Ik heb het mailtje om 12:00u ontvangen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:20 schreef Soulfreak het volgende:
Het Wok to go project van HCN zat binnen 1 minuut vol. En dan ontvang ik om 12:58 een mailtje dat het project nu open staat voor investeringen. Beetje laat. En dit is niet de eerste keer, de laatste paar maanden komen deze mailtjes iedere keer ruim na de openingstijd. Niet dat ik hierdoor projecten gemist heb, want als ik een project mee wilde nemen had ik al geinvesteerd via automatisch investeren, maar het is natuurlijk niet correct.
Hier 12.01 uur ontvangenquote:Op vrijdag 7 november 2025 13:20 schreef Soulfreak het volgende:
Het Wok to go project van HCN zat binnen 1 minuut vol. En dan ontvang ik om 12:58 een mailtje dat het project nu open staat voor investeringen. Beetje laat. En dit is niet de eerste keer, de laatste paar maanden komen deze mailtjes iedere keer ruim na de openingstijd. Niet dat ik hierdoor projecten gemist heb, want als ik een project mee wilde nemen had ik al geinvesteerd via automatisch investeren, maar het is natuurlijk niet correct.
Ik krijg het idee dat je de oorzaak helaas ergens bij je eigen email provider moet zoeken, bij mij komen de onderstaande tijden naar voren als ik naar de email headerinfo kijk.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:20 schreef Soulfreak het volgende:
Ik was ook al wat aan het spitten gegaan en dan ziet er bij mij zo uit:quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:17 schreef tnhb het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat je de oorzaak helaas ergens bij je eigen email provider moet zoeken, bij mij komen de onderstaande tijden naar voren als ik naar de email headerinfo kijk.
Dus om 12:00:56 +0100 aangekomen in mijn mailbox, om 11:00:22 +0000 (let op tijdzone, dus eigenlijk 12:00:22 local time) werd het verzonden (dus 34 seconden onderweg) en die 11:00:38 +0000 (GMT) (eigenlijk 12:00:38 local time) is de mailserver die het door hefet gestuurd, gaat dus best redelijk voor een mass-mailing.
Fri, 07 Nov 2025 12:00:56 +0100
Fri, 7 Nov 2025 11:00:38 +0000 (GMT)
Fri, 7 Nov 2025 11:00:22 +0000
Mijn inziens zouden deze mensen tegen zich zelf beschermd moeten worden. Vrij hoge LTV van 87%. Ik begrijp niet dat bij deze LTV de zekerheden goed zijn. Partner zegt meteen dienstverband op om zorgopleiding te gaan volgen. Hier moeten dus 2 mensen van leven en zware verplichting aan collin en aan andere financierquote:Op vrijdag 7 november 2025 15:18 schreef Lezer8857 het volgende:
CCF
Zorgboerderij by Saar
https://www.collincrowdfu(...)222d39097011cddbbf0f
Fijn weekend allemaal!
Ze investeren 1,16 mio en hebben bij aanvang nog maar 2 van de 10 gehoopte zorgcliënten. Het zal de nodige tijd duren voordat ze op volle sterkte zijn en voordat alle formaliteiten met PGB en zorgverzekeringen rond zijn. Dat zal de nodige druk op de liquiditeit geven ook al is er een aflossingsvrije periode. Het zou anders geweest zijn als ze van verkoper cliënten hadden kunnen overnemen maar dat is blijkbaar niet aan de orde..quote:Op zaterdag 8 november 2025 08:37 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Mijn inziens zouden deze mensen tegen zich zelf beschermd moeten worden. Vrij hoge LTV van 87%. Ik begrijp niet dat bij deze LTV de zekerheden goed zijn. Partner zegt meteen dienstverband op om zorgopleiding te gaan volgen. Hier moeten dus 2 mensen van leven en zware verplichting aan collin aan andere financier
DKIM ging bij mij ook fout, maar DMARC control zie ik niet in m'n header terug, controles staan erg minimaal ingesteld op de server die ik gebruikquote:Op vrijdag 7 november 2025 22:11 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Ik was ook al wat aan het spitten gegaan en dan ziet er bij mij zo uit:
Fri, 07 Nov 2025 12:58:00 +0100 (CET)
Fri, 7 Nov 2025 11:00:30 +0000 (GMT)
Fri, 7 Nov 2025 11:00:22 +0000
Maar wat ik ook zie is:
dkim=permerror header.d=horecacrowdfunding.nl header.s=k3 header.a=rsa-sha256 header.b=ZifJG6QV;
dmarc=fail header.from=horecacrowdfunding.nl;
Eerdere mails om aan te kondigen dat een project open gegaan is hadden in de eerste helft 2025 bij dmarc none header staan en bij dergelijke mails vorig jaar zowel bij dmarc en dkim pass header.
Mailtjes om mijn automatisch investeren te bevestigen hebben nog steeds bij allebei pass header en zijn binnen een minuut binnen, die heb ik tegenwoordig eerder binnen dan de aankondiging van een nieuw project. Ook alle andere mailtjes (updates, dank voor investering, betaalverzoek) hebben pass header. Alleen de algemene aankondiging nieuw project en openen projecten zijn van pass naar fail gegaan en zijn dan een half tot een uur later binnen. Geen idee of mijn mailserver (KPN) strenger is geworden of dat HCN iets veranderd heeft.
Maar fijn dat het niet bij iedereen het geval is.
Denk toch dat er iets niet goed is ingesteld op HCN domein, zie nu in mijn Outlook client (Office 365 mailbox) bij ene recente mail van HCN ook ' Niet-geverifieerd' comment in de mail header.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:25 schreef tnhb het volgende:
[..]
DKIM ging bij mij ook fout, maar DMARC control zie ik niet in m'n header terug, controles staan erg minimaal ingesteld op de server die ik gebruik
>> X-DKIM: signer='horecacrowdfunding.nl' status='invalid' reason='pubkey_unavailable'
>> DKIMCheck: Invalid DKIM, 100 Spam score. May be a temporary problem.
>> X-DKIM: signer='info@horecacrowdfunding.nl' status='invalid' reason='pubkey_unavailable'
Zelf ervaar ik wel met m'n prive email (via kpn server) sinds eerder dit jaar wel wat meer issues (o.a. geweigerde mail wegens vermeende spam terwijl ik gewoon een mailtje doorstuur vanaf m'n prive email account (kpn) naar m'n zakelijk email account (andere mailserver), Ik verdenk hier de kpn (zendende) mailserver van maar heb dat eigenlijk nooit gecontroleerd want een nieuwe poging met iets gewijzigde email inhoud werkte dan wel.
Ik zie in de headers eerder dit jaar en nu bij mij geen verschillen bij mail van hcn, maar de dkim config lijkt gezien de melding in elk geval al sinds begin dit jaar niet helemaal correct te zijn, misschien dat hcn die kan (laten) corrigeren, maar of dat helpt weet ik niet.
Intussen zijn we een paar dagen verder en geen enkel bericht van het platform. Jammer, maar het geld staat op de rekening en dat is toch het belangrijkst.quote:Op dinsdag 4 november 2025 10:06 schreef obligataire het volgende:
[..]
Nog steeds een verlies van 27% van de inleg (en de gemiste rente), maar het had veel erger gekund.
Ik verwacht nog wel een bericht van oom Lex te krijgen.
Zeker lastig in te schatten, maar gok wel dat het plausibel is. Zelf ben ik huiverig met dit platform vanwege de "beoogde looptijd". Als het verlengd (soms met 1 of 2 jaar) wordt krijg je geen boeterente o.i.d. en je geld zit vast, je weet niet hoelang. Weinig communicatie verder erover. Voor mij persoonlijk voelt dit niet fijn, ondanks de 0% afboekingen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 19:53 schreef OnionSalsa het volgende:
Aparthotel Amstelveen (begane grond) staat open op CRE, nadat eerder ook de tweede en zevende verdieping projecten vlot zijn volgelopen.
LTV van 65%; moeilijk in te schatten of waarde realistisch is, omdat het weinig kamers omvat.
Hotel krijgt goede reviews.
Lijkt me wel iets om mee te pikken. Wat denken jullie?
https://www.crowdrealesta(...)telveen-begane-grond
quote:Op zaterdag 8 november 2025 08:37 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Mijn inziens zouden deze mensen tegen zich zelf beschermd moeten worden. Vrij hoge LTV van 87%. Ik begrijp niet dat bij deze LTV de zekerheden goed zijn. Partner zegt meteen dienstverband op om zorgopleiding te gaan volgen. Hier moeten dus 2 mensen van leven en zware verplichting aan collin en aan andere financier
Ja 100% eens. Wat een maandlasten allemaal voor die mensen! ABN financiert overigens dit soort vastgoed gewoon als het een normale casus betreft.quote:Op zaterdag 8 november 2025 08:37 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Mijn inziens zouden deze mensen tegen zich zelf beschermd moeten worden. Vrij hoge LTV van 87%. Ik begrijp niet dat bij deze LTV de zekerheden goed zijn. Partner zegt meteen dienstverband op om zorgopleiding te gaan volgen. Hier moeten dus 2 mensen van leven en zware verplichting aan collin en aan andere financier
op zich kan die zorg snel vollopen mits ze die mensen hebben. kan binnen 1 week echt geregeld zijn qua administratie met pgb. Maar als het teveel op prognose gebasseerd is heb je een ander soort feestje.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:22 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ze investeren 1,16 mio en hebben bij aanvang nog maar 2 van de 10 gehoopte zorgcliënten. Het zal de nodige tijd duren voordat ze op volle sterkte zijn en voordat alle formaliteiten met PGB en zorgverzekeringen rond zijn. Dat zal de nodige druk op de liquiditeit geven ook al is er een aflossingsvrije periode.
Ik hoop het voor ze want dit jaar (aankomende 12 maanden) betalen ze alleen al bijna 85K aan rente.quote:Op zondag 9 november 2025 07:58 schreef moedernatuur het volgende:
[..]
op zich kan die zorg snel vollopen mits ze die mensen hebben. kan binnen 1 week echt geregeld zijn qua administratie met pgb. Maar als het teveel op prognose gebasseerd is heb je een ander soort feestje.
Het klopt wel volgens mij. Ze moeten 860+45k=905k dokken bij de notaris. De rest (125k) wordt bij een andere financier gefinancierd.quote:Op maandag 10 november 2025 12:56 schreef obligataire het volgende:
Ik keek nog eens naar de berekening van het leenbedrag van de zorgfarm.
Ze lenen nu 880K, maar eigenlijk zouden ze toch tijdelijk 130K extra moeten lenen omdat het woonhuis nog niet verkocht is? Ze tellen het er wel bij bij de financieringsbehoefte, maar onderaan trekken ze weer 130K + 25K (cash?) af .
Of zie ik dit verkeerd...
Zie Funda (https://www.funda.nl/detail/koop/schoondijke/huis-willemsweg-9/89305459/) voor meer info, stond/staat te koop voor 349000. Ik ben wel heel benieuwd waar die hoge taxatie vandaan komt, lijkt me dubbel gebakken lucht of ik mis ergens iets (misschien de feestzaal?). Of er op die plek veel vraag is naar dit soort "hokjes" vanwege btl werknemers weet ik niet, ik betwijfel het eerlijk gezegd. Lijkt wel of de taxatie is gebasseerd op de "dagprijzen" waarvoor dit aan btl werknemers etc. worden verhuurd. Als je voornemens bent hierin te investeren zou ik bij sig het taxatierapport opvragen, dan kun je in elk geval de uitgangspunten van de taxateur beoordelen en hoe deze tot dat bedrag is gekomen, mij lijkt het erg hoog en is daar naar mijn mening nooit voor te verkopen als het ergens mis zou gaan.quote:Op maandag 10 november 2025 13:07 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Nieuwe SIG: https://investeren.sameni(...)ondijke-willemsweg-9
Funda: https://www.funda.nl/deta(...)llemsweg-9/89305459/
Pand heeft 189m2 en dan 16 studio's. Ik lees niets over vergunningen of uitbreiding aantal m2, dus dat is minder dan 12 m2 per studio, wel krapjes dus.
Taxatie van 1.5mio na verbouwing heb ik ook mijn bedenkingen bij, dat is bijna 8k/m2 terwijl de gemiddelde lokale prijs 2.7k/m2 is.
Er is kennelijk veel vraag naar hokjes daar, btl werknemers Terneuzen?
Die 189 m2 lijkt me de bestaande woonruimte. Totaal VVO volgens SiG is 528 m2 (waarschijnlijk incl. die feestzaal, zie ook de plattegronden). Gemiddelde oppervlakte van die hokjes wordt dan 33 m2 tegen een prijs van 2,8k/m2.quote:Op maandag 10 november 2025 13:44 schreef tnhb het volgende:
[..]
Zie Funda (https://www.funda.nl/detail/koop/schoondijke/huis-willemsweg-9/89305459/) voor meer info, stond/staat te koop voor 349000. Ik ben wel heel benieuwd waar die hoge taxatie vandaan komt, lijkt me dubbel gebakken lucht of ik mis ergens iets (misschien de feestzaal?). Of er op die plek veel vraag is naar dit soort "hokjes" vanwege btl werknemers weet ik niet, ik betwijfel het eerlijk gezegd. Lijkt wel of de taxatie is gebasseerd op de "dagprijzen" waarvoor dit aan btl werknemers etc. worden verhuurd. Als je voornemens bent hierin te investeren zou ik bij sig het taxatierapport opvragen, dan kun je in elk geval de uitgangspunten van de taxateur beoordelen en hoe deze tot dat bedrag is gekomen, mij lijkt het erg hoog en is daar naar mijn mening nooit voor te verkopen als het ergens mis zou gaan.
Die 189m² zijn niet correct. Kijk maar naar de maten op de plattegronden.quote:Op maandag 10 november 2025 13:07 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Nieuwe SIG: https://investeren.sameni(...)ondijke-willemsweg-9
Funda: https://www.funda.nl/deta(...)llemsweg-9/89305459/
Pand heeft 189m2 en dan 16 studio's. Ik lees niets over vergunningen of uitbreiding aantal m2, dus dat is minder dan 12 m2 per studio, wel krapjes dus.
Taxatie van 1.5mio na verbouwing heb ik ook mijn bedenkingen bij, dat is bijna 8k/m2 terwijl de gemiddelde lokale prijs 2.7k/m2 is.
Er is kennelijk veel vraag naar hokjes daar, btl werknemers Terneuzen?
vlgs mij zijn zij mogelijk ook verbonden aan GVE proj 30668 Weststraat 9-11 Schoondijke ( get ovek S Majed & A Nuaimy) en GVE 32045 Nw markt 75d Roosendaal (Amar Majed nog geen get ovek) en vlgs mij waren er meer projecten van hen in Roosendaal eoquote:Op maandag 10 november 2025 14:10 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Die 189m² zijn niet correct. Kijk maar naar de maten op de plattegronden.
Dat zou wel eens beter kunnen kloppen wat betreft oppervlakte, die 2800/m2 is voor mijn gevoel voor Schoondijke nog best hoog, is niet echt the place to be.quote:Op maandag 10 november 2025 14:07 schreef delcielo het volgende:
[..]
Die 189 m2 lijkt me de bestaande woonruimte. Totaal VVO volgens SiG is 528 m2 (waarschijnlijk incl. die feestzaal, zie ook de plattegronden). Gemiddelde oppervlakte van die hokjes wordt dan 33 m2 tegen een prijs van 2,8k/m2.
Ik zie het idd, ik baseerde me even op de m2 van Funda maar daar is de ‘feestzaal’ niet meegerekend.quote:Op maandag 10 november 2025 14:07 schreef delcielo het volgende:
[..]
Die 189 m2 lijkt me de bestaande woonruimte. Totaal VVO volgens SiG is 528 m2 (waarschijnlijk incl. die feestzaal, zie ook de plattegronden). Gemiddelde oppervlakte van die hokjes wordt dan 33 m2 tegen een prijs van 2,8k/m2.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |