abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219156594
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:14 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Beetje vreemd dat meer kiezers heil zien in een combi JA21/GL-PvdA dan JA21/CDA. Komt dit door de liberale standpunten van JA21 wellicht, i.t.t. de traditionelere standpunten van CDA?
Precies dat denk ik dus ook. Ik verbaas bij ook steeds over de positionering van JA21 in de politieke windroos.

JA21 is veel progressiever dan ze door de media worden afgebeeld.

quote:
Als ze overigens nog een kleine partij zoeken voor een meerderheid dan zou 50+ overigens ook wel kunnen...
Ja idd, maar dan hoop ik dat er een restzetel naar D66 gaat, wat mogelijk is als 22% van de 116000 stemmen die nog bekendgemaakt moeten worden naar D66 gaat.

Van Venray (met naar verwachting ongeveer 26.000 stemmen) zullen ze het niet moeten hebben, maar stemmers uit het buitenland (naar verwachting 90.000) zijn overwegend progressief en links.

Dan nog is 76 (zoals hier terecht wordt benoemd) een hele krappe meerderheid.

78 zoals op kiesavond zag er beter uit, maar helaas.

[ Bericht 2% gewijzigd door 2172619626795 op 31-10-2025 11:29:21 ]
pi_219156626
76 is heel problematisch, je kunt er op wachten dat een Kamerlid op stapt en dan heb je meteen een probleem. Bovendien ben je zonder PvdAGL heel erg afhankelijk van de BBB in de eerste Kamer de komende anderhalf jaar.
pi_219156667
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:19 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Precies dat denk ik dus ook. Ik verbaas bij ook steeds over de positionering van JA21 in de politieke windroos.

JA21 is veel progressiever dan ze door de media worden afgebeeld.

Op welke onderwerpen zijn ze progressiever dan? Qua migratie zijn ze dat zeker niet. Qua veiligheidsbeleid ook niet, zijn juist uitgesproken law and order. Qua klimaat ook niet, ze willen het klimaatbeleid zelfs afschaffen. Qua sociale voorzieningen ook niet, daar willen ze in snijden. Qua cultuur en media uitgesproken conservatief.

Ik kan zelf werkelijk geen onderwerp bedenken.
pi_219156699
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:33 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Op welke onderwerpen zijn ze progressiever dan? Qua migratie zijn ze dat zeker niet. Qua veiligheidsbeleid ook niet, zijn juist uitgesproken law and order. Qua klimaat ook niet, ze willen het klimaatbeleid zelfs afschaffen. Qua sociale voorzieningen ook niet, daar willen ze in snijden. Qua cultuur en media uitgesproken conservatief.

Ik kan zelf werkelijk geen onderwerp bedenken.
Ik heb geen tijd om overal op in te gaan nu, dus dat gesprek zullen we ongetwijfeld nog gaan voeren, maar wat bijvoorbeeld onder anderen ontbreekt in jouw opsomming van hierboven (die ik voor een deel niet onderken), is dat JA21:

1) het hele toeslagensysteem willen vervangen voor 1 huishoudbijdrage tot jaarlijks ¤12.000,-, om zo het rondpompen van geld en misstanden te voorkomen.

2) de inkomstenbelastingen tot ¤20.000,- te schrappen, om zo de allerarmsten in onze samenleving te ondersteunen

Dat zijn naar mijn mening progressieve standpunten die raakvlakken kunnen hebben met D66 en zelfs GL-PvdA.

In het kader van “Het kan wél”, enzo :P

Fijne dag allemaal :W
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:42:39 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219156714
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Zo willen ze zich heel graag presenteren, inderdaad. Nu ook weer met Coenradie.
Het was de normale helft van die afsplitsing, dat is gewoon een feit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_219156740
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het was de normale helft van die afsplitsing, dat is gewoon een feit.
Nou ja, ik weet niet of ik Nanninga per se normaal zou noemen. Eerdmans is ook vooral een enorme opportunist.
Het is gewoon weer de zoveelste iteratie van 'fatsoenlijk rechts, maar dan niet de VVD', waarbij je je kunt afvragen wat zo'n partij nou eigenlijk echt toevoegt aan het spectrum.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:55:30 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219156783
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, ik weet niet of ik Nanninga per se normaal zou noemen. Eerdmans is ook vooral een enorme opportunist.
Het is gewoon weer de zoveelste iteratie van 'fatsoenlijk rechts, maar dan niet de VVD', waarbij je je kunt afvragen wat zo'n partij nou eigenlijk echt toevoegt aan het spectrum.
FvD was volledig wappie aan het gaan, dan ben je al vrij snel normaal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_219156785
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
FvD was volledig wappie aan het gaan, dan ben je al vrij snel normaal.
Fair, de lat lag niet heel hoog inderdaad. :P
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:00:38 #209
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219156794
quote:

[..]
Volgens mij zijn ze minder pro-EU dan de VVD? Meer spruitjeslucht-conservatief dan de VVD.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219156833
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Volgens mij zijn ze minder pro-EU dan de VVD? Meer spruitjeslucht-conservatief dan de VVD.
Ja, maar het heeft allemaal een hoog 'Partij voor de Dieren behalve voor muggen want dat zijn kutbeesten'-gehalte.
pi_219156857
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja, maar het heeft allemaal een hoog 'Partij voor de Dieren behalve voor muggen want dat zijn kutbeesten'-gehalte.
Zeker omdat de VVD onder Dilan ook richting JA21 is opgeschoven.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219156860
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 11:26 schreef Faraday01 het volgende:
76 is heel problematisch, je kunt er op wachten dat een Kamerlid op stapt en dan heb je meteen een probleem. Bovendien ben je zonder PvdAGL heel erg afhankelijk van de BBB in de eerste Kamer de komende anderhalf jaar.
Lastig wordt het sowieso ja. Daarom misschien nog een klein partijtje erbij. BBB en CU lijkt me uitgesloten, net als Volt (D66 zou dat wel willen maar de rest niet), blijft 50+ over...
The only way you can be original, is to be yourself.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:12:19 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219156894
quote:

Nou ja, ik weet niet of ik Nanninga per se normaal zou noemen.
Annabel Nanninga die dit soort uitspraken deed:
'Je leest zes bladzijden en je hebt meteen zin om joden te vergassen'. Mwaahaha', schreef ze bijvoorbeeld over Mein Kampf.
Nanninga die de Holocaust reuzegrappig vond.
Nanninga die bootvluchtelingen 'dobbernegers' noemt en het vluchtelingenvraagstuk kan volgens haar worden opgelost door ebola.

Die Nanninga is nu dus Tweede Kamerlid. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:17:05 #214
38496 Perrin
pi_219156931
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:05 schreef Monolith het volgende:

[..]
:D
pi_219156972
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:07 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Lastig wordt het sowieso ja. Daarom misschien nog een klein partijtje erbij. BBB en CU lijkt me uitgesloten, net als Volt (D66 zou dat wel willen maar de rest niet), blijft 50+ over...
Volt gaat met 1 zetel nooit in een kabinet zetten. 50plus is totaal onmogelijk vanwege hun pensioenstandpunt wat strijdig is met het hele motorblok van het toekomstige kabinet.

De eerste kamer wordt zonder PvdAGL een enorm probleem. Als je beleid voert waar zowel PvdAGL als BBB niet mee in kunnen stemmen dan heb je 5 of meer andere partijen nodig om een meerderheid te vinden. En de BBB is zo geradicaliseerd dat die tegen heel veel beleid van het toekomstige kabinet zullen stemmen. Al met al betekent het als het stof is neergedaald dat Yesilgoz wel kan roepen niet met GLPvdA te willen regeren maar als ze dat vol houdt komt er helemaal niets van terecht. En het is heel erg opzichtig waardoor ze ook ongetwijfeld de zwarte piet toegespeeld krijgt. Het spel moet gespeeld worden maar de kaarten zijn zo geschud dat D66-VVD-CDA-JA21 geen of een zeer nipte meerderheid heeft en een enorm probleem oplevert in de eerste kamer de komende anderhalf jaar. Dus zal het D66-VVD-GLPvdA- CDA moeten worden. Er is geen realistisch alternatief.

Nou ja je kunt anderhalf jaar wachten tot de PS verkiezingen alleen word je op dat moment waarschijnlijk helemaal weggestemd als je niets voor elkaar brengt.
  Moderator vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:23:22 #216
236264 crew  capricia
pi_219156986
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:07 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]
Bbb kan wel eens noodzakelijk voor de eerste Kamer zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:23:41 #217
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219156988
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik kan Spanjegangers voor me zien die pvv stemmen.
"we motten geen gelukszoekers die naar Nederland gaan voor een beter leven"
-Oh wacht...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:24:29 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219156995
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Bbb kan wel eens noodzakelijk voor de eerste Kamer zijn.
Ik hoop van harte dat dit nieuwe kabinet gewoon mooie plannen maakt die vanaf mei 2027 kunnen worden uitgevoerd. Opbokken met die kutpartij.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_219156996
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:12 schreef golfer het volgende:

[..]
'Je leest zes bladzijden en je hebt meteen zin om joden te vergassen'. Mwaahaha', schreef ze bijvoorbeeld over Mein Kampf.
Nanninga die bootvluchtelingen 'dobbernegers' noemt en het vluchtelingenvraagstuk kan volgens haar worden opgelost door ebola.

In Duitsland mag je met dit soort uitspraken jezelf verantwoorden voor de rechter. Die is echt niet goed snik. Dat wisten we al lang maar mensen hebben geen idee en stemmen op dit soort idioten. Net zoals FvD die echt de afgelopen jaren niets gedaan hebben in de kamer en alleen bezig zijn met tiktok en met hun bedrijven om zichzelf te verrijken. Beetje zetels doorschuiven en wachtgeld trekken :r
pi_219157009
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik hoop van harte dat dit nieuwe kabinet gewoon mooie plannen maakt die vanaf mei 2027 kunnen worden uitgevoerd. Opbokken met die kutpartij.
Met een fatsoenlijke middencoalitie D66-VVD-GLPvdA-CDA is best een meerderheid te vinden in de EK.
pi_219157032
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:12 schreef golfer het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:24 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
In Duitsland mag je met dit soort uitspraken jezelf verantwoorden voor de rechter. Die is echt niet goed snik. Dat wisten we al lang maar mensen hebben geen idee en stemmen op dit soort idioten. Net zoals FvD die echt de afgelopen jaren niets gedaan hebben in de kamer en alleen bezig zijn met tiktok en met hun bedrijven om zichzelf te verrijken. Beetje zetels doorschuiven en wachtgeld trekken :r
Hier wil ik gelijk inbreken:

Dit zijn letterlijk quotes van een of andere caberetier, waar zij kennelijk om heeft moeten lachen. Waarom zij dit post is mij verder onduidelijk, maar dat geframe alsof zij antisemitisch zou zijn is echt wanhopig laag bij de grond en zeer deformerend.

Dit is nou precies het radicale geframe wat tijdens de verkiezingen keihard is afgestraft. Zowel op links als op rechts.

Toon zelfreflectie en leer daarvan. Alsjeblieft.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:29:29 #222
38496 Perrin
pi_219157045
quote:

[..]
Dat is ver weg.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:31:37 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219157061
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:28 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Hier wil ik gelijk inbreken:

Dit zijn letterlijk quotes van een of andere caberetier. Waarom zij dit post is mij onduidelijk, maar dat geframe alsof zij antisemitisch zou zijn is echt wanhopig laag bij de grond en zeer deformerend.

Dit is nou precies het (links-)radicale geluid wat tijdens de verkiezingen keihard is afgestraft. Zowel op links als op rechts.

Leer daarvan. Alsjeblieft.
Nee hoor, dit zijn echt haar uitspraken.
Zoek maar op. Bijvoorbeeld te vinden via RTL Nieuws:
Bekijk deze YouTube-video en via dit artikel:
https://www.parool.nl/col(...)%2Fwww.google.com%2F
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:31:59 #224
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219157068
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:24 schreef Faraday01 het volgende:
Net zoals FvD die echt de afgelopen jaren niets gedaan hebben in de kamer en alleen bezig zijn met tiktok en met hun bedrijven om zichzelf te verrijken. Beetje zetels doorschuiven en wachtgeld trekken :r
Wilders liep ook al te janken over 10 mensen minder in de fractie, maar die 10 kwamen niet eens opdagen bij debatten of uberhaupt naar de kamer(mevrouw Poffertjesbakker als dieptepunt) dus wat missen we daar nou aan. Het zijn inderdaad tien poppetjes die hij moet missen op een stoel, maar die 10 doen verder totaal niets nuttigs voor de rest van Nederland.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:32:11 #225
236264 crew  capricia
pi_219157069
quote:

[..]
Pardon?
Dit hoop ik toch echt niet. Stilstand tot mei 2027. :{
Dat zou echt heel slecht zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')