abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2025 @ 21:24:29 #251
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_219064629
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:04 schreef TheVulture het volgende:
Het is wel alle ballen op Jetten he :D

VVD-huisblad De Telegraaf met uitgesproken anti D66-er Wouter de Winther

https://www.telegraaf.nl/(...)eloven/98843752.html
Wat een vilein stukje. Maar eerlijk is eerlijk, z'n woorden zijn goed gekozen en ik denk dat het wel eens het beoogde effect zou kunnen hebben op Telegraaf lezers die Yeşilgöz eigenlijk ook maar niets vinden en daardoor een beetje aan het twijfelen zijn tussen VVD of D66.
pi_219064631
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
crimineel is te zwaar aangezet voor de meeste misdrijfplegers en wetsovertreders.
Er is een onderscheid op deze pagina tussen die twee groepen .
Maar je kunt niet de meeste leden van die groepen crimineel noemen. Daarmee plaats je hen in dezelfde groep als Holleeder en Taghi.
Ik noem mensen die met voorbedachte rade de sloten van supermarkten vandaliseren gewoon crimineel. Nee, ze zijn geen zware criminelen, maar het verzachtende 'demonstrant' verdienen ze zeker niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219064820
Bontebal gaat de BOR nog maar eens verdedigen bij Nieuwsuur. Dat is echt een verschrikkelijk onrechtvaardige regeling waarbij sommige families ontzettend grote fiscale voordelen krijgen en het al lang niet meer gaat om kleinere familiebedrijven waar het geld naartoe gaat :r

Tweebeeke fileert hem wel :9
pi_219064878
Ik heb voor Jetten VI Inside maar eens aangezet en die blijft daar tot nu toe prima overeind en kan het jokframe van Timmermans daar wel aardig pareren.

Krijgt vervolgens ook nog hulp van Chris Woerts die fijntjes opmerkt dat juist Timmermans niet vertelt dat de zorgpremie bij hem alleen maar stijgt. En Woerts is allesbehalve fan van D66 _O-

Straks maar Bontenbal bij Nieuwsuur checken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219064885
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik noem mensen die met voorbedachte rade de sloten van supermarkten vandaliseren gewoon crimineel. Nee, ze zijn geen zware criminelen, maar het verzachtende 'demonstrant' verdienen ze zeker niet.
nee. noem ze misdrijfpleger... zet ze niet op een lijn met moordenaars als Holleeder en. Taghi
pi_219064913
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
nee. noem ze misdrijfpleger... zet ze niet op een lijn met moordenaars als Holleeder en. Taghi
Dat zijn zware criminelen. Ik zet ze op een lijn met een winkeldief, iemand die veelvuldig winkeldiefstal pleegt wordt ook gewoon een crimineel genoemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219064914
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik noem niemand terrorist? Ik noem mensen die de wet overtreden crimineel, dat lijkt me de definitie.
Dat is inderdaad ook de definitie. Voor sommige mensen hier verzetshelden, maar dat maakt ze er niet minder crimineel op.

Het zal je kind trouwens maar zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219064958
Bontebal wil ook wel met Ja21 regeren, dan ben je echt heel erg af.

Ja 21 kan kwartetten met alle voorstellen die strijdig met de rechtstaat zijn:

https://www.advocatenorde(...)zingsprogrammas-2025

[ Bericht 68% gewijzigd door Faraday01 op 20-10-2025 22:22:46 ]
pi_219064993
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:14 schreef Faraday01 het volgende:
Die neemt wel steeds meer afstand van GL/PvdA ja, waarschijnlijk een tactische keuze in de strijd om het torentje
pi_219065004
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onderstreep je het leidende voorwerp in de genocide-bevindingen ook als crimineel of is dat wat anders?
pi_219065027
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:14 schreef Faraday01 het volgende:

Ja 21 kan kwartetten met alle voorstellen die strijdig met de rechtstaat zijn:

https://www.advocatenorde(...)zingsprogrammas-2025
Wil voornamelijk wat ex-VVD schapen aan boord houden in de polls. JA21 en het CDA zijn wel wat de weglooppartijen geworden waar Yesilgoz de kiezers naartoe gejaagd heeft.
pi_219065080
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:04 schreef TheVulture het volgende:
Het is wel alle ballen op Jetten he :D

VVD-huisblad De Telegraaf met uitgesproken anti D66-er Wouter de Winther

https://www.telegraaf.nl/(...)eloven/98843752.html
Wouter de Winther is zo’n slappe zak. Vroeger te vaak gepest
pi_219065097
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:57 schreef Faraday01 het volgende:
Bontebal gaat de BOR nog maar eens verdedigen bij Nieuwsuur. Dat is echt een verschrikkelijk onrechtvaardige regeling waarbij sommige families ontzettend grote fiscale voordelen krijgen en het al lang niet meer gaat om kleinere familiebedrijven waar het geld naartoe gaat :r

Tweebeeke fileert hem wel :9
Aanrader om te lezen als je het nog niet kent.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)elf-regelde-a4189371
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_219065226
Ik kijk nu Nieuwsuur terug, maar het lijkt alsof ze Nynke hebben opgedragen minder hysterisch te doen... het is iets beter te handelen qua stemgeluid
pi_219065236
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Onderstreep je het leidende voorwerp in de genocide-bevindingen ook als crimineel of is dat wat anders?
Netanyahu is een zeer zware crimineel. Of een misdadiger.
pi_219065306
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 22:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Netanyahu is een zeer zware crimineel. Of een misdadiger.
Dan heb ik een beeld. En nee ik ben het niet met de demonstranten eens. Als je dat wil bereiken zijn er andere methodes.

Over Netanyahu gesproken, het erge is dat Ben-Gvir nog een categorie hoger zit dan Netanyahu. Wat PR-uitstraling betreft dan.

En die is net als Netanyahu ook problematisch voor Israël zelf.

Ex-hostage says Ben Gvir’s comments on prisoners led captors to beat them unconscious
Channel 12 quotes unnamed released hostage who says far-right minister’s public boasting about the poor conditions of Palestinian prisoners led Hamas to severely abuse its captives

Dus omdat Ben-Gvir zich publiekelijk op de borst klopte over de slechte (beestachtige) behandeling die men aan Palestijnse krijgsgevangenen leverde, werden Israëlische gevangenen evenredig slecht behandeld ná die uitspraak.

En hij staat klaar als Netanyahu het een keer laat afweten. Dan moeten we daar mee dealen.

De bron is trouwens The Times of Israel
pi_219065377
Dat businessclub-verhaal van het CDA dat bij NIeuwsuur aan de orde kwam is voor een partij die in het verleden al eens zo nat is gegaan met fraude/steekpenningen niet heel lekker
pi_219066251
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 11:57 schreef Hanca het volgende:
Ben toch even naar de Rode Vlag van CU gegaan:
[..]
Eigenlijk ben ik het hier gewoon met CU eens, het demonstratierecht is steeds meer een recht op slopen en het frustreren van de maatschappij geworden. Net als de VvMU is ook de Vrijheid van Demonstreren niet onbeperkt. Snap dat de NOvA dit in een ideale wereld wel zou zijn, maar de wereld is niet ideaal.
Dit is er een in de categorie “hoe kan je hier nou tegen zijn” inderdaad.
pi_219066266
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 23:29 schreef TheVulture het volgende:
Dat businessclub-verhaal van het CDA dat bij NIeuwsuur aan de orde kwam is voor een partij die in het verleden al eens zo nat is gegaan met fraude/steekpenningen niet heel lekker
Ik moet die aflevering nog kijken. Maar wat was er dan?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219066300
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 07:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is er een in de categorie “hoe kan je hier nou tegen zijn” inderdaad.
Er zijn wel wat redenen te bedenken. Je kan heel vredelievend ergens tegen demonstreren maar liever toch niet herkend willen worden door bijvoorbeeld familie of een dubieus regime.
Of wanneer je met je groep cosplayers verkleed en al ergens voor of tegen wilt demonstreren.

Hier kan de politiek natuurlijk andere afwegingen in maken maar dat het voor mensen die de vrijheid van demonstratie hoog in het vaandel hebben een rode vlag is snap ik ook.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:46:18 #271
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219066339
Ik vraag me ook af hoe handhaafbaar zo'n verbod is. Een bivakmuts kun je op en af doen wanneer je wilt. Dus als het rellen wordt kan iemand toch wel onherkenbaar zijn. En dan is die wel op te pakken voor zwaardere vergrijpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 21-10-2025 07:55:49 ]
pi_219066345
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 07:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Er zijn wel wat redenen te bedenken. Je kan heel vredelievend ergens tegen demonstreren maar liever toch niet herkend willen worden door bijvoorbeeld familie of een dubieus regime.
Of wanneer je met je groep cosplayers verkleed en al ergens voor of tegen wilt demonstreren.

Hier kan de politiek natuurlijk andere afwegingen in maken maar dat het voor mensen die de vrijheid van demonstratie hoog in het vaandel hebben een rode vlag is snap ik ook.
Dat van die gezichtsbedekking zou een glijdende schaal kunnen zijn, maar ik ben het wel met Hanca en de CU eens dat er nu teveel door de vingers wordt gezien omdat het tijdens een demonstratie gebeurt (UvA slopen bijvoorbeeld), of dat de actie zelf de demonstratie is (snelweg bezetten, op het spoor lopen, mest uitrijden op de openbare weg). Ik vind dat er best iets voor te zeggen valt om strakkere kaders te scheppen over waar het demonstratierecht eindigt en waar het gewoon vernieling en/of ordeverstoring is.

De laatste keer dat ik dit voorstelde kreeg ik van Klopkoek (waar is hij eigenlijk?) het verwijt een politiestaat te willen stichten :') . Maar de huidige situatie waarin alles ongestraft kan omdat het een demo is lijkt me ook niet houdbaar.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:56:37 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219066374
Volgens mij zijn die grenzen er duidelijk maar zit het in de handhaving.
  Moderator dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:59:33 #274
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_219066385
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 07:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat van die gezichtsbedekking zou een glijdende schaal kunnen zijn, maar ik ben het wel met Hanca en de CU eens dat er nu teveel door de vingers wordt gezien omdat het tijdens een demonstratie gebeurt (UvA slopen bijvoorbeeld), of dat de actie zelf de demonstratie is (snelweg bezetten, op het spoor lopen, mest uitrijden op de openbare weg). Ik vind dat er best iets voor te zeggen valt om strakkere kaders te scheppen over waar het demonstratierecht eindigt en waar het gewoon vernieling en/of ordeverstoring is.

De laatste keer dat ik dit voorstelde kreeg ik van Klopkoek (waar is hij eigenlijk?) het verwijt een politiestaat te willen stichten :') . Maar de huidige situatie waarin alles ongestraft kan omdat het een demo is lijkt me ook niet houdbaar.
Hoezo wordt dat door de vingers gezien, daar worden mensen gewoon voor opgepakt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_219066404
quote:
88s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 07:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Hoezo wordt dat door de vingers gezien, daar worden mensen gewoon voor opgepakt.
Er worden weinig tot geen aanhoudingen gedaan en nauwelijks straffen uitgedeeld. Mensen worden gewoon met een bus ergens anders gedumpt. Er worden niet eens namen geregistreerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')