Ja natuurlijk moet ie ze allebei voorbij in het WDC, maar Piastri staat er verder voor dan Norris. Om een enigzins realistische kans te maken op het WDC (exotische scenario's waarbij de beide McLarens plots meermaals DNFen daargelaten) moet Verstappen de laatste 4 races sowieso al winnen en pakt hij een theoretische 28 punten en dan hebben we geloof ik nog 2 sprintraces voor een totaal van 30 punten wanneer Verstappen en 1 van de McLarens consequent 1-2 worden. Met 40 punten achterstand op Piastri is dat niet genoeg. Als Norris hier 7 punten pakt heeft Verstappen het ook wat dat betreft niet in eigen hand, maar is het minder dramatisch.quote:Op zondag 26 oktober 2025 07:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je weet dat hij ze allebei moet inhalen hè? Waarom verandert er niet zoveel wanneer je als het even tegen zit misschien wel 35-40 punten achter staat tegen de coureur in vorm in de snelste auto?
We houden hoopquote:Op zondag 26 oktober 2025 09:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kijk hoe minuscule de koeling van de McLaren is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat laatste waag ik te betwijfelen, want er komen nog banen waar Piastri waarschijnlijk/hopelijk beter is. Deze baan ligt Piastri sowieso niet. Te weinig grip. Piastri doet het beter op banen met meer grip.quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:06 schreef pmponer het volgende:
Ja het waren een paar prachtige weken. Ik hoop dat het niet zo is maar ik vrees dat Lando de WDC fluitend naar binnen fietst.
Verstappen moet 8 punten per race inlopen op de WK-leider. Als Norris niet wint en Piastri heeft een kutdag, dan is dat nog steeds een prima resultaat. Hij hoeft niet te winnen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja natuurlijk moet ie ze allebei voorbij in het WDC, maar Piastri staat er verder voor dan Norris. Om een enigzins realistische kans te maken op het WDC (exotische scenario's waarbij de beide McLarens plots meermaals DNFen daargelaten) moet Verstappen de laatste 4 races sowieso al winnen en pakt hij een theoretische 28 punten en dan hebben we geloof ik nog 2 sprintraces voor een totaal van 30 punten wanneer Verstappen en 1 van de McLarens consequent 1-2 worden. Met 40 punten achterstand op Piastri is dat niet genoeg. Als Norris hier 7 punten pakt heeft Verstappen het ook wat dat betreft niet in eigen hand, maar is het minder dramatisch.
25 punten voor Piastri hier was het definitieve einde geweest in mijn ogen, al was het kampioenschap van Verstappen zonder uitvalbeurten van de McLarens sowieso al vrij onwaarschijnlijk in mijn ogen.
Ja dat was ook mijn oorspronkelijke opmerking, maar die had kennelijk verdere verduidelijking nodig.quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verstappen moet 8 punten per race inlopen op de WK-leider. Als Norris niet wint en Piastri heeft een kutdag, dan is dat nog steeds een prima resultaat. Hij hoeft niet te winnen.
Goede kans dat Norris wordt gepakt vanaf P2 of zelfs P3 dankzij de slipstream.quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:57 schreef TweedeKlum het volgende:
De laatste twee keer had de polesitter na bocht 1 geen P1 meer dus wie weet.
Of hij heeft toch niet de kwaliteiten die we hem dit jaar toeschreven. Omdat hij niet zo veel zegt is het toch niet per se de nieuwe Iceman. De leiding in het WK heeft hij voorlopig te danken aan een inschattingsfout van Norris in Canada en een motorplof in Zandvoort.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:03 schreef PzKpfw het volgende:
Toch bijzonder die terugval van Piastri de laatste weken, die lijkt wel gebroken.
Of het gebrek aan steun van m'n team begint z'n tol te eisen. Waarom altijd maar zo extreem negatief?quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:05 schreef Adames het volgende:
[..]
Of hij heeft toch niet de kwaliteiten die we hem dit jaar toeschreven. Omdat hij niet zo veel zegt is het toch niet per se de nieuwe Iceman. De leiding in het WK heeft hij voorlopig te danken aan een inschattingsfout van Norris in Canada en een motorplof in Zandvoort.
Klopt, de pace is bizar goed.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Goede kans dat Norris wordt gepakt vanaf P2 of zelfs P3 dankzij de slipstream.
Maar als hij schadevrij de eerste bocht door komt, pakt hij de leiding echt wel weer terug.
Dat is inderdaad ook het verhaal van Stella. Dan heeft hij nog wat te leren komende jaren. Dit soort zwakheden kun je je niet permitteren als WK kandidaat.quote:Op zondag 26 oktober 2025 09:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat laatste waag ik te betwijfelen, want er komen nog banen waar Piastri waarschijnlijk/hopelijk beter is. Deze baan ligt Piastri sowieso niet. Te weinig grip. Piastri doet het beter op banen met meer grip.
Hij reed 'm anders zelf in de muur in Baku en in Zandvoort won hij 25 punten op Norris in plaats van er 7 te verliezen. Dat waren 32 gratis punten in één wedstrijd.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of het gebrek aan steun van m'n team begint z'n tol te eisen. Waarom altijd maar zo extreem negatief?
Was vorig jaar niet anders. Toen was hij ook minder aan het eind van het seizoen, met uitzondering van Qatar.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:03 schreef PzKpfw het volgende:
Toch bijzonder die terugval van Piastri de laatste weken, die lijkt wel gebroken.
Get in there Lewis, beuk 'm door de panty.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |