Ik hoop op Marjolein Moorman, maar het zal Klaver wel wordenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die wil niet, en heeft ook nul charisma.
De fractievoorzitter wordt gekozen door de fractieleden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als ze direct Klaver hadden gekozen zouden sommige mensen dan weer roepen dat het niet democratisch gekozen is. Kortom het is nooit goed.
Waarom zou Klaver PvdA'ers wegjagen? Klaver is een veel archetypischer PvdA'er dan Timmermans.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:48 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Klaver zou ik echt geen slimme zet vinden voor die partij. Ik verwacht dat het gedeelte PVDA dan echt helemaal wegvloeit. De Hoop of Moorman lijken mij toch de aangewezen frisse gezichten om de partij bij elkaar te houden en een gecombineerd geluid te laten horen.
Waarom Marjolein Moorman? Ik vind haar veel te elitair en te wollig overkomen. Een soort Asscher en Timmermans 2.0.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:49 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik hoop op Marjolein Moorman, maar het zal Klaver wel worden
Moorman, da's mooi man!quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:49 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik hoop op Marjolein Moorman, maar het zal Klaver wel worden
Ja, of "we want Moor!" natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Moorman, da's mooi man!
Ik moet echt in de PR voor politieke partijen gaan werken.
OK wow, ja dat is echt nog veel beter.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, of "we want Moor!" natuurlijk.
Ja en het lot van een rechtse fractievoorzitter is dat ze veel weerstand oproepen bij links. Je moet daar schijt aan hebben en je eigen geluid overtuigend overbrengen bij je (potentiėle) achterban. Weerstand of aversie van de andere kant van het politieke spectrum hou je altijd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom Marjolein Moorman? Ik vind haar veel te elitair en te wollig overkomen. Een soort Asscher en Timmermans 2.0.
Dan liever Klaver. Die voelt de tijdsgeest veel beter aan heb ik het idee. Al zal die net zo goed veel weerstand oproepen vanuit rechts (maar dat is het lot van een linkse fractievoorzitter tegenwoordig).
Lisa Westerveld schijnt zich ook beschikbaar te stellen als fractievoorzitter trouwens.
Ik begrijp je standpunt, maar ik vind dat het te allen tijde not done is. En als je naar anti-homoseksuele retoriek in Nederland kijkt, komt het negen van de tien keer juist wel vanuit het geloof. Misschien niet bewust en niet altijd actief op beleid tegen homo's, maar bij verder vragen kom je er bijna altijd achter dat het uiteindelijk om religieuze redenen gaat. Soms verpakt in 'afwijkend van de natuur', maar dan moet je altijd even vragen of we als mens technisch gezien een dier zijn. Als er magie aan te pas moet komen om uit te leggen wat mensen zijn, dan weet je genoeg.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De hoeveelheid intolerantie jegens LGBTQ op rechts is schrijnend maar kunnen het veel beter verbloemen dan binnen de Islam omdat het niet religieus bepaald is, maar dat maakt het absoluut niet minder overtuigend.
Daarnaast is het voor politici ook een stokpaardje om te gebruiken tegen die religie zodat ze kunnen pretenderen voorvechters te zijn. Ze zijn alleen voorvechters als het uitkomt.
Ik heb liever een praktiserende moslim die het vanuit geloofsovertuiging niet oke vindt dat een man en een man het bed delen, maar daar verder zich niet over uit laat, dan iemand die claimt toleranter te zijn maar op Social Media zijn ware aard laat zien
Volgens mij hebben ze op rechts best wel een hekel aan de Moren!quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, of "we want Moor!" natuurlijk.
Stikstof / Boeren. FvD heeft daar in alle debatten zo ongeveer als enige partij uitgesproken dat ze van het hele stikstofbeleid af willen. Dat verhaal scoort blijkbaar erg goed.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:00 schreef Breekfast het volgende:
Iemand een idee trouwens waarom FvD voornamelijk in het noorden van het land heel goed heeft gescoord (Groningen, Friesland)? Komt die Lidewij daar vandaan?
Mja, vanuit Bible Belt regionen zeker. Maar ook vanuit Tateiaanse hoek komt hoop intolerantie vandaan natuurlijk, en weet niet of dat daar nou een heel erg religieuze kern heeft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik begrijp je standpunt, maar ik vind dat het te allen tijde not done is. En als je naar anti-homoseksuele retoriek in Nederland kijkt, komt het negen van de tien keer juist wel vanuit het geloof. Misschien niet bewust en niet altijd actief op beleid tegen homo's, maar bij verder vragen kom je er bijna altijd achter dat het uiteindelijk om religieuze redenen gaat.
Lidewij lijkt me een typisch Barlaeusmeisje dat op een dag een stormfrontjongen tegenkwam.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:00 schreef Breekfast het volgende:
Iemand een idee trouwens waarom FvD voornamelijk in het noorden van het land heel goed heeft gescoord (Groningen, Friesland)? Komt die Lidewij daar vandaan?
Precies, een minderheid als zondebok aanwijzen is een 'eigen geluid'.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:57 schreef Hoekbank het volgende:
[..]
Ja en het lot van een rechtse fractievoorzitter is dat ze veel weerstand oproepen bij links. Je moet daar schijt aan hebben en je eigen geluid overtuigend overbrengen bij je (potentiėle) achterban. Weerstand of aversie van de andere kant van het politieke spectrum hou je altijd.
Uiteraard. Ook vanuit religieuze hoek is het iets wat nooit gezien mag worden als een gelijkwaardig standpunt. Bedoelde ook meer dat de mensen die dit standpunt innemen maar er verder niet over uitwijken hier vrede mee hebbenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:00 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik begrijp je standpunt, maar ik vind dat het te allen tijde not done is.
Veel Sartre en Pessoa bewonderaars die graag een intellectuele rechtse partij willenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:00 schreef Breekfast het volgende:
Dat moeten die partijen zelf weten, ik stem er niet op, maar het is hun goed recht om dat binnen de kaders van de grondwet te doen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, een minderheid als zondebok aanwijzen is een 'eigen geluid'.
'Moet ons land nog verder kapot gaan?'quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:05 schreef michaelmoore het volgende:
Roy Donders gaat emigreren , dus dat is alvast mooi, die gaat de huispakken inn turkije verklopen voortaan
Het eerst succes is binnen
https://www.telegraaf.nl/(...)kapot/101567988.html
Anti overheid sentimenten waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:00 schreef Breekfast het volgende:
Onbelezen wappies met een filosofische quote in hun bioquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Veel Sartre en Pessoa bewonderaars die graag een intellectuele rechtse partij willen^
Plus Friesland voelt zich nauw verbonden met Schotland als het om 'voor jezelf beginnen' gaat.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Anti overheid sentimenten waarschijnlijk.
Zou Roy slim genoeg zijn om te snappen dat D66 geen 76 zetels heeft? Of is dat ijdele hoop..quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:05 schreef michaelmoore het volgende:
Roy Donders gaat emigreren , dus dat is alvast mooi, die gaat de huispakken inn turkije verklopen voortaan
Het eerst succes is binnen
https://www.telegraaf.nl/(...)kapot/101567988.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |