SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of, volkomen hypothetisch scenario: iemand speelt met vuur, de tent brandt af, en er blijkt geen of onvoldoende verzekering te zijnquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:00 schreef CaLeX het volgende:
In een gek scenario kan er iets gebeuren/gebeurt zijn waardoor het pand ineens minder waard is. Noem een betonrot/schade/onderhoudsachterstand of zoals in de knipe een overactieve slopert.
quote:Op zondag 19 oktober 2025 12:49 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Dat is ook zo voor M**B*l en Sl**phu*is betaald 20-8-2025.
Geld staat in je walletquote:Op zondag 19 oktober 2025 19:24 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Deze gaat teruggetrokken worden heb ik begrepen
Bij een inschrijving (ruim) lager dan de taxatie is die 25% afslag niet helemaal logisch, normaal gesproken wordt er namelijk een bedrag x ingeschreven met de vermelding van een bepaald percentage (meetal iets van 30% tot 40%) voor kosten en openstaande rente. Met die situatie kan het model van ccf dus niet overweg. Om de reden van een 30% tot 40% opslag is een 2e hypotheek meestal ongunstiger dan het initeel obv de inschrijvingsbedragen lijkt, zeker als het een bank is waar dezelfde ondernemer ook nog een r/c heeft.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 14:32 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Is dat niet logisch dan? Het bedrag van de hypothecaire inschrijving is het bedrag waarvan je met enige zekerheid kunt zeggen dat het bij een faillissement aan de Collin investeerders toe zal komen. De eventuele verkoopopbrengst boven dat bedrag zal onder alle andere schuldeisers verdeeld moeten worden, waarbij Collin niet vooraan in de rij staat.
Dat laatste is inderdaad waar, maar zelfs diegene met een hypotheek gaan stroperig naar mijn idee. Kan ook een tijdelijke dip zijn, maar bij Collin waren dit soort projecten binnen no-time vol. Nu is Collin wel veel groter qua investeerders, maar dan nog.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 07:31 schreef Fredericm het volgende:
Met je eens. Dat bedrijfspand in Almere met een eerste hypotheek tegen 7,5% en LTV van 71% is nog steeds maar voor 43% gevuld. Dat zou bij Collin in 5 minuten vol zijn. Ik zie bij GVE wel meer leningen zonder hypotheek dan bij Collin.
Het project fin*ca est*epo*na is tot stand gekomen op 27-10, inleg was al op 15-8.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 08:15 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad waar, maar zelfs diegene met een hypotheek gaan stroperig naar mijn idee. Kan ook een tijdelijke dip zijn, maar bij Collin waren dit soort projecten binnen no-time vol. Nu is Collin wel veel groter qua investeerders, maar dan nog.
Ik zit hier niet in, maar gve leningen zijn toch rentedragend vanaf het moment van volkomen? Duurde dat hier ook zo lang?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:18 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het project fin*ca est*epo*na is tot stand gekomen op 27-10, inleg was al op 15-8.
In de tussentijd geen enkele communicatie over hoe en waarom van de vertraging.
Pas na een paar mails en dreiging met terugtrekking kon het ineens snel.
Zo jaag je investeerders weg. En dat is jammer want concurrentie is belangrijk.
Dat klopt, de rente is vergoed, dat vermelden ze in periode 0 die achteraf in het betaalschema wordt toegevoegd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:34 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik zit hier niet in, maar gve leningen zijn toch rentedragend vanaf het moment van volkomen? Duurde dat hier ook zo lang?
Ze zegt zelf:quote:Op woensdag 29 oktober 2025 07:31 schreef Fredericm het volgende:
Met je eens. Dat bedrijfspand in Almere met een eerste hypotheek tegen 7,5% en LTV van 71% is nog steeds maar voor 43% gevuld. Dat zou bij Collin in 5 minuten vol zijn. Ik zie bij GVE wel meer leningen zonder hypotheek dan bij Collin.
Eerste hypotheek op een volledig verhuurd courant bedrijfspand? Redelijk lage LTV. Weinig mis mee toch? Die tweede hypotheek zie ik niet zo als een probleem.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:54 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Ze zegt zelf:
Het rendement op de investering ligt tussen de 6% en 7%, wat de onderneming financieel aantrekkelijk maakt.
Maar ze betaalt aan de investeerders 7,5% (excl de kosten die GVE rekent), dat kan dan toch niet uit. De klassificatie is 5. En als het misloopt duurt het bij GVE jaren voor je je geld eindelijk een keer terug hebt (als het al terugkomt). Hij zit ook vast aan lening 32274, dus ik zie niet zoveel goede punten eigenlijk.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 16:13 schreef pkaiser het volgende:
updatetje van HCN BE No Ghost (betaling okt)¤ ontvangen, HCN BE , blijven opletten met ons allen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze betaalt in 5 jaar voor beide leningen: E 115.355 aan rente en kosten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:54 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Ze zegt zelf:
Het rendement op de investering ligt tussen de 6% en 7%, wat de onderneming financieel aantrekkelijk maakt.
Maar ze betaalt aan de investeerders 7,5% (excl de kosten die GVE rekent), dat kan dan toch niet uit.
Ja, zie onderstaande reactie van een teruggetrokken project M#bel en Slaaph#s. Ook met een duidelijke uitleg.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:34 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik zit hier niet in, maar gve leningen zijn toch rentedragend vanaf het moment van volkomen? Duurde dat hier ook zo lang?
De rente zal volgende maand aan u uitgekeerd worden.quote:Bovenstaand project kan helaas niet tot stand worden gebracht omdat de zekerheden voor de investeerders middels een tweede hypothecaire inschrijving niet gerealiseerd kunnen worden.
De oorzaak is dat de eerste hypotheeknemer niet akkoord gaat met een tweede inschrijving.
Geldvoorelkaar.nl heeft getracht deze impasse te doorbreken door met partijen in gesprek te gaan maar dat is niet gelukt en heeft daarom besloten de lening terug te trekken in belang van de investeerders.
Met de geldnemer is afgesproken dat de investeerders de rentevergoeding krijgen vanaf het moment van storten tot 26 oktober.
Het bedrag van uw investering kunt u deze week in uw wallet verwachten.
Dat hebben ze toch maar weer keurig afgehandeld dan. Heb dat bij CCF wel eens gemist (Tschin Holding anyone?).quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:56 schreef boertje2024 het volgende:
[..]
Ja, zie onderstaande reactie van een teruggetrokken project M#bel en Slaaph#s. Ook met een duidelijke uitleg.
[..]
De rente zal volgende maand aan u uitgekeerd worden.
Begin volgend jaar zal de geldnemer een nieuwe aanvraag indienen, deze zullen wij u met de zekerheden van dat moment voorleggen.
Wij hopen u met deze update voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Team Geldvoorelkaar.nl
Dat je dit van te voren niet checkt is ook niet handig.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:11 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch maar weer keurig afgehandeld dan. Heb dat bij CCF wel eens gemist (Tschin Holding anyone?).![]()
Geintje natuurlijk, als leningnemer niet meewerkt wordt het een lastig verhaal.
Bij Collin doen ze het meeste denkwerk vooraf. Daarom zijn de projecten na vollopen ook zo snel in de lucht. Bij GvE beginnen ze pas met uitwerken als het geld binnen is. Daarom duurt het daar zo lang voordat je een keer de beschikking hebt over een betaalschema, o.a.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dat je dit van te voren niet checkt is ook niet handig.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 12:10 schreef Boyette het volgende:
Even een vraagje..
Ik begrijp niets van die voorziening van het fire labIk heb Collin gemaild.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand die dit kan uitleggen?
Hierbij hun snelle reactie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fredericm op 29-10-2025 16:25:52 ]
Volgens het taxatierapport is de huidige huur van de 3 verhuurde units:quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:09 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ze betaalt in 5 jaar voor beide leningen: E 115.355 aan rente en kosten.
Huurinkomsten zijn in deze periode E 55.200 * 5 = E 276.000 (excl indexering).
Netto opbrengst E 160.645 in 5 jaar (= E 32.129 per jaar).
Dit soort vragen moet je toch echt aan GvE vragen. De pitch zegt inderdaad wat andersquote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:29 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Volgens het taxatierapport is de huidige huur van de 3 verhuurde units:
21600+9000+7200 = 37.800 * 5 = ¤189.000
"De lening van ¤ 234.000 wordt gebruikt om een bestaande private lening af te lossen. Door deze herfinanciering worden de rentelasten verlaagd en ontstaan er betere voorwaarden."
Volgens de EBI gaat ze 3000 euro per jaar meer betalen. Dat is toch ook vreemd?
quote:De onderneming genereert structurele maandelijkse inkomsten uit de verhuur van vier commerciële units. De huurprijzen liggen tussen de ¤ 1.200 en ¤ 1.600 per maand per unit, afhankelijk van de grootte en bestemming. De totale jaarlijkse huuropbrengst bedraagt circa ¤ 55.200.
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:30 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik heb Collin gemaild.
Hierbij hun snelle reactie.Eigenlijk interesseert mij die papieren tijger van een voorziening mij geen biet in dit project. Wat mij wel interesseert is hoe het kan dat een leningnemer zo snel na het tot stand komen niet aan zijn verplichtingen voldoet. Zeker na de ontkenning van Collin na waarschuwingen vanuit de crowd. Daarnaast ben ik wel erg benieuwd welke acties Collin onderneemt om bij de boel weer op hetbrechte spoor te krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |