abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219096311
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 17:11 schreef livelink het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met HelloFresh?
Leuk idee, altijd te vlak, halve kruidenla nodig om echt lekker te maken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219096333
Het is inderdaad niet goedkoop. Wat hier wel scheelt is dat ik een maagverkleining heb gehad en een kleine eter ben en de jongste ook een kleine eter is. Dus ik bestel voor drie personen om met vier van te eten (en als het iets met rijst is heb ik vaak ook nog een of twee porties om in te vriezen voor mee naar het werk, porties op mijn formaat dus, niet voor de rest van het gezin).

Ik ben hierdoor echt gevarieerder gaan koken.
Ik merk wel dat er steeds meer bezuinigd wordt zonder de prijs omhoog te gooien (een kleine wortel of courgette ipv groot formaat). Heel veel vega gerechten waarbij je met extra betalen wel vlees aan toe kan voegen. Waardoor je wel wat duurder uit bent.
En waar er eerst nog mayonaise (bijvoorbeeld) bij zat als dat ergens aan toegevoegd moet worden is dat tegenwoordig nooit meer en moet je dat zelf toevoegen. Dat is met wat meer items.
pi_219096337
Ik zou mezelf wel allesbehalve een luie kok noemen. Ik ben op elk vlak lui behalve O+ koken O+
ok nu wel stukken 'luier' dan normaal maar als ik jullie lui lees dan vergeleken daarmee nog steeds vrij fanatiek
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:16:06 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_219096339
Ik vind al die maaltijdboxen duur, weinig groente en haast onmogelijk met allergieën. Dus bestel ik eens per week de boodschappen online. Soms met een verspakket, soms een eigen recept, regelmatig een nieuw recept uit de suggesties van de ah-ap.

En qua kerstshows: de Avri in Dongen is tof, net iets kleiner dan Duiven maar echt wel heel gezellig en altijd in een mooi thema. En de Intratuin in Geleen vind ik ook aan te raden.

Ik zocht een oliebollenkraam van de week, maar blijkbaar ben ik te vroeg. Ik houd er zo van!

En hst heb ik - bioidentiek - geprobeerd tegen pmdd en ik kreeg er vooral heel veel eetlust en heel weinig libido van. Ik vond het niet fijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_219096343
Ik vond HF vooral veel te veel werk voor door de week koken. In het weekend vind ik het niet erg om lekker in de keuken te staan, maar op een werkdag moet het gewoon snel klaar. Het is wel fijn dat je een keer dingen eet die je normaal niet zou kiezen.
pi_219096362
Overigens kun je bij het kiezen van de recepten altijd zien hoeveel tijd een recept kost. Vaak zijn de snellere recepten ook met minder ingrediënten.

Qua kruiden, vind ik met name de pastagerechten heel vlak qua kruiden. Verder is het meestal wel oké.
(Moet ik zeggen dat ik dus voor drie personen bestel en dan vaak voor 4 personen kruiden heb en er wel alles doorheen gaat).

Vandaag had ik drie zakjes kruiden, en ik dacht nog, wat veel. Maar hop alles er door. Las ik later dat er 1,5 zakje door moest. Dus de inpakker had er een zakje te veel in gedaan.

Was best sterk gekruid nu. Dochter vond het te sterk. Man en ik vonden het wel lekker. En zoon gaat nu pas eten dus die komt er zo wel achter :P
  vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:33:44 #157
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_219096452
Hello Fresh nog nooit geprobeerd. Ik heb ook nooit zelf inspiratie, maar daarom heb ik hier 20+ kookboeken staan (o.a. snel, onder 30min, eenpans gerechten, maar ook slowcookerboek, geen chefkoks etc, dat is veel te fancy en alleen geschikt voor kerst ofzo). We (ik... ) kiezen gewoon elke week 6 dingen. Er zijn natuurlijk favorieten die vaker voorkomen, maar altijd variatie. Maar goed, ik heb dan ook een ruime voorraad aan kruiden en andere basisingrediënten (potjes knoflook, gember, mosterd, ketchup, blikken tomaten, bonen, mais etc). Bevalt ons allemaal prima gelukkig (en dus niet duur, met veel groenten, want ook vaak vega).
pi_219097728
Doordeweeks vind ik dat het koken minder lang moet duren dan hoe lang het duurt op het daarna weer op te eten :') Maar we koken wel from scratch, of een verspakket.

Voor de kinderen koken we nog steeds apart omdat die echt niets lusten. Ze eten gezond, maar er zit weinig variatie in.
pi_219097804
Ik vind Hello fresh veel te duur, dat is voor 3 dagen duurder dan mijn gemiddelde boodschappen voor een week… inhoudelijk dus geen ervaring mee. Ik doe liever zelf boodschappen.

Ik heb wel vandeweek voor het eerst chatgpt avondeten laten samenstellen op basis van de gehakt en groente die ik in huis had. Was best een succes, dus dat gaan we wellicht vaker doen.
pi_219098239
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 21:28 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind Hello fresh veel te duur, dat is voor 3 dagen duurder dan mijn gemiddelde boodschappen voor een week… inhoudelijk dus geen ervaring mee. Ik doe liever zelf boodschappen.

Ik heb wel vandeweek voor het eerst chatgpt avondeten laten samenstellen op basis van de gehakt en groente die ik in huis had. Was best een succes, dus dat gaan we wellicht vaker doen.
Mam man maakte gisteren een bloemkool ovenschotel met een recept van chatgpt. Was ook erg lekker.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_219098257
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 19:16 schreef Tink89 het volgende:

Ik zocht een oliebollenkraam van de week, maar blijkbaar ben ik te vroeg. Ik houd er zo van!

Hier de eerste alweer op! De eerste kraam staat al 2 weken op z'n plek en vorige week eentje bij de kermis. :Y) :9
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_219098416
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 19:16 schreef Tink89 het volgende:

Te vroeg? Hier staat er op de markt eentje het hele jaar door, en sinds september alweer bij het winkelcentrum waar ik boodschappen doe en bij het station waar ik heen moet voor naar mn psycholoog :D gelukkig zijn die van het station niet zo lekker, die bij het winkelcentrum daarentegen.. dus ik doe nu bij voorkeur alleen nog boodschappen voor 9u of na 17u :+ anders moet ik rollend het nieuwe jaar in.
pi_219098474
Koken. :')
Ik heb het laatst tegenover iemand omschreven als een molensteen om mijn nek.
Dochter lust heel weinig, man is vega, zoon is nog het makkelijkst en vervolgens ‘mag’ er ook niet teveel geëxperimenteerd worden en een nieuw recept proberen.
“Wat is dit nu weer”? “Dat hoef je niet meer te maken, wat mij betreft”.
Liever geen aardappelen, vis moet niemand, sowieso geen rundvlees.
Dus regelmatig hetzelfde op tafel. :%
Komt nog bij dat het mij nu ook niet echt in de vingers zit om van scratch iets te maken en dat het altijd lukt. :')
Dus ik koop nogal eens Knorr pakketten of die vers pakketten.
Dan smaakt het meestal tenminste.
Als ik rijk was, zou er een chef komen. :{w

Ergste is: je komt er nooit meer vanaf. :'(

Ik zag eens een interview waarin aan Aretha Franklin werd gevraagd wat haar biggest challenge is.
Haar antwoord: Deciding what to make for dinner.

I get you, Aretha!
pi_219098526
En iemand schreef af: Ik ga elke week gewoon 7 dingen kiezen.
Ja mensen, dan kan maar ik hou zo’n vooraf bedacht menu 2 weken vol en daarna doe ik dat niet meer.
Korte termijn denkers: you know who you are. ;)
pi_219098826
Je kan ook gewoon doen wat mijn man vroeger deed Venco. Die at gewoon elke week precies hetzelfde…
pi_219098924
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2025 23:33 schreef FlyingFish het volgende:
Je kan ook gewoon doen wat mijn man vroeger deed Venco. Die at gewoon elke week precies hetzelfde…
Ik blijf strijden voor variatie! :') :P

Overigens eet mijn man qua lunch en ontbijt wel altijd hetzelfde: brood met kaas (eventueel met komkommer/spread/tomaat) of wrap met kaas.

Altijd.
pi_219099834
Ik heb wel een vrij strak kookregime, waarbij op dinsdag de boodschappen komen (bezorgbundel dus vast moment) en ik dus maandag een weekmenu klaar moet hebben. Ik kook dan op woensdagavond een dubbele portie en op zondag kook ik vooruit voor maandag en dinsdag (het zijn dus uiteindelijk 5 maaltijden die ik bedenk per week). Op die manier is er op onze werkdagen altijd al eten klaar en hebben we geen stress met koken en kan er vroeg gegeten worden. Op zondagavond baal ik altijd van dit systeem want dan sta ik lang in de keuken :+ (ik maak ook altijd voor twee dagen lunchsalades voor mijn vrouw en mij op zondag en maandag) Maar de rest van de week ben ik er heel blij mee. Het zit inmiddels zo in m'n systeem dat het bijna een automatisme is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219099940
Hello Fresh vond ik ook erg veel werk qua voorbereiden (snijden enzo).
En na een paar weken kregen we steeds herhaalde recepten, toen zijn we gestopt. Soms twijfel ik wel of ik het niet toch nog eens zal proberen.

Mijn kinderen zijn vrij kieskeurig, mijn man is ook best wel kieskeurig. Nieuwe dingen vind hij vaak niks.
Hij lust geen erwten, rode kool, mais, bonen eet hij vaak met lange tanden want velletjes (ik haal meestal zo'n zak sperziebonen die zo de pan in kunnen van jumbo, maar dat vind hij niks), broccoli lust hij niet, bloemkool liefst tot snot gekookt in kerriesaus :r . En als je zo'n kant en klaar pakket hebt met macaroni groenten ofzo dan vind hij de stukken altijd te groot, net als bij de voorgesneden andijvie :') .
Ik kook tegenwoordig gewoon voor mezelf broccoli als ik daar zin in heb. En dan krijg ik nog commentaar dat het stinkt.
Ik vind koken ook gewoon niet leuk, dus ik val vaak terug op bekende dingen.
Maar ik vind het een heel gedoe om elke week weer te bedenken wat we zullen eten en dan liefst ook nog een beetje gevarieerd en gezond. Dat lukt vaak niet.
Fake it till you make it...
pi_219100045
Hello Fresh nooit geprobeerd. Ooit wel eens zo'n pakket uit de winkel in mijn handen gehad, maar met 2 pubers heb je net te weinig aan 1, maar teveel aan 2. Wel groentepakketen gehad van de groenteboer, maar na 2 maanden kool in de winter waren we daar klaar mee.

Ik doe bijna elke dag boodschappen (5 minuten fietsen en geen werk), dus ik zit elke ochtend met het dillema. En zo weinig mogelijk zonder pakjes, chatGPT wil best wel helpen idd.

Jongste was lang kieskeurig, dan kookte ik om de dag iets wat hij zeker at (stamppot, pasta met homemade tomatensaus, ander soort stamppot) de andere dagen probeerde hij wat, soms at hij dan brood met rauwkost of tomatensoep. Toen hij eenmaal meer begon te eten ging hij in een jaar van ukkepuk naar bovengemiddelde lengte.

Vandaag eten we visnuggets op verzoek van jongste. Samen witvis paneren met bloem-ei-panko. En dan patatjes en gekookte wortels erbij. Morgen waarschijnlijk zelfbouw pizza (man maakt zelf deeg en ieder belegd zelf). Gisteren hadden we zalm met broccoli, mie en geroerbakte groente in ketjap saus (recept van GPT).

We eten ook elke week wel een keer pasta met zelfgemaakte saus. En dan met spaghetti of als lasagna. Dat is het enige dat behoorlijk vast ligt. Man wil liever geen dag dezelfde koolhydraat, dus daar puzzelen we dan ook wel omheen.

En dan nog een huwelijk tussen bietjes en witlof. De eerste lust mijn man niet, de laatste de rest niet. Dus die staan meestal samen op tafel.
pi_219100103
Oh groentepakketten O+

Wij kregen gisteren nog 66 appels (~10 kg voor 16 euro) en een grote doos met groente en ander fruit. Maar 1 kooltje.
Ik hou ervan want ik kan gewoon niet bedenken wat ik in godsnaam moet kopen bij de winkel maar als ik zo'n bak groente voor mijn neus heb komen er vanzelf wel ideeën omdat ik nou eenmaal iets moet met wat ik heb.
pi_219100176
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 09:07 schreef Vanyel het volgende:
Oh groentepakketten O+

Wij kregen gisteren nog 66 appels (~10 kg voor 16 euro) en een grote doos met groente en ander fruit. Maar 1 kooltje.
Ik hou ervan want ik kan gewoon niet bedenken wat ik in godsnaam moet kopen bij de winkel maar als ik zo'n bak groente voor mijn neus heb komen er vanzelf wel ideeën omdat ik nou eenmaal iets moet met wat ik heb.
In de zomer was het ook prima. In december heb je nog wat kerst variatie (3 kleuren wortels, dat soort spul). Maar januari en februari werd kool, kool en een verlepte wortel. :D

En verse appels O+
Kreeg eergisteren een tas mee van mijn moeder, die had een doos vol van de buren gekregen, die een goed oogstjaar hadden :P
pi_219100312
Ik ben nu helemaal van de soepjes, heerlijk om dat rond half 4 te eten. Ik heb alleen niet elke dag zin om soep te maken dus ik maak 1 a 2 keer per week een grote pan soep en vries dat in porties in.

Waar ik iedereen in huis blij mee maak:

https://coquinaria.nl/bolognesesaus/
Ik voeg wel knoflook toe, vervang ui voor bosui en laat de wijn meestal weg.

Ik maak het ook vrijwel altijd voor kinderverjaardagen hier in huis. 2 grote pannen een dag vantevoren maken en op de dag zelf koken we er pasta bij aan de hand van wie blijft eten.

B wilde eens een keer vergeten groente eten want dat vond ie zo leuk klinken. Gisteren pastinaakstamppot gemaakt met spekjes, gebakken appel en hamlappen. Dat ging er verrassend genoeg met veel smaak in bij beide koters.
pi_219100321
Wij hadden naast de AH een heerlijke ouderwetse groenteboer, zo 1 waar je werkelijke alle groente kan kopen voor leuke prijzen. Ze zijn recent helemaal verbouwd en nu is nog geen 30% van de winkel groente en de rest is maaltijden die ze zelf maken of kopen bij de toko etc. Oh en een deel pakketpunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door exode op 25-10-2025 09:58:03 ]
pi_219100416
Ik krijg elke woensdag een warme maaltijd.

Lekker vers.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_219100457
Ik sta net op en zie het weer buiten.
Waarom ben ik opgestaan!? :{w o|O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')