Ik ben ook tegen, maar we moeten het er nog even mee doen tot de afschaffing.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gewoon kappen met peilingen 2 weken voor de verkiezingen, dit is puur entertainment en enorm sturend.
Gratis geld voor iedereen!quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:04 schreef Bofjijff het volgende:
Die jimmy dijk, wat een totaalidioot zeg
Hoezo? Geen gezeik, iedereen rijk?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:04 schreef Bofjijff het volgende:
Die jimmy dijk, wat een totaalidioot zeg
Ik mis die oude bosschebol eter.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:09 schreef D_A het volgende:
Die SPer komt er niet best vanaf in ieder geval.
Overtuigende eindsprint inderdaad.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik ga al D66 kiezen, dus geen idee of het ook zo overkomt op twijfelaars, maar ik vond Jetten wel goed overkomen net.
Ik hoop Timmermans, maar als het Jetten gaat worden, heeft hij dat dubbel en dwars verdiend.quote:
Nog niet misschien dat ik op D66 ga stemmen, maar Jetten deed het primaquote:
Als je linksch bent dan is een stem op SP of PVDD natuurlijk wel zonde. Die zetels kunnen precies de doorslag geven bij de formatie.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:25 schreef papert het volgende:
Voor mij is D66 geen optie, wordt tactisch GL/PVDA of PVDD. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat als GroenLinks/PvdA zo'n jonge ad rem en frisse leider hadden als Jetten, dat ze met zetels verschil hadden gewonnen.
En dan ben ik qua bestuur echt pro Timmermans.
Het is vooral erg sleets geworden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Je ziet dat Wilders totaal niet zoveel voorstelt als ie niet de ruimte krijgt om iedereen met stemvolume te overschreeuwen.
Ja, die overweging/gedachten heb ik soms ook.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je linksch bent dan is een stem op SP of PVDD natuurlijk wel zonde. Die zetels kunnen precies de doorslag geven bij de formatie.
Dat zijn idd altijd lastige overwegingen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:30 schreef papert het volgende:
[..]
Ja, die overweging/gedachten heb ik soms ook.
Maar de andere overweging dat PVDD zeker bestaansrecht heeft met een fractie van 3 a 4 zetels waarmee ze hun oppositiewerk goed kunnen blijven doen.
Jetten zit in het midden en als rechts groter wordt gaat hij daarmee regeren. Jaren D66 gekozen en nu wil ik dat hij niet om een groot PvdA/GL heen kan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik ga al D66 kiezen, dus geen idee of het ook zo overkomt op twijfelaars, maar ik vond Jetten wel echt goed overkomen net.
Het CDA is ook sterk in het plaatje van Nederland in de wijdere wereld. Ik vind Bontenbal dat telkens erg goed meenemen in dit soort debatten.quote:
Kiezers zouden het wel echt heel simpel kunnen maken door GL/PvdA + D66 + CDA meer dan 75 zetels te geven. Dan is het in feite gegarandeerd dat PVV, VVD en JA21 even aan de zijlijn mogen toekijken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:25 schreef papert het volgende:
Voor mij is D66 geen optie, wordt tactisch GL/PVDA of PVDD. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat als GroenLinks/PvdA zo'n jonge ad rem en frisse leider hadden als Jetten, dat ze met zetels verschil hadden gewonnen.
Komt vanzelf een volgende keer, nu Timmermans al vervangen zou die partij instabiel maken. Het gevaar bij die partij is dat er bij een leiderswissel weer een goed watje komt van het kaliber Cohen, Asscher, Kuiken of Ploumen maar dan jonger. Timmermans is een gewoon een hardliner met een okifantenhuid. Ik vind dat je hem nu groot moet maken om een hard en stevig blok te vormen tegen het uitdijende radicale rechts in de kamer. De PVDD en de SP zijn prima partijen, maar ik vind het eeuwig zonde als GL-PvdA kleiner en minder stevig wordt doordat je nu in zo een gevaarlijke, kwetsbare tijd symbolisch gaat stemmen. Dat gesplinter zorgt dat de links niet kan regeren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:25 schreef papert het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |