SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorgMisschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
VVD valt niet uit te sluiten met deze uitslag. Gewoon onmogelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:49 schreef Diabool het volgende:
jetten moet die vvd muts uitsluiten he
Even die arrogante smoel van haar gezicht halenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:49 schreef Diabool het volgende:
quote:D66 – VVD – CDA – CU – Volt – PvdD
27 + 23 + 19 + 2 + 1 + 3 = 75 zetels
➡ Net geen meerderheid, maar heel dicht in de buurt.
➡ Inhoudelijk mogelijk (vergelijkbaar met Rutte IV, maar met D66 dominant).
💬 Waarschijnlijkste basis voor onderhandelingen.
Een enkele extra zetel (bijv. via 50Plus of SGP) zou dit stabiel maken.
Wordt gewoon een centrum-rechts kabinet met JA21.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:49 schreef Diabool het volgende:
Dat is eigenlijk het meest rampzalige aan deze uitslag als je het mij vraagt. Je kunt niet om ze heen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:49 schreef Diabool het volgende:
Nou jetten was wel bikkelhard tegen de vvd mutsquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD valt niet uit te sluiten met deze uitslag. Gewoon onmogelijk.
Dat is zij ook he.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dilan die zich als winnaar presenteert
Ik kwam gemakkelijker van mijn bedwantsen af dan van dit volgevreten kutvolkquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk het meest rampzalige aan deze uitslag als je het mij vraagt. Je kunt niet om ze heen.
Ga nou eens tellen, zonder VVD kom je nooit aan een coalitie.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:51 schreef Diabool het volgende:
[..]
Nou jetten was wel bikkelhard tegen de vvd muts
vooral het eerste debat waar wilders niet op kwam dagen
Vier partijen, waarbij D66 en JA21 elkaar niet mogen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wordt gewoon een centrum-rechts kabinet met JA21.
En dit wordt gewoon weer net zo tegenstrijdig en vechten als Rutte 3 en Rutte 4 (nog wel meer).quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:51 schreef probeer het volgende:
D66, CDA, VVD, Ja21.
Verdomme. Neoliberaal als de neten.
Moest hier even hardop lachenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:52 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik kwam gemakkelijker van mijn bedwantsen af dan van dit volgevreten kutvolk
weet ik nog nietquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ga nou eens tellen, zonder VVD kom je nooit aan een coalitie.
4 partijen zijn altijd nodig en ik verwacht meer gedoe tussen Yeşilgöz en een GL-PvdA vice-premier dan tussen D66 en JA21.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vier partijen, waarbij D66 en JA21 elkaar niet mogen.
Bovendien moet JA21 nog uitkijken voor interne rotzooi ook.
Wordt dus weer erg stabiel (not).
Nou nee, 1 zetel verlies waarschijnlijk.quote:
Trek het anders even breder, naar 50 of 100 jaar. Niemand had toen gedacht dat dit het politieke landschap zou zijn. Volgende keer misschien niet direct, maar ik hoop (wieweet tegen beter weten in) dat dat dat wel een aanzet wordt naar wat over 50 tot 100 jaar te zien is.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Al 30 jaar wisselt het tussen centrum-rechts beleid en erupties naar extreem-rechts. Zie jij dat veranderen?
Links gaat gewoon nog meer weggedrukt worden. In de media en dergelijke.
D66 in een kabinet met alleen maar aartsconservatieve partijen die vooral de status quo willen handhaven op hun eilandje is een kansloze zaak. Hypotheekrenteaftrek, klimaat, boeren, woningbouw, innovatie, het gaat er allemaal niet komen. Defensie is zo ongeveer het enige niet lastige onderwerp in een kabinet over rechts. Vlammen en een NSC doen, dat is het lot van een D66 in een regering over rechtsquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:36 schreef Hanca het volgende: [..] De premier leveren en volgende keer de premierbonus, ze hebben alles te winnen.
Dat heb ik nuquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:55 schreef Diabool het volgende:
Als bontenbal praat wil ik mijn geluid uit doen
ik ben zeker de enige
50 jaar geleden waren de plutocraten minder machtig. Vakbonden machtiger. Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Trek het anders even breder, naar 50 of 100 jaar. Niemand had toen gedacht dat dit het politieke landschap zou zijn. Volgende keer misschien niet direct, maar ik hoop (wieweet tegen beter weten in) dat dat dat wel een aanzet wordt naar wat over 50 tot 100 jaar te zien is.
Je kan beter Dilan op zijspoor zetten met 1 of andere commissie of burgemeesterschap dan ben je van dat probleem ook af.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
4 partijen zijn altijd nodig en ik verwacht meer gedoe tussen Yeşilgöz en een GL-PvdA vice-premier dan tussen D66 en JA21.
Altijd hetzelfde gelazer met die Dylan. Alles omdraaien en het blijft gewoon hetzelfde.quote:
Ja. Dan krijg je dus nieuwe verkiezingen en D66 als schuldige daarvan (wat Telegraaf, WNL, Jeroen Pauw en noem maar op ook hard gaan inpeperen)quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
D66 in een kabinet met alleen maar aartsconservatieve partijen die vooral de status quo willen handhaven op hun eilandje is een kansloze zaak. Hypotheekrenteaftrek, klimaat, boeren, woningbouw, innovatie, het gaat er allemaal niet komen. Defensie is zo ongeveer het enige niet lastige onderwerp in een kabinet over rechts. Vlammen en een NSC doen, dat is het lot van een D66 in een regering over rechts
Zegt ie ook, IK ben er niet in geslaagd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:58 schreef cosmosis het volgende:
Duidelijk verhaal, Timmermans vertrekt
Jetten zelf zei dat hij eerder PvdAGL en VVD samen in een kabinet zag dan D66 en JA21.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
4 partijen zijn altijd nodig en ik verwacht meer gedoe tussen Yeşilgöz en een GL-PvdA vice-premier dan tussen D66 en JA21.
Te laat.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:58 schreef cosmosis het volgende:
Van mij mag iequote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:58 schreef cosmosis het volgende:
Dat zou ik ook zeggen als ik Jetten was, zeker tijdens de campagne als je wil voorkomen dat de progressieve stem bij je weg loopt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jetten zelf zei dat hij eerder PvdAGL en VVD samen in een kabinet zag dan D66 en JA21.
IK hoop op Habtamu de Hoop.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:59 schreef Hanca het volgende:
Timmermans weg, wie wordt de fractievoorzitter? Nr 2 lijkt me niet, Klaver?
Functie eldersquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je kan beter Dilan op zijspoor zetten met 1 of andere commissie of burgemeesterschap dan ben je van dat probleem ook af.
Wie wordt de nieuwe gehate progressieve leider? In het rijtje Melkert, Wouter Boslim, theedrinker Cohen, heks Kaag.quote:
Gaat nummer twee nu de aanvoerder worden? 🤣quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:58 schreef cosmosis het volgende:
Dat hoop ik dus ook.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:01 schreef -XOR- het volgende:
Dat zat er dik in. Hopen op Klaver als nieuwe fractieleider.
Nee toch zeker, ze zullen nu toch wel inzien dat het tijd is voor een nieuw gezicht.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:59 schreef Hanca het volgende:
Timmermans weg, wie wordt de fractievoorzitter? Nr 2 lijkt me niet, Klaver?
Nee, te sterk GL profielquote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:01 schreef -XOR- het volgende:
Nog meer GL in de PvdA.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:01 schreef -XOR- het volgende:
Daarom Habtamu de Hoop.quote:
Jetten natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wie wordt de nieuwe gehate progressieve leider? In het rijtje Melkert, Wouter Boslim, theedrinker Cohen, heks Kaag.
Zeg het maar.
Ik ook, en zowel de vorige keer als deze keer heb ik hem niet aangekruisd. Niet eens over nagedacht. Hij had een aantal prima partijgenoten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Terecht dat Timmermans vertrekt in mijn ogen (en ik ben GroenLinks / PvdA stemmer).
Schnabbelkoning. Zichzelf ongeloofwaardig maken.quote:
Denk dat er echt geen serieus andere optie is, het PVDA is na de samensmelting van binnenuit langzaam geassimileerd door Groenlinks...Als losstaande partij had ik Timmermans een grotere kans gegeven.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:01 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Gaat nummer twee nu de aanvoerder worden? 🤣
Wat een slechte keuze was dat zeg.
Gepensioneerd zijn.quote:
Of dat ze überhaupt zijn gefuseerd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:03 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Kom je met al je ervaring uit Europa om je te mengen in de populistisch potpourri van Nederland. En stemt Nederland in de herkansing op een pseudo-progessieve snotneus.
Bij GL zullen ze wel boos zijn dat er niet gelijk op Klaver is ingezet.
Toch nog een lichtpuntje op deze trieste avond.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:00 schreef RipCity het volgende:
HOERA! Het land is verlost van Loser Timmermans!
En dan gelijk Boutkan nominerenquote:
Het was in ieder geval anders, dat was mijn punt. Als u dat niet denkt, prima verder nu geen behoefte daarover te rederwisten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
50 jaar geleden waren de plutocraten minder machtig. Vakbonden machtiger. Bijvoorbeeld.
Esmah Lahlah?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:04 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Denk dat er echt geen serieus andere optie is, het PVDA is na de samensmelting van binnenuit langzaam geassimileerd door Groenlinks...Als losstaande partij had ik Timmermans een grotere kans gegeven.
Wat doet Samsom tegenwoordig?quote:
Overduidelijk dat hij dat vooraf had ingepland bij zus -en zoveel; in of uit.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:03 schreef RipCity het volgende:
Zelfs z'n afscheidsspeech voelt volkomen fake. Acteur.
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:05 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Esmah Lahlah?
Dat gaat hem toch niet worden zeg.
Dat is zelfmoord voor die partij.
Bij mijn weten doet hij wat voor de Jeugdzorg of kinderberscherming. Dacht ik.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |