Als je geen bezwaar hebt tegen GVE en korte looptijd is deze volgens mij niet verkeerd. Voor GVE wordt er ook best fors geïnvesteerd.quote:Op maandag 3 november 2025 16:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Herfinanciering en verbouwing Grote Markt.
Bedrag: ¤ 615.000
Rente: 8%
Looptijd: 12 maanden
Zekerheden: 1e recht van hypotheek, rentedepot, bouwdepot en hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.
LTV: 70%
Investeringslink: https://e.geldvoorelkaar.(...)2yu1XwsoEwZkv2PJ2HTk
Volgens mij best wel veel al heb ik geen totaaloverzicht, maar via SIG is in elk geval onderstaande lijstje samen te stellen. Mogelijk is er al iets afgelost al verwacht ik dat eigenlijk niet, in elk geval had er afgelopen maand minimaal 1 uit Zaandam afgelost moeten worden wat niet het geval lijkt te zijn tot op heden. Daarnaast dacht ik nog nog de nodige GVE projecten, maar daar heb ik even geen zicht op. Weet iemand of er aan dat park al gebouwd is/wordt, want als ik zo de kadasterfoto's bekijk dan lijkt er nog niet veel is gedaan. Ik weet niet hoe recent die kadasterfoto's zijn, maar op basis van een andere bouwlocatie schat ik ze van Q1-2025.quote:Op maandag 3 november 2025 16:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zaandam? Hoeveel pandjes heeft die flapoor wel niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
25H staat er inderdaad een keer teveel, echter telt niet mee in het saldo.quote:Op maandag 3 november 2025 14:09 schreef Soulfreak het volgende:
Bij HCN zijn ze vandaag gul, ik zie bij mijn transacties een uitbetaling van project 25 Hoofddorp oktober termijn, alleen was die 29 oktober ook al bijgeboekt. Afgelopen week was het wel 1 cent minder, zoals wel vaker bij betalingen die via OPP lopen
Ik had al gelijk een mailtje gestuurd. Igor mailde al snel terug, de transactie zou deze week gecorrigeerd worden en hij zou nog even uitzoeken het kon gebeuren, leuk klusje voor de maandagmiddag. In mijn OPP acount staat het bedrag nu om 17:38 uur als een min bedrag en klopt het saldo nu inderdaad.quote:Op maandag 3 november 2025 19:25 schreef obligataire het volgende:
[..]
25H staat er inderdaad een keer teveel, echter telt niet mee in het saldo.
Hoe zit het hier met de mogelijkheid tot vervroegd aflossen? Als t echt 12 maanden is wil ik het wel overwegen, maar als het na 6 maanden afgelost kan worden zoals bij Collin laat ik hem sowieso gaanquote:Op maandag 3 november 2025 16:47 schreef KrekelJapie het volgende:
Herfinanciering en verbouwing Grote Markt.
Bedrag: ¤ 615.000
Rente: 8%
Looptijd: 12 maanden
Zekerheden: 1e recht van hypotheek, rentedepot, bouwdepot en hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.
LTV: 70%
Investeringslink: https://e.geldvoorelkaar.(...)2yu1XwsoEwZkv2PJ2HTk
Tja, als het bij GVE is, liet ik hem zowiezo lopen!!!quote:Op maandag 3 november 2025 21:19 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Hoe zit het hier met de mogelijkheid tot vervroegd aflossen? Als t echt 12 maanden is wil ik het wel overwegen, maar als het na 6 maanden afgelost kan worden zoals bij Collin laat ik hem sowieso gaan
Dat weten we inmiddels welquote:Op maandag 3 november 2025 21:51 schreef quepos het volgende:
[..]
Tja, als het bij GVE is, liet ik hem zowiezo lopen!!!
Snel even ingelogd bij mijn bank en heel aangenaam verrast. Als er al nog iets terug zou komen had ik wel heel wat minder verwacht.quote:Op dinsdag 4 november 2025 01:12 schreef obligataire het volgende:
Nabetaling A4F, Van O.s Sch.oenen😀
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:30 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik heb Collin gemaild.
Hierbij hun snelle reactie.Dit is dus wat ik probeerde aan te kaartenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik zag zojuist dat ik een aardig bedrag ontvangen heb via Stichting Incasso All4Fundingquote:Op dinsdag 4 november 2025 01:12 schreef obligataire het volgende:
Nabetaling A4F, Van O.s Sch.oenen😀
Ook een prettig bericht van GVE vandaag mbt Dammers vastgoed: laatste twee termijnen en slotaflossing worden vervroegd overgemaakt. Aflossing stond gepland op 6 januari, dus ook weer fijn voor de box 3 beleggers.quote:Op dinsdag 4 november 2025 05:36 schreef quepos het volgende:
[..]
Je kunt niet genoeg blijven waarschuwen.
Inderdaad een fijn bericht! Helemaal gelet op het feit dat de lening lopend was vanaf 28-12-2022 (met een looptijd van 36 maanden). Dan werden we in het originele betaalschema 'gestraft' met een extra belastingpeildatum, púúr door het tweewekelijkse betaalschema van GVE. Dit voelt eerlijker.quote:Op dinsdag 4 november 2025 08:38 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ook een prettig bericht van GVE vandaag mbt Dammers vastgoed: laatste twee termijnen en slotaflossing worden vervroegd overgemaakt. Aflossing stond gepland op 6 januari, dus ook weer fijn voor de box 3 beleggers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
quote:Op dinsdag 4 november 2025 09:47 schreef obligataire het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=32280
GvE: herfinanciering schuldenlast uit coronaperiode. Met ruim dekkende 1e hypotheek en winstgevende exploitatie. Geen vetpot maar ook niet kansloos. Rente nogal mager.Het kan lastig worden deze te financieren voor GvE. Met deze rente is het voor de meeste box 3 investeerders geen interessant verhaal (6,5% - 0,6% kosten -2,8% VRH = 3,1% netto) dus ze zullen het moeten hebben van de box 2 investeerders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog steeds een verlies van 27% van de inleg (en de gemiste rente), maar het had veel erger gekund.quote:Op dinsdag 4 november 2025 06:37 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, ik zag zojuist dat ik een aardig bedrag ontvangen heb via Stichting Incasso All4Funding
Eindafwikkeling - nabetaling - Van 0s Sch0enen.
Ik zal vandaag eens kijken hoe dit nu uitpakt voor dit project maar ik ben voorlopig positief verrast mbt de hoogte van het bedrag.
Zelf had ik er namelijk niet veel meer van verwacht.
quote:Op dinsdag 4 november 2025 09:47 schreef obligataire het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=32280
GvE: herfinanciering forse schuldenlast uit coronaperiode. Met ruim dekkende 1e hypotheek en winstgevende exploitatie. Geen vetpot maar ook niet kansloos. Rente nogal mager gezien de schuldenlast.Mooie plek, google recensies zijn positief. Omzet lijkt me ook niet onaardig, maar hij heeft kennelijk wel mindere jaren gekend. Gezien de forecast in de ebi dat hij geen belasting hoeft te betalen de komende jaren moet zijn verrekenbare verlies minimaal een kleine 7 ton zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft voor mij wel een gunfactor, en omdat het GVE is neem ik hem wel mee denk ik. :-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |