abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 november 2025 @ 08:16:55 #51
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_219164831
Mex, kudos voor dit immense project van de afgelopen 10 maanden.
Mijn conclusie is dat de lijst nog wel ongeveer even goed als als in het begin, want er is gelukkig ook genoeg matigs en overdatums afgevoerd in de loop der tijd. Al was de lijst misschien wel zo'n 8-10 jaar geleden op haar hoogtepunt.
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
- Maar had Lady Gaga onder haar vleesjurk nu ook een hamstring?
  Redactie Sport zaterdag 1 november 2025 @ 08:33:27 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219164912
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 08:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mex, kudos voor dit immense project van de afgelopen 10 maanden.
Mijn conclusie is dat de lijst nog wel ongeveer even goed als als in het begin, want er is gelukkig ook genoeg matigs en overdatums afgevoerd in de loop der tijd. Al was de lijst misschien wel zo'n 8-10 jaar geleden op haar hoogtepunt.
Hier kan ik me wel aardig in vinden ja.

Zijn jullie nog nummers tegengekomen die je vergeten was/niet kende en nu op de radar staan. En ik ben ook wel benieuwd waar jullie het nu het meest oneens zijn met mij aan onderkant en bovenkant.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zaterdag 1 november 2025 @ 08:42:52 #53
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_219164987
Ik vond Cold as Ice wel echt tekort gedaan, heerlijk nummer
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_219165015
Bij de onderste 250 zou ik alleen Peter Maffay en Cutting Crew naar de middenmoot verplaatst hebben. De top 3 zou bij mij iets anders zijn, maar dat geldt denk ik voor iedereen.

Voor wat betreft terug op de radar denk ik wat van die nummers zoals Mayall en Buckley die we in de laatste weken kregen. Die zijn al zo lang weg en ook niet bij Opa 5 teruggekomen, dat ze best wel wat weggezakt waren. Die zijn wel echt prima om nog eens op te zetten het komende jaar.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_219165116
Bedankt voor de reviews en alle tijd die je erin gestopt hebt @Mexicanobakker _O_

Prima nummer 1 ook (al is nummer 3 beter).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_219165126
Is het trouwens mogelijk nog eens de hele lijst van 1 t/m 4851 te posten?
  zaterdag 1 november 2025 @ 09:09:07 #57
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219165149
Heel fijn die enorme waardering voor het mooiste liefdesliedje ooit gemaakt.
Niet geheel verrassend mijn favoriet uit de top 3. Jouw nummer 1 is ook prima. Alleen Pulp heeft in mijn ogen betere liedjes, maar al met al een prachtige top 3.
Sowieso heb ik weinig aan te merken op de bovenste 200-300 platen. Natuurlijk zou ik anders kiezen, maar dat geeft niet. Juist jouw volgorde zet liedjes wat meer in de spotlight en soms herwaardeer je toch nummers of artiesten. Dank hiervoor.
Je valt gelukkig niet helemaal in een zwart gat, doordat er nu overal lijsten beginnen of bezig zijn.
In 2026 vraag ik me wel af wat je met die tijd gaat doen die je dan over hebt.

Ik hoop op analyses van jou op thema of iets dergelijks.

Je hebt goed werk geleverd _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door peaceman op 01-11-2025 09:24:07 ]
  Redactie Sport zaterdag 1 november 2025 @ 09:19:27 #58
pi_219165229
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 09:07 schreef Fred_B het volgende:
Is het trouwens mogelijk nog eens de hele lijst van 1 t/m 4851 te posten?
Die volgt ja, hopelijk morgen. Ik wil ook nog wat statistieken bijhouden daarnaast, misschien dat ik nog ga uitzoeken wat hierop gebaseerd het beste Top 2000-jaar zou zijn bijvoorbeeld
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:45:53 #59
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219167258
De allerlaatste! Een iets andere opzet dan normaal voor het laatste blokje...

Favoriete nummers uit het blokje 25-4:

4 Depeche Mode - Enjoy the Silence: Ik ben niet eens de allergrootste fan van Depeche Mode, maar ik respecteer ze toch wel om twee redenen. De eerste reden is dat ze echt beschouwd worden als electro-pioniers, zonder wie moderne house, trance en aanpalende genres wellicht nooit had kunnen bestaan. De tweede reden is dit nummer. Wow wat een plaat. Die melodielijn snijdt recht door de ziel, zeker in combinatie met de gevoelige en liefdevolle tekst. Er is overigens ook een remix uit 2004 die ik graag mag luisteren, waarin van die lekker snerpende synths zitten, die luisterde ik vroeger vaker maar inmiddels is het origineel die wel voorbijgestreefd.
9 Deep Purple - Child in Time: Vergeleken met Mex ben ik niet zo'n grote muziekkenner, maar ik mag er wél prat op gaan dat ik als Top 2000-fan meer senioriteit heb. In 1999 was ik 7, en ook vanwege het de start van het nieuwe millennium was dat de eerste keer dat ik mocht opblijven. Die avond was mijn eerste kennismaking met een aantal grote Top 2000-klassiekers, zoals deze, en in het geval van Child in Time was dat liefde op het eerste gehoor. Vooral het begin- en eindstuk vond ik meteen prachtig, maar ook het gitaarwerk in het middenstuk leerde ik na nog een paar luisterbeurten wel meer waarderen. In mijn eigen top 1000 staat-ie eigenlijk nog aan de lage kant, meestal zo rond plek 200, maar dat is ook wel omdat ik hem eigenlijk weinig luister. Het is echt zo'n plaat waar je goed voor moet gaan zitten en dan is-ie nagenoeg ongeëvenaard.
8 Radiohead - Street Spirit (Fade Out): Eigenlijk wel wonderlijk dat deze en No Surprises zo ver uit elkaar staan in de Mex4851. Ik vind het allebei heerlijke platen en ook wel enigszins vergelijkbaar, allebei vrij rustige Radiohead-nummers die een heerlijke melancholische sfeer neerzetten. Pistool op het hoofd zou ik deze ook wel iets prefereren trouwens, eerlijk is eerlijk, de vocalen komen net wat mooier uit, vooral in de outro.

Minst favoriete nummers uit het blokje 25-4:

[onthouding]

Oef. Ik durf het niet aan hoor. Dit zijn gewoon echt 22 uitstekende platen, of in ieder geval allemaal wel minstens een héél dikke voldoende. Ik kan er niet eentje vinden die hier buiten de bovenste 1000 zou eindigen in een hypothetische equivalente lijst van mijn kant. Naar mijn mening kan ik de enorme hoeveelheid tijd en energie die heeft moeten zitten in 4851 reviews dan ook het beste eer aandoen door in dit laatste blokje alleen maar positieve woorden te spreken. Hulde!

In plaats ervan nog wel even mijn mening over de top-3:

1 The Cure - A Forest: Beslist geen verrassende nummer 1, wel een zeer terechte. Het draaien van de albumversie voegt ook zeker wel een extra dimensie toe, met die fantastische intro. Je zegt zelf dat hoger dan plek 22 onwaarschijnlijk is, maar ik vraag het me af hoor, de muziek uit dit tijdperk heeft wel écht momentum de laatste jaren. Het zou me niet verbazen als hij toch ooit de top-10 bestormt in de Lijst der Lijsten, al denk ik niet dat-ie ooit in de buurt komt van Bohemian Rhapsody. Het enthousiasme waarmee je altijd spreekt over A Forest is ook wel aanstekelijk, en heeft in mijn top 1000 (mede) ook tot een stijging geleid de laatste jaren. In mijn geschoonde lijst, voor de uitzwaai-alarmen, stond-ie op plek 68, dat correspondeerde met plek 263 in de ongeschoonde top 1000. In 2020 stond hij er nog niet in, in 2021 nieuw binnen op 603, inmiddels doorgestegen naar 178.
2 Split Enz - Message to My Girl: Heh, tot een paar jaar geleden haalde ik Split Enz en Fischer-Z altijd door elkaar. Inmiddels niet meer gelukkig. Je beschrijving bij het nummer ontroerde me toch enigszins, de liefde heeft soms iets onuitsprekelijks, nietwaar? Niet voor niets is het het meest bezongen thema in de muziek. Soms leidt dat tot clichés, maar Message To My Girl is dat allesbehalve. Een heerlijk plaatje dat toevallig ook dit jaar voor het eerst in mijn top 1000 stond, op 918. Wellicht ligt er volgend jaar een mooie stijging te wachten! In een hypothetische equivalente lijst van mijn kant zou dat ongeveer corresponderen met plek 250-300.
3 Pulp - Common People: Heel iets minder mijn smaak, maar verre van slecht hoor. Het duistere stemgeluid met een beetje galm erin, de geluidseffecten... ik kan me wel voorstellen dat je daar heel lekker op gaat. En dan inderdaad het crescendo nog erbij. De (ongeschoonde) top-1000 zou hij bij mij niet zo snel bereiken; als ik een prognose moest geven voor de notering in de geschoonde top 4851, dan zou ik zeggen zo rond plek 700-800.

Mex bedankt, het was me een genoegen _O_
  zaterdag 1 november 2025 @ 15:48:59 #60
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_219168907
Vanaf 2027 komen evenementen, zoals Serious Request en de Top 2000 op NPO3 ipv NPO extra 1.
Ook het meerendeel van de sport komt op NPO3, dus ik hoop niet dat we dan tussen kerst en oudjaar half Top 2000 half OKT/NK Allround/Sprint krijgen op 1 zender, vind het altijd wel lekker, dat cafe op de tv
pi_219171116
Het is dat A Forest niet eindigt met een Gong.. klein minpunt. Maar verder een heerlijk einde van de lijst! Kudos voor de afgelopen maanden. Heb vooral gelurkt en af en toe goed gelachen om je beschrijvingen
  zaterdag 1 november 2025 @ 20:30:52 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219171354
Dank je wel @Mexicanobakker
Door omstandigheden heb ik niet meer veel gereageerd de laatste maanden, maar ik luister met enige regelmaat naar je spotify-lijst en ik vond het leuk om de top2000 zo een beetje levend te houden in de tussenliggende maanden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_219172879
Mex,respect voor je doorzettingsvermogen en al het werk dat je hierin gestopt hebt _O_
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_219175437
Ga hier vooral nog even verder met de nababbel over de Mex4851.

Maar de realiteit is ook dat we nog maar 3,5 week verwijderd zijn van de stemweek. Dus het is tijd om de editie van 2025 in te luiden!

Hier is de start van de nieuwe reeks:

MUZ / Top 2000 Editie 2025 #1 Het aftellen kan beginnen
pi_219176417
Bedankt @Mexicanobakker voor dit fantastische overzicht van alle platen die ooit in de lijst der lijsten hebben gestaan _O_

Het was elke keer weer uitkijken naar de volgende 25 nummers voorzien van jouw mening en leuke achtergrondinformatie. We zullen het nooit, nooit, vergeten.
  zondag 2 november 2025 @ 13:52:16 #66
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_219176534
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die volgt ja, hopelijk morgen. Ik wil ook nog wat statistieken bijhouden daarnaast, misschien dat ik nog ga uitzoeken wat hierop gebaseerd het beste Top 2000-jaar zou zijn bijvoorbeeld
Ben ook wel nieuwsgierig naar jouw eigenlijke top 250 die niet perse top 2000 gebonden is.
pi_219178071
Dank je @Mexicanobakker voor de overbrugging, het was genieten.
  maandag 3 november 2025 @ 20:44:20 #68
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_219187744
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Hier kan ik me wel aardig in vinden ja.

Zijn jullie nog nummers tegengekomen die je vergeten was/niet kende en nu op de radar staan. En ik ben ook wel benieuwd waar jullie het nu het meest oneens zijn met mij aan onderkant en bovenkant.
Meest oneens hebben we uitgebreid besproken denk ik, de voornaamste kandidaten zijn dus Born Slippy en Tusk die jij heel goed en ik heel slecht vind, plus de twee Spinvissen in de 150-range. Andersom hadden we dan The Road Ahead en David's Song. Welke van die platen het precies 'wint' qua verschil tussen ons zal per jaargang iets verschillen.

Misschien interessanter en nog niet zo uitgebreid besproken, de volgende nummers heb ik n.a.v. de Mex4851 voor het eerst geliket op Spotify. Betekent niet per se dat ik ze nog niet kende, maar wel dat ik ze (her)ontdekt heb door je lijst:

Anouk - Places To Go
The Buoys - Give Up Your Guns
Delerium - SIlence (Tiësto Remix)
Dire Straits - On Every Street
The Doobie Brothers - Long Train Running
The Everly Brothers - All I Have To Do Is Dream
Fine Young Cannibals - She Drives Me Crazy
Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
Glass Animals - Heat Waves
Ilse deLange - Blue Bittersweet
Kim Carnes - Bette Davis Eyes
Paul Simon - Kodachrome
Pretenders - 2000 Miles
The Romantics - Talking In Your Sleep
Sixpence None The Richer - Kiss Me
Suzanne Vega - Luka
Suzi Quatro - If You Can't Give Me Love
Taylor Swift - Cowboy Like Me
U.K. - Rendezvous 6:02
Van Halen - Ain't Talking 'Bout Love
The Weeknd & Daft Punk - Starboy

Bovenstaande platen komen waarschijnlijk ook (bijna) allemaal op de shortlist voor mijn top 1000 van volgend jaar. Geen garantie dat ze erin komen, maar de hele lijst bestaat nog niet uit 2000 platen, dus waarschijnlijk haalt ruim de helft het wel. Places To Go van Anouk staat er zelfs al in trouwens - die stond bij jou het laagst van dit lijstje, en was dus al op tijd besproken vóór de afgelopen editie :) .
  Redactie Sport zondag 9 november 2025 @ 11:26:37 #69
pi_219228970
Oke, hier komen 8 berichten, met de lijst in lijstvolgorde en de lijst op alfabetische volgorde. Ik zal kijken of ik titel en artiest nog uit elkaar kan halen zodat ik voor de hofleveranciers aparte stats kan bijhouden, dat wordt volgende week.

SPOILER: 1-1250
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport zondag 9 november 2025 @ 11:27:10 #70
pi_219228973
SPOILER: 1251-2500
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport zondag 9 november 2025 @ 11:27:47 #71
pi_219228978
SPOILER: 2501-3750
  Redactie Sport zondag 9 november 2025 @ 11:28:14 #72
pi_219228981
SPOILER: 3751-4851
  Redactie Sport zondag 9 november 2025 @ 11:28:58 #73
pi_219228988
SPOILER: 10cc-Drukwerk 1
  Redactie Sport zondag 9 november 2025 @ 11:29:42 #74
pi_219228994
SPOILER: Drukwerk 2-Live 1
  Redactie Sport zondag 9 november 2025 @ 11:30:14 #75
pi_219228998
SPOILER: Live 2 - Smokie 1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')