abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 oktober 2025 @ 12:13:12 #1
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219136015
...en weer open
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219136215
Tink, het is nu dus de tweede keer net na de vakantie. Zodra ze in het ritme zit, gaat het goed.
Het is een erg gevoelig meisje en ze heeft ook enorm last van dat uur klok verzetten. Ze is lekker wit en enorm moe. Die genen heeft ze van haar andere moeder, die loopt ook als een zombie rond sinds dit weekend en moet na een vakantie opstarten.

School vindt ze leuk en ze ligt goed in de klas en sociaal is ze actief (als in altijd wel een speeldate, wordt voor veel feestjes uitgenodigd, kortom ze heeft aardig wat vriendjes/vriendinnetjes).

Het is lastig om een oorzaak te achterhalen, behalve dat ze echt opstart problemen lijkt te hebben. B heeft dat ook altijd maar is een introvert, daar zien wij het wel aan en passen we ons op aan maar die uit zich daar niet echt in. Juul is extrovert en laat het meteen blijken als ze zich niet ok voelt.
pi_219136319
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:44 schreef exode het volgende:
Tink, het is nu dus de tweede keer net na de vakantie. Zodra ze in het ritme zit, gaat het goed.
Het is een erg gevoelig meisje en ze heeft ook enorm last van dat uur klok verzetten. Ze is lekker wit en enorm moe. Die genen heeft ze van haar andere moeder, die loopt ook als een zombie rond sinds dit weekend en moet na een vakantie opstarten.

School vindt ze leuk en ze ligt goed in de klas en sociaal is ze actief (als in altijd wel een speeldate, wordt voor veel feestjes uitgenodigd, kortom ze heeft aardig wat vriendjes/vriendinnetjes).

Het is lastig om een oorzaak te achterhalen, behalve dat ze echt opstart problemen lijkt te hebben. B heeft dat ook altijd maar is een introvert, daar zien wij het wel aan en passen we ons op aan maar die uit zich daar niet echt in. Juul is extrovert en laat het meteen blijken als ze zich niet ok voelt.
Knuffel :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_219136472
@exode, ik hoop dat ze snel weer een beetje in het ritme komt, klinkt wel zo als het steeds zo de overgang na de vakantie is... :*
Fake it till you make it...
pi_219136529
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 13:08 schreef Nijna het volgende:
@:exode, ik hoop dat ze snel weer een beetje in het ritme komt, klinkt wel zo als het steeds zo de overgang na de vakantie is... :*
Gisteren liet ik haar huilend achter bij de juf maar is ze wel de hele dag gebleven, inclusief BSO. Toen ik haar ging ophalen was ze hartstikke vrolijk.
Vandaag was er een invaljuf (was ik geheel vergeten) en dan is het toch net even die druppel denk ik.
pi_219136636
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vervelend exode, hier ook regelmatig een huilend kind naar school, je gaat dan toch niet lekker naar huis..

Ik wilde vanmorgen gaan stemmen maar toen werd zoonlief boos want hij wil mee dus nu vanmiddag maar

Eerst straks naar de stad met dochterlief want al haar broeken zijn tekort geworden...
Wat zoek je? Ik heb nog wel eea op vinted staan…
pi_219136706
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 13:17 schreef exode het volgende:

[..]
Gisteren liet ik haar huilend achter bij de juf maar is ze wel de hele dag gebleven, inclusief BSO. Toen ik haar ging ophalen was ze hartstikke vrolijk.
Vandaag was er een invaljuf (was ik geheel vergeten) en dan is het toch net even die druppel denk ik.
Zo rot weggaan als ze in tranen zijn.
Morgen weer haar eigen juf? :*
pi_219137301
Onze vaste schilder zou in juni komen, dat werd het najaar en nu Appt hij dat hij pas na de winter kan komen. Echt......

Dus ik ga zelf maar aan de slag met de buiten kozijnen, er zit al wel grondverf op dus dat scheelt. Ik durfde het alleen niet aan omdat ik geen vaste schildershand heb en ik bang ben het Red Cederhout te raken. Maar verloofde is een afplakqueen dus die mag lekker gaan afplakken.
Zij wil wel wel wachten, maar we hebben beschadigingen in de (nieuwe) kozijnen en ik wil dat niet riskeren een herfst en winter zonder goede afdekking.

Misschien zit er een carrieremove in :P Moet wel iemand anders schuren en afplakken.
pi_219137356
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 15:05 schreef exode het volgende:
Onze vaste schilder zou in juni komen, dat werd het najaar en nu Appt hij dat hij pas na de winter kan komen. Echt......

Dus ik ga zelf maar aan de slag met de buiten kozijnen, er zit al wel grondverf op dus dat scheelt. Ik durfde het alleen niet aan omdat ik geen vaste schildershand heb en ik bang ben het Red Cederhout te raken. Maar verloofde is een afplakqueen dus die mag lekker gaan afplakken.
Zij wil wel wel wachten, maar we hebben beschadigingen in de (nieuwe) kozijnen en ik wil dat niet riskeren een herfst en winter zonder goede afdekking.

Misschien zit er een carrieremove in :P Moet wel iemand anders schuren en afplakken.
Degene die hier binnen heeft geschilderd, nam iemand mee om af te plakken en die kon dat zeer grondig, dus kan best, die carrieremove ;). Vlieg je verloofde een paar uur in om samen af te plakken en dan doe jij de rest van de klus ;) .
pi_219137451
Onze schilder plakt niets af en trekt strakke lijnen, zo knap. Eigenlijk moet je voor mij de hele omgeving afplakken :@ Maar goed, ik heb binnen alles geverfd na de verbouwing en dat ziet er strak uit al zeg ik het zelf. Maar dus wel alles af laten plakken door die andere vrouw.

Verf inmiddels besteld, 1 droge dag afwachten en dan ga ik ervoor. Niet alles wat de schilder zou doen, een deel was gewoon onderhoud en op 2 hoog, dat mag hij volgend jaar doen. Maar de nieuwe kozijnen op de begane grond ga ik we zelf doen nu.

Tegels voor de wc zijn ook besteld, de lekkage is niet teruggekomen na het vervangen van het inbouwreservoir dus het kan definitief dicht. Nu hopen dat de tegelzetter snel kan.
pi_219137672
Kunststof kozijnen ftw
pi_219137933
Het extra reis gedoe van gisteren was nog niks in vergelijking met vandaag. Ik heb het gejinxt, denk ik :{

Maar wel gestemd inmiddels. Voelt toch krom, je stem in een kliko stoppen :P
pi_219138086
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:44 schreef trui het volgende:

[..]
En heb je ook niet naar partijprogramma's gekeken? Waar is je gevoel dan op gebaseerd, als ik vragen mag?
Uit het vorige topic, maar nog even een reactie. Ik volg de politiek in het algemeen wel een beetje, bekijk ook regelmatig van die overzichtjes met een motie en wat partijen daar daadwerkelijk op gestemd hebben. Dat geeft mij een volledig genoeg beeld van de meeste partijen, en een eerlijker beeld dan puur de verkiezingsbeloften.
pi_219138717
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 15:36 schreef exode het volgende:
Onze schilder plakt niets af en trekt strakke lijnen, zo knap. Eigenlijk moet je voor mij de hele omgeving afplakken :@ Maar goed, ik heb binnen alles geverfd na de verbouwing en dat ziet er strak uit al zeg ik het zelf. Maar dus wel alles af laten plakken door die andere vrouw.

Verf inmiddels besteld, 1 droge dag afwachten en dan ga ik ervoor. Niet alles wat de schilder zou doen, een deel was gewoon onderhoud en op 2 hoog, dat mag hij volgend jaar doen. Maar de nieuwe kozijnen op de begane grond ga ik we zelf doen nu.

Tegels voor de wc zijn ook besteld, de lekkage is niet teruggekomen na het vervangen van het inbouwreservoir dus het kan definitief dicht. Nu hopen dat de tegelzetter snel kan.
Onze schilder ging spuiten, dus afplakken was wel handig, 1 muur moest een andere kleur en de vloer moest verfvrij blijven. ;).
Succes met schilderen!
Ik duim mee dat de tegelzetter snel kan!
pi_219138761
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:19 schreef amaranta het volgende:
Kunststof kozijnen ftw
Dat mogen wij aan de voorkant niet zonder vergunning.
Aan de achterkant zijn de openslaande deuren wel van kunststof omdat die extra verstevigd moesten worden anders was ik voor hout gegaan.

Want hout :)
pi_219139641
Hier moet ook nodig de schilder komen, en dat zeiden we twee jaar geleden ook al :X Kozijn in de slaapkamer is echt aan het wegrotten. En ergens anders zit ook een flinke scheur in het hout. Maar ze moeten inderdaad met steigers aan de slag enzo, en onze vorige schilder heeft ons geghost, en ik heb gewoon geen ruimte in mijn hoofd om een nieuwe betrouwbare schilder te zoeken :')

Onze buren hebben hun huis altijd netjes op orde, volgens mij kijken ze altijd een beetje meewarig naar ons huis :@
pi_219139686
Om deze reden hebben wij nu boven kunststof.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219139714
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:31 schreef exode het volgende:

[..]

Want hout :)
Succes met schilderen :P
pi_219140002
De monteur voor de verwarming zou komen tussen 12.30 en 17.00, dus daarop zitten wachten.
Zodat ik samen met Kim kon stemmen, Ook voor mijn vriend gestemd, die is nog steeds niet op de been.
Is de monteur helemaal niet op komen dagen :( Tot 17.30 gewacht, briefje op de deur, sleutel in het slot gedaan en toen gegaan. Er moest ook nog een kort tripje naar de winkel en gekookt en gegeten worden.
pi_219140097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:48 schreef Amsel het volgende:
Hier moet ook nodig de schilder komen, en dat zeiden we twee jaar geleden ook al :X Kozijn in de slaapkamer is echt aan het wegrotten. En ergens anders zit ook een flinke scheur in het hout. Maar ze moeten inderdaad met steigers aan de slag enzo, en onze vorige schilder heeft ons geghost, en ik heb gewoon geen ruimte in mijn hoofd om een nieuwe betrouwbare schilder te zoeken :')

Onze buren hebben hun huis altijd netjes op orde, volgens mij kijken ze altijd een beetje meewarig naar ons huis :@
Vraag ze naar hun schilder :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219140240
Ik heb gewoon een schilder pensionado als vader. *)
pi_219140315
@_Ingrid_ irritant is dat... Heb je nog iets gehoord van de monteur?

Ik kreeg te horen dat mijn airfryer gerepareerd is (?) en weer opgestuurd wordt *O*
pi_219141439
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 20:14 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Vraag ze naar hun schilder :D
Het zijn van die mensen die de tijd hebben om het zelf te doen }:|
pi_219142092
In de categorie dingen waarvan je niet wist dat je ze nodig had, maar nu je ze hebt je niet begrijpt hoe je zonder kon:

https://www.ikea.com/nl/n(...)ransparant-00610992/
pi_219142186
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 21:12 schreef Amsel het volgende:

[..]
Het zijn van die mensen die de tijd hebben om het zelf te doen }:|
Huur ze in *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219142508
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:48 schreef Amsel het volgende:

Zodra ik mijn carrière switch heb voltooid kom ik langs. Ik heb alleen wel hoogtevrees dus ik verf met een hele lange stok denk ik.

En graag zelf afplakken en zelf schuren is ook fijn.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 22:20:29 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219143290
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef exode het volgende:
In de categorie dingen waarvan je niet wist dat je ze nodig had, maar nu je ze hebt je niet begrijpt hoe je zonder kon:

Nah... het pindakaas-roerding wint! :D *wachtnogsteedsinspanning...
pi_219144580
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 21:52 schreef exode het volgende:

[..]
Zodra ik mijn carrière switch heb voltooid kom ik langs. Ik heb alleen wel hoogtevrees dus ik verf met een hele lange stok denk ik.

En graag zelf afplakken en zelf schuren is ook fijn.
_O-
pi_219145941
@_Ingrid_ dat is waardeloos, nog iets gehoord van de monteur?

@Hupje *O* voor de gerepareerde airfryer!
pi_219146232
Was het te doen, zo zonder airfryer, @Hupje? Moet er niet aan denken dat die van mij het begeeft :')

Vroeg zoon net toen die naar school ging: zit je fles wel in je tas? Hij: ja hoor! Euhm, waar is mn tas...? :|W

En voor de stats: kunststof kozijnen 8-)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219146254
Houten kozijnen hier.
pi_219146491
Gisteren voor de zekerheid met Juul naar de huisarts geweest omdat ze sinds zondag klaagt over wazig zien en pijn aan 1 oog. Zondag met zwemmen was een mat tegen haar oog gekomen. Lichte kneuzing is de conclusie, gaat vanzelf over.

En school
Er kwam gisteren en vanochtend heel veel verdriet uit en ze heeft heel goed uitgelegd waarom ze het niet leuk meer vindt op school.
Morgen gesprek met haar juf.

Er vallen voor ons puzzelstukjes in elkaar. Niets ernstigs maar het sterkt ons vermoeden dat het een erg gevoelig meisje is.
Ze ervaart veel druk en drukte in de klas, dat is de korte samenvatting.
pi_219146507
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 15:36 schreef exode het volgende:

Kozijnen in dubbelgrondverf kunnen 5j zonder aflakken. Dus je zou ook nog zonder problemen op de schilder kunnen wachten O-)
pi_219146544
Wat fijn dat Juul het zo goed heeft kunnen uitleggen, exode, dat scheelt enorm. Én dat er zo snel een gesprek met de juf kan komen.
Zoon had ook last van de drukte in de groep, die kreeg toen een koptelefoon en zat vaak apart.
Er komt ook vast een oplossing voor Juul, ook qua druk die ze voelt :Y
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219146723
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:56 schreef Puala het volgende:

[..]
Kozijnen in dubbelgrondverf kunnen 5j zonder aflakken. Dus je zou ook nog zonder problemen op de schilder kunnen wachten O-)
Klopt, maar er zitten beschadigingen in, die hebben we wel aangestipt overigens. Maar ik ga het risico niet nemen.

Het zijn 2 ramen inclusief kozijn en 1 deur met kozijn. Binnenkant heb ik ook gedaan, I can do it :)

De voordeur, boeidelen, 2 andere ramen zijn alleen 4 jaarlijks onderhoud dus dat laten we zo tot hij tijd heeft.
pi_219146731
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 09:20 schreef exode het volgende:

[..]
Klopt, maar er zitten beschadigingen in, die hebben we wel aangestipt overigens. Maar ik ga het risico niet nemen.

Het zijn 2 ramen inclusief kozijn en 1 deur met kozijn. Binnenkant heb ik ook gedaan, I can do it :)

De voordeur, boeidelen, 2 andere ramen zijn alleen 4 jaarlijks onderhoud dus dat laten we zo tot hij tijd heeft.
*O* *G* you can do it *G* *O*
pi_219147138
Yay voor de airfryer van Hupje! *O*

En wat sneu van Juul, exode, hopelijk levert het gesprek met de juf iets op. School is zo'n groot onderdeel in hun leven, als ze het dan niet leuk vinden kost het ze zoveel negatieve energie ;( Hopelijk kan de juf haar (en jullie) hiermee helpen!

Voor de statistieken, we hebben met de verhuizing het voorraam uitgebouwd en meteen laten vervangen voor kunststof kozijnen. De rest is nog hout, en de achterzijde bij onze woonkamer is zo lek als een mandje bleek uit zo'n warmtecheck enkele jaren geleden :')

Wij weten sinds maandag officieel dat Jewel autisme heeft. We hebben het haar geprobeerd uit te leggen en haar gedrag lijkt anders sindsdien. Minder agressief, maar veel kinderlijker en emotioneler. Zal ook niet meehelpen dat ze volgende week jarig is en die spanning hangt flink in de lucht.
pi_219147371
Yeahh voor de airfryer van @Hupje

Och @exode, dikke knuf voor jullie meisje.

Voor een stats: 1e en 2e verdieping volledig kunststof.
Beneden achterkant kunststof, voorkant hardhout. Staat nog wel op de wensenlijst om te vervangen, maar ja.. kost zoveel en we willen nog zoveel 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219147562
Shanu, wel fijn dat er een officiële conclusie is. Hopelijk helpt het jullie en vooral Jewel in hulp en rust. Ik gun jullie het zo!

Onze dakkapel is van een apart materiaal, het lijkt op de binnenkant van de badkuip. Dat mag helemaal niet, de gemeente heeft er al over geklaagd maar dat ding zit er al 30 jaar op.
Het is ook echt heel lelijk, maar we hebben geen budget voor een nieuwe EN als er een nieuwe komt, willen we een bredere zodat ook de badkamer een normaal plafond krijgt.
Ding is niet kapot te krijgen overigens, het is enorm lelijk spul maar het gaat enorm lang mee.

Ons huisje hoort bij het dorpsaanzicht dus we mogen veel niet en dat we dichtbij de Gemeente wonen helpt niet. Onze straat is een favoriet voor ambtenaren wandelingen. Dus ze hebben al eens aangebeld.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 11:03:55 #40
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219147794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 21:35 schreef exode het volgende:

Ik zou niet weten waar ik dit voor zou gebruiken. Ik sta open voor creatieve suggesties.

Fijn van de duidelijkheid bij jewel en bij Juul. Totaal verschillende situaties, maar onduidelijkheid is ongelooflijk kut. Hopelijk heeft het handvatten richting meer rust en blijere dochters.

En kunststof hier, maar wel 35 jaar oud en aan vervanging toe. Maar duuuuuuur.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219148056
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 11:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waar ik dit voor zou gebruiken. Ik sta open voor creatieve suggesties.

Fijn van de duidelijkheid bij jewel en bij Juul. Totaal verschillende situaties, maar onduidelijkheid is ongelooflijk kut. Hopelijk heeft het handvatten richting meer rust en blijere dochters.

En kunststof hier, maar wel 35 jaar oud en aan vervanging toe. Maar duuuuuuur.
Wij dus voor blikjes, ik vond het een onzin aankoop maar het werkt hier heel goed. Wij hebben altijd veel blikjes in de koelkast.

Ik werd toevallig gisteren gebeld voor de kozijnen in de kinderkamers, dat ze onderhoud moeten omdat anders de garantie vervalt. Totaal niet over nagedacht.

Er komt hier niet meer kunststof in, sterker nog als de dakkapel vervangen wordt, wordt dat hout.
pi_219148354
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 10:21 schreef Vicky het volgende:
Beneden achterkant kunststof, voorkant hardhout. Staat nog wel op de wensenlijst om te vervangen, maar ja.. kost zoveel en we willen nog zoveel 🤣
Wij vervingen beneden 2 jaar geleden voor hardhout omdat ik mes V niet kon overtuigen dat we aan het kunststof moesten.
Jaar later voor boven wel gelukt. Duizend meer tevreden over het kunststof. Nu zitten we met die nieuwe dure houten shit beneden :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219148604
Schilder die na de bouwvak zou komen maar toch geen tijd heeft: check

Hij belde vorige week op dat het niet meer ging lukken dit jaar. Hier moeten na verbouwing behoorlijk wat nieuwe kozijnen geschilderd worden, maar ook de overstek afdak, carport en een paar deuren.

Hij is wel een deur in de grondlak komen zetten zodat die niet krom trekt. Hadden wij ook zelf kunnen doen, maar aangezien hij toch zou komen was dat nog niet gedaan. Was man z’n optie om hem over de streep te trekken, maar helaas. Toen we de dag er na thuis kwamen van het werk was hij dus wel langs geweest om de deur te gronden.

En nog even kijken om de voordeur een andere kleur te geven. Die is nu antraciet, maar staat aan de zon kant. Die kleur wordt echt heel heet, wat er voor zorgt dat de deur slecht sluit. De timmerman had geadviseerd de deur een lichtere kleur te doen.

Ik weet alleen nog niet wat, tis een wit huis met een rood (oranje) dak. Dus die antraciet deur staat er eigenlijk wel goed bij.

Wat fijn @Schanu dat er voor jewel bekend is dat ze autisme heeft. Hopelijk kunnen jullie daarmee een nieuwe weg in gaan voor wat betreft de hulpverlening voor haar en jullie, die jullie hopelijk wat op gaat leveren.

@exode fijn dat Juul zo duidelijk kon vertellen wat er aan de hand is en fijn dat je een gesprek aan gaat op school. Hopelijk zorgt dat voor wat rust bij haar.
pi_219148847
Het probleem bij/met Juul ligt ook deels bij de juffen dus ik hoop dat het goed wordt opgepakt. Wij kennen beide juffen niet, ook niet via via. Verder kennen we alle leerkrachten op school, of omdat B ze heeft gehad of omdat neefje of nichtje ze heeft gehad.
Maar zo slecht als ze nu in haar vel zit, zo ken ik haar niet.

Wij hebben dus echt nooit gedoe met onze houten kozijnen, wat is er bij jullie mis dan Vanyel? Van onze kunststof exemplaren hebben we juist spijt. Het raam bij B moet zo voorzichtig open gedaan worden dat B dat amper zelf kan. Doet ie dat niet valt een deel uit de sluiting en hangt dus half vast.

De openslaande deuren zijn zonder overdrijven al 7 keer opnieuw gesteld, of ze gaan niet goed dicht of ze gaan juist te moeilijk dicht. En ze zitten er 2 jaar in he.... dure dingen ook, topmerk in de kunststofmarkt.

Onze houten kozijnen zitten er gewoon en worden 1 keer in de 4 a 5 jaar geverfd. Aan de voorkant zijn de kozijnen een jaar of 45 oud schat ik in. Onze voordeur is ook antraciet Hillie, geen problemen mee, na 4 jaar zie je wel dat de verf minder goed wordt. Maar dat zie ik ook op de witte kozijnen.
pi_219148902
Sorry, heeft een behoorlijk ‘lief dagboek’ gehalte, maar moest het ff van me afschrijven
(In spoiler omdat ik me een beetje ‘schaam’ ofzo. En vanwege lang verhaal, niet dat het heel geheim is ofzo)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219148938
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 12:57 schreef exode het volgende:
Het probleem bij/met Juul ligt ook deels bij de juffen dus ik hoop dat het goed wordt opgepakt. Wij kennen beide juffen niet, ook niet via via. Verder kennen we alle leerkrachten op school, of omdat B ze heeft gehad of omdat neefje of nichtje ze heeft gehad.
Maar zo slecht als ze nu in haar vel zit, zo ken ik haar niet.

Wij hebben dus echt nooit gedoe met onze houten kozijnen, wat is er bij jullie mis dan Vanyel? Van onze kunststof exemplaren hebben we juist spijt. Het raam bij B moet zo voorzichtig open gedaan worden dat B dat amper zelf kan. Doet ie dat niet valt een deel uit de sluiting en hangt dus half vast.

De openslaande deuren zijn zonder overdrijven al 7 keer opnieuw gesteld, of ze gaan niet goed dicht of ze gaan juist te moeilijk dicht. En ze zitten er 2 jaar in he.... dure dingen ook, topmerk in de kunststofmarkt.

Onze houten kozijnen zitten er gewoon en worden 1 keer in de 4 a 5 jaar geverfd. Aan de voorkant zijn de kozijnen een jaar of 45 oud schat ik in. Onze voordeur is ook antraciet Hillie, geen problemen mee, na 4 jaar zie je wel dat de verf minder goed wordt. Maar dat zie ik ook op de witte kozijnen.
Oeh, hopelijk dan dat het inderdaad door de juffen wordt opgepakt!

Schoonmoeder heeft/had ook een kunststof kozijn met problemen. Die begint helemaal te verkleuren/verweren. Zag er heel raar uit.

Hmm, ik weet het zelf ook niet met de voordeur. Maar dat is wat de timmerman zei. Misschien dat het er nog mee te maken heeft dat het officieel een dubbele voordeur is, dus hij valt in het slot in een andere deur en niet in een kozijn. (Die andere deur is wel vastgezet door de vorige bewoners ivm verbouwing toilet waardoor het nieuwe muurtje voor het scharnier moest komen staan. Dus de tweede deur is niet meer bruikbaar, maar ‘werkt’ natuurlijk wel nog door weersinvloeden).
pi_219148948
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 12:57 schreef exode het volgende:
Het raam bij B moet zo voorzichtig open gedaan worden dat B dat amper zelf kan. Doet ie dat niet valt een deel uit de sluiting en hangt dus half vast.
Dat is een afstel dingetje. Als degene langs komt voor onderhoud kunnen ze dat als het goed is zo oplossen en als je even meekijkt kan je het daarna zelf ook.

Toen we hier net woonden kwam er iemand aan de deur de onderhoudsronde voor de woningbouw deed. Foutje want dit is een koopwoning dus maar ik zag mijn kans schoon om te vragen wat we met dat lamme raam konden doen. Hij is aan het eind van de dag even langsgekomen voor een "adviesgesprek". Ja mevrouw dan draait u dit schroefje even wat aan kijk zo... en dan sluit het raam weer netjes. Opgelost :D
pi_219149111
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:09 schreef Elleska het volgende:

[..]
Dat is een afstel dingetje. Als degene langs komt voor onderhoud kunnen ze dat als het goed is zo oplossen en als je even meekijkt kan je het daarna zelf ook.

Toen we hier net woonden kwam er iemand aan de deur de onderhoudsronde voor de woningbouw deed. Foutje want dit is een koopwoning dus maar ik zag mijn kans schoon om te vragen wat we met dat lamme raam konden doen. Hij is aan het eind van de dag even langsgekomen voor een "adviesgesprek". Ja mevrouw dan draait u dit schroefje even wat aan kijk zo... en dan sluit het raam weer netjes. Opgelost :D
Dat is al gebeurd, het blijft na verloop van tijd fout gaan.
pi_219149244
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 12:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij vervingen beneden 2 jaar geleden voor hardhout omdat ik mes V niet kon overtuigen dat we aan het kunststof moesten.
Jaar later voor boven wel gelukt. Duizend meer tevreden over het kunststof. Nu zitten we met die nieuwe dure houten shit beneden :'(
We willen aan voorkant ook kunststof. De deuren en kozijnen moeten wel blauw zijn vanwege straatbeeld.
Het hout ziet er gelukkig nog heel goed uit, dus het heeft geen haast.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219149549
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 13:32 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is al gebeurd, het blijft na verloop van tijd fout gaan.
Bij ons ook maar ik weet welk schroefje ik moet aandraaien en dan is het weer goed. Bij het ene probleemraam zijn de schroeven wat sneller lam en moet dat wat vaker maar niets wat een schroevendraaier niet kan oplossen. Kunststof vraagt geen schilderwerk maar het is niet volledig onderhoudsvrij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')