Knuffelquote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:44 schreef exode het volgende:
Tink, het is nu dus de tweede keer net na de vakantie. Zodra ze in het ritme zit, gaat het goed.
Het is een erg gevoelig meisje en ze heeft ook enorm last van dat uur klok verzetten. Ze is lekker wit en enorm moe. Die genen heeft ze van haar andere moeder, die loopt ook als een zombie rond sinds dit weekend en moet na een vakantie opstarten.
School vindt ze leuk en ze ligt goed in de klas en sociaal is ze actief (als in altijd wel een speeldate, wordt voor veel feestjes uitgenodigd, kortom ze heeft aardig wat vriendjes/vriendinnetjes).
Het is lastig om een oorzaak te achterhalen, behalve dat ze echt opstart problemen lijkt te hebben. B heeft dat ook altijd maar is een introvert, daar zien wij het wel aan en passen we ons op aan maar die uit zich daar niet echt in. Juul is extrovert en laat het meteen blijken als ze zich niet ok voelt.
Gisteren liet ik haar huilend achter bij de juf maar is ze wel de hele dag gebleven, inclusief BSO. Toen ik haar ging ophalen was ze hartstikke vrolijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:08 schreef Nijna het volgende:
@:exode, ik hoop dat ze snel weer een beetje in het ritme komt, klinkt wel zo als het steeds zo de overgang na de vakantie is...
Wat zoek je? Ik heb nog wel eea op vinted staan…quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vervelend exode, hier ook regelmatig een huilend kind naar school, je gaat dan toch niet lekker naar huis..
Ik wilde vanmorgen gaan stemmen maar toen werd zoonlief boos want hij wil mee dus nu vanmiddag maar
Eerst straks naar de stad met dochterlief want al haar broeken zijn tekort geworden...
Zo rot weggaan als ze in tranen zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:17 schreef exode het volgende:
[..]
Gisteren liet ik haar huilend achter bij de juf maar is ze wel de hele dag gebleven, inclusief BSO. Toen ik haar ging ophalen was ze hartstikke vrolijk.
Vandaag was er een invaljuf (was ik geheel vergeten) en dan is het toch net even die druppel denk ik.
Degene die hier binnen heeft geschilderd, nam iemand mee om af te plakken en die kon dat zeer grondig, dus kan best, die carrieremovequote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:05 schreef exode het volgende:
Onze vaste schilder zou in juni komen, dat werd het najaar en nu Appt hij dat hij pas na de winter kan komen. Echt......
Dus ik ga zelf maar aan de slag met de buiten kozijnen, er zit al wel grondverf op dus dat scheelt. Ik durfde het alleen niet aan omdat ik geen vaste schildershand heb en ik bang ben het Red Cederhout te raken. Maar verloofde is een afplakqueen dus die mag lekker gaan afplakken.
Zij wil wel wel wachten, maar we hebben beschadigingen in de (nieuwe) kozijnen en ik wil dat niet riskeren een herfst en winter zonder goede afdekking.
Misschien zit er een carrieremove inMoet wel iemand anders schuren en afplakken.
Uit het vorige topic, maar nog even een reactie. Ik volg de politiek in het algemeen wel een beetje, bekijk ook regelmatig van die overzichtjes met een motie en wat partijen daar daadwerkelijk op gestemd hebben. Dat geeft mij een volledig genoeg beeld van de meeste partijen, en een eerlijker beeld dan puur de verkiezingsbeloften.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:44 schreef trui het volgende:
[..]
En heb je ook niet naar partijprogramma's gekeken? Waar is je gevoel dan op gebaseerd, als ik vragen mag?
Onze schilder ging spuiten, dus afplakken was wel handig, 1 muur moest een andere kleur en de vloer moest verfvrij blijven.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:36 schreef exode het volgende:
Onze schilder plakt niets af en trekt strakke lijnen, zo knap. Eigenlijk moet je voor mij de hele omgeving afplakkenMaar goed, ik heb binnen alles geverfd na de verbouwing en dat ziet er strak uit al zeg ik het zelf. Maar dus wel alles af laten plakken door die andere vrouw.
Verf inmiddels besteld, 1 droge dag afwachten en dan ga ik ervoor. Niet alles wat de schilder zou doen, een deel was gewoon onderhoud en op 2 hoog, dat mag hij volgend jaar doen. Maar de nieuwe kozijnen op de begane grond ga ik we zelf doen nu.
Tegels voor de wc zijn ook besteld, de lekkage is niet teruggekomen na het vervangen van het inbouwreservoir dus het kan definitief dicht. Nu hopen dat de tegelzetter snel kan.
Dat mogen wij aan de voorkant niet zonder vergunning.quote:
Vraag ze naar hun schilderquote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:48 schreef Amsel het volgende:
Hier moet ook nodig de schilder komen, en dat zeiden we twee jaar geleden ook alKozijn in de slaapkamer is echt aan het wegrotten. En ergens anders zit ook een flinke scheur in het hout. Maar ze moeten inderdaad met steigers aan de slag enzo, en onze vorige schilder heeft ons geghost, en ik heb gewoon geen ruimte in mijn hoofd om een nieuwe betrouwbare schilder te zoeken
Onze buren hebben hun huis altijd netjes op orde, volgens mij kijken ze altijd een beetje meewarig naar ons huis
Huur ze inquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:12 schreef Amsel het volgende:
[..]
Het zijn van die mensen die de tijd hebben om het zelf te doen
Zodra ik mijn carrière switch heb voltooid kom ik langs. Ik heb alleen wel hoogtevrees dus ik verf met een hele lange stok denk ik.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:48 schreef Amsel het volgende:
Hier moet ook nodig de schilder komen, en dat zeiden we twee jaar geleden ook alKozijn in de slaapkamer is echt aan het wegrotten. En ergens anders zit ook een flinke scheur in het hout. Maar ze moeten inderdaad met steigers aan de slag enzo, en onze vorige schilder heeft ons geghost, en ik heb gewoon geen ruimte in mijn hoofd om een nieuwe betrouwbare schilder te zoeken
Onze buren hebben hun huis altijd netjes op orde, volgens mij kijken ze altijd een beetje meewarig naar ons huis
Nah... het pindakaas-roerding wint!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef exode het volgende:
In de categorie dingen waarvan je niet wist dat je ze nodig had, maar nu je ze hebt je niet begrijpt hoe je zonder kon:
https://www.ikea.com/nl/n(...)ransparant-00610992/
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:52 schreef exode het volgende:
[..]
Zodra ik mijn carrière switch heb voltooid kom ik langs. Ik heb alleen wel hoogtevrees dus ik verf met een hele lange stok denk ik.
En graag zelf afplakken en zelf schuren is ook fijn.
Kozijnen in dubbelgrondverf kunnen 5j zonder aflakken. Dus je zou ook nog zonder problemen op de schilder kunnen wachtenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 15:36 schreef exode het volgende:
Onze schilder plakt niets af en trekt strakke lijnen, zo knap. Eigenlijk moet je voor mij de hele omgeving afplakkenMaar goed, ik heb binnen alles geverfd na de verbouwing en dat ziet er strak uit al zeg ik het zelf. Maar dus wel alles af laten plakken door die andere vrouw.
Verf inmiddels besteld, 1 droge dag afwachten en dan ga ik ervoor. Niet alles wat de schilder zou doen, een deel was gewoon onderhoud en op 2 hoog, dat mag hij volgend jaar doen. Maar de nieuwe kozijnen op de begane grond ga ik we zelf doen nu.
Tegels voor de wc zijn ook besteld, de lekkage is niet teruggekomen na het vervangen van het inbouwreservoir dus het kan definitief dicht. Nu hopen dat de tegelzetter snel kan.
Klopt, maar er zitten beschadigingen in, die hebben we wel aangestipt overigens. Maar ik ga het risico niet nemen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Kozijnen in dubbelgrondverf kunnen 5j zonder aflakken. Dus je zou ook nog zonder problemen op de schilder kunnen wachten
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:20 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, maar er zitten beschadigingen in, die hebben we wel aangestipt overigens. Maar ik ga het risico niet nemen.
Het zijn 2 ramen inclusief kozijn en 1 deur met kozijn. Binnenkant heb ik ook gedaan, I can do it![]()
De voordeur, boeidelen, 2 andere ramen zijn alleen 4 jaarlijks onderhoud dus dat laten we zo tot hij tijd heeft.
Ik zou niet weten waar ik dit voor zou gebruiken. Ik sta open voor creatieve suggesties.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef exode het volgende:
In de categorie dingen waarvan je niet wist dat je ze nodig had, maar nu je ze hebt je niet begrijpt hoe je zonder kon:
https://www.ikea.com/nl/n(...)ransparant-00610992/
Wij dus voor blikjes, ik vond het een onzin aankoop maar het werkt hier heel goed. Wij hebben altijd veel blikjes in de koelkast.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waar ik dit voor zou gebruiken. Ik sta open voor creatieve suggesties.
Fijn van de duidelijkheid bij jewel en bij Juul. Totaal verschillende situaties, maar onduidelijkheid is ongelooflijk kut. Hopelijk heeft het handvatten richting meer rust en blijere dochters.
En kunststof hier, maar wel 35 jaar oud en aan vervanging toe. Maar duuuuuuur.
Wij vervingen beneden 2 jaar geleden voor hardhout omdat ik mes V niet kon overtuigen dat we aan het kunststof moesten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:21 schreef Vicky het volgende:
Beneden achterkant kunststof, voorkant hardhout. Staat nog wel op de wensenlijst om te vervangen, maar ja.. kost zoveel en we willen nog zoveel 🤣
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeh, hopelijk dan dat het inderdaad door de juffen wordt opgepakt!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:57 schreef exode het volgende:
Het probleem bij/met Juul ligt ook deels bij de juffen dus ik hoop dat het goed wordt opgepakt. Wij kennen beide juffen niet, ook niet via via. Verder kennen we alle leerkrachten op school, of omdat B ze heeft gehad of omdat neefje of nichtje ze heeft gehad.
Maar zo slecht als ze nu in haar vel zit, zo ken ik haar niet.
Wij hebben dus echt nooit gedoe met onze houten kozijnen, wat is er bij jullie mis dan Vanyel? Van onze kunststof exemplaren hebben we juist spijt. Het raam bij B moet zo voorzichtig open gedaan worden dat B dat amper zelf kan. Doet ie dat niet valt een deel uit de sluiting en hangt dus half vast.
De openslaande deuren zijn zonder overdrijven al 7 keer opnieuw gesteld, of ze gaan niet goed dicht of ze gaan juist te moeilijk dicht. En ze zitten er 2 jaar in he.... dure dingen ook, topmerk in de kunststofmarkt.
Onze houten kozijnen zitten er gewoon en worden 1 keer in de 4 a 5 jaar geverfd. Aan de voorkant zijn de kozijnen een jaar of 45 oud schat ik in. Onze voordeur is ook antraciet Hillie, geen problemen mee, na 4 jaar zie je wel dat de verf minder goed wordt. Maar dat zie ik ook op de witte kozijnen.
Dat is een afstel dingetje. Als degene langs komt voor onderhoud kunnen ze dat als het goed is zo oplossen en als je even meekijkt kan je het daarna zelf ook.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:57 schreef exode het volgende:
Het raam bij B moet zo voorzichtig open gedaan worden dat B dat amper zelf kan. Doet ie dat niet valt een deel uit de sluiting en hangt dus half vast.
Dat is al gebeurd, het blijft na verloop van tijd fout gaan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:09 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is een afstel dingetje. Als degene langs komt voor onderhoud kunnen ze dat als het goed is zo oplossen en als je even meekijkt kan je het daarna zelf ook.
Toen we hier net woonden kwam er iemand aan de deur de onderhoudsronde voor de woningbouw deed. Foutje want dit is een koopwoning dus maar ik zag mijn kans schoon om te vragen wat we met dat lamme raam konden doen. Hij is aan het eind van de dag even langsgekomen voor een "adviesgesprek". Ja mevrouw dan draait u dit schroefje even wat aan kijk zo... en dan sluit het raam weer netjes. Opgelost
We willen aan voorkant ook kunststof. De deuren en kozijnen moeten wel blauw zijn vanwege straatbeeld.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij vervingen beneden 2 jaar geleden voor hardhout omdat ik mes V niet kon overtuigen dat we aan het kunststof moesten.
Jaar later voor boven wel gelukt. Duizend meer tevreden over het kunststof. Nu zitten we met die nieuwe dure houten shit beneden
Bij ons ook maar ik weet welk schroefje ik moet aandraaien en dan is het weer goed. Bij het ene probleemraam zijn de schroeven wat sneller lam en moet dat wat vaker maar niets wat een schroevendraaier niet kan oplossen. Kunststof vraagt geen schilderwerk maar het is niet volledig onderhoudsvrij.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:32 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is al gebeurd, het blijft na verloop van tijd fout gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |