Hier kan ik me wel aardig in vinden ja.quote:Op zaterdag 1 november 2025 08:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mex, kudos voor dit immense project van de afgelopen 10 maanden.
Mijn conclusie is dat de lijst nog wel ongeveer even goed als als in het begin, want er is gelukkig ook genoeg matigs en overdatums afgevoerd in de loop der tijd. Al was de lijst misschien wel zo'n 8-10 jaar geleden op haar hoogtepunt.
Die volgt ja, hopelijk morgen. Ik wil ook nog wat statistieken bijhouden daarnaast, misschien dat ik nog ga uitzoeken wat hierop gebaseerd het beste Top 2000-jaar zou zijn bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 1 november 2025 09:07 schreef Fred_B het volgende:
Is het trouwens mogelijk nog eens de hele lijst van 1 t/m 4851 te posten?
Ben ook wel nieuwsgierig naar jouw eigenlijke top 250 die niet perse top 2000 gebonden is.quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die volgt ja, hopelijk morgen. Ik wil ook nog wat statistieken bijhouden daarnaast, misschien dat ik nog ga uitzoeken wat hierop gebaseerd het beste Top 2000-jaar zou zijn bijvoorbeeld
Meest oneens hebben we uitgebreid besproken denk ik, de voornaamste kandidaten zijn dus Born Slippy en Tusk die jij heel goed en ik heel slecht vind, plus de twee Spinvissen in de 150-range. Andersom hadden we dan The Road Ahead en David's Song. Welke van die platen het precies 'wint' qua verschil tussen ons zal per jaargang iets verschillen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hier kan ik me wel aardig in vinden ja.
Zijn jullie nog nummers tegengekomen die je vergeten was/niet kende en nu op de radar staan. En ik ben ook wel benieuwd waar jullie het nu het meest oneens zijn met mij aan onderkant en bovenkant.
SPOILER: 1-1250Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
SPOILER: 1251-2500Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
SPOILER: 2501-3750Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
SPOILER: 3751-4851Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
SPOILER: 10cc-Drukwerk 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
SPOILER: Drukwerk 2-Live 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
SPOILER: Live 2 - Smokie 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
SPOILER: Smokie 2 - ZZ TopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zat hier net nog even naar te kijken. Ben het aan de bovenkant het meest oneens met Door De Wind. Die zou hier zo'n 4100 plekken lager staan. Aan de onderkant is Oude Maasweg het nummer dat bij mij de grootste winst zou boeken. Zeker zo'n 3900 plekkenquote:Op zaterdag 1 november 2025 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En ik ben ook wel benieuwd waar jullie het nu het meest oneens zijn met mij aan onderkant en bovenkant.
Die rank ik ook standaard dus dan kunnen we mooi vergelijkenquote:Op zondag 9 november 2025 11:42 schreef Tussle266 het volgende:
Mooi man. Ik zou er wel echt voorstander van zijn als we in ieder geval de reviews van de 90-100 nieuwkomers krijgen komend jaar. Zelfs zonder dat er een ranking aan vast zit.
Oh ja, goed punt! Dan hoop ik wel op Flemming, voor een beetje variatie in de beide reviews!quote:Op zondag 9 november 2025 13:19 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Die rank ik ook standaard dus dan kunnen we mooi vergelijken
Zo'n fan ben ik ook weer niet van Flemming.quote:Op zondag 9 november 2025 13:48 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Oh ja, goed punt! Dan hoop ik wel op Flemming, voor een beetje variatie in de beide reviews!
Wat hier de beste lijst is hoeft niet de ideale mix te zijn natuurlijk. Al had 2014 wel significant meer 'bagger' in de lijst, met 114 komt het nog redelijk dicht bij de huidige maatstaf.quote:Op donderdag 13 november 2025 17:37 schreef Tussle266 het volgende:
Ik had altijd in mijn hoofd dat 2014 de beste mix had en dus het beste jaar was. Heb hem 2 jaar geleden (bij de droneboer) nog eens teruggeluisterd. Zal dat straks in maart of zo ook eens doen met 2017.
Ik had er ook geen onderbouwing voor, dus dat zou zomaar kunnen. Ergens zat dat in mijn hoofd. Ben wel benieuwd hoe ik 10 edities later tegen 2017 aankijk straks.quote:Op donderdag 13 november 2025 17:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat hier de beste lijst is hoeft niet de ideale mix te zijn natuurlijk. Al had 2014 wel significant meer 'bagger' in de lijst, met 114 komt het nog redelijk dicht bij de huidige maatstaf.
Ja, de muziekmix en het feit dat bepaalde artiesten er te vaak in staan wordt hier natuurlijk minder goed meegenomen. Maar de top 1000 en bottom 800 zijn voor mij sowieso wel een aardige maatstaf van de staat van de lijst, dat zijn namelijk platen die ik of vrijwel altijd goed vind, of vrijwel altijd kut vind. Waar onderin dat kantelpunt overigens net onder de 4000 lag, daar zitten nog wel 100 nummers die ik niet bepaald leuk vind, maar die ik ook niet heel vervelend vind. Wel zonder meer nummers waar ik tijdens een Top 2000 niet per se op zit te wachten, omdat gedateerd/te vaak gehoord/irrelevante meuk/een combinatie.quote:Op donderdag 13 november 2025 17:39 schreef Fred_B het volgende:
De volgorde en de analyse zijn gevoelsmatig wel logisch. De eerste twee edities hadden vrij veel random nummers uit de 60s en 70s, zonder al te veel eeuwigheidswaarde. Die werden eruit gefilterd richting de SkyRadio-jaren, waarna eindelijk de deur openging voor de meer alternatieve muziek.
Nu gaat het weer omlaag, sowieso door die stemacties. Maar toch denk ik dat de score van nu nog wat geflatteerd is. De variatie/het alles-of-niets gehalte van 10-15 jaar terug zou ik hoger waarderen dan de huidige lijst met een overmaat aan Coldplay, Broes, Sjors, enz. Maar die scoren natuurlijk gemiddeld wel hoger dan de gezapige en Volendamse rommel die er toen in stond.
Ja, waar een paar Bankzitters al niet goed voor zijnquote:Op donderdag 13 november 2025 17:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overigens is het alles-of-niets gehalte dus feitelijk groter dan toen
Eens, al worden de beste 5-6 altijd wel geaccepteerd hier.quote:Op donderdag 13 november 2025 18:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, waar een paar Bankzitters al niet goed voor zijn![]()
Al is bij mij de tolerantie tijdens het luisteren naar de lijst bij de 17e van Bruce dus lager dan waar die plaat objectief beschouwd zou moeten staan als het zijn enige notering was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al zit onze smaak toch wel een behoorlijk stukje uit elkaar - vooral de wat meer mainstream poprock/softrock krijgt het vaak zwaar te verduren. Niettemin kunnen we elkaar goed vinden in de wat meer alternatieve platen die het ook goed doen in lijsten als de Kink 1500. Mooi om te zien dat toch bijna de helft de bovenste 1000 heeft gehaald, al zullen er allicht users zijn die meer overlap halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |