abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 oktober 2025 @ 18:50:49 #276
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219151558
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef Hanca het volgende:
Journalisten zien blijkbaar iets in D66-VVD-CDA-JA21-CU: https://www.nd.nl/nieuws/(...)unie-ik-heb-ervaring
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar goed.
[..]

Ja die hebben een mogelijke coalitie met GLPvdA gisteren al meteen letterlijk van het bord geveegd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219151564
quote:
Journalisten zien blijkbaar iets in D66-VVD-CDA-JA21-CU: https://www.nd.nl/nieuws/(...)unie-ik-heb-ervaring
[..]

Ik zou me daar als CU niet snel thuis voelen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 30 oktober 2025 @ 18:51:53 #278
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219151568
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef capricia het volgende:
Mijn persoonlijke gevoel zegt dat iemand als Klaver teveel oude wijn in nieuwe zakken is.
Daar komt bij dat Klaver al een paar kansen heeft gehad toen GL nog los was van PvdA.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219151571
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:32 schreef Bondsrepubliek het volgende:
In een nieuw regeerakkoord kunnen de voorgestelde bezuinigingen op de zorg in elk geval geschrapt worden. Voor meer duiding luister je beter het hele radiofragment. Deze tekst is daarvan slechts een samenvatting.
[..]
Link radiofragment: https://www.nporadio1.nl/(...)zegt-deze-journalist
Goed onderbouwd stuk inderdaad.

Maar auteur is hier al eens onderuit gehaald omdat ze van de Groene Amsterdammer is, en dan ben je schijnbaar niet serieus te nemen. Ondanks dat je alle bronnen objectief kunt verifiëren.

Maak je verder ook geen illusies, de bezuinigingen op de zorg gaan er gewoon komen (en fors ook), onder het mom van “there’s no alternative”.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219151589
Wel een risicovolle optie maar ook een idee:
Een minderheidskabinet van D66,CDA, VVD die een globaal verkiezingsprogramma schrijft en dan per onderwerp gewoon naar meerderheden gaat zoeken.
pi_219151599
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Daar komt bij dat Klaver al een paar kansen heeft gehad toen GL nog los was van PvdA.
Deed het best goed meen ik me te herinneren?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219151613
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:53 schreef Breekfast het volgende:
Wel een risicovolle optie maar ook een idee:
Een minderheidskabinet van D66,CDA, VVD die een globaal verkiezingsprogramma schrijft en dan per onderwerp gewoon naar meerderheden gaat zoeken.
Als het niet anders kan, dan wellicht. Maar het lijkt me geen 'stabiele regering' wat het CDA en anderen steeds roepen te willen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219151687
Hoe schatten jullie de kans in met die grote PVV dat Martin Bosma Kamervoorzitter blijft?
Als ie dat wil, natuurlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 30 oktober 2025 @ 19:07:09 #284
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219151701
quote:
[..]

Deze combi minus JA21 ken ik ergens van. Die andere vier hebben samen een mooie nareis gemaakt.

Overigens snap in nog steeds niet waarom D66 met 2x PVV light in een kabinet zou willen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219151708
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Deed het best goed meen ik me te herinneren?
In 2017 vooral. Anders gewoon te klein en weinig opvallend en energiek.

Nogmaals, één van de redenen van de fusie is dat je er anders helemaal niet meer tussen komt. Bij debatten enzo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219151718
quote:
[..]

Lijkt me ook stug dat CU zich hiervoor zou lenen. Daarnaast is Bikker veel te fatsoenlijk voor JA21.
pi_219151721
NSC is de grootste op Sint Eustatius
Robert Moog died for our synths
pi_219151727
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:05 schreef capricia het volgende:
Hoe schatten jullie de kans in met die grote PVV dat Martin Bosma Kamervoorzitter blijft?
Dat gaan ze de PVV niet nog een keer gunnen.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 19:10:48 #289
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219151728
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:10 schreef Gehenna het volgende:
Die kan Eddy in zijn zak steken!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219151729
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:05 schreef capricia het volgende:
Klein. Die werd het alleen maar omdat de PVV de vorige keer ruimschoots de grootste was en drie partijen best graag met ze wilden regeren.
pi_219151741
In het nieuws nu dat aanstaande maandag de nieuwe lijsttrekker wordt gepresenteerd bij GroenLinks / PvdA.

Er wordt gesuggereerd dat zowel Jesse Klaver een belangrijke kandidaat zou zijn als ook Marjolein Moorman.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 19:12:52 #292
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219151745
Een minderheidskabinet van CDA, D66, PvdA dan maar :@
pi_219151750
Bedenk me opeens dat als D66 die laatste restzetel (die nu boven de SP zweeft) pakt, die coalitie met JA21 wel weer een meerderheid heeft.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219151759
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:12 schreef Tomatenboer het volgende:
In het nieuws nu dat aanstaande maandag de nieuwe lijsttrekker wordt gepresenteerd bij GroenLinks / PvdA.

Er wordt gesuggereerd dat zowel Jesse Klaver een belangrijke kandidaat zou zijn als ook Marjolein Moorman.
Nieuwe fractievoorzitter. Kan ook prima een soort tussenpaus zijn. Maar ik zou gokken op Klaver, die kan in elk geval aardig opschieten met Bontenbal en Jetten.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 19:14:28 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219151763
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Klein. Die werd het alleen maar omdat de PVV de vorige keer ruimschoots de grootste was en drie partijen best graag met ze wilden regeren.
Hij kreeg won de verkiezingen de vorige keer wegens zijn verdienste als invalvoorzitter en omdat de VVD wilde afrekenen met PvdAGL.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219151768
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Meestal de grootste fractie ook.
Dus iemand van D66 wellicht?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 30 oktober 2025 @ 19:14:56 #297
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_219151770
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:12 schreef Tomatenboer het volgende:

Nooit meer Jesse.
What can change the nature of a man?
pi_219151771
Ik ben zelf voor Klaver als tussenpaus en onderhandelaar. Dat heeft hij vaker gedaan, hij heeft altijd geprobeerd te leren van fouten en ook regelmatig kleine winsten geboekt. En de storm rond hem is wel wat meer gaan liggen de laatste jaren, de shitstorm zal snel op hem afkomen maar ik denk dat hij wel wat kan hebben op het moment en zeker ook als het tijdelijk is en hij hierna de nieuwe fusie succesvol kan overdragen aan een nieuwe leider.

En dan qua nieuwe kandidaten die potentieel zouden kunnen heb je afaik de Hoop, Moorman, Piri en Westerveld.

Als Lisa Westerveld het wilt en denkt dat ze het kan dan steun ik haar volledig. Maar ik vind haar juist op de inhoud zo ontzettend goed en ze verricht zulk ontzettend belangrijk werk wat zonder haar misschien gewoon weer uit het oog wordt verloren als zij het niet persoonlijk doet. Dus het is gewoon een enorm risico dat als het niet goed loopt je een fantastisch kamerlid kwijt bent die nog decennia lang goed werk had kunnen verrichten.

Ik heb zelf niet zoveel met de Hoop, ik denk ook dat hij nog meer moet groeien. Maar hij is wel populair en wilt volgensmij graag dus ik zie hem wel een poging wagen. Moorman heeft een diehard fanclub in Amsterdam, ik denk dat ze die goed heeft verdient en ik zie haar een goede kans maken. Ik denk wel dat ze een vergelijkbaar probleem gaat krijgen als Timmermans en Klaver met de media, dus dat kan een dingetje worden. Piri zou natuurlijk een gigantische shitstorm over zich heen krijgen ivm de connectie met het onderwerp Gaza dus dat is echt een ding, maar van wat ik heb gezien heeft ze best wel een leidende rol binnen de fractie en heeft ze heeft ze de boel echt samen met Timmermans goed bij elkaar gehouden. Dus dat spreekt wel voor haar kwaliteiten denk ik.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 19:16:43 #299
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219151787
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:10 schreef Gehenna het volgende:
Die lopen een beetje achter 🤣🤣🤣
"Hoka Hey!"
  donderdag 30 oktober 2025 @ 19:17:00 #300
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219151788
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:13 schreef capricia het volgende:
Bedenk me opeens dat als D66 die laatste restzetel (die nu boven de SP zweeft) pakt, die coalitie met JA21 wel weer een meerderheid heeft.
Laten we hopen van niet zeg. Je weet dat Dilan dat tot in het einde gaat pluggen dan :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')