abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219093557
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 10:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat is meer dan naar de RTL debatten toch?

Vond de RTL debatten echt zoveel malen beter.

Dit was inhoudelijk matig, slecht gepresenteerd en geleid en ze deden niet eens een klein beetje moeite om onafhankelijk en objectief te lijken daar bij SBS. :')
Het was ook wel een schappelijker tijdstip, een zender die populairder is en ook nog eens voor het eerst met Wilders.

Persoonlijk heb ik echt geen zin om zondagavond laat nog een politiek debat te gaan zitten kijken als de wekker vroeg gaat de volgende dag.
pi_219093589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 11:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
En een heleboel slaafse niksnutten die er achteraan hobbelen in de fractie.
En een heleboel stemmende TikTok verslaafden die naar AI-filmjes zitten te kijken van 50 Marokkanen met kromzwaard op een fabike die een de AI-versie van Eva Vlaardingerbroek molesteren.

Ik stel voor dat we een telefoonbeleid instellen voor Fatsoenlijk Rechts Nederland.
pi_219093595
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 11:40 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
En een heleboel stemmende TikTok verslaafden die naar AI-filmjes zitten te kijken van 50 Marokkanen met kromzwaard op een fabike die een de AI-versie van Eva Vlaardingerbroek molesteren.

Ik stel voor dat we een telefoonbeleid instellen voor Fatsoenlijk Rechts Nederland.
:D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:53:05 #179
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219093651
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 11:32 schreef Dutch_view het volgende:
Ben erg benieuwd naar de volgende peilingen. Al denk ik dat dat ook nog steeds weinig zegt, de zwijgende meerderheid wordt niet gevraagd in een peiling.
Het lijkt mij dat Wilders gaat wegzakken. Was gister weer een langspeelplaat van de welbekende oneliners. Vooral Yesilgoz vond ik daarin sterk als tegengas.

Met 37 zetels heb je ook een heleboel fatsoenlijke stemmers weten te trekken. Die zullen nu wel afhaken nu Wilders; 1. niet geleverd heeft 2.geisoleerder staat dan ooit 3. nog altijd niet verder komt dan zijn oneliners.

Zijn enige geluk is dat Timmermans goed gaat en mensen wellicht tactisch op Wilders stemmen zodat hij de grootste blijft.

PVV kan zo maar eens onder de 30 gaan duiken.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:56:39 #180
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219093663
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 11:53 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het lijkt mij dat Wilders gaat wegzakken. Was gister weer een langspeelplaat van de welbekende oneliners. Vooral Yesilgoz vond ik daarin sterk als tegengas.

Met 37 zetels heb je ook een heleboel fatsoenlijke stemmers weten te trekken. Die zullen nu wel afhaken nu Wilders; 1. niet geleverd heeft 2.geisoleerder staat dan ooit 3. nog altijd niet verder komt dan zijn oneliners.

Zijn enige geluk is dat Timmermans goed gaat en mensen wellicht tactisch op Wilders stemmen zodat hij de grootste blijft.

PVV kan zo maar eens onder de 30 gaan duiken.
Ik hoop het, de peilingen zijn nog schrikbarend hoog.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:08:48 #181
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_219093745
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 11:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik hoop het, de peilingen zijn nog schrikbarend hoog.
Een hoop mensen hebben zich ook ingegraven, die krijgen helemaal niks mee van de debatten of wat dan ook en stemmen gewoon op wat ze sowieso zouden stemmen.
  Moderator vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:11:34 #182
236264 crew  capricia
pi_219093763
Ik vraag me af hoeveel zwevende kiezers er nog zijn.

En dan zal dat vooral binnen blokken zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:12:01 #183
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219093769
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:08 schreef Tijn het volgende:

[..]
Een hoop mensen hebben zich ook ingegraven, die krijgen helemaal niks mee van de debatten of wat dan ook en stemmen gewoon op wat ze sowieso zouden stemmen.
Dit. Daarnaast hebben velen zichzelf wijs gemaakt dat het allemaal de schuld van de andere coalitie partijen is dat Wilders z'n beloftes niet heeft kunnen waarmaken, en van links uiteraard.

8)7
pi_219093782
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:12 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dit. Daarnaast hebben velen zichzelf wijs gemaakt dat het allemaal de schuld van de andere coalitie partijen is dat Wilders z'n beloftes niet heeft kunnen waarmaken, en van links uiteraard.

8)7
Ja maar activistische D66-rechters en de (s)links activistische RvS1!11!!!! :(
pi_219093788
Timmermans komt weer met leugens voor eigen bestwil.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)erbouwen-met-cijfers

Zodra het over asiel gaat doet hij dat wel vaker.

https://www.gelderlander.(...)s-hij-zegt~ac1de751/
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:19:40 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219093815
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:

Hij moet liegen over cijfers die hem zouden zijn aangedragen. Dat tweede is spijkers op laag water zoeken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:27:46 #187
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219093852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij moet liegen over cijfers die hem zouden zijn aangedragen. Dat tweede is spijkers op laag water zoeken.
Niet helemaal natuurlijk. Het is een wezenlijk verschil of je binnen 250 meter van een AZC woont of 3 kilometer. Ik denk dat vrijwel iedereen inmiddels binnen 3 kilometer van een AZC woont. Frans is daarin geen uitzondering.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:29:28 #188
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219093859
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:14 schreef Kickinalfa het volgende:

Ik snap dat paradepaardje van Frans sowieso niet. Spanje is bij uitstek een land dat migranten met openarmen ontvangt. Uitzetdeals zijn helemaal geen ding in Spanje.

https://nos.nl/artikel/25(...)-verblijfsvergunning
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:32:45 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219093877
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:27 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Niet helemaal natuurlijk. Het is een wezenlijk verschil of je binnen 250 meter van een AZC woont of 3 kilometer. Ik denk dat vrijwel iedereen inmiddels binnen 3 kilometer van een AZC woont. Frans is daarin geen uitzondering.
Dat valt wel mee, hij heeft gezegd dat hij op 5 minuten fietsen van een AZC woont, zo omschrijven Nederlanders alles wat niet direct in de straat maar ook niet heel ver van ze af ligt. Als ik op google map kijk is 3 kilometer minder dan tien minuten fietsen, nou nou, wat een leugen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:43:21 #190
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219093939
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, hij heeft gezegd dat hij op 5 minuten fietsen van een AZC woont, zo omschrijven Nederlanders alles wat niet direct in de straat maar ook niet heel ver van ze af ligt. Als ik op google map kijk is 3 kilometer minder dan tien minuten fietsen, nou nou, wat een leugen.
Het is ook niet zo spannend. Maar hij gebruikte dit als argument dat een AZC geen overlast geeft want ik woon er zelf ook in de buurt!

Dat is net zoiets zeggen dat je geen last hebt van een groot distributiecentrum terwijl het 3 kilometer verderop ligt. Nogal wiedes.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:44:53 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219093948
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:27 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat is de afstand tussen AZC-Budel en Budel zelf?

Wat is de afstand tussen Ter Apel aanmeldcentrum en het beruchte winkelcentrum?

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:29 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik snap dat paradepaardje van Frans sowieso niet. Spanje is bij uitstek een land dat migranten met openarmen ontvangt. Uitzetdeals zijn helemaal geen ding in Spanje.

https://nos.nl/artikel/25(...)-verblijfsvergunning
Hier gaat het om:

Dan kun je daarna een discussie voeren over hoeveel legale migratie je moet toe staan. Ik heb het al vaker gezegd: rechts is vooral goed in mensen rechteloos maken, naar beneden trappen, vernederen. Ze zijn veel minder goed in zaken netjes in goede banen leiden en in migratie daadwerkelijk (willen) stoppen.

Nieuwsuur schrijft overigens dat Spanje wel degelijk meer uitprocedeerden uit zet. Procentueel drie keer zoveel. Ze kunnen het alleen niet relateren aan de specifieke deals met Marokko.

Naar mijn indruk hebben de media het wel erg op Timmermans gemunt. Zulke factcheck artikelen maakt Nieuwsuur niet over Yesilgöz, niet over Eerdmans. De AD factcheck valt hem heel direct op de persoon aan, dat doen ze bij andere lijsttrekkers niet (bijv. claims over HRA, niet de persoonlijke situatie)

Zeker in het geval van de "5 minuten" zie ik geen enkele kwaad in de zin of poging tot misleiding. Wat Yesilgöz wel keer op keer gewoon doet. Constant. Ook over haar eigen verzonnen vluchtverhaal trouwens.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:49:17 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219093966
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:43 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het is ook niet zo spannend. Maar hij gebruikte dit als argument dat een AZC geen overlast geeft want ik woon er zelf ook in de buurt!

Dat is net zoiets zeggen dat je geen last hebt van een groot distributiecentrum terwijl het 3 kilometer verderop ligt. Nogal wiedes.
Wat is de afstand tussen Ter Apel en het beroemde winkelcentrum?

AZC in Budel tot Budel zelf?

Hoeveel kilometer?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219093977
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoeveel kilometer?
2,3 KM, en geen rivier ertussen.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:52:01 #194
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219093979
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoeveel kilometer?
Je hoeft mij niet te overtuigen dat mensen daar overlast van ervaren hoor
pi_219093992
7 partijen zetten volksgezondheid voor economie:
https://www.trouw.nl/binn(...)fas-verbod~bce02849/

GroenLinks-PvdA, D66, SP, Volt, NSC, Partij voor de Dieren en ChristenUnie spreken zich in de verklaring uit voor een landelijk verbod op PFAS, een ban op nieuwe lozingen en voor meer controles.

CDA weer af, wat mij betreft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219094022
Maar als je nou al die asielzoekers er uit gooit hoeft er ook minder PFAS geloosd te worden.

Gr. gr. Geert.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:03:11 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219094032
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 12:52 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen dat mensen daar overlast van ervaren hoor
Dan zijn aanduidingen zoals "in de buurt", "vlakbij" of het spreekwoordelijke "om de hoek" dus geen pure leugens.

Nog even los van dat het 'Faber beleid' de overlast willens en wetens laat toenemen. Met opzet. Dat is het cynisme van rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:06:50 #198
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219094048
De indruk wordt gewekt dat Timmermans hier liegt. De waarheid lijkt me eerder dat hij iets anders bedoelde, en in de war was tussen Spaanse bilaterale deals en de Spaanse uitzettingspercentages in het algemeen - en nu te trots is om dat toe te geven?

https://twitter.com/HaagseInsider/status/1981672769940324514#m
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:07:34 #199
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219094052
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 13:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dan zijn aanduidingen zoals "in de buurt", "vlakbij" of het spreekwoordelijke "om de hoek" dus geen pure leugens.

Nog even los van dat het 'Faber beleid' de overlast willens en wetens laat toenemen. Met opzet. Dat is het cynisme van rechts.
Volgens mij gaf ik al aan dat het niet zo spannend is. Maar blijkbaar zit het je erg hoog en schiet je gelijk in een reflex van cYnIsMe vAn ReChtS bLadIbLadiBla fAbEr bOoHoO.

Komt allemaal erg overspannen over tbh.
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:13:01 #200
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219094072
Interessante interpretatie op reddit. Dat Nieuwsuur en de Limburger langs elkaar heen toeterden.

Dit bevestigd voor mij wel wat ik na het eerste artikel al concludeerde: Ze hebben langs elkaar heen gepraat.

In de uitzending begint het relevante stuk op 12 minuten. Timmermans heeft het daar duidelijk over algemene cijfers. De specificering naar deals-specifieke-cijfers wordt door de presentator gedaan in twee zinnen waarin de presentator en Timmermans door elkaar praten. Vervolgens heeft de presentator het alleen nog maar over "die cijfers". Het fragment van een medewerker van vluchtelingenwerk Spanje bevat wel specifiek "als gevolg van deze afspraken", maar de presentator heeft het direct daarna weer over "geen officiële cijfers". Timmermans benoemt later nog specifiek dat hij het heeft over "het percentage teruggestuurden uit Spanje".

https://www.reddit.com/r/(...)et_uitzetdeals_niet/
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')