-topic:

FvD heeft de meeste leden.
pi_219173589
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:34 schreef Alpha0 het volgende:
Wat er ook niet aan deugt, is dat de omroepen in de regel alleen lijsttrekkers uitnodigen voor de verkiezingsdebatten. We kiezen een parlement met 150 leden, waarvan hoogstens zo'n 15 lijsttrekkers. Ze zouden ook debatten moeten houden tussen de overige kandidaten, zeker als die op zogenaamde verkiesbare plaatsen staan.
pi_219173635
quote:
On-topic:

Lol.
Wat een naïviteit.
Allemaal georganiseerd zoals het CDA of anders verbieden!! einz!!
pi_219173644
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Correct. En als je iets democratisch wil in die partij moet je met 3/4 van de leden fysiek op komen dagen. Wat nooit kan.

Maar hey!! Wel een democratische interne partij structuur, met leden. 🤡
pi_219173655
Zonder substantieel bewijs vind ik dit soort suggestieve aantijgingen erg onwenselijk. We hebben elders gezien wat voor zaadjes dit in de hoofden van sommige mensen kan planten, met name bij degenen die toch al gevoelig zijn voor complotachtig gedachtegoed. Gewoon je verlies nemen, en over 4 jaar (of minder) opnieuw proberen.
pi_219173727
Laat ik het er bij houden dat Wilders met zijn aantijgingen de naar schatting 100.000 vrijwilligers beschuldigd van fraude.

Sinds een aantal jaren zit ik op een stemburo en tel ik stemmen. De bewering dat 'we' zouden sjoemelen met ongeveer honderdduizend medewerkers is nogal wat. Ik voel me behoorlijk beledigd door dergelijk uitspraken.

Neem van mij en de andere medewerkers aan dat sjoemelen bij het NL tellen vrijwel uitgesloten is. En als hij er twijfel aan heeft dan is ie net als iedereen wettelijk gerechtigd om het telproces van begin tot eind te volgen.

Mee delen in de hapjes en drankjes kan dan ook. Echter bemoeien met het telproces kan uitsluitend bij de voorzitter die het protest dan zal opnemen in het proces verbaal maar wel tellen dan wel gewoon door. Achteraf zal de kiesraad beoordelen of het protest terecht was. Hoe kan je het minder fraude gevoelig organiseren?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zondag 2 november 2025 @ 01:10:11 #21
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219173877
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 00:32 schreef 215 het volgende:
Laat ik het er bij houden dat Wilders met zijn aantijgingen de naar schatting 100.000 vrijwilligers beschuldigd van fraude.

Sinds een aantal jaren zit ik op een stemburo en tel ik stemmen. De bewering dat 'we' zouden sjoemelen met ongeveer honderdduizend medewerkers is nogal wat. Ik voel me behoorlijk beledigd door dergelijk uitspraken.

Neem van mij en de andere medewerkers aan dat sjoemelen bij het NL tellen vrijwel uitgesloten is. En als hij er twijfel aan heeft dan is ie net als iedereen wettelijk gerechtigd om het telproces van begin tot eind te volgen.

Mee delen in de hapjes en drankjes kan dan ook. Echter bemoeien met het telproces kan uitsluitend bij de voorzitter die het protest dan zal opnemen in het proces verbaal maar wel tellen dan wel gewoon door. Achteraf zal de kiesraad beoordelen of het protest terecht was. Hoe kan je het minder fraude gevoelig organiseren?
Waarom voel je je beledigd als het niet waar is?
pi_219173917
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 01:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
:') speciaaltje
pi_219174125
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 00:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wat er ook niet aan deugt, is dat de omroepen in de regel alleen lijsttrekkers uitnodigen voor de verkiezingsdebatten. We kiezen een parlement met 150 leden, waarvan hoogstens zo'n 15 lijsttrekkers. Ze zouden ook debatten moeten houden tussen de overige kandidaten, zeker als die op zogenaamde verkiesbare plaatsen staan.
Oh dat had ik er nog bij willen schrijven:
Wat ik wil is dat er thema's gekozen worden en dat 2 partijen A & B die het met elkaar eens zijn op dat thema hun woordvoerder / expert op dat thema in debat laten gaan met de woordvoerders van partijen C & D die het pertinent oneens zijn met A & B. Aangevuld met (onafhankelijke) experts en publiek die ook vragen mogen stellen.

Gewoon keihard op de inhoud gaan. Je kan en mag niet verwachten van lijstrekkers dat ze alle dossier goed genoeg kennen om alle retorische vuistslagen te pareren.

Zo zou ik
- BBB en D66 met elkaar in debat willen zien over stikstof
- SP en VVD over arbeidsmigratie

Bij dat laatste punt wil ik graag als publieke toeschouwer stekelige vragen kunnen stellen aan de VVD })
pi_219174180
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 00:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik denk dat 90% van demense niet eens weet wie die overige 135 kamerleden zijn.

Daar gaat dus geen hond naar kijken
  zondag 2 november 2025 @ 08:07:40 #25
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219174475
Nou, ik had ooit ook echt wel mijn twijfels hoor dat zoveel mensen zo dom zijn dat ze steeds op de VVD gaan stemmen. Vandaar dat ik me toen ook een keer als stembureaulid en teller had opgegeven.

Wat blijkt? Er zijn echt veel mensen zo dom.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 2 november 2025 @ 08:24:38 #26
396550 Richestorags
pi_219174549
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 01:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
:') speciaaltje
Ik vroeg het aan hem/haar, niet aan jou. En het is een oprechte vraag. Als jij weet dat het niet klopt, is er toch niks om beledigd over te zijn? Geert = uitgespeeld.
  zondag 2 november 2025 @ 08:26:26 #27
396550 Richestorags
pi_219174563
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 08:07 schreef SebbeSwensje het volgende:
Nou, ik had ooit ook echt wel mijn twijfels hoor dat zoveel mensen zo dom zijn dat ze steeds op de VVD gaan stemmen. Vandaar dat ik me toen ook een keer als stembureaulid en teller had opgegeven.

Het maakt niet uit. GLPvdA, CDA en D66 zijn minstens zo erg en de rest heeft geen invloed.
pi_219174580
De VNG is zelf een agressieve kraker in het huis van Thorbecke. Wat zijn ze toch in paniek om opmerkingen over onregelmatigheden bij de verkiezingen, de staat binnen de staat bepaalt wel even de uitslag en niemand mag daar wat van zeggen. Verkiezingen op zijn Stalins.

De verkiezingen hebben geen recht op privacy, als je niks te verbergen hebt.... De Agenda2030 aanhangers reageren stelselmatig alsof ze bang zijn voor wat er naar boven komt wanneer onze democratische instituties democratisch functioneren door democratisch te reageren op mensen die hun democratische recht uitoefenen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 2 november 2025 @ 09:03:27 #29
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219174756
quote:

[..]
Bij WNL Op Zondag is er eentje geweest tussen de nummers twee.

Maar het houdt inderdaad niet over.
pi_219174994
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:39 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Vraag het me af. Het is nu niet zo dat de republikeinen minder achter trump zijn gaan staan. Sterker nog juist tegen overgestelde.

Geert is de enige polictus die in een verkiezing letterlijk 0 zetels kreeg (provinciale staten) en paar jaar later 37 zetels (TK). elke lijstrekker had alang moeten wieberen na die verliezen, maar zijn achterban is trouw ana hem, net als zijn fractieleden.

Dus ook al moeten ze een democratisch proces implementeren, dan nog zal er rondom de one men show wilders weinig veranderen.
Ik zou het een goede eerste stap vinden. Ik denk namelijk wel dat het in excessen zou kunnen schelen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Is dat niet GL-PvdA?

quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 00:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Lol.
Wat een naïviteit.
Allemaal georganiseerd zoals het CDA of anders verbieden!! einz!!
Noem mij naïef, maar ik denk dat een interne partijdemocratie past mij ons democratisch stelsel en dus een goede eerste stap zou zijn om Geert Wilder ertoe te bewegen meer verantwoordelijkheid af te leggen aan zijn partij dan hij nu hoeft te doen.
pi_219175178
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 09:51 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik zou het een goede eerste stap vinden. Ik denk namelijk wel dat het in excessen zou kunnen schelen.
[..]
Is dat niet GL-PvdA?
[..]
Noem mij naïef, maar ik denk dat een interne partijdemocratie past mij ons democratisch stelsel en dus een goede eerste stap zou zijn om Geert Wilder ertoe te bewegen meer verantwoordelijkheid af te leggen aan zijn partij dan hij nu hoeft te doen.
Ik begrijp heel goed dat je dat wil.
Maar je kunt de statuten zo opstellen, kijk naar FvD, dat dit alsnog niet gebeurt.
Het gaat een schijn-idee worden. Zonder dat de partij democratischer wordt.
pi_219175262
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ik begrijp heel goed dat je dat wil.
Maar je kunt de statuten zo opstellen, kijk naar FvD, dat dit alsnog niet gebeurt.
Het gaat een schijn-idee worden. Zonder dat de partij democratischer wordt.
We gaan het zien, ik ben daar iets hoopvoller in.

Bij FVD bijvoorbeeld zie je al dat Thierry Baudet plaatst heeft moeten maken voor een partijleidster. Dat is ook voortgekomen door druk achter de schermen.

Nu denk ik niet dat Geert Wilders door druk vanuit zijn partij zal aftreden, maar wat ik wel denk is dat een democratisch partijstelsel meer druk op Geert Wilders legt om het soort excessen wat we nu zien achterwege te laten.

En misschien wel niet hoor. Maar verliezen we er dan iets op als politieke partijen er verplicht een interne partijdemocratie op na moeten houden?

Ik zie potentieel voordelen en geen nadelen.
pi_219175376
Zelfs de nieuwe Frans Timmermans die GL-PvdA moet gaan trekken, gaat niet door de leden gekozen worden.

De leden hebben er 0 invloed op. En worden ook niet geraadpleegd.

Wat nou democratie.
  zondag 2 november 2025 @ 11:00:14 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219175417
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 10:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Zelfs de nieuwe Frans Timmermans die GL-PvdA moet gaan trekken, gaat niet door de leden gekozen worden.

De leden hebben er 0 invloed op. En worden ook niet geraadpleegd.

Wat nou democratie.
De fractievoorzitter wordt gekozen door de fractie. Echt héél raar inderdaad _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219175502
Ach, er gaat zeker wat mis bij het tellen van stemmen. Aardig wat voorbeelden op x van foto's van een gekleurd rood bolletje op het stembiljet waarna deze stem niet teruggevonden wordt op het telbiljet van het stemlokaal.

Het blijft mensenwerk.

Ga pas zaniken als dit op grote schaal blijkt voor te komen EN ten nadele of ten voordele is van 1 partij.

Wilders heeft zijn partij geen goed gedaan het afgelopen jaar, zijn afwezigheid bij de debatten en nu dit gezever weer. Hij komt over als iemand die over zijn hoogtepunt heen is en nog wat wild om zich heen aan het slaan is.

Ben benieuwd of hij nog in staat is om zich hiervan te herstellen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219175550
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:04 schreef Glazenmaker het volgende:
Het noemen van miljoenen anderen is geen argument, alleen goedkope emotie.
Wat een vreemde uitspraak. Het is immers een volledig feitelijk argument notabene door jouzelf uitgedragen. 31% = bijna 3,5 miljoen mensen. Cijfermatige feiten. Vanuit jouw eigen woorden.

quote:
Het is u die op zoek is naar een uitweg om geen zelfreflectie op de huidige staat van rechts in dit land te doen.
Het zijn jij en ik die op zoek zijn naar een uitweg om zelfreflectie op de huidige staat van het politieke klimaat in dit land te doen.

Als deze basale manier van jouw denken op links al niet op bovenstaande flexibiliteit kan reken, zal GL-PvdA onvermijdelijk verder decimeren.

Jouw denkwijze hierboven is m.i. namelijk het toonbeeld van het gebrek an zelfreflecterend vermogen op links en dat jaagt aantoonbaar kiezers weg.

Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd. Het is namelijk niet (centrum)rechts dat in een politieke crisis verkeerd. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 02-11-2025 11:56:18 ]
pi_219175557
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 11:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De fractievoorzitter wordt gekozen door de fractie. Echt héél raar inderdaad _O-
Frans was alleen fractievoorzitter? Die is nieuw voor mij. Volgens mij had ie nog wat meer functies binnen dat partijtje.
Lijsttrekker, partijleider etc.

De leden zijn een applausmachine.
  zondag 2 november 2025 @ 11:37:11 #38
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_219175578
Ik zeg opnieuw stemmen tellen. Schakel het leger in en nu eens eerlijk kijken hoe de stemming is verlopen. En niet zomaar hier en daar nog een doos boven water toveren :r
pi_219175615
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 11:37 schreef Strijder_ het volgende:
Ik zeg opnieuw stemmen tellen. Schakel het leger in en nu eens eerlijk kijken hoe de stemming is verlopen. En niet zomaar hier en daar nog een doos boven water toveren :r
OK, en dan? Dan komen er ergens 15.000 extra PVV stemmen vandaag, wordt Geert de grootste met 26 zetels en staat iedereen die van te voren geen zin had om met hem samen te werken ineens te popelen om hem alles te geven wat hij wil?
pi_219175659
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 11:37 schreef Strijder_ het volgende:
De fuck gaat het leger volgens jou kunnen doen?
pi_219175696
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 08:07 schreef SebbeSwensje het volgende:

Veel mensen zijn inderdaad zo dom dat ze VVD stemmen. Het viel mij als teller bij deze verkiezingen wel op dat de kandidaten nummers 2, 3 en 4 van de VVD veel voorkeurstemmen kregen. Kennelijk is Dilan ook bij de kiezers van de VVD niet echt populair.
pi_219175703
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 11:28 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Wat een vreemde uitspraak. Het is immers een volledig feitelijk argument notabene door jouzelf uitgedragen. 31% = bijna 3,5 miljoen mensen. Cijfermatige feiten. Vanuit jouw eigen woorden.
[..]
Het zijn jij en ik die op zoek zijn naar een uitweg om zelfreflectie op de huidige staat van het politieke klimaat in dit land te doen.

Als deze basale manier van jouw denken op links al niet op bovenstaande flexibiliteit kan reken, zal GL-PvdA onvermijdelijk verder decimeren.

Jouw denkwijze hierboven is m.i. namelijk het toonbeeld van het gebrek an zelfreflecterend vermogen op links en dat jaagt aantoonbaar kiezers weg.

Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd. Het is namelijk niet (centrum)rechts dat in een politieke crisis verkeerd. ^O^
Leuke duik. Ik gebruikte dat aantal niet zoals jij dat doet. Heb ook al uitgelegd dat mijn cijfer een fout was.

Ik heb verder echt weinig goeds te zeggen over de huidige staat van links en hoe ze deze verkiezingen zijn ingekomen. Heb er ook al meerdere posts over gemaakt, ik ga het niet weer uitkauwen.

Die afsluiter is zo cynisch. Qua stemmen niet nee, maar als je qua inhoud en gedrag nog geen crisis ziet, dan ben je een van die miljoenen die ik heb genoemd.
pi_219175727
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 09:51 schreef 2172619626795 het volgende:
Is dat niet GL-PvdA?
Als je de ledentallen van GroenLinks en PvdA - officieel zijn het nog twee aparte partijen -bij elkaar optelt, zijn ze de grootste. Er zijn echter een heleboel dubbele lidmaatschappen van leden die van beide partijen lid zijn. Op het moment dat ze officieel fuseren vervallen die uiteraard, en dan zullen we zien hoeveel leden ze werkelijk hebben.
pi_219175742
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 03:16 schreef Alpha0 het volgende:
Oh dat had ik er nog bij willen schrijven:
Wat ik wil is dat er thema's gekozen worden en dat 2 partijen A & B die het met elkaar eens zijn op dat thema hun woordvoerder / expert op dat thema in debat laten gaan met de woordvoerders van partijen C & D die het pertinent oneens zijn met A & B. Aangevuld met (onafhankelijke) experts en publiek die ook vragen mogen stellen.

Gewoon keihard op de inhoud gaan. Je kan en mag niet verwachten van lijstrekkers dat ze alle dossier goed genoeg kennen om alle retorische vuistslagen te pareren.

Zo zou ik
- BBB en D66 met elkaar in debat willen zien over stikstof
- SP en VVD over arbeidsmigratie

Bij dat laatste punt wil ik graag als publieke toeschouwer stekelige vragen kunnen stellen aan de VVD })
Dit zou inderdaad een uitstekende manier zijn om verkiezingsdebatten te houden.
pi_219175743
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 12:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als je de ledentallen van GroenLinks en PvdA - officieel zijn het nog twee aparte partijen -bij elkaar optelt, zijn ze de grootste. Er zijn echter een heleboel dubbele lidmaatschappen van leden die van beide partijen lid zijn. Op het moment dat ze officieel fuseren vervallen die uiteraard, en dan zullen we zien hoeveel leden ze werkelijk hebben.
Ahh, dat wist ik niet! Bedankt voor je uitleg ^O^
pi_219175808
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 12:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Leuke duik. Ik gebruikte dat aantal niet zoals jij dat doet. Heb ook al uitgelegd dat mijn cijfer een fout was.
Omdat ik jou die uitweg gaf, en om daar vervolgens door jou alsnog weer op terug te komen.

quote:
Ik heb verder echt weinig goeds te zeggen over de huidige staat van links en hoe ze deze verkiezingen zijn ingekomen. Heb er ook al meerdere posts over gemaakt, ik ga het niet weer uitkauwen.
Prima, dat hoeft ook niet.

quote:
Die afsluiter is zo cynisch. Qua stemmen niet nee, maar als je qua inhoud en gedrag nog geen crisis ziet, dan ben je een van die miljoenen die ik heb genoemd.
Ik zie op extreemrechts, dus PVV en in mindere mate het FvD, hetzelfde als jij. Dat weet je van mij, en zo niet, dan weet je dat nu.

En mijn afsluiter was inderdaad cynisch, sorry daarvoor.

Wat ik daarmee bijna wanhopig probeer te benadrukken, is dat zelfreflectie over (bijna) het gehele politieke spectrum nodig is, ook op links.

En misschien ook wel vanuit enig gevoel van persoonlijk aangevallen te worden door jou, omdat ik met mijn JA21 stem in jouw woorden in mindere mate potentieel fascistisch zou zijn. En dat laat ik niet over mijn kant gaan.

Nu ga ik buitenhof kijken. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 02-11-2025 13:24:03 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 2 november 2025 @ 12:41:30 #47
485843 crew  Jippie
pi_219176024
Geveegd

Vergelijkingen van stemmers 2025 met fascistisch gedachtengoed gaan weg, inclusief de quotes daarvan.
  zondag 2 november 2025 @ 13:16:24 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219176246
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 11:31 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Frans was alleen fractievoorzitter? Die is nieuw voor mij. Volgens mij had ie nog wat meer functies binnen dat partijtje.
Lijsttrekker, partijleider etc.

De leden zijn een applausmachine.
Maandag wordt er alleen een fractievoorzitter gekozen inderdaad.
pi_219176308
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 00:32 schreef 215 het volgende:

Ik ben ook al jaren stembureaulid bij verkiezingen. Ik vond het uiteraard ook gewoon fout dat Wilders beschuldigingen van fraude uitsprak. Maar in plaats van dat ik me beledigd voel, lach ik Wilders gewoon uit omdat ik weet dat bijna niemand hem hierin serieus neemt. Waarschijnlijk neemt Wilders het zelf ook niet serieus, want hij gaat geen stappen ondernemen om hertellingen te vragen. Alle stempassen, stembiljetten, processen-verbaal worden allemaal bewaard totdat er geen bezwaar meer gemaakt kan worden tegen de uitslag en de uitslag dus echt definitief is.

Onder stembureauleden zitten mensen van allerlei verschillende politieke voorkeuren. Daar zitten dus ook PVV kiezers bij. Wilders is deze kiezers met zijn aantijgingen hopelijk nu kwijt.
pi_219176332
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:25 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik ben ook al jaren stembureaulid bij verkiezingen. Ik vond het uiteraard ook gewoon fout dat Wilders beschuldigingen van fraude uitsprak. Maar in plaats van dat ik me beledigd voel, lach ik Wilders gewoon uit omdat ik weet dat bijna niemand hem hierin serieus neemt. Waarschijnlijk neemt Wilders het zelf ook niet serieus, want hij gaat geen stappen ondernemen om hertellingen te vragen. Alle stempassen, stembiljetten, processen-verbaal worden allemaal bewaard totdat er geen bezwaar meer gemaakt kan worden tegen de uitslag en de uitslag dus echt definitief is.

Onder stembureauleden zitten mensen van allerlei verschillende politieke voorkeuren. Daar zitten dus ook PVV kiezers bij. Wilders is deze kiezers met zijn aantijgingen hopelijk nu kwijt.
Stembureaumedewerkers die niet accepteren dat de eerlijk van de verkiezingen gecontroleerd moet worden? Die wil je niet in een stembureau hebben.
pi_219176383
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Stembureaumedewerkers die niet accepteren dat de eerlijk van de verkiezingen gecontroleerd moet worden? Die wil je niet in een stembureau hebben.
Waar heb je het over?

Geen enkel stembureaulid heeft er een probleem mee als mensen willen controleren of de verkiezingen eerlijk verlopen.
pi_219176522
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 13:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maandag wordt er alleen een fractievoorzitter gekozen inderdaad.
Tevens partijleider.
Nul inspraak van de leden. Maar hou jezelf maar voor dat je als lid meer bent dan een applausmachine. En betaal braaf je contributie.
quote:
GroenLinks-PvdA kiest maandag een nieuwe partijleider.
https://www.nu.nl/politie(...)r-ter-discussie.html
pi_219176612
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Waar heb je het over?

Geen enkel stembureaulid heeft er een probleem mee als mensen willen controleren of de verkiezingen eerlijk verlopen.
Nou dan, mond houden en je schamen voor sommige van je collega's.
pi_219176624
Volstrekt terecht dat iemand wil weten of alles wel netjes verlopen is. Dat zouden de zogenaamde democraten juist toe moeten juichen.
pi_219177066
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 14:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Volstrekt terecht dat iemand wil weten of alles wel netjes verlopen is. Dat zouden de zogenaamde democraten juist toe moeten juichen.
Dat is het punt van discussie ook niet.

Het is de implicatie dat er containers vol stembiljetten zijn verdwenen, en dat de onpartijdige rol van het stembureau en de burgemeester in twijfel wordt getrokken.

Als de melder zijn melding bij het kiescollege had gedaan, daarmee naar buiten was getreden en Geert Wilders publiekelijk had gevraagd die melding serieus te onderzoeken, -en zijn verdere insinuaties achterwege had gelaten-, dan had niemand daar een probleem mee gehad.

Op die manier waarborg je namelijk gewoon het democratische proces, maar op een fatsoenlijke manier.

Wilders kiest bewust voor deze zeer bedenkelijke route, en die doet m.i. inderdaad afbreuk aan onze democratische integriteit.
pi_219177846
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 01:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Omdat de man een vijandige sfeer aan het kweken is. Mini Trump zeg maar. Ik heb totaal geen zin om in een dergelijke wereld te moeten leven.
  zondag 2 november 2025 @ 16:37:44 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219177872
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 16:35 schreef 215 het volgende:

[..]
Omdat de man een vijandige sfeer aan het kweken is. Mini Trump zeg maar. Ik heb totaal geen zin om in een dergelijke wereld te moeten leven.
'Wie zijn toch die mensen'

En daarvoor was het al bezig in de jaren 90 met het verketteren van rechts/anti influx van kanslozen migragie.

Dus ajb.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219177878
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 08:29 schreef Weltschmerz het volgende:
De VNG is zelf een agressieve kraker in het huis van Thorbecke. Wat zijn ze toch in paniek om opmerkingen over onregelmatigheden bij de verkiezingen,
Ja, want liegen mag niet. En vals beschuldigen ook al niet. Als het over Wilders zelf zou gaan schreeuwt ie de wereld bij elkaar.
pi_219177912
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Politici die even testen of ze met leugens de achterban kunnen opzwepen om politieke tegenstanders het leven zuur kunnen maken moet je al helemaal niet hebben. Daar horen we je dan niet over.

Het is bij extreem rechts altijd een grapje of een losse flodder totdat het niet meer zo is.
  Forum Admin zondag 2 november 2025 @ 16:43:36 #60
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219177917
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Waar heb je het over?

Sterker nog, dat is wettelijk zo geregeld.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219177923
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 16:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
'Wie zijn toch die mensen'

En daarvoor was het al bezig in de jaren 90 met het verketteren van rechts/anti influx van kanslozen migragie.

Dus ajb.
Ja man jij bent het echte slachtoffer. Niet de mensen betrokken bij het stemmen tellen die nog net niet met naam en adres voor Wilders zijn vredelievende achterban zijn gegooid.

Je bent nog vergeten te zeggen dat je mening over buitenlanders, die in ieder totaal niet gerelateerde topic staat, niet gezegd mag worden.
pi_219177991
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Politici die even testen of ze met leugens de achterban kunnen opzwepen om politieke tegenstanders het leven zuur kunnen maken moet je al helemaal niet hebben. Daar horen we je dan niet over.

Het is bij extreem rechts altijd een grapje of een losse flodder totdat het niet meer zo is.
Geen idee wat extreem-rechts ermee te maken heeft, maar er worden steeds vaker taboes uitgesproken over het bespreken van de eerlijkheid van het verkiezingsproces. Vertrouw ons nou maar, we zijn allemaal echt héél integer en deskundig, gemeenten en de rijksoverheid trekken het ook steeds meer naar zich toe, ze noemen de burger-vrijwilligers 'onze mensen', staan vijandig tegenover mensen die burger aanwezigheid bij de telling willen organiseren.

Maar de stemcomputer vonden ze allemaal fantastisch, en ze hadden het ook zo goed voor elkaar dat notabene een kandidaat, de minister Ollongren, tijdens de verkiezingen besluiten moest nemen over de geldigheid van stemmen. De tellingen per stembureau en de PVs van Amsterdam zijn nog steeds niet gepubliceerd. Met de verkiezingssoftware die al in gebruik was waren een paar jaar geleden grote beveiligingsproblemen. Waarborgen rondom om het transport van stembiljetten lijkt per gemeente geimproviseerd te worden.

Is "wij willen geen pottenkijkers" nou echt de juiste houding?
pi_219178029
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 16:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Geen idee wat extreem-rechts ermee te maken heeft, maar er worden steeds vaker taboes uitgesproken over het bespreken van de eerlijkheid van het verkiezingsproces. Vertrouw ons nou maar, we zijn allemaal echt héél integer en deskundig, gemeenten en de rijksoverheid trekken het ook steeds meer naar zich toe, ze noemen de burger-vrijwilligers 'onze mensen', staan vijandig tegenover mensen die burger aanwezigheid bij de telling willen organiseren.

Maar de stemcomputer vonden ze allemaal fantastisch, en ze hadden het ook zo goed voor elkaar dat notabene een kandidaat, de minister Ollongren, tijdens de verkiezingen besluiten moest nemen over de geldigheid van stemmen. De tellingen per stembureau en de PVs van Amsterdam zijn nog steeds niet gepubliceerd. Met de verkiezingssoftware die al in gebruik was waren een paar jaar geleden grote beveiligingsproblemen. Waarborgen rondom om het transport van stembiljetten lijkt per gemeente geimproviseerd te worden.

Is "wij willen geen pottenkijkers" nou echt de juiste houding?
Waar haal jij tegenwoordig je informatie en meningen vandaan? Dit slaat echt nergens op.
pi_219178178
Gevaarlijke ontwikkeling. Jammer om nog geen PVV-gezinde user of persoon gezien te hebben die zich er tegen uit spreekt. Ze lijken net te doen alsof het gewoon een hele redelijke "just asking questions" situatie is. :|W
pi_219178384
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waar haal jij tegenwoordig je informatie en meningen vandaan? Dit slaat echt nergens op.
If hoef meningen niet van een ander te ontvangen en deze informatie is al van een paar jaar terug en was gewoon in de reguliere media die vorige week nog op campagne was, uit het buitenland gefinancierd.
pi_219178439
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
If hoef meningen niet van een ander te ontvangen en deze informatie is al van een paar jaar terug en was gewoon in de reguliere media die vorige week nog op campagne was, uit het buitenland gefinancierd.
Ik heb geen idee wat je met deze niet goed lopende zin wil zeggen.
pi_219178545
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat je met deze niet goed lopende zin wil zeggen.
Ik blaat niet maar wat mensen na over ondermijning enzo zonder te begrijpen waar ik het over heb zoals jij. Daarnaast onthou ik nieuwsberichten, dus als instituties zeggen bemoei je er niet mee, wij zijn heel deskundig dus dulden geen pottenkijkers, dan wil het nog weleens gebeuren dat ik me nog iets kan herinneren van toen ze niet deskundig genoeg bleken.

Dat nieuws was ook gewoon bij de media die vorige week nog campagne aan het voeren waren voor Jetten en GL/PvdA.
  zondag 2 november 2025 @ 18:32:50 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219178586
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 13:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Tevens partijleider.
Nul inspraak van de leden. Maar hou jezelf maar voor dat je als lid meer bent dan een applausmachine. En betaal braaf je contributie.
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)r-ter-discussie.html

Nope: Moorman wil geen fractieleider GroenLinks-PvdA worden, steunt Klaver - https://nos.nl/l/2588936
pi_219178597
Volgens mijn GL-PvdA vrienden zou Kati Piri een realistische mogelijkheid zijn.

Hoe denken jullie daarover?
  zondag 2 november 2025 @ 18:46:40 #70
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219178679
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 18:35 schreef 2172619626795 het volgende:
Kati Piri
Dan kunnen we een kabinet met de PvdA-GL iig wel uitsluiten.

En ik verwacht dat er dan een serieuze afsplitsing komt. Ik denk dat het draagvlak voor antisemitisme vooral binnen de PvdA kant nihil is.
pi_219178690
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:46 schreef Cruzinats het volgende:
En ik verwacht dat er dan een serieuze afsplitsing komt. Ik denk dat het draagvlak voor antisemitisme vooral binnen de PvdA kant nihil is.
PvdA leden die bezwaren hebben tegen Kati Piri zijn inmiddels al afgehaakt.
pi_219178710
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:46 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Dan kunnen we een kabinet met de PvdA-GL iig wel uitsluiten.

Ik heb onder anderen de woorden van @Glazenmaker rondom die discussie destijds op mij in laten werken, en ik ben van mening dat het argument “zij is antisemitisch” om die situatie toen niet terecht is.

En hoe meer ik er met mensen over praat, des te meer ik hoor dat anderen er ook zo over denken.

Dan blijven er dus enkel een handjevol mensen over die zo denken, waarvan ik mij afvraag of tot de potentiële coalitiepartners behoren.

Dus nee, ik zie dat haar niet in de weg staan eigenlijk.
  zondag 2 november 2025 @ 18:57:49 #73
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219178781
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 18:50 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik heb onder anderen de woorden van @:glazenmaker rondom die discussie destijds op mij in laten werken, en ik ben van mening dat het argument “zij is antisemitisch” om die situatie toen niet terecht is.

En hoe meer ik er met mensen over praat, des te meer ik hoor dat anderen er ook zo over denken.

Dan blijven er dus enkel een handjevol mensen over die zo denken, waarvan ik mij afvraag of tot de potentiële coalitiepartners behoren.

Dus nee, ik zie dat haar niet in de weg staan eigenlijk.
Het was bij voorbaat een kansloze motie met als doel om de PvdA oudgedienden voor het blok te zetten. Het was het eerste scheurtje in de samenwerking tussen PvdA en GL, de uitkomst van het partijcongress wat daarop volgde was ook vrij duidelijk; een unanieme overwinning voor de GL kant van de samenwerking.

Toch denk ik niet dat op dat moment de gematigde sociaaldemocraten zijn weggelopen. Timmermans bleef aan als lijsttrekker en dat zorgde voor het evenwicht tussen beide partijen.
  zondag 2 november 2025 @ 18:57:51 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219178782
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 16:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja man jij bent het echte slachtoffer. Niet de mensen betrokken bij het stemmen tellen die nog net niet met naam en adres voor Wilders zijn vredelievende achterban zijn gegooid.
[ afbeelding ]

Je bent nog vergeten te zeggen dat je mening over buitenlanders, die in ieder totaal niet gerelateerde topic staat, niet gezegd mag worden.
Jij jij jij jij jij jij

Enige wat je kan, jij/jullie-bakken.
1947-2016
pi_219178801
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:57 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Het was bij voorbaat een kansloze motie met als doel om de PvdA oudgedienden voor het blok te zetten. Het was het eerste scheurtje in de samenwerking tussen PvdA en GL, de uitkomst van het partijcongress wat daarop volgde was ook vrij duidelijk; een unanieme overwinning voor de GL kant van de samenwerking.

Toch denk ik niet dat op dat moment de gematigde sociaaldemocraten zijn weggelopen. Timmermans bleef aan als lijsttrekker en dat zorgde voor het evenwicht tussen beide partijen.
Daar ben ik het wel mee eens.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik niet denk dat dit Kati Piri als eventuele opvolger in de weg staat.

Het was een domme blunder en daar kan zij prima overheen stappen denk ik.
pi_219178834
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:17 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Mij in eerste instantie ook, maar dat is ook veranderd.

Ik zeg niet dat je van mening zou moeten veranderen, maar in gesprek blijven met mensen zoals ik die inderdaad zeer kritisch zijn op allochtonen en immigratie, zou niet hoeven leiden tot meer radicalisering.

En als ik me in zo’n discussie als een lul gedraag mag je het gewoon benoemen. Ik schiet ook wel eens door helaas.
Er valt niet te praten met die racistische groep die bij alles en iedereen maar jankt over buitenlanders en alle buitenlanders over 1 kam scheren.
Die groep negeert alle feiten en reageert puurt uit diepe haat.
  zondag 2 november 2025 @ 19:05:48 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219178846
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik denk dat jij niet doorhebt dat je hier aan waarheidsontkenning doet.

Of je weet het echt niet. Maar in dit geval heb je dus onterecht een grote bek.

Naja, wat is eigenlijk hier speciaal aan met jou? Niets. Of je spreekt poep, of je spreekt poep. Zijn we gewend van je.
1947-2016
pi_219178852
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 18:59 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Daar ben ik het wel mee eens.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik niet denk dat dit Kati Piri als eventuele opvolger in de weg staat.
Laten we het hopen _O_
pi_219178854
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 18:35 schreef 2172619626795 het volgende:
Volgens mijn GL-PvdA vrienden zou Kati Piri een realistische mogelijkheid zijn.

Hoe denken jullie daarover?
Dat is het einde van Israel, Hamas leek heel wat maar Piri overleven ze niet.
pi_219178862
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er valt niet te praten met die racistische groep die bij alles en iedereen maar jankt over buitenlanders en alle buitenlanders over 1 kam scheren.
Die groep negeert alle feiten en reageert puurt uit diepe haat.
Bedankt dat je onder anderen mij wegzet als racistisch, haatvol, een jankerd, iemand die generaliseert en alle feiten zou negeren.

Heb je verder nog behoefte aan een inhoudelijke discussie? Of kwam je alleen even wat beledigende en stigmatiserende sneren uitdelen?
pi_219178958
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:08 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Bedankt dat je onder anderen mij wegzet als racistisch, haatvol, een jankerd, iemand die generaliseert en alle feiten zou negeren.

Heb je verder nog behoefte aan een inhoudelijke discussie? Of kwam je alleen even wat beledigende en stigmatiserende sneren uitdelen?
Ik haak alleen maar aan in de discussie die jullie hadden.
En reageer daar inhoudelijk op.

Die kant van het verhaal, en nee ik plaats daar geen namen bij (of nummers in jouw geval), is gewoon geen praten mee. Ook al doet maar 1% van de buitenlanders iets misdadigs, het is direct alle buitenlanders zijn slecht.
Er valt niet mee te praten.
pi_219178997
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik haak alleen maar aan in de discussie die jullie hadden.
En reageer daar inhoudelijk op.

Die kant van het verhaal, en nee ik plaats daar geen namen bij (of nummers in jouw geval), is gewoon geen praten mee. Ook al doet maar 1% van de buitenlanders iets misdadigs, het is direct alle buitenlanders zijn slecht.
Er valt niet mee te praten.
De cijfers laten zien dat die 1% een stuk hoger ligt.

Bovendien is het een feit dat onder asiel-immigranten grotendeels mensen zitten die uit culturen komen waar anti-Westerse denkbeelden hoogtij vieren.

De oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond in de misdaadcijfers is bovendien buitenproportioneel.

De wens om de instroom drastisch te verlagen en de criminele vreemdelingen keihard aan te pakken en uit te zetten is dus niet zo vreemd.

Zo denkt het overgrote meerendeel van de Nederlandse bevolking erover.

Dat de groep antidemocratische en racistische mensen groeit mag duidelijk zijn, maar dat maken mensen zoals ik (die je al vaker op deze manier beledigd hebt) nog geen racisten, xenofoben, vreemdelingenhaters etc.
pi_219179819
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:29 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
De cijfers laten zien dat die 1% een stuk hoger ligt.

Bovendien is het een feit dat onder asiel-immigranten grotendeels mensen zitten die uit culturen komen waar anti-Westerse denkbeelden hoogtij vieren.

De oververtegenwoordiging van mensen met een migratieachtergrond in de misdaadcijfers is bovendien buitenproportioneel.

De wens om de instroom drastisch te verlagen en de criminele vreemdelingen keihard aan te pakken en uit te zetten is dus niet zo vreemd.

Zo denkt het overgrote meerendeel van de Nederlandse bevolking erover.

Dat de groep antidemocratische en racistische mensen groeit mag duidelijk zijn, maar dat maken mensen zoals ik (die je al vaker op deze manier beledigd hebt) nog geen racisten, xenofoben, vreemdelingenhaters etc.
Nederlanders zijn nog altijd meer verantwoordelijk voor criminaliteit dan buitenlanders.
En dan zit in die laatste groep ook niet per se asielzoekers.

Ja, dat is relatief gezien niet beter. Echter alsnog moet er niet gedaan worden alsof asielzoekers voor de meeste problemen zorgen.
Dat is feitelijk onjuist.

Iedereen wil criminelen aanpakken. Dat is het hele probleem toch ook niet? Ook iedereen die relatief pro-migratie is is er voor om criminelen aan te pakken.

Het probleem is het alles over 1 kam scheren. Een buitenlander doet eens wat verkeerd? Direct zijn ze allemaal slecht.
Dat is gewoon walgelijk.

En ja ik ben er ook voor dat iedereen zich moet aanpassen. Ik ben zelf ook niet meer in NL woonachtig, en waar ik woon hoor ik mij aan te passen. Zo simpel is het.

En als iemand die racistisch is niet een racist genoemd wilt worden dan is dat toch niet mijn probleem?
En nee ik noem geen namen. Maar als iemand dat is dan is hij/zij dat toch? Simpel zat.
Wat je (in algemene zin) bent, ben je.
pi_219179964
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 21:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nederlanders zijn nog altijd meer verantwoordelijk voor criminaliteit dan buitenlanders.
En dan zit in die laatste groep ook niet per se asielzoekers.
In relatieve aantallen zijn mensen met een migratieachtergrond oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers, in vergelijking tot autochtone Nederlanders.

Zelfs 50% van alle zware criminaliteit of zedenzaken is op conto van mensen met een migratieachtergrond.

Dus de minderheid in ons land is oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers. Op sommige vlakken zelfs bijna in absolute (!) aantallen.

quote:
Ja, dat is relatief gezien niet beter. Echter alsnog moet er niet gedaan worden alsof asielzoekers voor de meeste problemen zorgen.
Dat is feitelijk onjuist.
Vertel dat in de achterstandswijken (en) in grote steden.

quote:
Iedereen wil criminelen aanpakken. Dat is het hele probleem toch ook niet? Ook iedereen die relatief pro-migratie is is er voor om criminelen aan te pakken.
Gezien de cijfers is het verminderen van (potentiële) misdaad ook het instroom aantal verlagen. Het is dwijlen met de kraan open als je ze aan de ene kant oppakt en aan de andere kant het risico neemt vreemdelingen met overwegend anti-Westers gedachtengoed je land binnen te laten.

Rechts wil op dat gebied ook B zeggen als ze A zeggen. Links wil het (de afgelopen decennia) bij A laten.

quote:
Het probleem is het alles over 1 kam scheren. Een buitenlander doet eens wat verkeerd? Direct zijn ze allemaal slecht.
Dat is gewoon walgelijk.
Dat doe ik in ieder geval niet. Ik kijk om me heen, en bevestig of ontkracht mijn ideeën daarbij met cijfers. En helaas is het zo dat de criminaliteitcijfers onder allochtonen substantieel zijn gezien hun demografische minderheid en daarvan komen er jaarlijks tienduizenden bij uit overwegend landen die er anti-Westers gedachtengoed op nahouden.

Dus ik hoef die mensen niet persoonlijk te kennen om te kunnen beargumenteren dat je dit risico niet moet willen nemen.

quote:
En ja ik ben er ook voor dat iedereen zich moet aanpassen. Ik ben zelf ook niet meer in NL woonachtig, en waar ik woon hoor ik mij aan te passen. Zo simpel is het.
Dan zijn we het daarover eens. :)

En wat mij betreft mag dus ook elke vreemdeling die bij wijze van een homo bespuugd enkel vanwege zijn afkeer tegen homo’s, linea recta het land uit.

quote:
En als iemand die racistisch is niet een racist genoemd wilt worden dan is dat toch niet mijn probleem?
En nee ik noem geen namen. Maar als iemand dat is dan is hij/zij dat toch? Simpel zat.
Wat je (in algemene zin) bent, ben je.
Ik wens om mijn mening niet als racist, xenofoob of vreemdelingenhater weggezet te worden, want dat ben ik niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 02-11-2025 21:28:50 ]
pi_219180226
quote:
7s.gif Op zondag 2 november 2025 21:18 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
In relatieve aantallen zijn mensen met een migratieachtergrond oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers, in vergelijking tot autochtone Nederlanders.

Zelfs 50% van alle zware criminaliteit of zedenzaken is op conto van mensen met een migratieachtergrond.

Dus de minderheid in ons land is oververtegenwoordigd in de misdaadcijfers. Op sommige vlakken zelfs bijna in absolute (!) aantallen.
Nu herhaal je gewoon wat ik zeg.
Absoluut gezien zijn het niet de buitenlanders/asielzoekers, relatief wel.

Maar alsnog zegt dat dus niet dat elke buitenlander slecht is.

quote:
Vertel dat in de achterstandswijken (en) in grote steden.
Dat zal mij echt worst wezen wat die vinden. Ik heb bijna mijn hele leven vlakbij Ter Apel gewoond, dus ik ken het gevoel.
Feiten vind ik belangrijker.

quote:
Gezien de cijfers is het verminderen van (potentiële) misdaad ook het instroom aantal verlagen. Het is dwijlen met de kraan open als je ze aan de ene kant oppakt en aan de andere kant het risico neemt vreemdelingen met overwegend anti-Westers gedachtengoed je land binnen te laten.
Tja, zo kun je alles wel verbieden.
Nederlanders met een strafblad mogen geen kinderen krijgen, want dat levert een kans op nieuwe criminelen op.

Leuk, werkt niet zo. En zo verdienen ook mensen uit oorlogsgebieden een kans.
Criminelen oppakken en oprotten.

quote:
Dan zijn we het daarover eens. :)

En wat mij betreft mag dus ook elke vreemdeling die bij wijze van een homo bespuugd enkel vanwege zijn afkeer tegen homo’s, linea recta het land uit.
Zoals gezegd: Niemand wil criminelen behouden.
Ik wens om mijn mening niet als racist, xenofoob of vreemdelingenhater weggezet te worden, want dat ben ik niet.
[/quote]

quote:
Of ik het wel of niet over jou heb, wie dan ook of wat dan ook dat laat ik in het midden.
Ik beschuldig niemand en benoem geen namen.

Ik zeg alleen:
Als iemand door woord of daad laat zien racistisch te zijn, dan is die persoon dat.
Dan zal het mij worst wezen of die persoon dat wel leuk vindt, dan moet hij/zij maar geen racist zijn.

Er zijn hier op FOK! users die vrijelijk uitroepen hoe buitenlanders en moslims het allergrootste kwaad zijn... Nou sorry maar dan ben je gwn een racist.
pi_219180302
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 21:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nu herhaal je gewoon wat ik zeg.
Absoluut gezien zijn het niet de buitenlanders/asielzoekers, relatief wel.

Maar alsnog zegt dat dus niet dat elke buitenlander slecht is.
[..]
Dat zal mij echt worst wezen wat die vinden. Ik heb bijna mijn hele leven vlakbij Ter Apel gewoond, dus ik ken het gevoel.
Feiten vind ik belangrijker.
[..]
Tja, zo kun je alles wel verbieden.
Nederlanders met een strafblad mogen geen kinderen krijgen, want dat levert een kans op nieuwe criminelen op.

Leuk, werkt niet zo. En zo verdienen ook mensen uit oorlogsgebieden een kans.
Criminelen oppakken en oprotten.
[..]
Zoals gezegd: Niemand wil criminelen behouden.

[..]
Of ik het wel of niet over jou heb, wie dan ook of wat dan ook dat laat ik in het midden.
Ik beschuldig niemand en benoem geen namen.

Ik zeg alleen:
Als iemand door woord of daad laat zien racistisch te zijn, dan is die persoon dat.
Dan zal het mij worst wezen of die persoon dat wel leuk vindt, dan moet hij/zij maar geen racist zijn.

Er zijn hier op FOK! users die vrijelijk uitroepen hoe buitenlanders en moslims het allergrootste kwaad zijn... Nou sorry maar dan ben je gwn een racist.
Hier kan ik mij grotendeels in vinden.

Wel ben ik iemand die vindt dat de Islam en de cultuur die daaraan hangt een van de grootste voedingsbodem is voor de problemen in het Westen.

Daar kun je van alles over vinden, maar die mening kan ik keurig onderbouwen. Dus als dat mij racistisch zou maken, dan vind ik dat onterecht.
pi_219180312
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik blaat niet maar wat mensen na over ondermijning enzo zonder te begrijpen waar ik het over heb zoals jij.
Cool. Ik mis alleen een weerwoord van de voorbeelden die ik had gegeven.
quote:
Daarnaast onthou ik nieuwsberichten,
Gaaf! Welke?
quote:
dus als instituties zeggen bemoei je er niet mee, wij zijn heel deskundig dus dulden geen pottenkijkers, dan wil het nog weleens gebeuren dat ik me nog iets kan herinneren van toen ze niet deskundig genoeg bleken.
In dit geval zeggen ze kom maar kijken. Daarom vroeg ik waar je dit vandaan haalde.
quote:
Dat nieuws was ook gewoon bij de media die vorige week nog campagne aan het voeren waren voor Jetten en GL/PvdA.
Waarrrrrr?
pi_219180321
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jij jij jij jij jij jij

Enige wat je kan, jij/jullie-bakken.
Wees dan niet altijd bezig met ikke ikke ikke.
pi_219180330
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik denk dat jij niet doorhebt dat je hier aan waarheidsontkenning doet.

Of je weet het echt niet. Maar in dit geval heb je dus onterecht een grote bek.

Naja, wat is eigenlijk hier speciaal aan met jou? Niets. Of je spreekt poep, of je spreekt poep. Zijn we gewend van je.
Altijd sterk om te klagen over de toon en dan de volgende post dit te doen.
  zondag 2 november 2025 @ 22:07:22 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219180393
Ach jee, lonkt het fascisme weer ja?

Dat doet het al een jaar of 2 met de toenemende Jodenhaat in dit land
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219180430
Niet slim van Wilders om over het stemmen tellen te beginnen. Dat zit echt wel snor in Nederland. Massale fraude is vrijwel onmogelijk. Wellicht dat bij enkele stemposten wat mis is gegaan, maar dat kan ook abusievelijk zijn. Daarmee ga je echt niet de totale uitslag mee beïnvloeden.

Waar de 'verkiezingsfraude' zit, is de enorme sturing van de pers. Die zijn D66 en andere linkse partijen bijzonder gunstig gezind. Met name D66. Vorige keer werd Sigrid Kaag de hemel ingeprezen. Nu kreeg Rob Jetten bizar veel media aandacht, en allemaal positief. Mocht meerdere keren opdraven in de Slimste Mens, waar heel veel mensen naar kijken. Stel je voor dat Lidewij de Vos zoveel aandacht zou krijgen? Hoeveel zetels zou zij dan wel niet eens scoren?

Wel is het zo dat Wilders zelf niet op komt draven bij tv shows en dergelijke.
  zondag 2 november 2025 @ 22:18:10 #92
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_219180488
Op X gaan ook stevige geruchten dat er sprake zou zijn van verkiezingsfraude. Ik hoop niet dat het waar is, maar de opmerkingen van Geertje komen niet uit de lucht vallen ben ik bang.
AZ
ALKMAAR
  zondag 2 november 2025 @ 22:19:47 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219180499
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 21:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wees dan niet altijd bezig met ikke ikke ikke.
Kom eens met wat quotes dan.
1947-2016
  zondag 2 november 2025 @ 22:20:31 #94
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219180505
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 21:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Altijd sterk om te klagen over de toon en dan de volgende post dit te doen.
Heb je er wat tegen in te brengen dan?
1947-2016
pi_219180509
quote:
16s.gif Op zondag 2 november 2025 22:18 schreef Durmada het volgende:
Op X gaan ook stevige geruchten dat er sprake zou zijn van verkiezingsfraude. Ik hoop niet dat het waar is, maar de opmerkingen van Geertje komen niet uit de lucht vallen ben ik bang.
"stevige geruchten". Op internet. Ok.
  zondag 2 november 2025 @ 22:21:24 #96
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219180520
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ach jee, lonkt het fascisme weer ja?

Dat doet het al een jaar of 2 met de toenemende Jodenhaat in dit land
Nu weer in het concertgebouw.

In Amsterdam nota bene.
1947-2016
  zondag 2 november 2025 @ 22:22:00 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219180526
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 22:20 schreef Homey het volgende:

[..]
"stevige geruchten". Op internet. Ok.
Mjah...
1947-2016
pi_219180538
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 22:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Heb je er wat tegen in te brengen dan?
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 22:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kom eens met wat quotes dan.
  zondag 2 november 2025 @ 22:28:27 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219180587
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 22:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]

Is dat allea?
:D
1947-2016
pi_219180603
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 22:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Is dat allea?
Schijnbaar wel anders had je het wel laten zien.
  zondag 2 november 2025 @ 22:35:26 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219180621
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 22:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Schijnbaar wel anders had je het wel laten zien.
Och gossie. Hij wordt gevraagd om een quoteje en moet het gelijk omdraaien. Zoals bij alles de laatste tijd bij je. 'Jamaar jij!'. En maar zand in de ogen strooien om vooral zelf niets van je leugens te hoeven onderbouwen.

We hebben je inmiddels wel door. Extremistje in wording.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')