Dan komt er vast een boze puber thuis vanmiddag want die wilde eigenlijk niet mee.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:48 schreef Vicky het volgende:
@:exode wij waren gisteren in Duiven. Niet normaal druk maar ik vond het echt niet zo heel speciaal vergeleken met andere Intratuin filialen
Mijn grootste puber was juist boos dat ze niet nee kon.. die moest werken 🤣quote:Op donderdag 23 oktober 2025 12:15 schreef exode het volgende:
[..]
Dan komt er vast een boze puber thuis vanmiddag want die wilde eigenlijk niet mee.
Het is hier (randje Den Haag) nu wel wat onstuimiger aan het worden.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 16:26 schreef Schanu het volgende:
Wat goed dat je nee tegen je werkgever hebt gezegd Venco! Geen reden om je daar schuldig over te voelen![]()
Ynske hopelijk ging het goed vandaag, met vooral ook een goede afloop voor jullie.
GM wat fijn dat het een geslaagde dag was in Walibi
Kyare, heel veel sterkte, ik reageer inhoudelijk even in het andere topic![]()
Hier nog geen storm te bekennen, wel heel veel regen (en ons plafond is nog droog dus het probleem met ons balkon lijkt opgelost)
Stilte voor de storm, windkracht 1 in Fryslân. Vanaf 22.00 windkracht 5 en morgen 6.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 17:33 schreef Butterflower het volgende:
Zoetermeer heeft regen
De trampoline staat nog op z’n plek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Duiven was belachelijk druk vertelde verloofde maar ze hebben wel vreselijk kitscherige dingen voor de voortuin gekocht. Laat die Kerst maar komen![]()
Verloofde kan in alle achtbanen, heeft alles behalve hoogtevrees (ze deed lachend Angel Landing Trail in Amerika, ik wachtte heel wat meters lager), maar inderdaad dingen zoals Villa Volta en ook 4D gedoe (zoals Emmets attractie in Legoland) daar kan ze echt niet tegen. B en ik gaan als we in de Efteling zijn minstens 1 keer in Villa Volta. Toen gingen zij en Juul toch maar eens mee erin afgelopen februari. Ze kwamen er allebei groen uit en B en ik gingen meteen nog een ronde.
De eerste keer Villa Volta voor B zal ik nooit meer vergeten. Dat koppie, die verwondering. Dat was zo gaaf. Voor ons zat een groep tieners die de hele rij en die kamers binnen hadden lopen klieren. Eenmaal in de bankjes werden ze steeds stiller en toen hij harder draaide wilden ze eruit. Lijkwit waren ze. En B maar roepen 'Mamaaaa, dat is gaafste wat ik ooit gezien heb! Woooooooooow!!'
Ik kan niet tegen draaiende dingen zoals de theekopjes maar verder kan je me overal in zetten.
Gaaf! Morgen komt mijn bestelling binnen. Heb 10 platte en 10 diepe borden besteld. Schaaltjes hoef ik niet. Zet toch nooit de tafel volquote:Op woensdag 22 oktober 2025 17:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar ook al mn servies bij Xenos besteld. Blauwe mix en match.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tink, goed dat je voor jezelf hebt gekozen en fijn dat je nu alle ruimte en rust hebt om aan jezelf te mogen werken!
Ynske, wat een lange tijd van onzekerheid, en je klinkt weinig hoopvol over de te verwachten uitkomstik blijf voor je duimen!
Mush, aii sterkte voor je zoon met zijn beugel. Ziet hij er tegenop?
Ik hoop dat het je zoveel rust geeft als het mij geeft!quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:24 schreef exode het volgende:
Morgen naar de huisarts om officieel met pleisters en pillen te starten om die premenopauze serieus aan te pakken. Ook wel spannend, ik kan best heftig reageren op medicatie.
Geen idee. Geen last van. Dus ik mag me gelukkig prijzen.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:49 schreef Amsel het volgende:
Wat is nou een goede start om je eens in te lezen over de (pre)menopauze en de klachten die daarbij horen en mogelijke oplossingen? Dat is bij mij echt een grote blinde vlek.
En dan graag wetenschappelijk onderbouwd, geen zweverig gedoe van influencers die er iets aan moeten verdienen.
Als het goed is begin je laag en ga je langzaam omhoog, dan valt het wel mee. Voor de meesten, dus met een beetje geluk voor jou ook.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 22:24 schreef exode het volgende:
Morgen naar de huisarts om officieel met pleisters en pillen te starten om die premenopauze serieus aan te pakken. Ook wel spannend, ik kan best heftig reageren op medicatie.
Boekje van Suzanne Rethans en Lotte van Dijk (huisarts) als je iets Nederlands wil.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 23:49 schreef Amsel het volgende:
Wat is nou een goede start om je eens in te lezen over de (pre)menopauze en de klachten die daarbij horen en mogelijke oplossingen? Dat is bij mij echt een grote blinde vlek.
En dan graag wetenschappelijk onderbouwd, geen zweverig gedoe van influencers die er iets aan moeten verdienen.
De meeste mensen hebben prikkelgevoeligheid in specifieke modaliteiten. Dus of visueel of auditief (dat komt het meeste voor) of juist tactiel, voor geur of temperatuur. En het kan zijn dat het ene soort heel erg overpikkelt en een ander nauwelijks.quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:09 schreef Vanyel het volgende:
Achtbanen, ronddraaidingen en schipachtigen zijn altijd mijn lievelings geweest maar nu ben ik gevoelig voor allerlei prikkels dus ik ben bang dat het dan niet leuk meer is. Zou wel eeuwig zonde zijn
Oeh, ik heb visueel en auditief, met een beetje voor geur. Afaik niet tactiel dus er is nog hoopquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 07:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben prikkelgevoeligheid in specifieke modaliteiten. Dus of visueel of auditief (dat komt het meeste voor) of juist tactiel, voor geur of temperatuur. En het kan zijn dat het ene soort heel erg overpikkelt en een ander nauwelijks.
Dat gevoel heb ik nooit gehad hoorquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 07:33 schreef BE het volgende:
Duiven zegt mij met het oog op kerstshows helemaal niks.![]()
Nou heb ik er ook echt niks mee, dus ik mis er vast niks aan.
(Vroegah voelde ik me trws wel een faal-moeder dat ik mijn kinderen niet meesjouwde naar al dat soort dingen, maar dat kan ik met twee pubers inmiddels meestal loslaten.)
Daar ben ik juist heel blij mee, heb mezelf teruggevonden. Al heb ik niet het idee dat iedereen daar blij mee isquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 07:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Alleen dat plotseling weer weten wie je bent, dat is wel schrikken
Was een grapsje. Ik ben nog best mentaal gehandicapt dankzij afgelopen 2 jaar maar pre HST was ik ook mijn karakter echt kwijt, was niet alleen voor mij een opluchting toen dat weer terugkwam. Zonder hormonen ben ik nog véél irritanter dan met.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Daar ben ik juist heel blij mee, heb mezelf teruggevonden. Al heb ik niet het idee dat iedereen daar blij mee is
Nouja, of het echt aan de hormonen ligt, weet ik niet maar de afgelopen 1,5 jaar heb ik wel beslissingen genomen waarvan ik natuurlijk niet kan achterhalen of ik ze zonder hormonen ook had genomen. Ik was echt compleet ingekakt, ben nu mezelf weer. En daar voel ik me helemaal prima bij.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was een grapsje. Ik ben nog best mentaal gehandicapt dankzij afgelopen 2 jaar maar pre HST was ik ook mijn karakter echt kwijt, was niet alleen voor mij een opluchting toen dat weer terugkwam. Zonder hormonen ben ik nog véél irritanter dan met.
Heb ik met de gel nog niet meegemaakt dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 10:50 schreef exode het volgende:
Als ik er de helft van mijn oude energie, de helft minder hoofdpijn, de helft minder duizelig en de helft minder moodswings van krijg ben ik al happy.
Het is bij mij natuurlijk een combinatie met iets teveel stress. Ik vond het fijn dat de huisarts daar ook oog voor had. Qua leefstijl doe ik het al behoorlijk maar die knop minder stress werkt vooralsnog niet bij mij.
Moet nog wel een week wachten, want ik slikte/slik de pil en ik moet eerst een stopweek achter de rug hebben. Kortom, kom maar door met die hoofdpijn komende week.
En er zijn blijkbaar leveringsproblemen met de pleister versie, maar ik mag de pil versie niet vanwege iets te veel vinkjes bij de risico factoren.
Ik ben een hele luie kok. Als ik zelf wat moet bedenken is het vaak pakje/zakje. Daarom begonnen met hellofresh. En dat is een stuk meer werk. Maar omdat ik het zelf niet hoef te bedenken werkt dit voor mij goed.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:11 schreef livelink het volgende:
Ik heb een aantal jaren geleden ooit HelloFresh geprobeerd en het na het 1e recept direct opgegeven en mijn overige boxen weggegeven en degene die nog onderweg waren tijdens de opzegging gedoneerd via HelloFresh.
Maar goed, je hoort zoveel goede verhalen dat we het nu een aantal jaar later toch maar weer eens geprobeerd hebben. Drie boxen binnengekregen, maar de moed zakt me al in de schoenen bij het zien van de hoeveelheid ingrediënten en de recepten.
Ik heb het maar meteen weer opgezegd. Het is toch eigenlijk niks voor ons. Wat zijn jullie ervaringen met HelloFresh?
We hebben net de eerste maaltijd op. Het was wel lekker, dat moet gezegd. Maar ik verlies de moed al bij het zien van het recept en de hoeveelheid ingrediënten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 18:39 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik ben een hele luie kok. Als ik zelf wat moet bedenken is het vaak pakje/zakje. Daarom begonnen met hellofresh. En dat is een stuk meer werk. Maar omdat ik het zelf niet hoef te bedenken werkt dit voor mij goed.
En ja ik zucht wel eens omdat ik een recept heb dat veel tijd kost en ik dat eigenlijk niet heb. Maar over het algemeen kies ik wel wat snellere en tijdrovendere recepten gemengd en kijk ik wanneer ik het meeste tijd ga hebben.
De meeste basisingredienten die je to moet voegen heb ik wel in huis ondertussen. Daarin ging het eerst wel eens mis.
Nu nog goed lezen (bak de andere helft van de ui.. hmm, die zit al helemaal mee in de eerste pan), dat soort dingen.
Wat ik wel altijd doe is zorgen dat ik (bijna) alles gesneden heb voor ik begin met koken/bakken. Ik red het vaak niet om dat tijdens het koken nog te doen zoals in het recept staat en dan toch alles te kunnen timen.
Leuk idee, altijd te vlak, halve kruidenla nodig om echt lekker te maken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 17:11 schreef livelink het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met HelloFresh?
Mam man maakte gisteren een bloemkool ovenschotel met een recept van chatgpt. Was ook erg lekker.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 21:28 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind Hello fresh veel te duur, dat is voor 3 dagen duurder dan mijn gemiddelde boodschappen voor een week… inhoudelijk dus geen ervaring mee. Ik doe liever zelf boodschappen.
Ik heb wel vandeweek voor het eerst chatgpt avondeten laten samenstellen op basis van de gehakt en groente die ik in huis had. Was best een succes, dus dat gaan we wellicht vaker doen.
Hier de eerste alweer op! De eerste kraam staat al 2 weken op z'n plek en vorige week eentje bij de kermis.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 19:16 schreef Tink89 het volgende:
Ik zocht een oliebollenkraam van de week, maar blijkbaar ben ik te vroeg. Ik houd er zo van!
Te vroeg? Hier staat er op de markt eentje het hele jaar door, en sinds september alweer bij het winkelcentrum waar ik boodschappen doe en bij het station waar ik heen moet voor naar mn psycholoogquote:Op vrijdag 24 oktober 2025 19:16 schreef Tink89 het volgende:
Ik zocht een oliebollenkraam van de week, maar blijkbaar ben ik te vroeg. Ik houd er zo van!
Ik blijf strijden voor variatie!quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 23:33 schreef FlyingFish het volgende:
Je kan ook gewoon doen wat mijn man vroeger deed Venco. Die at gewoon elke week precies hetzelfde…
In de zomer was het ook prima. In december heb je nog wat kerst variatie (3 kleuren wortels, dat soort spul). Maar januari en februari werd kool, kool en een verlepte wortel.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:07 schreef Vanyel het volgende:
Oh groentepakketten
Wij kregen gisteren nog 66 appels (~10 kg voor 16 euro) en een grote doos met groente en ander fruit. Maar 1 kooltje.
Ik hou ervan want ik kan gewoon niet bedenken wat ik in godsnaam moet kopen bij de winkel maar als ik zo'n bak groente voor mijn neus heb komen er vanzelf wel ideeën omdat ik nou eenmaal iets moet met wat ik heb.
Ik stond om 7.15u op en heb net droog een rondje hardgelopen, wel veel wind.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:12 schreef vencodark het volgende:
Ik sta net op en zie het weer buiten.
Waarom ben ik opgestaan!?![]()
Ja, volgende week is het Allerzielen. Dat zorgt voor een hoop gedenkingen. De kerk volgende week slaan we over, maar volgende week zaterdag wordt de urn van mijn moeder bijgezet in het familiegraf in Limburg. Op basis van hoe het vandaag gaat, moeten we maar even bedenken of het gaat lukken om mijn vader volgende week mee te nemen naar Limburg. Dat is toch ook nog 2 uur heen en 2 uur terug. En heel eerlijk, als mijn vader niet gaat, sla ik denk ik ook over. Ik heb zelf echt helemaal niks met al dit soort zaken. Het trauma van de uitvaart zelf zit nog diep. Al die rituelen, ik heb er niks mee. Het werkt voor mij echt averechts.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 11:58 schreef amaranta het volgende:
Je kan nog altijd een beetje jokken en zeggen, maar pa we zijn toch geweest weet je dat dan niet meer?
Wij zijn ook uitgenodigd voor een “herdenking”, maar dan in de kerk. Ik heb echt geen zin om te gaan, vooral omdat het om 9:30 uur ‘s ochtends is, maar goed, mijn vader wil graag gaan, dus dan ga ik mee.
Als het niet goed voelt dan inderdaad niet gaan. Maar het is wel iets wat je niet om kunt keren. Je kunt spijt hebben van wel gaan. Maar als je niet gaat en je hebt dan spijt dan is dat misschien nog verdrietiger.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 12:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, volgende week is het Allerzielen. Dat zorgt voor een hoop gedenkingen. De kerk volgende week slaan we over, maar volgende week zaterdag wordt de urn van mijn moeder bijgezet in het familiegraf in Limburg. Op basis van hoe het vandaag gaat, moeten we maar even bedenken of het gaat lukken om mijn vader volgende week mee te nemen naar Limburg. Dat is toch ook nog 2 uur heen en 2 uur terug. En heel eerlijk, als mijn vader niet gaat, sla ik denk ik ook over. Ik heb zelf echt helemaal niks met al dit soort zaken. Het trauma van de uitvaart zelf zit nog diep. Al die rituelen, ik heb er niks mee. Het werkt voor mij echt averechts.
Het was de enorme stress van het regelen. De uitvaart zelf was op zich prima. Enorm druk en we kregen alleen maar te horen dat het zo'n mooie uitvaart was. Maar zo'n mooie uitvaart kost dus heel veel regelwerk (en geld, maar dat was het probleem niet). En ik stond zo stijf van de stress van het regelen, dat ik op de dag zelf alleen maar niks wilde. Juist omdat het zo groot was, duurde het ook een week voordat de uitvaart plaats kon vinden. En de uitvaart zelf duurde ongeveer een uur, maar vervolgens duurde het nog een half uur voordat alle bezoekers langs de kist gelopen waren. De zaal zat vol, maar ze hadden nog twee extra zalen met videoregistratie die vol zaten. En daarna nog naar het restaurant enz.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 12:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom de uitvaart zo traumatisch voor je was?
Wat heb je dat dan knap geregeld. Respect.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 12:57 schreef livelink het volgende:
Iedereen zei dat de uitvaart zo enorm veel recht deed aan mijn moeder, omdat het precies zo was als mijn moeder gewild zou hebben. Ja, dat klopt, maar ik lijk totaal niet op mijn moeder. Ik snap dat het was wat zij zou hebben gewild, maar het was zo ontzettend niet wat ik zou hebben gewild.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |