Die was aan het begin van het seizoen toch best goed? Vraag is alleen of hij er nog veel plezier aan beleeft als dit z’n niveau blijftquote:
Zie hem straks best een jaar pauze nemen om dan weer vol richting OS 2030 te gaanquote:Op zondag 22 februari 2026 15:52 schreef mitt het volgende:
Op dit tempo gaat Stolz niet heel lang mee..
zwabbervoetquote:Op zondag 22 februari 2026 22:50 schreef PzKpfw het volgende:
Ik volg het schaatsen de laatste jaren niet meer zo intensief maar waar is Patrick Roest gebleven?
Qua allround was er niemand die eruit sprong om aanwijsplek te krijgen lijkt me. Of je komt bij Antwanet uit, alleen op basis van de 1500mquote:Op maandag 23 februari 2026 15:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
benieuwd wat ze gaan doen mbt aanwijsplekken.
Als ik naar de deelnamelijst van het NK kijk zou er ook wel mee kunnen leven als ze zeggen, we sturen Antwanet, Beune en Groenewoud. De enige andere die een beetje aanspraak zou maken daar is Conijn.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Qua allround was er niemand die eruit sprong om aanwijsplek te krijgen lijkt me. Of je komt bij Antwanet uit, alleen op basis van de 1500m
Bij sprint verwacht ik De Boo, Leerdam en Kok die wel een aanwijsplek mogen (of eigenlijk moeten) krijgen.
quote:Op maandag 23 februari 2026 15:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ik naar de deelnamelijst van het NK kijk zou er ook wel mee kunnen leven als ze zeggen, we sturen Antwanet, Beune en Groenewoud.
Zelfde woorden staan er voor WK sprint. Wel op een Wiki pagina, dus met twee korrels zout.quote:Voor het WK allround op 5 en 6 maart 2026 in het Thialf in Heerenveen, Nederland selecteert de selectiecommissie maximaal twee plekken per geslacht op basis van de resultaten op het OKT en de Olympische Spelen. De derde startplek per sekse wordt vergeven op het NK allround 2026 op 28 februari-1 maart 2026 te Heerenveen. In de reglementen is niet beschreven op basis waarvan de selectiecommissie haar keuze baseert.
Staat inderdaad zo in het KNSB selectiedocumentquote:Op maandag 23 februari 2026 15:19 schreef franklop het volgende:
[..]
[..]
Zelfde woorden staan er voor WK sprint. Wel op een Wiki pagina, dus met twee korrels zout.
Op basis van OKT zou het zijn.
Mannen allround;
Bosker
Vd Bunt
Vrouwen
Groenewoud
Beune
Mannen Sprint;
De Boo
Wennemars
Vrouwen
Kok
Boersma
Maar goed, daar mag de SLC zich over buigen
Naja het gaat op basis van OKT én OS. Dan zijn Kok en Leerdam natuurlijk zekerheidjes met goud en zilver op beide sprintafstanden. Mijn overzichtje was op basis van enkel OKT.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Staat inderdaad zo in het KNSB selectiedocument
https://knsb.nl/media/doc(...)5-2026_def_15okt.pdf
Neem aan dat je Jutta nog wel voor Boersma hebt mocht ze willen
Als er geen plek meer is om voor te rijden is dat NK Allround wel heel treurig. Antwanet heeft dit seizoen nauwelijks 3 kilometers gereden, die mag best het NK rijden.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ik naar de deelnamelijst van het NK kijk zou er ook wel mee kunnen leven als ze zeggen, we sturen Antwanet, Beune en Groenewoud. De enige andere die een beetje aanspraak zou maken daar is Conijn.
Tsja wie dan? Talent Huizinga of Snellink?quote:Op maandag 23 februari 2026 16:05 schreef Slobeend het volgende:
Bosker aanwijzen zou ik ook wel bijzonder vinden.
Niemand? Gewoon allemaal laten rijdenquote:Op maandag 23 februari 2026 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja wie dan? Talent Huizinga of Snellink?
Sowieso zou ik dat gewoon prima vinden. Max 1 aanwijsplek.quote:Op maandag 23 februari 2026 16:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Niemand? Gewoon allemaal laten rijden
Niemand bij de mannen.quote:Op maandag 23 februari 2026 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja wie dan? Talent Huizinga of Snellink?
Zou het voor haar uitmaken?quote:Op maandag 23 februari 2026 16:54 schreef Marcoss het volgende:
Maar is Antwanet wel van plan te gaan allrounden?
Al is haar seizoen wel klaar als ze dat niet doet
Ze is nog nooit wereldkampioen Allround geworden (wel 5x 3e lol) en dat kan maar 1x per 2 jaar. Dat zou toch een mooi doel zijn nog voor dit seizoen.quote:Op maandag 23 februari 2026 16:54 schreef Marcoss het volgende:
Ze gaat iig NK Allround rijden en niet NK Sprint. Dat is een goed begin.quote:Op maandag 23 februari 2026 16:54 schreef Marcoss het volgende:
Ligt er ook aan of Beune zich kan opladen, die leek nog de hele olympische spelen last te hebben van de mentale klap van het OKT.quote:
De nooit bij atletenvergaderingen-opdagende Nuis heeft weer kritiek op iets dat hij veel eerder aan had kunnen geven.quote:Nuis baalt van aankomend NK: 'Wie deze planning verzonnen heeft, spoort niet helemaal'
Kjeld Nuis is er niet over te spreken dat er vlak na de Olympische Spelen alweer een NK allround op het programma staat voor de schaatsers. "Wie deze planning verzonnen heeft, spoort niet helemaal", zei de winnaar van het olympisch brons op de 1.500 meter bij Vandaag Inside.
De schaatsers moeten zich, na alle olympische inspanningen, komend weekend alweer in Thialf melden voor de NK allround en de NK sprint. Daar zijn bovendien ook startbewijzen te verdienen voor de WK in Heerenveen (5-8 maart).
"We komen net terug van de Spelen. Nu zitten we gezellig hier, morgen (dinsdag, red.) gaan we naar de koning. Dan heb je nog twee dagen om je voor te bereiden op een NK. Daar moet je je dan proberen te plaatsen voor de WK van de week erna", aldus Nuis.
Puzzelen
De Nederlandse schaatsbond KNSB wijst voor de WK twee schaatsers aan. De derde deelnemer kan via de NK zijn startbewijs verdienen. "Diegene kun je afschrijven, want die is dan zijn vorm al kwijt", verwacht Nuis. "Vandaag en morgen gaan de keuzeheren lekker puzzelen wie ze gaan aanwijzen."
Het is niet de eerste keer dat Nuis zich niet al te vleiend uitlaat over de KNSB. Hij bekritiseerde eind december het selectiesysteem van de Olympische Spelen, nadat zijn vriendin Joy Beune kwalificatie voor de 1.500 meter was misgelopen. "Zij gaat niet, terwijl ze alle wereldbekers wint. Het is de grootste onzin die er is, het is fucking oneerlijk."
Ik denk dat ie z'n kritiek beter op de ISU kan richten, die WK's hadden best 1 week later gekund. Gezien de rest van het wedstrijdschema was het lastig om die NK's voor de Spelen te doen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 09:03 schreef franklop het volgende:
[..]
De nooit bij atletenvergaderingen-opdagende Nuis heeft weer kritiek op iets dat hij veel eerder aan had kunnen geven.
Oprecht, wanneer had je anders dit toernooi moeten doen? Helft van het jaar gaan de schaatsers liever op trainingskamp dan dat ze een wedstrijd rijden.Het WK volgt nou eenmaal over 1,5 week, dan moet je toch op enig moment selecteren.
4 jaar geleden had je 2 aanwijsplekken per toernooi op basis van OKT en 2 weken voor OS de NK's. Had dat dan beter geweest? Alleen had je 4 jaar terug geen WB's en nu nog wel in dat weekend 2 weken voor Spelen.
Vind het lastig voor te stellen dat Antoinette nog 2 meerkampen gaat(en vooral wil) rijden komende 2 weken.quote:Op maandag 23 februari 2026 17:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ze gaat iig NK Allround rijden en niet NK Sprint. Dat is een goed begin.
Zal een afweging zijn denk ik. WAnt als je nog later doet dan is het in zelfde weekend als WK shorttrack (andere tijdzone wel en hielden ze eerder ook geen rekening mee) en loop je wellicht risico dat toppers toch eerder 'afhaken' omdat ze zich niet kunnen opladen voor nog een toernooi.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 09:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie z'n kritiek beter op de ISU kan richten, die WK's hadden best 1 week later gekund. Gezien de rest van het wedstrijdschema was het lastig om die NK's voor de Spelen te doen.
Je hebt ook nog een WK Junioren komend weekend. Junioren gaan nu ook uitgeblust aan de start van het WK Sprint/Allround staan als ze mee willen doen.
Antwanet heeft er overigens geen recht op nav haar OKT vind ik. Wel slecht dat de KNSB nog steeds niets bekend heeft gemaakt.quote:Olympiërs hopen op aanwijsplek voor WK Allround: 'Zou er wel recht op hebben' - https://nos.nl/l/2603857
Antwanet heeft heel de winter nog geen 3k gereden volgens mij. Dus nee, die zou geen aanwijsplek moeten krijgen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:57 schreef Slobeend het volgende:
Nu alweer gezeik want drie vrouwen een aanwijsplek geven staat niet in het regelement volgens mij. Nuis ook nog even stoken achter Beune.
[..]
Antwanet heeft er overigens geen recht op nav haar OKT vind ik. Wel slecht dat de KNSB nog steeds niets bekend heeft gemaakt.
Antwanet heeft helaas pech lijkt me. Maar zij heeft maar 2 afstanden gereden op de OS, dan kan zo'n NK er toch nog wel af.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:57 schreef Slobeend het volgende:
Nu alweer gezeik want drie vrouwen een aanwijsplek geven staat niet in het regelement volgens mij. Nuis ook nog even stoken achter Beune.
[..]
Antwanet heeft er overigens geen recht op nav haar OKT vind ik. Wel slecht dat de KNSB nog steeds niets bekend heeft gemaakt.
Die afweging snap ik ook. Snap alleen niet waarom er nog een WK shorttrack is na de OS, dat is toch voor 90% hetzelfde format?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 09:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Zal een afweging zijn denk ik. WAnt als je nog later doet dan is het in zelfde weekend als WK shorttrack (andere tijdzone wel en hielden ze eerder ook geen rekening mee) en loop je wellicht risico dat toppers toch eerder 'afhaken' omdat ze zich niet kunnen opladen voor nog een toernooi.
Sterker; 100% dezelfde afstanden. Alleen allemaal in een dag of 3 gestoptquote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die afweging snap ik ook. Snap alleen niet waarom er nog een WK shorttrack is na de OS, dat is toch voor 90% hetzelfde format?
Oh bestaat de superfinale niet meer?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Sterker; 100% dezelfde afstanden. Alleen allemaal in een dag of 3 gestopt
Al een tijdje niet meer, er wordt ook geen klassement opgemaakt.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Oh bestaat de superfinale niet meer?
Volgens mij doen ze het 'allrounden' al even niet meerquote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:12 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Oh bestaat de superfinale niet meer?
Alles wordt ons afgepaktquote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:12 schreef franklop het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze het 'allrounden' al even niet meer
Ik vind dat echt ongelooflijk zwak.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:29 schreef Remco het volgende:
Antoinete zei vanmiddag dat het niet mogelijk is 2x een meerkamp achter elkaar te rijden zo vlak na de spelen. Dus ik verwacht niet dat ze het NK gaat rijden.
Nu zou je een klassementje over de 1500 en 3 kilometer opmaken maar dan krijg je wel een heel gedevalueerd NK. Zelfde krijg je als je nu al 3 man/vrouw aanwijst voor het WK.
Lekker dan voor alle andere vrouwen. Een NK Allround zonder kans om je voor het WK te plaatsenquote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:23 schreef Remco het volgende:
Nou het heeft wel gewerkt, Rijpma, Beune en Groenewoud aangewezen. Bij de mannen nog 1 plekje te verdienen, vd Bunt en Huizinga zijn al zeker.
Ik kan zo aan de slag bij de KNSB.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ik naar de deelnamelijst van het NK kijk zou er ook wel mee kunnen leven als ze zeggen, we sturen Antwanet, Beune en Groenewoud. De enige andere die een beetje aanspraak zou maken daar is Conijn.
Ik denk dat in zijn algemeenheid in 9 dagen tijd 2 allroundtoernooien rijden verre van ideaal is. Daarnaast buiten Conijn waren er nou echt geen namen die je zou moeten willen sturen naar het WK (en Conijn is eigenlijk al te matig op de 500/1500m voor een allroundtoernooi)quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind dat echt ongelooflijk zwak.
Antoinette is afgelopen twee weken maar drie dagen in actie gekomen.
14 februari team pursuit kwalificatie
17 februari team pursuit halve finale / finale
20 februari 1500m
Een gemiddeld World Cup weekend is nog zwaarder...
Bizar, alleen op basis van die ene 1500 dusquote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:23 schreef Remco het volgende:
Nou het heeft wel gewerkt, Rijpma, Beune en Groenewoud aangewezen. Bij de mannen nog 1 plekje te verdienen, vd Bunt en Huizinga zijn al zeker.
En eerste reserve voor WK!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:41 schreef Slobeend het volgende:
Ik dacht dat er vier plekken waren. Dit is wel zuue voor Conijn zo, die rijdt dan op het NK nergens meer voor, naast de titel.
Voor de schaatsers die niet meekonden naar de OS is het helemaal zuur. Die hadden nog 1 kans om iets van hun seizoen te maken. Bij vrouwen allround is dat eigenlijk alleen Wijfje die kans had gemaakt, dus dat valt op zich wel mee.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:41 schreef Slobeend het volgende:
Ik dacht dat er vier plekken waren. Dit is wel zuue voor Conijn zo, die rijdt dan op het NK nergens meer voor, naast de titel.
Bij de Jong snap ik het dan nog wel. Die rijdt al bijna nooit meer de langere afstanden en heeft gepiekt naar de OS. Dan kun je fysiek die vorm vast nog wel even doortrekken, maar om dan 2 weekenden achter elkaar een vierkamp te doen die je al even niet gedaan hebt, is wel pittig. Voor Beune en zeker bij Groenewoud is dat andersquote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind dat echt ongelooflijk zwak.
Antoinette is afgelopen twee weken maar drie dagen in actie gekomen.
14 februari team pursuit kwalificatie
17 februari team pursuit halve finale / finale
20 februari 1500m
Een gemiddeld World Cup weekend is nog zwaarder...
Dit. Zondequote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:17 schreef Starflyer het volgende:
Balen voor Conijn. Die schat ik nu toch echt hoger in als allrounder dan Rijpma-De Jong en Groenewoud. Zeker gezien de laatste (uitgezonderd de mass start) tegenviel op de OS.
Ik las dat volgens de regels van de selectiecommissie er niet eens 3 schaatsers voor 1 toernooi aangewezen kunnen wordenquote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:22 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Je zal maar Conijn zijn, NK worden en dan niet naar het WK kunnen.Maar oke, wellicht komt er nog een afmelding...
Anema kom er maar in!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 22:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik las dat volgens de regels van de selectiecommissie er niet eens 3 schaatsers voor 1 toernooi aangewezen kunnen worden
Dit is een grote shitshow.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |