Bij het baanwielrennen zijn geen ontsnappingen in een afvalkoers toch? Hoogstens dat renners aan het eind al voor het afvalmoment moeten lossen. Er is totaal geen reden meer voor een ontsnapping in zo'n concept.quote:Op zondag 22 februari 2026 11:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik herinner me dat ze ooit een afvalrace deden op natuurijs en dat dat leidde tot een enorme slachtpartij en dat wegens allerlei valpartijen de finish niet gehaald werd.
Waarschijnlijk krijg je bij de vrouwen hetzelfde zouteloze koersverloop als nu (en dan is het vooruitgang want vaker spanning - maar waarschijnlijk precies even voorspelbaar wie er over blijven), maar als je bij de mannen wel ontsnappingen krijgt wordt het heel lastig om de koers te volgen.
Blijft nog steeds jammer dat ze deze kampioenschappen in een weekend houden.quote:Op zondag 22 februari 2026 12:13 schreef hhh38 het volgende:
Stolz wil nog steeds zowel WK Sprint als Allround doen blijkbaar. Denk dat de concurrentie qua allrounders deze keer wel echt te groot gaat zijn.
Wie gaat er op de 500 binnen 2 seconden blijven?quote:Op zondag 22 februari 2026 12:13 schreef hhh38 het volgende:
Stolz wil nog steeds zowel WK Sprint als Allround doen blijkbaar. Denk dat de concurrentie qua allrounders deze keer wel echt te groot gaat zijn.
Dat hoeft niet. Ik denk dat ie het veel slechter gaat doen op de lange afstanden dan 2 jaar geleden zonder training en met een WK Sprint in de benen.quote:Op zondag 22 februari 2026 13:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wie gaat er op de 500 binnen 2 seconden blijven?
Het zal mij benieuwen. Als je kijkt naar de 5 kilometers van Kongshaug, waarbij Stolz meer stamina aan de dag legt (en die ook prima een mass start door komt), dan lijken dermate grote verschillen me sterk.quote:Op zondag 22 februari 2026 13:34 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Ik denk dat ie het veel slechter gaat doen op de lange afstanden dan 2 jaar geleden zonder training en met een WK Sprint in de benen.
Denk dat een Eitrem minstens 15 seconden terugpakt op de 5km en misschien wel 45 op de 10km.
Op de 10km kan een klein niveauverschil enorm veel tijd schelen. Henriksen reed 13:30 vorige week en 12:45 in Thialf.quote:Op zondag 22 februari 2026 13:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het zal mij benieuwen. Als je kijkt naar de 5 kilometers van Kongshaug, waarbij Stolz meer stamina aan de dag legt (en die ook prima een mass start door komt), dan lijken dermate grote verschillen me sterk.
Vermoeidheid van het WK sprint of een post-olympische dip zou kunnen, maar dan nog lijken de marges groot. Als je even uitgaat van 12:40 voor Eitrem op de 10000 dan zit je al op 13:25, wat niveau kelder B-groep is.
Klopt. Ja, soms al er bv nog 3 mensen over zijn.quote:Op zondag 22 februari 2026 11:09 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bij het baanwielrennen zijn geen ontsnappingen in een afvalkoers toch?
Ik hoop echt dat er flink animo is voor het WK Allround want dat moet echt genieten worden.quote:Op zondag 22 februari 2026 12:13 schreef hhh38 het volgende:
Wel Kai Verbijquote:
Dat vraagt Roest zichzelf nog steeds afquote:Op zondag 22 februari 2026 22:50 schreef PzKpfw het volgende:
Ik volg het schaatsen de laatste jaren niet meer zo intensief maar waar is Patrick Roest gebleven?
Die gold toch als DE grote opvolger van Kramer?quote:Op zondag 22 februari 2026 22:53 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat vraagt Roest zichzelf nog steeds af
Heerenveen.quote:Op zondag 22 februari 2026 15:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat er flink animo is voor het WK Allround want dat moet echt genieten worden.
Was hij ook even, maar er zit veel roest op zijn lichaamquote:Op zondag 22 februari 2026 22:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die gold toch als DE grote opvolger van Kramer?
Het treinstation is weer openquote:Op zondag 22 februari 2026 23:06 schreef Slobeend het volgende:
Thialf krijgt het druk twee weekenden op rij.
Die was aan het begin van het seizoen toch best goed? Vraag is alleen of hij er nog veel plezier aan beleeft als dit z’n niveau blijftquote:
Zie hem straks best een jaar pauze nemen om dan weer vol richting OS 2030 te gaanquote:Op zondag 22 februari 2026 15:52 schreef mitt het volgende:
Op dit tempo gaat Stolz niet heel lang mee..
zwabbervoetquote:Op zondag 22 februari 2026 22:50 schreef PzKpfw het volgende:
Ik volg het schaatsen de laatste jaren niet meer zo intensief maar waar is Patrick Roest gebleven?
Qua allround was er niemand die eruit sprong om aanwijsplek te krijgen lijkt me. Of je komt bij Antwanet uit, alleen op basis van de 1500mquote:Op maandag 23 februari 2026 15:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
benieuwd wat ze gaan doen mbt aanwijsplekken.
Als ik naar de deelnamelijst van het NK kijk zou er ook wel mee kunnen leven als ze zeggen, we sturen Antwanet, Beune en Groenewoud. De enige andere die een beetje aanspraak zou maken daar is Conijn.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Qua allround was er niemand die eruit sprong om aanwijsplek te krijgen lijkt me. Of je komt bij Antwanet uit, alleen op basis van de 1500m
Bij sprint verwacht ik De Boo, Leerdam en Kok die wel een aanwijsplek mogen (of eigenlijk moeten) krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |