Het is mogelijk een waanidee. Maar helaas is een denktank zoals the rand corporation een serieuze denktank binnen de VS,.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is een stuk makkelijker te realiseren door je niet met rus te bemoeien en oekraine tot de tanden te bewapenen.
[..]
Zie vorig. Als rus door het putje gaat is de kans groot dat china gedeelten van dat land in het oosten annerxeert.
Het waanidee wat bij sommigen in het witte huis leeft, is dat we rus "nodig hebben" tegen china.
Het recept voor rus op z'n knieen krijgen is voor de VS niet wezenlijk anders dan voor europa.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:45 schreef Cherni het volgende:
Maar ik ben het met je eens dat we dan als EU zijnde Oekraine zwaar moeten bewapenen.
Tuurlijk zegt Zelensky dit (nog). Er zijn nog altijd internationale erkende grenzen en volgens deze afspraken is Oekraïne nog altijd Oekraïne inclusief de Krim en Donbas.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:38 schreef a_l het volgende:
[..]
Weet ik. Trump zei al dat Poetin door wilt vechten. En aangezien Poetin de rest van de bezette gebieden wilt completeren en Zelensky de bezette gebieden terug wilt winnen ze beiden niet door de nieuwe grenzen te erkennen.
Ik heb er geen vertrouwen meer in dat EU Oekraine flinke boost gaat geven dat Oekraine de bezette gebieden terug kan veroveren.
Dat klopt, maar dat geld voor Rusland ook. Zolang die gesteund worden door China, NK, Iran zullen daar ook de wapens niet snel opdrogen. Het is dus van belang Rusland totaal te isolerenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het recept voor rus op z'n knieen krijgen is voor de VS niet wezenlijk anders dan voor europa.
Heeft dus niks geleerd. Rusland vertellen dat ze mogen houden wat ze veroveren is het tegenovergestelde van een recept voor vrede.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:26 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.huffpost.com/(...)5d88e4b078755768316b
Windvaan Trump vindt nu weer dat Oekraine het door Rusland veroverde land maar gewoon moet opgeven, zucht.
China is helemaal niet zo'n probleem.quote:
Als het Russische geld op is dan stopt de invasie ook vanzelf. Zelensky hoeft helemaal niet de vijand uit zijn land te jagen om te winnen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:38 schreef a_l het volgende:
[..]
Weet ik. Trump zei al dat Poetin door wilt vechten. En aangezien Poetin de rest van de bezette gebieden wilt completeren en Zelensky de bezette gebieden terug wilt winnen ze beiden niet door de nieuwe grenzen te erkennen.
Ik heb er geen vertrouwen meer in dat EU Oekraine flinke boost gaat geven dat Oekraine de bezette gebieden terug kan veroveren.
Een trolletje op zijn tijd kan ik wel waarderen. Ik kan hierom wel lachen.quote:
Hoezo trollen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een trolletje op zijn tijd kan ik wel waarderen. Ik kan hierom wel lachen.
Rusland gaat dan ook nooit akkoord met het bevriezen van de grenzen bij de frontlinie.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:27 schreef a_l het volgende:
[..]
Duitsland was na WW1 ook keihard aangepakt wat leidde tot WW2. De agressor krijgt trouwens zijn zin niet bij bevroren oorlogsgrenzen: Rusland claimt al jaren hele delen van Oekraine te bezitten terwijl dat nog steeds niet het geval is.
Geen idee, maar dat zou zomaar kunnen. Daar zullen we te zijner tijd achter kunnen gaan komen!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Rusland gaat dan ook nooit akkoord met het bevriezen van de grenzen bij de frontlinie.
Hoor ik al 2 jaar. Roebel doet het heel slecht. Rusland zou geisoleerd zijn. Diverse projecten waarmee Rusland zichzelf weer op kaart willen zetten zoals BRICS zijn niet zo succesvol. Rusland betaalt manschappen niet uit en keert vaak geen vergoeding uit bij overleden militairen. Zelfs Prigozhin vermoorden heeft niets veranderd.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als het Russische geld op is dan stopt de invasie ook vanzelf. Zelensky hoeft helemaal niet de vijand uit zijn land te jagen om te winnen.
Dat laatste horen we natuurlijk ook al jaren, alleen wisselt het van atacms tot gripens.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:42 schreef a_l het volgende:
[..]
Hoor ik al 2 jaar. Roebel doet het heel slecht. Rusland zou geisoleerd zijn. Diverse projecten waarmee Rusland zichzelf weer op kaart willen zetten zoals BRICS zijn niet zo succesvol. Rusland betaalt manschappen niet uit en keert vaak geen vergoeding uit bij overleden militairen. Zelfs Prigozhin vermoorden heeft niets veranderd.
En toch duurt het al 4 jaar voort. Ondertussen heeft Oekraine tekort aan manschappen, wapens en ammo. Hoeveel F16 vliegen er nog rond? Hoeveel Patriots hebben ze nog?
Dat soort beelden zag ik ook. Ik denk dat het mede komt doordat de bevoorrading richting Pokrovsk en Myrnohrad nog meer is afgesneden dan wij eerst vermoeden..quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 17:19 schreef BlaZ het volgende:
Oekraïners die zich overgeven in Pokrovsk centrum. Grote delen van Pokrovsk zouden ondertussen onder Russische controle staan.
https://x.com/JulianRoepcke/status/1979203444557656241
Precies, verschillende Russische bronnen gaven al aan de de M04 niet meer bruikbaar is en de T0515 een erg lastige route is. Ik ging altijd af op deepstate, maar die blijkt er flink naast te zitten recentelijk.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 20:01 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat soort beelden zag ik ook. Ik denk dat het mede komt doordat de bevoorrading richting Pokrovsk en Myrnohrad nog meer is afgesneden dan wij eerst vermoeden..
Dat kan nog jaren duren. Rusland is zo groot, wat grondstoffen betreft praktisch zelfvoorzienend en krijgt ook steun uit China.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als het Russische geld op is dan stopt de invasie ook vanzelf. Zelensky hoeft helemaal niet de vijand uit zijn land te jagen om te winnen.
Waarom denk je steeds dat men hier de Russen niet begrijpt? Haar zienswijze en motieven e.d. zijn duidelijk en genoeg belicht. Je hoeft daar verder ook geen supergenie voor te zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 18:45 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Geen idee, maar dat zou zomaar kunnen. Daar zullen we te zijner tijd achter kunnen gaan komen!![]()
De Russen proberen te begrijpen mag misschien geen prioriteit hebben voor meest Westerse zienswijzen en veiligheidsoverwegingen, maar het zou wellicht 'n stukje duiding kunnen geven aangaande alles wat Poetin en de Russische Federatie in de loop der jaren uiteindelijk hiertoe gebracht heeft.
Scjvb
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |