Ja die hebben een mogelijke coalitie met GLPvdA gisteren al meteen letterlijk van het bord geveegd.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef Hanca het volgende:
Journalisten zien blijkbaar iets in D66-VVD-CDA-JA21-CU: https://www.nd.nl/nieuws/(...)unie-ik-heb-ervaring
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar goed.
[..]
Ik zou me daar als CU niet snel thuis voelen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef Hanca het volgende:
Journalisten zien blijkbaar iets in D66-VVD-CDA-JA21-CU: https://www.nd.nl/nieuws/(...)unie-ik-heb-ervaring
[..]
Daar komt bij dat Klaver al een paar kansen heeft gehad toen GL nog los was van PvdA.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef capricia het volgende:
Mijn persoonlijke gevoel zegt dat iemand als Klaver teveel oude wijn in nieuwe zakken is.
Goed onderbouwd stuk inderdaad.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:32 schreef Bondsrepubliek het volgende:
In een nieuw regeerakkoord kunnen de voorgestelde bezuinigingen op de zorg in elk geval geschrapt worden. Voor meer duiding luister je beter het hele radiofragment. Deze tekst is daarvan slechts een samenvatting.
[..]
Link radiofragment: https://www.nporadio1.nl/(...)zegt-deze-journalist
Deed het best goed meen ik me te herinneren?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar komt bij dat Klaver al een paar kansen heeft gehad toen GL nog los was van PvdA.
Als het niet anders kan, dan wellicht. Maar het lijkt me geen 'stabiele regering' wat het CDA en anderen steeds roepen te willen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:53 schreef Breekfast het volgende:
Wel een risicovolle optie maar ook een idee:
Een minderheidskabinet van D66,CDA, VVD die een globaal verkiezingsprogramma schrijft en dan per onderwerp gewoon naar meerderheden gaat zoeken.
Deze combi minus JA21 ken ik ergens van. Die andere vier hebben samen een mooie nareis gemaakt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
In 2017 vooral. Anders gewoon te klein en weinig opvallend en energiek.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Deed het best goed meen ik me te herinneren?
Lijkt me ook stug dat CU zich hiervoor zou lenen. Daarnaast is Bikker veel te fatsoenlijk voor JA21.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaan ze de PVV niet nog een keer gunnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:05 schreef capricia het volgende:
Hoe schatten jullie de kans in met die grote PVV dat Martin Bosma Kamervoorzitter blijft?
Als ie dat wil, natuurlijk.
Die kan Eddy in zijn zak steken!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:10 schreef Gehenna het volgende:
NSC is de grootste op Sint Eustatius
Klein. Die werd het alleen maar omdat de PVV de vorige keer ruimschoots de grootste was en drie partijen best graag met ze wilden regeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:05 schreef capricia het volgende:
Hoe schatten jullie de kans in met die grote PVV dat Martin Bosma Kamervoorzitter blijft?
Als ie dat wil, natuurlijk.
Nieuwe fractievoorzitter. Kan ook prima een soort tussenpaus zijn. Maar ik zou gokken op Klaver, die kan in elk geval aardig opschieten met Bontenbal en Jetten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:12 schreef Tomatenboer het volgende:
In het nieuws nu dat aanstaande maandag de nieuwe lijsttrekker wordt gepresenteerd bij GroenLinks / PvdA.
Er wordt gesuggereerd dat zowel Jesse Klaver een belangrijke kandidaat zou zijn als ook Marjolein Moorman.
Hij kreeg won de verkiezingen de vorige keer wegens zijn verdienste als invalvoorzitter en omdat de VVD wilde afrekenen met PvdAGL.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klein. Die werd het alleen maar omdat de PVV de vorige keer ruimschoots de grootste was en drie partijen best graag met ze wilden regeren.
Meestal de grootste fractie ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klein. Die werd het alleen maar omdat de PVV de vorige keer ruimschoots de grootste was en drie partijen best graag met ze wilden regeren.
Nooit meer Jesse.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:12 schreef Tomatenboer het volgende:
In het nieuws nu dat aanstaande maandag de nieuwe lijsttrekker wordt gepresenteerd bij GroenLinks / PvdA.
Er wordt gesuggereerd dat zowel Jesse Klaver een belangrijke kandidaat zou zijn als ook Marjolein Moorman.
Die lopen een beetje achter 🤣🤣🤣quote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:10 schreef Gehenna het volgende:
NSC is de grootste op Sint Eustatius
Laten we hopen van niet zeg. Je weet dat Dilan dat tot in het einde gaat pluggen danquote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:13 schreef capricia het volgende:
Bedenk me opeens dat als D66 die laatste restzetel (die nu boven de SP zweeft) pakt, die coalitie met JA21 wel weer een meerderheid heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |