abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219122559
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 18:24 schreef exode het volgende:

[..]
Volgens het SGP ben ik anders gericht lees ik, dat verklaart een hoop.
Omdat je met een vrouw samenleeft?

Ach ja, het is een 'bizarre' partij ;)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_219122671
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 18:30 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Omdat je met een vrouw samenleeft?

Ach ja, het is een 'bizarre' partij ;)
Het verklaart wel waarom verloofde altijd de verkeerde kant op rijdt.
  maandag 27 oktober 2025 @ 18:56:35 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_219122774
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 18:24 schreef exode het volgende:

[..]
Volgens het SGP ben ik anders gericht lees ik, dat verklaart een hoop.
Misschien kunnen we er één carnavalsnummer over schrijven.
Joost is anders geaard. Maar dan. Exode is anders gericht.
pi_219122794
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 18:56 schreef amaranta het volgende:

[..]
Misschien kunnen we er één carnavalsnummer over schrijven.
Joost is anders geaard. Maar dan. Exode is anders gericht.
Gigantische hit!
pi_219123270
Dit is dus waarom ik vind dat religie geen plaats heeft in politiek. Echt ongepast dat mensen van religie X of Y de rest van het land hun religieuze regels proberen op te leggen :r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 27 oktober 2025 @ 21:30:34 #256
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_219124002
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 19:51 schreef Vanyel het volgende:
Dit is dus waarom ik vind dat religie geen plaats heeft in politiek. Echt ongepast dat mensen van religie X of Y de rest van het land hun religieuze regels proberen op te leggen :r
Amen!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 27 oktober 2025 @ 21:33:14 #257
37150 livelink
pi_219124014
En weer geeft elke stemwijzer die ik doe CU als beste keus, maar zoals Vanyel al zei: religie heeft geen plek in mijn politiek. En ik blijf het tegelijkertijd ook jammer vinden, want buiten dat om zou het echt de perfecte partij voor mij zijn.

Maar goed, ik ben er wel al uit wat ik dan wel ga stemmen.
  maandag 27 oktober 2025 @ 21:46:33 #258
35189 Troel
scherp en bot
pi_219124090
Het zal altijd een plek hebben in de politiek, zolang er gelovige mensen zijn. En die hebben (soms) een bepaald gedachtengoed. De hele politiek bestaat uit 'geloven'. Geloven dat dieren beter behandeld moeten worden, geloven dat de asielzoekers hét probleem zijn, geloven dat je tien steden kunt bouwen. En een groep die gelooft dat bepaalde dingen niet horen.

Overigens zijn er zat religieuze mensen die er anders over denken en dus ook anders stemmen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_219124189
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2025 21:46 schreef Troel het volgende:
Het zal altijd een plek hebben in de politiek, zolang er gelovige mensen zijn. En die hebben (soms) een bepaald gedachtengoed. De hele politiek bestaat uit 'geloven'. Geloven dat dieren beter behandeld moeten worden, geloven dat de asielzoekers hét probleem zijn, geloven dat je tien steden kunt bouwen. En een groep die gelooft dat bepaalde dingen niet horen.
Ik vind echt dat er een wereld van verschil zit tussen een mening hebben (want dat vind ik de voorbeelden die jij noemt) over onderwerp X of Y en geloven dat een God wil dat je op een bepaalde manier leeft en dat ook willen opleggen aan de rest van het land. Kerk en staat horen gescheiden te zijn.
quote:
Overigens zijn er zat religieuze mensen die er anders over denken en dus ook anders stemmen.
Mijn standpunt gaat niet over religieuze mensen. Ik vind dan ook niet dat religie verboden moet worden. Ik vind dat verboden zou moeten zijn dat mensen via de politiek hun religieuze ge- en verboden proberen op te leggen aan anderen die een andere of geen religie aanhangen.

En nog veel erger vind ik dat een SGP die volop discrimineert door geen vrouwen toe te staan daar in ons land gewoon een podium voor krijgt. Als de super om de hoek geen vrouwen meer zou aannemen omdat die ondergeschikt zijn, zou er moord en brand worden geschreeuwd. Maar meebeslissen over het besturen van ons land, nee tuurlijk joh, moet kunnen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219124503
Ik vind het raarste van de SGP nog wel dat er daadwerkelijk een vrouw was die voor hen in de 2e kamer wilde zitten. Wat een dubbele moraal heb je dan. Sluit je aan bij een fatsoenlijke (dus andere) partij of volg je partij blind en blijf bij je aanrecht…

Maar eens dat religie niet in de politiek hoort, maar ik vind vooral dat het niet op school thuis hoort. Weg met de katholieke, Joodse en Islamitische scholen! Elke school verplicht 1 blok les over de verschillende godsdiensten en klaar!

Mijn man en ik gaan onze stemmen splitsen. We twijfelen beide tussen dezelfde twee partijen, dus het wordt 1 stem voor de een, en één voor de ander.

Succes woensdag Kyara! Het wordt mijn vijfde keer als voorzitter van de ochtendshift. Bereid je voor op veel oude mensen en oude mensenpraat :D ik haal de gemiddelde leeftijd altijd met 10+ jaar naar beneden, ook nu nog
pi_219125482
Ik heb vanochtend al gestemd :) in B zijn klas. De kinderen hadden per 4tal een politieke partij opgericht en mochten die vanochtend aan de ouders pitchen.

Erg leuk, vooral om alle meningen te horen. 1 partij heette letterlijk partij voor de asielzoekers en een andere partij sloot de grenzen volledig.

Maar het grootste thema bij allemaal was de natuur met schoolvakanties als goede tweede.

Net daarvoor had ik Juul huilend bij haar juf afgeleverd. Die heeft wederom last van de after vakantie blues, de klok verzetten en dit weer helpen niet bepaald mee.
pi_219125510
Wat leuk Exode! Op de school van onze oudste hebben ze de verkiezingen voor de leerlingenraad ingericht zoals de echte verkiezingen. Dus ze kregen allemaal een stempas, moesten stemmen in hokjes etc. Leuke les in burgerschap :)

Wij rekken de vakantie nog wat uit. Oudste heeft tijdens de herfstvakantie een intensieve therapieweek gedaan, dus die kreeg wat extra dagen vrij om daarna bij te komen. En de jongste (onze bijna-thuiszitter :{ ) gaat donderdag proberen om weer naar school te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 28-10-2025 12:45:45 ]
pi_219125530
@Amsel :*

Ik vind het wel goed, om (bovenbouw) kinderen wat betrokken te laten zijn bij de verkiezingen. J mocht ook een politieke partij bedenken en gaat vandaag het partijprogramma uitwerken. We hebben het er thuis ook over, wat zijn grofweg de verschillen tussen de partijen en wat zijn voor- en nadelen van bepaalde standpunten.

Een groepje ouders heeft een halloween activiteit bedacht voor de kinderen in ons dorp. Dus ik ben bezig met versiering verzamelen om de tuin een beetje aan te kleden. Toen kreeg ik ook (Lego) inspiratie voor binnen:
pi_219125583
Ik begrijp bar weinig van de lol die mensen in lego hebben, maar moet bekennen dat ik dit wel top vind
pi_219125624
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 09:40 schreef Vanyel het volgende:
Ik begrijp bar weinig van de lol die mensen in lego hebben, maar moet bekennen dat ik dit wel top vind
Ja hallo, had dat 5 minuten eerder gezegd, net weer een Lego bestelling gedaan.
pi_219125633
Voor wie (net als ik) Gmail gebruiken:
https://www.ladbible.com/(...)unts-315437-20251027
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 10:43:08 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219126078
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 09:48 schreef exode het volgende:
Ik merk dat ik een beetje passief reageer op berichten over datalekken. :@ Ik kan op de een of andere manier de consequenties heel lastig overzien en heb al helemaal geen idee of ik er dan vervolgens iets mee moet of niet. :@
pi_219126184
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 09:46 schreef exode het volgende:

[..]
Ja hallo, had dat 5 minuten eerder gezegd, net weer een Lego bestelling gedaan.
Want het had je tegengehouden dat ik het niet begrijp? :D
pi_219126259
Is die website van "have I been pwnd" nou serieus een goede om te checken of je adres gelekt is?
Fake it till you make it...
pi_219126513
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 10:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Want het had je tegengehouden dat ik het niet begrijp? :D
Natuurlijk ;)
pi_219126566
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 10:49 schreef Nijna het volgende:
Is die website van "have I been pwnd" nou serieus een goede om te checken of je adres gelekt is?
Jazeker en als je mail ertussen staat zo snel mogelijk je wachtwoord wijzigen en MFA instellen.
pi_219126762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 11:06 schreef exode het volgende:

[..]
Jazeker en als je mail ertussen staat zo snel mogelijk je wachtwoord wijzigen en MFA instellen.
Ha, in 2021 voor het laatst gepwnd *O*
pi_219126815
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 11:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ha, in 2021 voor het laatst gepwnd *O*
Ik in 2018, maar krijg de laatste tijd wel steeds vaker en meer spam in m'n Gmail box :{w
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:46:43 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_219126878
Het valt gelukkig bij mij ook nog wel mee. Maar ik ga mijn ww toch maar aanpassen.
Nu alleen nog uit zien te vinden waar ik dat in vredesnaam kan doen! :o :D
pi_219126955
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 11:06 schreef exode het volgende:

[..]
onze mailadressen staan er niet tussen, alleen mijn hotmail maar dat wist ik al.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:59:59 #276
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_219128280
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 18:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Maar dat is het met de verkiezingen he, elke partij laat hun beste kant zien, beloven vanalles
Ik vind daarom dat we debatten anders aan moeten pakken.
En ook kieswijzers anders aan moeten pakken en het moet gaan over wat ze in de afgelopen x jaar hebben gestemd . Of in geval van nieuwe partijen hadden gedaan.

Daarin kan je heel veel meer afleiden dan een simpel statement dat ze moeten beantwoorden.

Een partij die roept dat er meer huizen moeten komen voor nederlanders en niet voor buitenlanders die dan wel tegenstemmen bij elke poging tot het beschikbaar maken en bouwen van meer huizen.. daar vind ik dan wel wat van. En dat is ook direct het issue, als je niet altijd je inzet om mee te komen met de politiek heb je amper een idee van wat een partij echt doet.
pi_219128283
De rit van 16 km naar school: 28 minuten, 22 km, 1 afgesloten weg (vandaar omrijden) en dan op de omleiding nog 2x een verkeersregelaar ivm werkzaamheden en twee tractors op de route.
En zometeen weer terug -O-
pi_219128391
Succes @Hupje
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:14:39 #279
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219128447
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 13:59 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
En ook kieswijzers anders aan moeten pakken en het moet gaan over wat ze in de afgelopen x jaar hebben gestemd . Of in geval van nieuwe partijen hadden gedaan.
Die bestaat, de stemchecker van de volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Uitslag is bij mij trouwens hetzelfde als bij kieskompas/ stemwijzer, dus dat is iig hoopgevend.
pi_219130889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 14:14 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Die bestaat, de stemchecker van de volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Uitslag is bij mij trouwens hetzelfde als bij kieskompas/ stemwijzer, dus dat is iig hoopgevend.
Hey die is handig, bedankt! En bevestigt voor mij idd ook de keuze.
pi_219131046
Met drie stemwijzers ingevuld, kom ik op twee keer VVD en een keer CDA.

Ook knap, zoon heeft twee keer het flesje van Rituals omgegooid en het stond er sinds woensdag. Er zit nu niet veel vloeistof in het flesje, de vloer en de vaatdoekjes meuren wel een uur in de wind :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_219131190
Zo ingewikkeld de stemchecker geeft de partij waar ik eigenlijk op wil stemmen, maar die wil ik vooral stemmen om op een vriend te stemmen die (veel te laag) op hun lijst staat.
Maar eigenlijk voel ik meer bij de partij daarna. 1 stem verschil op een stelling waar ik niet echt waarde aan hecht.

Keeeuuuuuzes
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:36:13 #283
37150 livelink
pi_219131358
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 20:09 schreef Vanyel het volgende:
Zo ingewikkeld de stemchecker geeft de partij waar ik eigenlijk op wil stemmen, maar die wil ik vooral stemmen om op een vriend te stemmen die (veel te laag) op hun lijst staat.
Maar eigenlijk voel ik meer bij de partij daarna. 1 stem verschil op een stelling waar ik niet echt waarde aan hecht.

Keeeuuuuuzes
De stemchecker komt bij mij zoals alle kieswijzers ook weer op CU uit. En op nummer 2 de partij waar ik wel op ga stemmen. Ik moet zelf denk ik maar de CU zonder C oprichten.
pi_219131499
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 20:36 schreef livelink het volgende:

[..]
De stemchecker komt bij mij zoals alle kieswijzers ook weer op CU uit. En op nummer 2 de partij waar ik wel op ga stemmen. Ik moet zelf denk ik maar de CU zonder C oprichten.
Mijn zegen heb je ;)
pi_219132501
Top 3; SP, PvdD en Groenlinks/PVDA. Klopt wel aardig.
Bottom 3; PVV, BBB en FvD, klopt óók wel wat meer dan aardig ;)

Ik stem gewoon weer op de PvdD.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219133153
Ik heb geen enkele stemwijzer gedaan, die dingen geven toch vaak een vertekend beeld tenzij je alle toelichtingen gaat lezen. In debatten worden ook andere dingen gezegd dan in het partijprogramma staat of wat doorgerekend is (als ze al iets hebben laten doorrekenen). Ik stem gewoon op gevoel.
pi_219133674
Succes vandaag @FlyingFish!
If they say
pi_219134141
En, gestemd.
Moest zelfs wachten omdat de stemhokjes bezet waren en er stonden achter mij nog een paar stemmers. Gaat goed :)
If they say
pi_219134185
Ik wilde op school bij B en Juul stemmen maar het was weer drama om Juul naar school te krijgen dus geen zin om mijn paspoort te pakken.

Het was iig lekker druk, is natuurlijk ideaal kind naar school brengen en meteen stemmen.

Onze gemeente was afgelopen jaren behoorlijk rechts, dus erg benieuwd wat er dit keer gebeurt.

Ik loop zo naar het gemeentehuis om te stemmen, maak ik meteen een rondje Vecht. :)
pi_219134250
Hopelijk is Juul snel weer in haar ritme, exode want dit elke morgen is ook niet hoe je het wil hebben.

Bij zoon op school kan er ook gestemd worden dus dat zei ik tegen hem en dat ik net zo goed daar kon stemmen? Kreeg een aarzelend, ja? Vroeg of hij het erg zou vinden? Neuh... En nu een eerlijk antwoord? Eigenlijk wel maar dan voel ik me schuldig :') Nou jongen, zeg dat dan gewoon. Ik vraag het en als jij het niet fijn vindt, dikke prima. Dus gestemd hier in de gymzaal van de basisschool :s)
If they say
pi_219134282
Normaliter verdiep ik mij altijd wel in de verkiezingsprogramma's en vind ik zelfs debatten echt leuk om te kijken, maar nu stond mijn hoofd er zo totaal niet naar dat ik nog steeds twijfel over mijn stem. Maar ik ga sowieso stemmen, dan maar met twijfel.

Hopelijk vindt Juul snel haar draai weer op school Exode, naar is dat om je kind elke dag verdrietig naar school te moeten brengen :{
pi_219135214
Hier ook gestemd. Stond in het verzorgingshuis in een rij. En achter ons werd de rij alleen maar langer. Denk dat er zeker 25 mensen in de rij stonden toen ik weg ging. Mooi om te zien, want zo'n lange rij had ik daar al die jaren nog niet gezien.

Zoon mag nu ook voor het eerst stemmen. Die heeft zijn stempas mee naar school, want zijn HBO is ook een stem locatie. Leuk om de verbazing over dingen te zien bij zo'n verse volwassene. Want natuurlijk is dat HBO een locatie met zoveel mensen daar. En je moet idd op een persoon stemmen ipv een partij. En het lijkt idd een kleuterklas als je ze bij elkaar zet voor een debat. Zelfs de andere puber zei dat zij met zijn 25-en in de klas kalmer zijn :D

Alledrie op iets anders gestemd, wel gezellig partijen uit het midden. :P
pi_219135253
Ik mocht fijn 2x stemmen maar wel met duidelijke opdracht.
En natuurlijk kwam er een volle schoolklas binnen om te leren over stemmen net toen ik mijn stempas afgaf.
Dat de juf zo'n kind uit je stemhok moet trekken omdat het het wel interessant vindt wat je daar aan het doen bent....
pi_219135263
Vervelend exode, hier ook regelmatig een huilend kind naar school, je gaat dan toch niet lekker naar huis..

Ik wilde vanmorgen gaan stemmen maar toen werd zoonlief boos want hij wil mee dus nu vanmiddag maar

Eerst straks naar de stad met dochterlief want al haar broeken zijn tekort geworden...
S. 2014
J. 2016
pi_219135456
Ik ging vanmorgen vroeg net voor de scholen begonnen, heerlijk rustig in de kantine van de voetbalclub.
Ook gelijk voor mijn man gestemd.
Oudste mocht ook stemmen, maar gaf zelf gisteren aan dat ze daar nog helemaal niet aan toe is. En eigenlijk ben ik het daar wel mee eens (18 qua leeftijd, sociaal emotioneel een stuk jonger). Dus besloten om niet te gaan stemmen.
Ik moest daar wel even overheen stappen, ik heb van huis uit meegekregen dat het belangrijk is om te gaan stemmen en voel me ook altijd wel enigszins "verplicht" om te gaan.
Maar het argument van mijn oudste was zo duidelijk, dat ik ook niet veel anders kon dan het ermee eens zijn.

We hebben nog even opgezocht of het nog uitmaakt, blanco stemmen of niet stemmen. Maar dat maakt alleen uit voor de opkomst.
pi_219135553
Ik weet echt nog niet wat ik ga stemmen. Ik hang tussen 2 partijen..

Eerst maar eens naar de chiropractor 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 11:42:52 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219135750
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 09:48 schreef exode het volgende:
Ik heb meteen m'n wachtwoorden vernieuwd. Bedankt voor de waarschuwing!
in de haak.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 11:44:13 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219135774
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 23:22 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb geen enkele stemwijzer gedaan, die dingen geven toch vaak een vertekend beeld tenzij je alle toelichtingen gaat lezen. In debatten worden ook andere dingen gezegd dan in het partijprogramma staat of wat doorgerekend is (als ze al iets hebben laten doorrekenen). Ik stem gewoon op gevoel.
En heb je ook niet naar partijprogramma's gekeken? Waar is je gevoel dan op gebaseerd, als ik vragen mag?
in de haak.
pi_219135945
Gestemd!

En Juul opgehaald, het wordt zo een repeterend verhaal na een vakantie. Ik herken het niet van groep 1 tm 3. Dit jaar lijkt ze ook wat minder in haar vel te zitten.
pi_219135976
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 19:51 schreef Vanyel het volgende:
Jongste zoon was ook uiterst verontwaardigd. Hij moest voor school een stemwijzer invullen en kwam uiteindelijk uit bij de ChristenUnie. Quote: "MAAR ER WAS HELEMAAL GEEN VRAAG OVER GELOOF!!! Ik wil helemaal niet stemmen op een partij die een religie aanhangt, waarom kan ik ze niet op basis daarvan uitsluiten? :( :(."

O+
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')