Als die dan ook nog eens een voetbalclub met ticketverkoop gaan starten...quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Als de PvdD, PVV en VVD ooit eens samen gaan fuseren ...
VPvdVDD.
Volks Partij voor de Vrijheid, Dieren en Democratie.
De VVD is gewoon in de eigen leugens gaan geloven, dat is bizar.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:45 schreef mcmlxiv het volgende:
In realiteit staan midden-partijen waar ook glpa net als VVD toe hoort helemaal niet extreem ver van elkaar af. Wanneer dergelijke partijen in de huidige geopolitieke realiteit elkaar gaan uitsluiten dan zijn ze niet bezig met waarvoor ze gekozen zijn.
Tijdens de campagne mag je best wat extremere gedachten uiten, na de campagne ga je praten. Dat er teveel kiezers zijn die dat spel niet meer begrijpen is al erg genoeg. Dat mainstream politici zich er schuldig aan maken is onbegrijpelijk.
Dat kon ik je gisteren al vertellen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:44 schreef Eightyone het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-te-halen-op-stemmen
D66 is niet meer in te halen.
Is al heel lang hun motto.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VVD is gewoon in de eigen leugens gaan geloven, dat is bizar.
Het grappige is dat het in het belang van D66 is dat die restzetel naar de SP gaat, omdat anders die centrumrechts optie een meerderheid krijgtquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:46 schreef capricia het volgende:
[..]
De grote vraag is die restzetel van de SP. Of die nog naar D66 gaat.
OK .. Ik wil graag de eerste zijn die dit gezegd heeft, voordat de PVV meute er straks mee aan de haal gaat ..quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:54 schreef jcdragon het volgende:
ANP: D66 winnaar verkiezingen • Nog steeds niet alle stemmen geteld - https://nos.nl/l/2588474
Wat was jouw prefereerde coalitie eigenlijk?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Helaas wel. Na de eerste exit poll dacht ik even dat het appeltje-eitje zou worden. Nu is dat optimisme wel weer weg.
Bijzonder weer. Lijstrekker wil over links, kiezers over rechts. Dat zien we vaker helaas.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bontenbal:
[ afbeelding ]
De CDA-kiezer:
[ afbeelding ]
70% voor combinatie over links dus de kiezer wil ook over links. Het is geen of of.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat was jouw prefereerde coalitie eigenlijk?
[..]
Bijzonder weer. Lijstrekker wil over links, kiezers over rechts. Dat zien we vaker helaas.
Wat vindt jij eigenlijk van Annabel Nanninga en haar antisemitische uitspattingen op Twitter door haar carriere heen? Geloof niet dat ik jou daar ooit over gehoord heb. (Die laatste zin overigens niet als tot de verantwoording roepend maar nieuwsgierig bedoeld)quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Bijzonder weer. Lijstrekker wil over links, kiezers over rechts. Dat zien we vaker helaas.
Centrumlinks of centrumrechts allebei prima. Als de formatie maar niet een jaar gaat duren en er een slagvaardig kabinet uitkomt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Bedoel je GLAP? Ja, mee eens. Sinds Kok (voorts, GLAPKok) zeker.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:45 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is altijd een combinatie.
Middelen op bijvoorbeeld hypotheekrenteaftrek. “Ja gaan we doen, uitgesmeerd over 40 jaar”. Uitruilen op bv zorg en defensie. “Ja ook na 2029 nog 3,5% mits ook het eigen risico onder de 400 euro blijft”.
In realiteit staan midden-partijen waar ook glpa net als VVD toe hoort helemaal niet extreem ver van elkaar af. Wanneer dergelijke partijen in de huidige geopolitieke realiteit elkaar gaan uitsluiten dan zijn ze niet bezig met waarvoor ze gekozen zijn.
Tijdens de campagne mag je best wat extremere gedachten uiten, na de campagne ga je praten. Dat er teveel kiezers zijn die dat spel niet meer begrijpen is al erg genoeg. Dat mainstream politici zich er schuldig aan maken is onbegrijpelijk.
CDA kiezers vinden over links ook prima zoals je kunt lezen. Alleen over rechts (net) iets meer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Is dat oprecht hoe jij die afbeelding leest?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dat de normalisatie van clubs als BBB en JA21 een halt moet worden toegeroepen. JA21 is niet "conservatief-liberaal".quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Centrumlinks of centrumrechts allebei prima. Als de formatie maar niet een jaar gaat duren en er een slagvaardig kabinet uitkomt.
Venray èn de buitenlandse stemmen zijn nog niet geteld. D66 staat er ruim 15.000 voor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:54 schreef jcdragon het volgende:
ANP: D66 winnaar verkiezingen • Nog steeds niet alle stemmen geteld - https://nos.nl/l/2588474
Het persbureau baseert zich op een analyse van de uitslagen van de gemeenten. Alleen de gemeente Venray heeft de uitslag nog niet bekendgemaakt. Dat gebeurt later vandaag. Ook moeten de briefstemmen nog geteld worden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Venray èn de buitenlandse stemmen zijn nog niet geteld. D66 staat er ruim 15.000 voor.
Hoezo kan dat niet meer ingehaald worden?
Zelfs als er precies zo gestemd zou zijn als in 2023, gaat de PVV dat niet inhalen. Dus het is niet te verwachten dat die verhoudingen nu in het voordeel van de PVV zijn opgeschoven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Venray èn de buitenlandse stemmen zijn nog niet geteld. D66 staat er ruim 15.000 voor.
Habtamu de hoop al opgegeven voor een restzetel voor PvdAGL.quote:
Dat het niet te verwachten is geloof ik direct, maar dan kan je niet stellig verkondigen dat de achterstand niet meer ingehaald kàn worden. Want dat kan gezien het aantal stemmen zelfs ruimschoots.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfs als er precies zo gestemd zou zijn als in 2023, gaat de PVV dat niet inhalen. Dus het is niet te verwachten dat die verhoudingen nu in het voordeel van de PVV zijn opgeschoven.
De buitenland stemmen zijn over het algemeen overwegend VVD en D66 stemmers.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Theoretisch kan het. Maar gezien de resultaten van de vorige keer is het buitengewoon onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:13 schreef vosss het volgende:
Uitslag Venray niet binnen en naar verwachting 90.000 buitenlandse stemmen nog niet binnen.
Verschil van 15K.
We roepen vast een winnaar uit.
Dat is toch gewoon voorbarig of ben ik nou gek? Wellicht te verwachten dat D66 als winnaar eruit komt, maar op het 1 uur journaal werd zojuist letterlijk gezegd dat de PVV D66 niet meer in kan halen.
Dat is feitelijk onjuiste weergave van de werkelijkheid.
Dan moet men dat zeggen op het journaal.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Theoretisch kan het. Maar gezien de resultaten van de vorige keer is het buitengewoon onwaarschijnlijk.
Ik ben er deels opgegroeid.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:16 schreef probeer het volgende:
Venray, de swingstate van Nederland. Wie had dat ooit gedacht.
Iedereen zegt 'Hi!'quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben er deels opgegroeid.
Hun carnaval is erg goed.
Bekijk deze YouTube-video
Eensch.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het helpt als alle Nederlanders dan ook een beetje normaal doen over homo's en andere niet-hetero's.
Dat is óók onze cultuur. En het schrikt dus radicale lui af.
Gezelliger doen naar elkaar én radicaal-religieuze lui buiten de deur houden: win-win.
Dus als Venray zó overwegend PVV stemt dat de progressieve buitenlanders het niet meer in kunnen halen, dan is dat dus omdat jij als D66er je jeugddorp niet genoeg hebt weten te motiveren voor je partij?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben er deels opgegroeid.
Hun carnaval is erg goed.
Bekijk deze YouTube-video
Gast, het is geen klein clubje of individu meer. Het is eerder een individu in die groep die het niet doet en buitengesloten wordt he.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat ik niet zo begrijp is dat een voorbeeld van een individu of klein clubje voor jou 'de hele brede groep' beslaat. Waarom maak je dat onderscheid bij iedere andere willekeurige groep en niet bij moslims?
Inderdaadquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus als Venray zó overwegend PVV stemt dat de progressieve buitenlanders het niet meer in kunnen halen, dan is dat dus omdat jij als D66er je jeugddorp niet genoeg hebt weten te motiveren voor je partij?
Is toch eigenlijk wat ik hier hoor ..
Als het Piri wordt dan zal het schip wel over rechts gaan denk ik - met haar motie(s)..quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:00 schreef capricia het volgende:
We wachten eerst even af wie de kar bij GLPvda gaat trekken.
Hoor ook geluiden dat Piri er wel voor in is. En de nieuwe leider kan best bepalend zijn of een formatie met die partij slaagt.
Als in 'wij zijn beschaafde weldenkende inviduën en dat zijn een stelletje robots'.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gast, het is geen klein clubje of individu meer. Het is eerder een individu in die groep die het niet doet en buitengesloten wordt he.
Die wil niet, en heeft ook nul charisma.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:27 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als het Piri wordt dan zal het schip wel over rechts gaan denk ik - met haar motie(s)..
D66 en PVV; (economisch gezien) allemaal één (neoliberale) rechtse pot nat.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad
Het zal komen doordat ik geboren ben in Venlo, in hetzelfde ziekenhuis als Geert.
Geen charisma en vooral geinteresseerd in internationale politiek en mensenrechten, dus die wordt ook helemaal geen fractievoorzitter. Slaat ook nergens op dat op rechts die naam likkebaardend genoemd wordt als nieuwe fractievoorzitter.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die wil niet, en heeft ook nul charisma.
Ik hoor iemand in Brabant moord en brand schreeuwen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:27 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als het Piri wordt dan zal het schip wel over rechts gaan denk ik - met haar motie(s)..
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:27 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ten eerste is jouw bewering hooguit een halve waarheid. Poeh poeh wel 8% verschil! 70% van de CDA achterban vindt door het midden primaquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
De hoeveelheid intolerantie jegens LGBTQ op rechts is schrijnend maar kunnen het veel beter verbloemen dan binnen de Islam omdat het niet religieus bepaald is, maar dat maakt het absoluut niet minder overtuigend.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als in 'wij zijn beschaafde weldenkende inviduën en dat zijn een stelletje robots'.
Klaver zou ik echt geen slimme zet vinden voor die partij. Ik verwacht dat het gedeelte PVDA dan echt helemaal wegvloeit. De Hoop of Moorman lijken mij toch de aangewezen frisse gezichten om de partij bij elkaar te houden en een gecombineerd geluid te laten horen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Als het een gelopen race voor klaver was, dan was hij gisteren wel in 3 minuten benoemd geweest.
In plaats daarvan tillen ze het over het weekend heen.
Als ze direct Klaver hadden gekozen zouden sommige mensen dan weer roepen dat het niet democratisch gekozen is. Kortom het is nooit goed.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Als het een gelopen race voor klaver was, dan was hij gisteren wel in 3 minuten benoemd geweest.
In plaats daarvan tillen ze het over het weekend heen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |