SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorgAllah Al Watan Al Malik
Daarom is denk ik strategisch stemmen juist deze verkiezingen belangrijk. Het maakt echt veel uit nu.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kiezers zouden het wel echt heel simpel kunnen maken door GL/PvdA + D66 + CDA meer dan 75 zetels te geven. Dan is het in feite gegarandeerd dat PVV, VVD en JA21 even aan de zijlijn mogen toekijken.
Hij zit hier wel lekker in de wedstrijd.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:37 schreef jigggy het volgende:
Henri for president
Beste voor Nederland
Geen zin in de holle praatjes van Dilan vooral.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:38 schreef Buitendam het volgende:
Bontenbal heeft geen zin in deze VVD.
Als je geen harde grens stelt dan glibberen alle individuele leden er telkens onderdoor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Enige waar ik Dijk van wel gelijk in moet geven is of je het altijd keihard aan 5% moet koppelen.
Dankjewel. Ga er nog goed over nadenken. Ben in het verleden altijd enkel teleurgesteld geweest door strategisch te stemmen. Dat speelt gevoelsmatig misschien mee.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:34 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Komt vanzelf een volgende keer, nu Timmermans al vervangen zou die partij instabiel maken. Het gevaar bij die partij is dat er bij een leiderswissel weer een goed watje komt van het kaliber Cohen, Asscher, Kuiken of Ploumen maar dan jonger. Timmermans is een gewoon een hardliner met een okifantenhuid. Ik vind dat je hem nu groot moet maken om een hard en stevig blok te vormen tegen het uitdijende radicale rechts in de kamer. De PVDD en de SP zijn prima partijen, maar ik vind het eeuwig zonde als GL-PvdA kleiner en minder stevig wordt doordat je nu in zo een gevaarlijke, kwetsbare tijd symbolisch gaat stemmen. Dat gesplinter zorgt dat de links niet kan regeren.
Nou, dan zal hij de servers wel even wat meer power geven. Wat een drama 503 503 503.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:40 schreef Haushofer het volgende:
Danny's favoriete onderwerp nu: klimaat
Ja dat is wel de andere kant van de medaille.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je geen harde grens stelt dan glibberen alle individuele leden er telkens onderdoor.
De grootste klimaartzuipers en waterzuipers zijn de buitenlandse investeerders hier.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:43 schreef Perrin het volgende:
Het levert ons hoge elektriciteitsrekeningen op en bedrijven die wegtrekken vanwege de hoge kosten.
Weet ik niet, ik vind Jetten sinds ie doorheeft dat ie het momentum en de wind mee heeft hij een beetje over top gaat en het 'over doet'. Lijkt een beetje dronken van zijn succes en bijna manisch-positief. Kwam ook die rare Amalia opmerking uit voort.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:38 schreef Spablauw214 het volgende:
Henri is hier ijzersterk maar het is denk ik al te laat om D66 nog voorbij te steken.
Ach, Balkenende had ook zoiets toen met Tweebeeke "U kijkt zo lief"quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:48 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik vind Jetten sinds ie doorheeft dat ie het momentum en de wind mee heeft hij een beetje over top gaat en het 'over doet'. Lijkt een beetje dronken van zijn succes en bijna manisch-positief. Kwam ook die rare Amalia opmerking uit voort.
Bontebal komt me meer authentiek over en meer de doe maar gewoon dan doe je gek genoeg mentaliteit. Het kan zijn dat de kiezer op het cruciale moment daar gevoeliger voor is dan dat showbizz gedoe van Jetten.
Dit debat is ten minste goed geleid en gestructureerd. Dat scheelt al een slok op een borrel wat betreft de kijkbaarheid voor mij.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:49 schreef speknek het volgende:
Ik vind Jetten wel een beetje te agressief hoor, maar goed ik kijk ook met enige tegenzin naar het debat want ik houd helemaal niet van populistische debatten, dus dit is ook niet voor mij bedoeld denk ik dan maar.
China daalt inmiddels.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:41 schreef Perrin het volgende:
Leuk dat onze CO2-uitstoot daalt, wereldwijd stijgt ie lekker verder.
Zeker geen onzin, maar als het resultaat is dat je jezelf ernstig economisch in de vingers snijdt op de korte termijn en de uitstoot ondertussen wereldwijd gewoon doorstijgt dan vind ik wel dat je je mag afvragen waar je het precies voor doet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
China daalt inmiddels.
https://www.reuters.com/s(...)dy-shows-2025-08-21/
https://energyandcleanair(...)-first-half-of-2025/
Vind jij het dan onzin om wat aan het klimaat te doen? Als Europa? Nederland is best wel kwetsbaar.
Ja goed voorbeeld, het CDA verloor toen ook flink omdat Balkenende ook niet door had dat mensen zijn act en hem allang zat waren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ach, Balkenende had ook zoiets toen met Tweebeeke "U kijkt zo lief"
Terechtquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:51 schreef Astro_boy het volgende:
Zo, Eerdmans geeft even een dikke vinger aan Groningers
Het scheelt dat de NOS zo ongeveer hun enige overgebleven journalist erop gezet hebben.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit debat is ten minste goed geleid en gestructureerd. Dat scheelt al een slok op een borrel wat betreft de kijkbaarheid voor mij.
Niet de eerste keer dat hij dat zegt hoor. Niks nieuws dus.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:51 schreef Astro_boy het volgende:
Stiekem vind ik het wel lekker. Te vaak zijn centrumlinkse partijen te lief geweest.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:49 schreef speknek het volgende:
Ik vind Jetten wel een beetje te agressief hoor, maar goed ik kijk ook met enige tegenzin naar het debat want ik houd helemaal niet van populistische debatten, dus dit is ook niet voor mij bedoeld denk ik dan maar.
Woeste queerquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:54 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Stiekem vind ik het wel lekker. Te vaak zijn centrumlinkse partijen te lief geweest.
En hij beseft niet dat ie daardoor voor kiezers totaal geen sympathie uitstraalt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:51 schreef Astro_boy het volgende:
Nou ja, de autoindustrie in Duitsland is wel een goed voorbeeld van dat je ook te conservatief kan zijn en nu wordt weggeconcureerd door China en hun 'schone' auto's. Die er nooit zouden zijn zonder zorgen over opwarming van de aarde.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker geen onzin, maar als het resultaat is dat je jezelf ernstig economisch in de vingers snijdt op de korte termijn en de uitstoot ondertussen wereldwijd gewoon doorstijgt dan vind ik wel dat je je mag afvragen waar je het precies voor doet.
De klimaatopwarming stoppen we er niet mee, onze economie en elektriciteitsrekening lijden er wel onder.
Doet Timmermans ook niet, terwijl hij die ‘olijke kabouter’ is.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En hij beseft niet dat ie daardoor voor kiezers totaal geen sympathie uitstraalt.
Het nadeel van die vuige rechtse partijen is dat ze soms een punt hebben. Gewoon 20% van de opbrengsten terug in Groningen laten vloeien, en iedereen blij.quote:
Ohja vernieuwing is essentieel. En we moeten zeker van fossiel af. En geopolitiek minder afhankelijkheden hebben.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou ja, de autoindustrie in Duitsland is wel een goed voorbeeld van dat je ook te conservatief kan zijn en nu wordt weggeconcureerd door China en hun 'schone' auto's. Die er nooit zouden zijn zonder zorgen over opwarming van de aarde.
Jetten is teveel in zichzelf gaan geloven ja. Maar ik denk niet dat het CDA morgen de grootste wordt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:48 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik vind Jetten sinds ie doorheeft dat ie het momentum en de wind mee heeft hij een beetje over top gaat en het 'over doet'. Lijkt een beetje dronken van zijn succes en bijna manisch-positief. Kwam ook die rare Amalia opmerking uit voort.
Bontebal komt me meer authentiek over en meer met 'de doe maar gewoon dan doe je gek genoeg' mentaliteit. Het kan zijn dat de kiezer op het cruciale moment daar gevoeliger voor is dan dat showbizz gedoe van Jetten.
Dat valt reuze mee. Het gros wordt via Europa geregeld/gaat via Europa geregeld worden met een CO2-prijs en een grenscorrectie, geregeld onder Timmermans. Verder zijn de klimaatdoelen onder het ministerschap van Jetten gewoon gehaald en het is nou niet alsof we economisch op een houtje hoeven bijten.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker geen onzin, maar als het resultaat is dat je jezelf ernstig economisch in de vingers snijdt op de korte termijn en de uitstoot ondertussen wereldwijd gewoon doorstijgt dan vind ik wel dat je je mag afvragen waar je het precies voor doet.
De klimaatopwarming stoppen we er niet mee, onze economie en elektriciteitsrekening lijden er wel onder.
Iets zegt me dat je beter tactisch andere groepen kan benadelen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
Geen Groningse stemmers voor Ja21 denk ik, die zweven per direct.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |