Ja sorry hoor maar dat idee van kip frites heeft toch niets meer met medische ethiek te maken.quote:
Klinkt een beetje als Brave New World.quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja sorry hoor maar dat idee van kip frites heeft toch niets meer met medische ethiek te maken.
Ik weet het nog zo net niet en het zou me werkelijk niets verbazen als minstens de helft van de mensen die momenteel PVV stemmen, dat vroeger deden op de PvdA en in mindere mate op het CDA. Het is ook gewoon helemaal niet zo moeilijk na te gaan want amper 20 jaar geleden in 2006 namelijk, wist de PvdA nog 49 zetels te halen en was alleen het CDA met 54 zetels groter. De VVD moest het toen met nog niet eens de helft doen, die hadden slechts 22 zetels, 2006 was ook het jaar waarin de PVV werd opgericht en die toen met 9 zetels in de kamer kwamen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het 2e heeft denk ik weinig zin. Kiezers die anti-immigratie zijn en waarbij immigratie ook de belangrijkste factor in hun stemkeuze is zullen altijd voor het 'origineel' gaan: de PVV.
Je ziet dat D66 nu wat conservatiever/kritischer is geworden op dit thema, maar die partij heeft nog kansen om daarmee kiezers weg te trekken bij centrum-rechts (CDA, VVD). Dat gaat niet op voor de PvdA/Groenlinks.
Ik denk dat het op zich goed is als PvdA/Groenlinks ook wat kritischer na gaat denken over immigratie, maar de winst is voornamelijk te halen op sociaaleconomische thema's, die wel populair zijn bij de kiezern
Precies.quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja sorry hoor maar dat idee van kip frites heeft toch niets meer met medische ethiek te maken.
Als advocaat van de duivel kan ik alleen maar bedenken dat enige voorstanders van dit in mijn ogen tekstboek discriminerende idee, zullen beogen dat de slachtoffers het wellicht niet als schofferend zouden ervaren om hun huis en dit land uit te moeten.quote:Racistisch en discriminerend taalgebruik zijn gewoonweg niet toegestaan in een haatdragende context, en het op persoonlijk vlak aanvallen van medeusers is dat óók niet. Dat is ook nooit toegestaan geweest, maar we zullen hier de komende tijd de teugels strakker op gaan trekken.
Daaronder valt tevens het schofferen van groepen mensen in welke vorm dan ook, om iets waar ze niet zelf voor gekozen hebben. Denk aan land van herkomst, etniciteit, huidskleur, seksuele voorkeur etc. We vallen dus niemand aan om wat die persoon of groep is en waar die persoon of groep niets aan kan doen.
Ook de VVD kan gewoon een keer 10 zetels halen, daar maak ik me geen illusies over. Het is vooral omdat Eerdmans zo’n beroerde campagne draait en dat de VVD nu veel strategische stemmers trekt die vooral tegen Timmermans zijn, dat de boel nu weer wat aantrekt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:59 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik weet het nog zo net niet en het zou me werkelijk niets verbazen als minstens de helft van de mensen die momenteel PVV stemmen, dat vroeger deden op de PvdA en in mindere mate op het CDA. Het is ook gewoon helemaal niet zo moeilijk na te gaan want amper 20 jaar geleden in 2006 namelijk, wist de PvdA nog 49 zetels te halen en was alleen het CDA met 54 zetels groter. De VVD moest het toen met nog niet eens de helft doen, die hadden slechts 22 zetels, 2006 was ook het jaar waarin de PVV werd opgericht en die toen met 9 zetels in de kamer kwamen.
De verkiezingen daarna in 2010 was de VVD voor het eerst in haar bestaan de grootste partij met 31 zetels terwijl zowel het CDA als de PvdA toen allebei veel zetels verloren, respectievelijk 20 en 19, de PVV steeg toen voor het eerst flink en verdubbelde ruim in zetels van 9 naar 24 en was daarmee de 3e partij van Nederland, nog voor het CDA.
En zo kun je doorgaan en zie je de PVV steeds groter worden en PvdA en CDA steeds kleiner. De enige grote partij die er tot voor kort geen last van had was de VVD, want die zijn gewoon bijna 15 jaar de grootste partij gebleven.
Je kan er een essay van 30 kantjes aan wijden maar imo zijn dit gewoon Josef Mengele-praktijken en trek je hiermee een enorme pandora’s box open waarvan de potentiële gevolgen niet te overzien zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zie dat er wat commotie is rondom het idee van sperma sorteren.
Het idee van een maatschappij waarin substantieel meer meisjes dan jongens worden geboren, kan bijdragen aan het op peil houden van het aantal mensen.
De voortplantingscapaciteit van een populatie wordt bepaald door het aantal vrouwen. Om het aantal mensen gelijk te houden moet iedere vrouw gemiddeld één dochter krijgen. Bij de natuurlijke geslachtsverhouding bij geboorte van 48,5% meisjes en 51,5% jongens komt je dus op een aantal van gemiddeld 2,1 kind per vrouw. Maar als je gaat sperma sorteren en je krijgt 80% meisjes en 20% jongens, dan zou gemiddeld 1,25 kind per vrouw voldoende zijn.
Voor alle duidelijkheid, ik wil niemand dwingen om kinderen te maken, en ik wil ook niemand dwingen om aan het sperma sorteren mee te doen.
Dit idee heeft ook niets te maken met eugenetica. Dat is ook het doel niet. Het doel is alleen het veranderen van de geslachtsverhouding bij geboorte.
Ik zie verder grote voordelen in een maatschappij met substantieel meer vrouwen dan mannen.
Maar goed, om dit topic niet verder te laten ontsporen, nodig ik jullie uit om in mijn topic hierover verder te discussieren.
VER / Sperma sorteren voor samenleving met veel meer vrouwen dan mannen
Superfijn dat je iig afstand neemt van het verplichte gedeelte. Ben ik oprecht blij om.quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:06 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zie dat er wat commotie is rondom het idee van sperma sorteren.
Het idee van een maatschappij waarin substantieel meer meisjes dan jongens worden geboren, kan bijdragen aan het op peil houden van het aantal mensen.
De voortplantingscapaciteit van een populatie wordt bepaald door het aantal vrouwen. Om het aantal mensen gelijk te houden moet iedere vrouw gemiddeld één dochter krijgen. Bij de natuurlijke geslachtsverhouding bij geboorte van 48,5% meisjes en 51,5% jongens komt je dus op een aantal van gemiddeld 2,1 kind per vrouw. Maar als je gaat sperma sorteren en je krijgt 80% meisjes en 20% jongens, dan zou gemiddeld 1,25 kind per vrouw voldoende zijn.
Voor alle duidelijkheid, ik wil niemand dwingen om kinderen te maken, en ik wil ook niemand dwingen om aan het sperma sorteren mee te doen.
Dit idee heeft ook niets te maken met eugenetica. Dat is ook het doel niet. Het doel is alleen het veranderen van de geslachtsverhouding bij geboorte.
Ik zie verder grote voordelen in een maatschappij met substantieel meer vrouwen dan mannen.
Maar goed, om dit topic niet verder te laten ontsporen, nodig ik jullie uit om in mijn topic hierover verder te discussieren.
VER / Sperma sorteren voor samenleving met veel meer vrouwen dan mannen
Schrappen ontwikkelingssamenwerking natuurlijk, en bezuinigingen op het COA.quote:Op zondag 26 oktober 2025 16:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan moet je de pliesie beter betalen, maar waarvan?
In mijn regio (Zuid Limburg) klopt dat.quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:59 schreef kladderadatsch het volgende:
die momenteel PVV stemmen, dat vroeger deden op de PvdA en in mindere mate op het CDA.
Stukje Boys from Brazil.quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan er een essay van 30 kantjes aan wijden maar imo zijn dit gewoon Josef Mengele-praktijken en trek je hiermee een enorme pandora’s box open waarvan de potentiële gevolgen niet te overzien zijn.
Let's agree to disagree, we komen hier toch niet uit. Zou het wel waarderen als je me niet in elke zin voor manipulator, schoft of wat dan ook uitmaakt. Voegt niets toe.quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Even nog voor de helderheid: Eerdmans stapte eind 2020 uit FvD.
Dat was meer dan een jaar na (onder andere):
- Nederland moet dominant blank blijven
- De Boreale toespraak
- Poseren met Mein Kampf bij Radio 1
- Van Rompuy en Juncker zijn Napoleon en Hitler "vanwege hun obsessie met Rusland". Baudet herhaalde dit nota bene in het televisiedebat met Rutte in 2019.
- De EU is het Derde Rijk, moet stuk en Nederland moet eruit (referendum over EU lidmaatschap staat in huidig JA21 programma)
- Voortdurende twijfels over MH17, de conclusies staan vast
- De Brexit wordt gesaboteerd door de deep state (en nog meer deep state gelul). De deep state maakt van Brexit geen succes.
Eerdmans bleef er zitten ná Otten. Lang na berichten van antisemitisme en zijn exitverklaring werd geschreven door Eva Vlaardingerbroek.
Dus nog een keer: hoe duidelijk wil je het hebben?
Wilders is als Limburger en ex-VVD-er ook in het gat dat Fortuyn achterliet met zijn LPF gesprongen. Juist door dat geklungel van de LPF die toen wel in de regering stapten vond Wilders dat ie dan maar een beweging zonder leden moest gaan starten.quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:26 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
In mijn regio (Zuid Limburg) klopt dat.
De steden waren PvdA, en het platteland/dorpjes CDA.
Schoft heb ik nergens gezegd (alweer een onwaarheid!), manipulator wel en ook dat de waarheid met opzet wordt verbogen. Jij doet alsof Eerdmans na 2005 en 2016 is bijgedraaid (en laat dan alle andere latere jaartallen weg, waar ik gewoon bewijs voor heb gegeven). Er is niets waaruit dat blijkt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Let's agree to disagree, we komen hier toch niet uit. Zou het wel waarderen als je me niet in elke zin voor manipulator, schoft of wat dan ook uitmaakt. Voegt niets toe.
Bezuinigen op het COA? Jij wilt meer asielproblemen in plaats van minder?quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Schrappen ontwikkelingssamenwerking natuurlijk, en bezuinigingen op het COA.
Hij volgt gewoon de lijn van Kabinet Schoof. Enige ratio is niet nodig maar het klinkt wel lekker stoer.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bezuinigen op het COA? Jij wilt meer asielproblemen in plaats van minder?
Het was sarcasme.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bezuinigen op het COA? Jij wilt meer asielproblemen in plaats van minder?
Echt he, dit bijv.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:23 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Zelfs in de jeugdjournaal kan Yesilgöz dr knar niet houden en speelt letterlijk vals
Dit is een grap, right...quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:29 schreef papert het volgende:
Je ziet hier in het topic ook dat de jarenlange anti GroenLinks/PvdA campagne door andere partijen en diverse media behoorlijk wortel heeft geschoten.
Inhoudelijk heeft niemand een argument waarom het zo erg zou zijn als zij de premier zouden leveren, of de grootste partij in het kabinet zouden zijn. Toch lijken gevoelsmatig heel veel mensen dit erg te vinden.
De enige argumenten daarvoor zijn hogere belastingen voor middeninkomens (niet waar), het land wordt dan overspoeld door asielzoekers (niet waar) en Timmermans is zo ijdel, en GroenLinks zo elitair. (Bijvoorbeeld Eerdmans is toch minstens zo elitair en ijdel als Timmermans)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |