Precies dat denk ik dus ook. Ik verbaas bij ook steeds over de positionering van JA21 in de politieke windroos.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:14 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Beetje vreemd dat meer kiezers heil zien in een combi JA21/GL-PvdA dan JA21/CDA. Komt dit door de liberale standpunten van JA21 wellicht, i.t.t. de traditionelere standpunten van CDA?
Ja idd, maar dan hoop ik dat er een restzetel naar D66 gaat, wat mogelijk is als 22% van de 116000 stemmen die nog bekendgemaakt moeten worden naar D66 gaat.quote:Als ze overigens nog een kleine partij zoeken voor een meerderheid dan zou 50+ overigens ook wel kunnen...
Op welke onderwerpen zijn ze progressiever dan? Qua migratie zijn ze dat zeker niet. Qua veiligheidsbeleid ook niet, zijn juist uitgesproken law and order. Qua klimaat ook niet, ze willen het klimaatbeleid zelfs afschaffen. Qua sociale voorzieningen ook niet, daar willen ze in snijden. Qua cultuur en media uitgesproken conservatief.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:19 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Precies dat denk ik dus ook. Ik verbaas bij ook steeds over de positionering van JA21 in de politieke windroos.
JA21 is veel progressiever dan ze door de media worden afgebeeld.
Ik heb geen tijd om overal op in te gaan nu, dus dat gesprek zullen we ongetwijfeld nog gaan voeren, maar wat bijvoorbeeld onder anderen ontbreekt in jouw opsomming van hierboven (die ik voor een deel niet onderken), is dat JA21:quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:33 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Op welke onderwerpen zijn ze progressiever dan? Qua migratie zijn ze dat zeker niet. Qua veiligheidsbeleid ook niet, zijn juist uitgesproken law and order. Qua klimaat ook niet, ze willen het klimaatbeleid zelfs afschaffen. Qua sociale voorzieningen ook niet, daar willen ze in snijden. Qua cultuur en media uitgesproken conservatief.
Ik kan zelf werkelijk geen onderwerp bedenken.
Het was de normale helft van die afsplitsing, dat is gewoon een feit.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo willen ze zich heel graag presenteren, inderdaad. Nu ook weer met Coenradie.
Nou ja, ik weet niet of ik Nanninga per se normaal zou noemen. Eerdmans is ook vooral een enorme opportunist.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het was de normale helft van die afsplitsing, dat is gewoon een feit.
FvD was volledig wappie aan het gaan, dan ben je al vrij snel normaal.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet niet of ik Nanninga per se normaal zou noemen. Eerdmans is ook vooral een enorme opportunist.
Het is gewoon weer de zoveelste iteratie van 'fatsoenlijk rechts, maar dan niet de VVD', waarbij je je kunt afvragen wat zo'n partij nou eigenlijk echt toevoegt aan het spectrum.
Fair, de lat lag niet heel hoog inderdaad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
FvD was volledig wappie aan het gaan, dan ben je al vrij snel normaal.
Volgens mij zijn ze minder pro-EU dan de VVD? Meer spruitjeslucht-conservatief dan de VVD.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet niet of ik Nanninga per se normaal zou noemen. Eerdmans is ook vooral een enorme opportunist.
Het is gewoon weer de zoveelste iteratie van 'fatsoenlijk rechts, maar dan niet de VVD', waarbij je je kunt afvragen wat zo'n partij nou eigenlijk echt toevoegt aan het spectrum.
Ja, maar het heeft allemaal een hoog 'Partij voor de Dieren behalve voor muggen want dat zijn kutbeesten'-gehalte.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze minder pro-EU dan de VVD? Meer spruitjeslucht-conservatief dan de VVD.
Zeker omdat de VVD onder Dilan ook richting JA21 is opgeschoven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, maar het heeft allemaal een hoog 'Partij voor de Dieren behalve voor muggen want dat zijn kutbeesten'-gehalte.
Lastig wordt het sowieso ja. Daarom misschien nog een klein partijtje erbij. BBB en CU lijkt me uitgesloten, net als Volt (D66 zou dat wel willen maar de rest niet), blijft 50+ over...quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:26 schreef Faraday01 het volgende:
76 is heel problematisch, je kunt er op wachten dat een Kamerlid op stapt en dan heb je meteen een probleem. Bovendien ben je zonder PvdAGL heel erg afhankelijk van de BBB in de eerste Kamer de komende anderhalf jaar.
Annabel Nanninga die dit soort uitspraken deed:quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:49 schreef Monolith het volgende:
Nou ja, ik weet niet of ik Nanninga per se normaal zou noemen.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, maar het heeft allemaal een hoog 'Partij voor de Dieren behalve voor muggen want dat zijn kutbeesten'-gehalte.
Volt gaat met 1 zetel nooit in een kabinet zetten. 50plus is totaal onmogelijk vanwege hun pensioenstandpunt wat strijdig is met het hele motorblok van het toekomstige kabinet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:07 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Lastig wordt het sowieso ja. Daarom misschien nog een klein partijtje erbij. BBB en CU lijkt me uitgesloten, net als Volt (D66 zou dat wel willen maar de rest niet), blijft 50+ over...
Bbb kan wel eens noodzakelijk voor de eerste Kamer zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:07 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Lastig wordt het sowieso ja. Daarom misschien nog een klein partijtje erbij. BBB en CU lijkt me uitgesloten, net als Volt (D66 zou dat wel willen maar de rest niet), blijft 50+ over...
"we motten geen gelukszoekers die naar Nederland gaan voor een beter leven"quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik kan Spanjegangers voor me zien die pvv stemmen.
Ik hoop van harte dat dit nieuwe kabinet gewoon mooie plannen maakt die vanaf mei 2027 kunnen worden uitgevoerd. Opbokken met die kutpartij.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Bbb kan wel eens noodzakelijk voor de eerste Kamer zijn.
In Duitsland mag je met dit soort uitspraken jezelf verantwoorden voor de rechter. Die is echt niet goed snik. Dat wisten we al lang maar mensen hebben geen idee en stemmen op dit soort idioten. Net zoals FvD die echt de afgelopen jaren niets gedaan hebben in de kamer en alleen bezig zijn met tiktok en met hun bedrijven om zichzelf te verrijken. Beetje zetels doorschuiven en wachtgeld trekkenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Annabel Nanninga die dit soort uitspraken deed:
'Je leest zes bladzijden en je hebt meteen zin om joden te vergassen'. Mwaahaha', schreef ze bijvoorbeeld over Mein Kampf.
Nanninga die de Holocaust reuzegrappig vond.
Nanninga die bootvluchtelingen 'dobbernegers' noemt en het vluchtelingenvraagstuk kan volgens haar worden opgelost door ebola.
Die Nanninga is nu dus Tweede Kamerlid.
Met een fatsoenlijke middencoalitie D66-VVD-GLPvdA-CDA is best een meerderheid te vinden in de EK.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat dit nieuwe kabinet gewoon mooie plannen maakt die vanaf mei 2027 kunnen worden uitgevoerd. Opbokken met die kutpartij.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Annabel Nanninga die dit soort uitspraken deed:
'Je leest zes bladzijden en je hebt meteen zin om joden te vergassen'. Mwaahaha', schreef ze bijvoorbeeld over Mein Kampf.
Nanninga die de Holocaust reuzegrappig vond.
Nanninga die bootvluchtelingen 'dobbernegers' noemt en het vluchtelingenvraagstuk kan volgens haar worden opgelost door ebola.
Die Nanninga is nu dus Tweede Kamerlid.
Hier wil ik gelijk inbreken:quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
In Duitsland mag je met dit soort uitspraken jezelf verantwoorden voor de rechter. Die is echt niet goed snik. Dat wisten we al lang maar mensen hebben geen idee en stemmen op dit soort idioten. Net zoals FvD die echt de afgelopen jaren niets gedaan hebben in de kamer en alleen bezig zijn met tiktok en met hun bedrijven om zichzelf te verrijken. Beetje zetels doorschuiven en wachtgeld trekken
Dat is ver weg.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat dit nieuwe kabinet gewoon mooie plannen maakt die vanaf mei 2027 kunnen worden uitgevoerd. Opbokken met die kutpartij.
Nee hoor, dit zijn echt haar uitspraken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:28 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Hier wil ik gelijk inbreken:
Dit zijn letterlijk quotes van een of andere caberetier. Waarom zij dit post is mij onduidelijk, maar dat geframe alsof zij antisemitisch zou zijn is echt wanhopig laag bij de grond en zeer deformerend.
Dit is nou precies het (links-)radicale geluid wat tijdens de verkiezingen keihard is afgestraft. Zowel op links als op rechts.
Leer daarvan. Alsjeblieft.
Wilders liep ook al te janken over 10 mensen minder in de fractie, maar die 10 kwamen niet eens opdagen bij debatten of uberhaupt naar de kamer(mevrouw Poffertjesbakker als dieptepunt) dus wat missen we daar nou aan. Het zijn inderdaad tien poppetjes die hij moet missen op een stoel, maar die 10 doen verder totaal niets nuttigs voor de rest van Nederland.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:24 schreef Faraday01 het volgende:
Net zoals FvD die echt de afgelopen jaren niets gedaan hebben in de kamer en alleen bezig zijn met tiktok en met hun bedrijven om zichzelf te verrijken. Beetje zetels doorschuiven en wachtgeld trekken
Pardon?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |