quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Die andere ben ik ook. Post ik alleen nooit meer mee
quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Drivers parade om 19:00 uur
Start om 21:00 uur
Piastri’s auto kon veel slechter omgaan met kerbing. Als het puur setup is konden ze beter Lando’s setup repliceren.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
Vergelijking PIA-NOR
Lijkt me dat Norris een betere setup had en veel makkelijker over de curbs ging. En vervolgens eerder op het gas.
Bekijk deze YouTube-video
Ik weet niet waar je hebt leren rekenen, maar het klopt niet. Als Norris hier wint en Verstappen wordt 2e (wat al erg optimistisch is gezien de stand van zaken en Verstappen zijn eigen verwachtingen) dan staat hij 33 punten voor, met nog 4x7 en 2x 1 punt te behalen als Norris overal tweede wordt. En zie hij na gisteren Verstappen serieus alles winnen? Ik niet. Behoudens pech bij de McLarens (meer dan 1 keer) lijkt het me een kansloze zaak.quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja natuurlijk moet ie ze allebei voorbij in het WDC, maar Piastri staat er verder voor dan Norris. Om een enigzins realistische kans te maken op het WDC (exotische scenario's waarbij de beide McLarens plots meermaals DNFen daargelaten) moet Verstappen de laatste 4 races sowieso al winnen en pakt hij een theoretische 28 punten en dan hebben we geloof ik nog 2 sprintraces voor een totaal van 30 punten wanneer Verstappen en 1 van de McLarens consequent 1-2 worden. Met 40 punten achterstand op Piastri is dat niet genoeg. Als Norris hier 7 punten pakt heeft Verstappen het ook wat dat betreft niet in eigen hand, maar is het minder dramatisch.
25 punten voor Piastri hier was het definitieve einde geweest in mijn ogen, al was het kampioenschap van Verstappen zonder uitvalbeurten van de McLarens sowieso al vrij onwaarschijnlijk in mijn ogen.
Piastri lag daar gewoon eerste hoor, Norris tweede.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij reed 'm anders zelf in de muur in Baku en in Zandvoort won hij 25 punten op Norris in plaats van er 7 te verliezen. Dat waren 32 gratis punten in één wedstrijd.
Om dat gat terug te brengen tot 30 punten moet je 10 punten inlopen op Piastri wat al moeilijk is gezien de posities en er meer 4 verliezen op Norris wat me al helemaal ondoenbaar lijkt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 11:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat zijn 2 verschillende problemen. Als je Norris in de McLaren niet kunt verslaan de resterende vier races dan houdt het sowieso op. Als je hem wel kunt verslaan en het gat met de leider in het WK gaat van 40 naar een stuk of 30 punten dan maakt dit weekend niet zo heel veel verschil want het probleem van de overbrugbaarheid van het gat is niet groter geworden relatief.
Het blijft dan hetzelfde als dat het nu is. Alles winnen en Norris moet het een keer laten liggen en geen tweede worden.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je hebt leren rekenen, maar het klopt niet. Als Norris hier wint en Verstappen wordt 2e (wat al erg optimistisch is gezien de stand van zaken en Verstappen zijn eigen verwachtingen) dan staat hij 33 punten voor, met nog 4x7 en 2x 1 punt te behalen als Norris overal tweede wordt. En zie hij na gisteren Verstappen serieus alles winnen? Ik niet. Behoudens pech bij de McLarens (meer dan 1 keer) lijkt het me een kansloze zaak.
Hij heeft het ook niet over de eerste ronde.quote:Op zondag 26 oktober 2025 11:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nog nooit de run naar de eerste bocht in Mexico gezien? Het zou al een klein wonder zijn als die nog in de race zit na de eerste ronde.
Natuurlijk wel, want in dit scenario moet Verstappen tweede worden, wat me erg lastig lijkt. En daarbij heeft hij dan deze situatie tegen de beste Mclaren in plaats van die die al maanden uit vorm is.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het blijft dan hetzelfde als dat het nu is. Alles winnen en Norris moet het een keer laten liggen en geen tweede worden.
Niet dat ik dat zie gebeuren, maar slechter dan nu is het niet.
3e is denk ik het meest haalbare. Tenzij beide Ferrari's gekke dingen doen en Russell terugvalt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, want in dit scenario moet Verstappen tweede worden, wat me erg lastig lijkt. En daarbij heeft hij dan deze situatie tegen de beste Mclaren in plaats van die die al maanden uit vorm is.
Daarom zeg ik ook dat ik het niet zie gebeuren. Maar mathematisch is het niet slechter (als hij tweede wordt vandaag).quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, want in dit scenario moet Verstappen tweede worden, wat me erg lastig lijkt. En daarbij heeft hij dan deze situatie tegen de beste Mclaren in plaats van die die al maanden uit vorm is.
Lando is niet de beste starter, en niet maakt vaak foutjes onder druk. Dan heeft hij LeClerc naast zich staan die niets te verliezen heeft, en Lewis achter hem of softs. Lando gaat als 2e of 3e de 1ste bocht uitkomen, of gaat er met 1 van de ferraris af.quote:
Het wordt een spannende race. Anders kijken naar volgend jaarquote:Op zondag 26 oktober 2025 13:41 schreef Evenstar het volgende:
Kans dat Max 2e wordt is gewoon heel klein. Ja, het kan, alles kan, maar als je kijkt hoe kut die auto de afgelopen dagen ging dan moeten er wel heel veel rare dingen gebeuren wil het lukken.
Als die 2e wordt en Piastri acher zich houdt dan kan het allemaal nog prima, maar ik zie het niet gebeuren.
nice reverse jinxquote:Op zondag 26 oktober 2025 13:44 schreef Newone82 het volgende:
Dit weekend gaat Max zijn kans op het WK teniet doen.
Waa ook een te mooi sprookje om waar te zijn.
Dat laatste ja.quote:Op zondag 26 oktober 2025 14:17 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik mis Perez soms in de RB. Ondanks z'n fouten aan het eind de beste 2e red bull rijder die Max ooit gehad heeft denk ik. (in de rol als 2e, Ricciardo telt niet).
Of ben ik nou gek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |