Als je dat niet wilt, is de enige realistische coalitie door het middenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Pardon?
Dit hoop ik toch echt niet. Stilstand tot mei 2027.![]()
Dat zou echt heel slecht zijn.
Ik heb de RTL-rapportage van begin tot eind gekeken en daarmee bevestig jij mijn uitleg van hierboven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee hoor, dit zijn echt haar uitspraken.
Zoek maar op. Bijvoorbeeld te vinden via RTL Nieuws:
Bekijk deze YouTube-video en via dit artikel:
https://www.parool.nl/col(...)%2Fwww.google.com%2F
Het zijn letterlijk quotes van haar gezien ze in die berichten niemand citeert.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:39 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik heb de RTL-rapportage van begin tot eind gekeken en daarmee bevestig jij mijn uitleg van hierboven.
Dus bedankt voor de beargumentatie van mijn standpunt, alhoewel ik niet denk dat dit je bedoeling was.
Het artikel van het parool ken ik (al jaren toevallig) en vind ik eenzijdig en bovenal buiten de juiste context geschreven.
Dus het feit is nog steeds:
Die twitterberichten die je aanhaalt zijn letterlijk quotes van een cabaretier.
Over de smaak van humor kun je wat vinden natuurlijk. Het mag duidelijk zijn dat zij geen groep overslaat in haar satirische en harde verwoording. Precies wat moet kunnen onder de vrijheid van meningsuiting.
Dat “dobberneger” niet kan mag duidelijk zijn. Dat neem ik haar kwalijk, tegelijkertijd is dat 9(?) jaar geleden en is ook zij veranderd in haar doen en laten.
Waarmee zij de letterlijke woorden van een cabaretier quote. Zo heeft zij dat na alle ophef toen ook uitgelegd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zijn letterlijk quotes van haar gezien ze in die berichten niemand citeert.
Daar zie ik graag de bewijzen voor. Van welke cabaretier en waar gedaan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:39 schreef 2172619626795 het volgende:
Die twitterberichten die je aanhaalt zijn letterlijk quotes van een cabaretier.
Pas na de ophef, exactquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:42 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Waarmee zij de letterlijke woorden van een cabaretier quote. Zo heeft zij dat na alle ophef toen ook uitgelegd.
Nogmaals: dat geframe (van zowel radicaal links als radicaal rechts) is tijdens de verkiezingen keihard afgestraft.
Toon zelfreflectie, en leer daarvan.
Dank, zeer heldere analyse. Je moet idd vooral naar de EK kamer kijken. Dan kun je beter met GL/PvdA gaan samenwerken in de TK. Ben benieuwd of Dilan dan nog gaat draaien de komende weken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volt gaat met 1 zetel nooit in een kabinet zetten. 50plus is totaal onmogelijk vanwege hun pensioenstandpunt wat strijdig is met het hele motorblok van het toekomstige kabinet.
De eerste kamer wordt zonder PvdAGL een enorm probleem. Als je beleid voert waar zowel PvdAGL als BBB niet mee in kunnen stemmen dan heb je 5 of meer andere partijen nodig om een meerderheid te vinden. En de BBB is zo geradicaliseerd dat die tegen heel veel beleid van het toekomstige kabinet zullen stemmen. Al met al betekent het als het stof is neergedaald dat Yesilgoz wel kan roepen niet met GLPvdA te willen regeren maar als ze dat vol houdt komt er helemaal niets van terecht. En het is heel erg opzichtig waardoor ze ook ongetwijfeld de zwarte piet toegespeeld krijgt. Het spel moet gespeeld worden maar de kaarten zijn zo geschud dat D66-VVD-CDA-JA21 geen of een zeer nipte meerderheid heeft en een enorm probleem oplevert in de eerste kamer de komende anderhalf jaar. Dus zal het D66-VVD-GLPvdA- CDA moeten worden. Er is geen realistisch alternatief.
Nou ja je kunt anderhalf jaar wachten tot de PS verkiezingen alleen word je op dat moment waarschijnlijk helemaal weggestemd als je niets voor elkaar brengt.
Ik vraag me af hoeveel mensen met hypotheekrenteaftrek daarop gestemd hebbenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zo zonde dat de VVD op het laatste moment die comeback heeft gemaakt. Die gaan nu, met Yesilgoz nog steeds aan het roer, moeilijk doen om met PvdA/GL een coalitie te vormen. Als de VVD nou gewoon was afgestraft en die zetels naar D66 en CDA waren gegaan hadden we in no-time een prima D66-PvdA/GL-CDA coalitie gehad.
Volgens mij was het Hans Teeuwen. De precieze show of iets ga ik misschien later opzoeken, want ondanks dat ik een goede discussie altijd waardeer, moet ik eigenlijk belangrijkere dingen doen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar zie ik graag de bewijzen voor. Van welke cabaretier en waar gedaan?
En (expres?) buiten de context:quote:Voorlopig bewijs ik wel met letterlijke quotes van haar dat ze een racist en een antisemiet is:
Nanninga haar volgende tweets als grappig bestempeld: ‘Illegalen en dobbernegers: we zijn te beschaafd dus zij blijven komen’, ‘Dodenherdenking is mijn lievelingsdag’, ‘Mein Kampf: je leest 6 bladzijden en je hebt meteen zin Joden te vergassen.’ Zij beroept zich op de vrijheid van meningsuiting.
Alsof het logisch is om met partijen te gaan regeren waar je niets mee hebt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:45 schreef capricia het volgende:
"De onversneden links-progressieve fracties (GroenLinks-PvdA, Volt, Partij voor de Dieren en SP) hebben per saldo acht zetels verloren en houden er slechts 27 over. Het radicaal-rechtse blok (PVV-JA21-FvD) gaat er per saldo een zetel op vooruit en heeft er nu 42."
Hoe logisch is het dan om met de verliezer te gaan regeren?
Rare conclusie van een persbureau. Daar zijn toch andere instanties voor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:54 schreef jcdragon het volgende:
ANP: D66 winnaar verkiezingen • Nog steeds niet alle stemmen geteld - https://nos.nl/l/2588474
Paar duizend hooguit ofzo.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:56 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Rare conclusie van een persbureau. Daar zijn toch andere instanties voor.
In Venray zal PVV nog best inlopen
Dit gebeurt in bijna alle democratische landen, is niet zo vreemd. Het ANP bekijkt of er een realistisch pad is voor de PVV om met de stemmen die er nog volgen over D66 heen te gaan. Als dat er niet is, roepen ze er een partij uit tot winnaar. Uiteindelijk is het ook maar een persbureau en gaat de kiesraad volgende week vrijdag de uitslag vaststellen. Dat is de enige officiële uitslag op basis waarvan de zetels verdeeld worden..quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:56 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat het volgende kabinet dingen door de eerste kamer moet gaan krijgen zit je al in de tweede helft van 2026.quote:
Kijk voor de grap even hoe veel mensen er in Venray wonen. Denk je nou echt dat meer dan 50% PVV stemt?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:56 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Met BBB regeren is garantie op stilstand. Die boeren mogen opflikkeren, bebouwen dat land.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Pardon?
Dit hoop ik toch echt niet. Stilstand tot mei 2027.![]()
Dat zou echt heel slecht zijn.
Erg mooiquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:54 schreef jcdragon het volgende:
ANP: D66 winnaar verkiezingen • Nog steeds niet alle stemmen geteld - https://nos.nl/l/2588474
35000quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk voor de grap even hoe veel mensen er in Venray wonen. Denk je nou echt dat meer dan 50% PVV stemt?
Vorige keer was het verschil tussen D66 en PVV ongeveer 5835 stemmen, in het voordeel van de PVV. Bij de briefstemmers scoorde D66 dan weer beter. Dus het is zeer onwaarschijnlijk dat ze D66 nog kunnen inhalen, ook omdat de PVV overal wat minder scoort en D66 juist een stuk beter.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |