Begrijpelijk. Sowieso bedankt voor je vele jaren trouwe dienst!quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:52 schreef MadMaster het volgende:
Nog even een dienstmededeling:
Na afloop van dit jaar zal ik de tussenstanden van MUZ Trivia niet meer gaan bijhouden, aangezien ik me langzaam maar zeker terug ga trekken van Fok!
Mocht iemand genegen zijn om deze taak van mij over te nemen in de huidige vorm en heb je een beetje affiniteit met Excel en Macro's o.b.v. VBScript, dan graag een berichtje via DM of PM.
In dat geval kan ik de Excel file die nu gebruikt wordt voor de tussenstand berekening, met als eindresultaat een afbeelding zoals hierboven getoond, overdragen, mits de geestelijk vader van dat bestand @:belsen geen bezwaar heeft.
Uiteraard kan de tussenstand ook op een andere manier bijgehouden worden, zoals bijv. ook bij andere quiz-topics elders op het forum inmiddels het geval is, maar vanaf volgend jaar dan dus niet meer door mij...
Voorzetje:quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 08:04 schreef Blogman het volgende:
Geef me dan nu 10 liedjes met het woord Radio in de titel (niet in combinaties als radioactive).
Stand 1470:quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Queens of the Stone Age - God is in the Radio
R.E.M. - Radio Free Europe
Selecter - On My Radio
Buggles - Video Killed the Radio Star
Nummer 2 zei me dus letterlijk niets.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:29 schreef iggyinthehouse het volgende:
1. Olivia Dean - Man I Need
2. Hunter X - Golden
3. Taylor Swift - The Fate of Ophelia
4. Ed Sheeran - Saphire
5. Douwe Bob & Meau - Nog Even Blijven
Nog 1 te gaanquote:Op donderdag 23 oktober 2025 18:45 schreef PPL het volgende:
Joost den Draaijer
Lex Harding
Erik de Zwart
Gijs Staverman
Stiekem toch Frits Spitsquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 16:42 schreef iggyinthehouse het volgende:
Hij heeft een bepaald radioprogramma 50 jaar gedaan
quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 18:10 schreef PPL het volgende:
[..]
Stiekem toch Frits Spits
Mwoah... dan nog een gokje op Ferry Maat (Je hint doet mij denken aan De Soulshow).
Dat is alvast goed.quote:Op maandag 27 oktober 2025 09:27 schreef bartrid het volgende:
Lex Harding dacht ik, maar echte naam weet ik niet.
Nu verdere reacties uitblijven en we wel willen doorspelen geef ik het punt aan bartrid.quote:Op maandag 27 oktober 2025 09:27 schreef bartrid het volgende:
Lex Harding dacht ik, maar echte naam weet ik niet.
Zekersquote:
Lodewijk den Hengst. Niemand zei ooit Reinhard.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 10:49 schreef PPL het volgende:
[..]
Nu verdere reacties uitblijven en we wel willen doorspelen geef ik het punt aan bartrid.
Juiste antwoord: Lex Harding → Reinhard den Hengst
Mikey Muir en zn Suicidal Tendencies!quote:Op maandag 3 november 2025 13:31 schreef Burnett het volgende:
Rage Against The Machine had zijn Nederlandse podiumdebuut in oktober 1992 in Paradiso: als supportact van welke band?
Legendarische avond!quote:Op woensdag 5 november 2025 15:24 schreef TALIN het volgende:
[..]
Mikey Muir en zn Suicidal Tendencies!
Stand 1470:quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:24 schreef iggyinthehouse het volgende:
Indian Askin, ooit nog ergens gezien...was wel leuk
quote:is een Nederlandse indiepopband uit Den Haag, een project rondom Rianne Walther. Live speelt ze met gitarist Casper Talsma, gitarist Kas Lambers, bassist Javièr den Leeuw, toetsenist Marleen Hoebe en drummer Remy de Boer.
The Indienquote:
Ah, helemaal gemist.quote:
quote:TA
US
LT
GF
U
HNY
WYM
FBOW
TGHT
SSS
PABA
QFAD
FITWD
WDMA
TOF
D&J
Stand 1470:quote:
Dit zijn er al 11 goedquote:Op woensdag 12 november 2025 17:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Nobody's Wife
Sacrifice
R U Kidding Me?
The Dark
Michel
Everything
Girl
Lost
Modern World
Three Days In A Row
For Bitter Or Worse
nog eens 4 goedquote:Op woensdag 12 november 2025 17:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Oh en Birds natuurlijk.
Run Away Together was ook een single, al dan niet met Jennie Lena.
Downhill met Postmen ook.
Voor Je 't Weet vorig jaar met Tino Martin.
It's so hard is nummer 19...Love is alleen tipparadequote:Op donderdag 13 november 2025 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:
It's So Hard nog van Together Alone.
En was Love niet ook een single? Daar begon Anouk Is Alive mee.
quote:Op donderdag 13 november 2025 16:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Ah, Between These Walls met Junkie XL. Die had ik dan weer niet op een Top 40-notering bedacht.
quote:De inspiratie voorkwam van
, afgestudeerd aan de Columbia-universiteit en trainend voor de Olympische Spelen van 2008 in de discipline steeplechase.
quote:Er is nooit sprake geweest van een relatie tussen Tom Higgenson en DiCrescenzo, maar Tom werd geïnspireerd tot het schrijven van deze song kort nadat ze aan elkaar werden voorgesteld door een wederzijdse vriend.
Stand 1470:quote:Op maandag 17 november 2025 19:02 schreef bartrid het volgende:
Hey there delilah van the plain white t's lijkt me dan.
quote:She stood there laughing
I felt the knife in my hand and she laughed no more
Wie isquote:werd geboren als Rachel Agatha Keen op 24 oktober 1997 in Tooting, Londen. Ze brak door in 2016 met vocale bijdrages op de hitsingles By Your Side van Jonas Blue en You Don’t Know Me van Jax Jones,
quote:heeft het Australische strandkledingbedrijf Swim
aangeklaagd, omdat de naam te veel lijkt op zijn pseudoniem
. Het merk verkoopt onder meer parasols, zwemtassen en andere strandaccessoires.
quote:Op woensdag 19 november 2025 13:59 schreef Bargehassus het volgende:
Eminem / Slim Shady.
En Swim Shady dan denk ik.
Jazeker! Fijne artiest voor mij om tot rust te komen,quote:
quote:
Doquote:Op donderdag 20 november 2025 18:25 schreef pipster het volgende:
Welke Nederlandse artiest had een hit met een cover van Heaven van Bryan Adams?
Wiequote:, artiestennaam van Dwight Arrington Myers (Mandeville (Jamaica), 24 mei 1967 - Los Angeles, 8 november 2011) was een Amerikaans rapper, bekend van de rapformatie
.
Kon er maar één zijnquote:Op donderdag 20 november 2025 18:30 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Dat was ook mijn vervolgraag
Maar natuurlijkquote:
Maar natuurlijkquote:
quote:Formed in 1985, they have been a trio composed of baritone Nathan Morris, tenor Wanyá Morris, and tenor Shawn Stockman since 2003.
Heel wilde gok:quote:
Zekersquote:Op zaterdag 22 november 2025 18:52 schreef TALIN het volgende:
[..]
Boyz2men ?
was mn zus vroeger fan van, is ook nooit meer goed gekomen...
yes!quote:
The Butthole Surfersquote:Op maandag 24 november 2025 11:36 schreef pipster het volgende:
Van wie is het album Independent Worm Saloon uit 1993?
yes!quote:
quote:
Helemaal juist, en Jimmy Cliff had de hoofdrol ('Ivan') in die film.quote:Op maandag 24 november 2025 14:47 schreef Burnett het volgende:
Grmbl..., in de tekst zit in ieder geval een verwijzing naar de film 'The Harder They Come'.
Stand 1470:quote:Op dinsdag 25 november 2025 11:01 schreef camilero het volgende:
Gooi ik Desmond Dekker er ook nog ff in
Wat van wie?quote:is a song by British rock band
, released as a stand-alone single in 1980 by Polydor Records.
While touring in Europe in autumn 1980, the band wanted to write a Christmas song to be released on time for December of that year. They composed it on the road, which was quite unusual for them. It was the first time thatand
composed a single with the band's guitarist and drummer.[1]
The song was co-produced by Nigel Gray: it prominently featured a 30-singer Welsh choir on backing vocals.[2] It soon became a classic of their repertoire and was regularly performed during encores at each of their tours.
The song was a favourite of several artists including Air's composer Jean-Benoît Dunckel who selected as one of his 10 all-time favourite songs,[3] and the band Ride who selected it as a song of their intro tape on tour.[4] Producer Howie B. (a frequent collaborator of Björk and Tricky in the 1990s) included it in a list of songs representing the music he listened to when he grew up in Glasgow.[5]
Vervolgvraag...quote:Op woensdag 26 november 2025 11:56 schreef TALIN het volgende:
[..]
ik weet de band S A T B maar welk nummer? schiet mij maar lek
Ja dus!quote:Op woensdag 26 november 2025 11:57 schreef pipster het volgende:
Dan zou ik Israel zeggen als ik jou was.
Welk nummer van wie?quote:She dreams of 1969
Before the soldiers came
The life was cheap on bread and wine
And sharing meant no shame
ha! ken ik niet! zou dat weer refereren aan Desmond Dekker - Israelites?quote:Op woensdag 26 november 2025 11:57 schreef pipster het volgende:
Dan zou ik Israel zeggen als ik jou was.
quote:Op woensdag 26 november 2025 12:52 schreef Berkery het volgende:
[..]
Duh-duh-duhduh-duh
Ofwel The Lebanon van The Human League
Inderdaad. Dit is wat moderner.quote:Op donderdag 27 november 2025 15:10 schreef camilero het volgende:
FGTH of RATM zijn het niet, en NKOTB zijn geen 4 letters, dus geen idee
Aardig warm.quote:
quote:Sinds hun oprichting in 2003 isstilletjes uitgegroeid tot misschien wel de grootste undergroundband ter wereld. De groep uit Florida bevestigde deze status door het behalen van één platina album, twee gouden albums, één platina single en vier gouden singles. Bovendien bereikte elk van hun volledige albums de eerste plaats op de Billboard Rock-, Indie- en/of Alternative-hitlijsten, waarbij hun album 'Bad Vibrations' uit 2016 op nummer 2 binnenkwam in de Billboard 200. Ze hebben ongekende cijfers neergezet voor een rockband in de 21e eeuw, met wereldwijd bijna 2 miljard streams en meer dan drie miljoen verkochte eenheden. Daarnaast hebben ze arena's gevuld tijdens continentale tournees en een wereldwijd publiek van miljoenen aangetrokken. Om het publiek te verrassen, bracht de band in februari hun gloednieuwe album 'Big Ole Album Vol. 1' uit als een Physical-First release.
Yep.quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
A Day to Remember dan. Verder geen idee hoe die figuren er uit zien of wat voor muziek ze ooit hebben gemaakt, maar de afkorting leidt voor mij daarheen.
Geen naam om te onthouden dusquote:Op vrijdag 28 november 2025 11:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
A Day to Remember dan. Verder geen idee hoe die figuren er uit zien of wat voor muziek ze ooit hebben gemaakt, maar de afkorting leidt voor mij daarheen.
Wie met wat?quote:Come on, tell me that you love me, dear
I've been feelin' down some too
After all this time, now I made it clear
I've been waiting just for you
Boz Scaggs - What Can I Sayquote:
Wat van wie?quote:So how many little kids still wanna act like me
I'm a bigger prick than cacti be
And that's why these
Words sting just like you were being attacked by bees
In the coupe leaning back my seat
Bumpin' R. Kelly's favorite group the black guy pees
In my Air Max Nineties
White T's walkin', parental advisory
My transgender cat's Siamese
Identifies as black, but acts Chinese
Like a motherfuckin' hacky sack I treat
The whole world, cause I got it at my feet
How can I explain to you
That even myself I'm a danger too
I hop on tracks like a kangaroo
And say a few things or two to anger you
But fuck that if I think that shit, I'ma say that shit
Cancel me, what, okay, that's it, go ahead, Paul, quit
Snake ass prick, you male cross dresser, fake ass bitch
And I'll probably get shit for that (Watch)
But you can all suck my dick, in fact
Fuck them, fuck Dre, fuck Jimmy, fuck me, fuck you
Fuck my own kids, they're brats (Fuck 'em)
They can screw-off
Them and you all
You too, Paul
Got two balls
Big as RuPaul's
What you thought you saw
Ain't what you saw
Cause you're never gonna see me
Caught sleepin' and see the kidnappin' never did happen
Like Sherri Papini, Harry Houdini
I vanish into thin air as I'm leaving
Zeker, met een sample van de Steve Miller Band, waarin...quote:
Wat van wie?quote:Her boyfriend's a dick and he brings a gun to school
And he'd simply kick my ass if he knew the truth
Maar natuurlijkquote:
Nee die kwam wat later, Bruce was de vierde zanger.quote:
Ah nou ver rijkt mijn kennis ook weer niet van Iron Maiden, heb gewoon wikipedia gevolgd.quote:Op vrijdag 5 december 2025 12:40 schreef Litpho het volgende:
Steve Harris. Alhoewel ze volgens mij ook geen enkele officiële opname hebben gedaan zonder Dave Murray, maar die is voor de eerste opnames een tijdje de band uitgeweest (en teruggekomen).
quote:Pastoral scene of the gallant South
The bulgin' eyes and the twisted mouth
Scent of magnolias sweet and fresh
Then the sudden smell of burnin' flesh
Hops en verder.quote:Op maandag 8 december 2025 12:24 schreef camilero het volgende:
Strawberry Alarm Clock
Silver Apples
Lou and the Hollywood Bananas
Orange Juice
Virgin Prunes
Tangerine Dream
Moby Grape
The Cranberries
The Raspberries
The Blackberries![]()
Welke band?quote:was een Nederlandse muziekband.
De discogroep werd in 1980 opgericht door Jan-Paul Driessen en Rob Taekema. Jan-Paul is een broer van Ellert Driessen van de band Spargo.
quote:
Old Blue Eyes - Cake! (Frank Sinatra)quote:Op maandag 8 december 2025 16:30 schreef Burnett het volgende:
Beyond the suns that guard this roof,
Beyond your flowers of flaming truths,
Beyond your latest ad campaigns,
An old man sits collecting stamps
In a room all filled with Chinese lamps.
He saves what others throw away.
He says that he'll be rich some day.
quote:Op dinsdag 9 december 2025 10:12 schreef TALIN het volgende:
[..]
Old Blue Eyes - Cake! (Frank Sinatra)
mijn pa z'n favoriet net als Niel Diamond (en James Last maar daar hebben we het maar niet over) gingen we vroeger met de caravan naar Zuid Frankrijk op vakantie, we waren de straat nog niet uit of Frankie stond al aan!
zoals ze in Duitsland zouden zeggen: "richtig!"quote:Op dinsdag 9 december 2025 11:32 schreef iggyinthehouse het volgende:
deze heb ik nog onthouden: Beastie Boys
quote:The song was released as the second single off the album. Billboard praised its "seductive lyrics" and "catchy R&B flavor". Cash Box said it is "a slow but perky ballad" with "tasty guitar licks". The song was featured in the 1983 film Christine.
als die hard King fan: when in Rome - The promisequote:Op dinsdag 9 december 2025 15:04 schreef iggyinthehouse het volgende:
The song was released as the second single off the album. Billboard praised its "seductive lyrics" and "catchy R&B flavor". Cash Box said it is "a slow but perky ballad" with "tasty guitar licks". The song was featured in the 1983 film Christine.
Burden, Bourbon, what's in a name?quote:Op woensdag 10 december 2025 10:25 schreef pipster het volgende:
Beast of Bourdon van de Rolling stones
Stand 1470:quote:Op woensdag 10 december 2025 10:25 schreef pipster het volgende:
Beast of Bourdon van de Rolling stones
Welk nummer van wie?quote:Used to spend my nights out in a barroom
Liquor was the only love I'd known
But you rescued me from reachin' for the bottom
And brought me back from being too far gone
Nou pak een punt zou ik zeggen!quote:Op woensdag 10 december 2025 11:01 schreef PPL het volgende:
[..]
Mooi, staat in mijn top2000 stemlijstje.
quote:Op woensdag 10 december 2025 12:53 schreef PPL het volgende:
Oh ja, zou ik nog bijna vergeten...
Chris Stapleton - Tennessee Whisky
Uiteraard!quote:Op woensdag 10 december 2025 13:14 schreef Bargehassus het volgende:
Thin Lizzy met Whiskey in the jarr.
quote:There's girls I've been in love with I smoked pot with
I've met enough things in life
I need this woman to get stuck with
Scuff with I need it for my rude character
Jaaaaaquote:
Welk nummer van wie?quote:Oh, oh, oh
Oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh, oh
We couldn't turn around
'Til we were upside down
I'll be the bad guy now
But know I ain't too proud
quote:Op donderdag 11 december 2025 22:23 schreef iggyinthehouse het volgende:
Circles van Post Malone...dank voor de hint
quote:The fictitious heavy metal legends have teamed up with the legendary piano man for an epic re-recording of the band’s classic cut, which has been released this week.
LSD!!!quote:Op woensdag 17 december 2025 13:41 schreef pipster het volgende:
Elton John stond in 1974 in de tipparade met The Reggae Guitars of
Dr. Winston O'Boogie. Met welk nummer en wie is Dr. Winston O'Boogie?
Goed op weg, het was niet Elton.quote:Op woensdag 17 december 2025 16:49 schreef TALIN het volgende:
[..]
LSD!!!
Lucy in the Sky with Diamonds
geleerd uit een Beatles docu
was dat niet een bijnaam van Elton?
Zekersquote:Op woensdag 17 december 2025 18:55 schreef Berkery het volgende:
Sinds een T2000 quiz van vorig jaar weet ik dat Winston O'Boogie een schuilnaam is van John Lennon
Ik zag Allen Toussaint en Dr. John in 2010 in New Orleans.quote:
Ze komen ook op Graspop. Ik ga wel ff kijken maar mijn verwachtingen zijn niet hoog.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:11 schreef pipster het volgende:
Frank Carter, afgelopen juni paar nummers op Jera gekeken. Vond het niet veel soeps.
Yesquote:Op donderdag 18 december 2025 13:16 schreef iggyinthehouse het volgende:
Paul Kalkbrenner & Stromae Paul
quote:In Saigon a US military spokesman said today
More than seven hundred enemy troops were killed last week
In that sensitive border area
In all of South Vietnam
The enemy lost a total of two thousand six hundred eighty-nine soldiers
Wat van wie?quote:De ballen komen naar benee
De boom die staat al klaar
Over een week of drie
Dan vieren wij het nieuwe jaar
Stand 1470:quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:39 schreef iggyinthehouse het volgende:
Guillermo & Tropical Danny dan? Geen idee hoe dit heet
quote:Kylie surpasses Lady Gaga, Madonna and Mariah Carey, who have all topped the Official Singles Chart across three decades. In fact, only four artists in chart history have achieved the feat full stop. Elvis Presley, Elton John and Queen have managed four decades, whilehad Number 1 singles spanning five decades.
Deze was natuurlijk goedquote:
Helemaal correct!quote:
quote:And if you'd never come for me
I might've lingered in purgatory
You wrap around me like a chain, a crown, a vine
Pulling me into the fire
Taylor Swift - The Fate Of Opheliaquote:Op woensdag 31 december 2025 07:34 schreef iggyinthehouse het volgende:
De huidige nummer 1 van vele hitlijsten
Zekerquote:Op woensdag 31 december 2025 09:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Taylor Swift - The Fate Of Ophelia
En aangezien dat juist is, is dit de laatste stand voor 2025:quote:
Dankquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En aangezien dat juist is, is dit de laatste stand voor 2025:
Stand 1470:
Mexicanobakker 2
iggyinthehouse 11
PPL 3
bartrid 5
Burnett 3
TALIN 3
Da_Sandman 7
Bargehassus 3
Ozewiezewozewalla 1
pipster 10
Berkery 2
camilero 3
Blogman 1
Litpho 1
Hier is de eindstand van het jaar 2025 te vinden: MUZ / Fok! Muziek Trivia - Eindstand 2025
= = =
Nadat @:belsen jarenlang de administratie van Fok! Muziek Trivia heeft bijgehouden, heb ik dat de afgelopen 3 jaar gedaan. Zoals eerder aangekondigd, stop ik daar vanaf nu mee.
Er heeft zich geen opvolger voor die taak aangemeld, dus hoe e.e.a. hier in de toekomst ingevuld gaat worden ligt compleet open.
= = =
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 januari 2026 10:51 schreef iggyinthehouse het volgende:
OK doen we dat...dan starten we met de eerste vraag voor 2026
Geef de volledige top 10 (artiest en lied) van de top 2000 van 2025, in de juiste volgorde. De laatste goede toevoeging krijgt het punt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |