quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik voorspel hoe dit verder gaat: er zijn mensen die het je eens zijn, Anne vindt dat de usuals suspects en sigme komt zeggen dat de waard is zoals ie z'n gasten vertrouwt.

quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:38 schreef Blues het volgende:
Verder geen storing gemerkt.Wat zwaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()

quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:38 schreef Blues het volgende:
Verder geen storing gemerkt.Dat is inderdaad niet niksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sterkte
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin

Nee, vooralsnog niet maar misschien zou het beter zijn als ik me er, gezien mijn functie, wat meer in zou verdiepenquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Vroeg me trouwens nog werkgerelateerd af of jij bezig bent met (lees: last hebt van) spreiding en concentratie vanuit de IZA/AZWA afspraken
Want ik vind jouw doelgroep zo'n mooi voorbeeld van zorg waar alles bij elkaar komt op menselijk vlak en je het daardoor nou juist ook zo heerlijk totaal niet in de bureaucratische hokjes kunt indelen.

Nou, dat dus jaquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, vooralsnog niet maar misschien zou het beter zijn als ik me er, gezien mijn functie, wat meer in zou verdiepen![]()
wij zijn als beroepsgroep nogal dienstbaar en flexibel maar het wordt me wel duidelijk dat we ons best wat steviger mogen positioneren en niet met alle winden mee moeten waaien. Als ik nou eens wat meer tijd had voor mijn managementtaken, dan zou er ook wat meer gebeuren

Kun je mooi bij een farmaceut of privekliniek gaan werken, als jouw werk niet meer bestaatquote:
Absoluut!quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:01 schreef Clubsoda het volgende:
Maar je hebt wel gelijk hoor. Ik vind strategie en zo ook ontzettend leuk maar ik heb er zo verdraaid weinig tijd voor.

Ooooh in de ochtend.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ongetwijfeldvast omdat ik het telefoonalfabet stom vind.
https://signalapp.nl/sign(...)ere-online-services/

Dit is toch geen antwoord op wat Vanyel vraagt?quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Weet je…met mijn simpele achternaam van 4 letters moet ik áltijd mijn leven lang al spellen.
Optie is ook: (als er toch wordt gesneerd) dat ik het onduidelijk uitspreek.
Nog meer opties?

En daarmee het halve internet onbruikbaar maken is een mooie bonus natuurlijkquote:Op maandag 20 oktober 2025 18:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik signal wel veel maar had nergens last van. Denk dat ze Club gewoon wilden treiteren

Genoeg die dat bij onze sportschool ook weten te doen. En een half uur op dezelfde plek blijven hangenquote:Op maandag 20 oktober 2025 19:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ooooh in de ochtend.
Toen stond ik afgebeuld te worden in de sportschool, dus geen tijd om te appen.

Een volledige avond maaltijd aan insecten?quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:03 schreef fietsie het volgende:
Lang haar in combinatie met coniferen rooien levert wel interessante borstelbeurt op....

Ik vind het ook heel leuk, maar kan er helaas niks mee nu. Zoeken jullie nog iemand die er mee aan de slag kan?quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:01 schreef Clubsoda het volgende:
Maar je hebt wel gelijk hoor. Ik vind strategie en zo ook ontzettend leuk maar ik heb er zo verdraaid weinig tijd voor.

Neeneeneeneequote:Op maandag 20 oktober 2025 19:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Kun je mooi bij een farmaceut of privekliniek gaan werken, als jouw werk niet meer bestaat![]()
[..]
Absoluut!
En nuttig ook, er zitten te weinig strategen die de inhoud kennen op de posities die ertoe doen. Mooie volgende stap dus voor je, mèt tijd ervoor![]()

En ergens iets wat verdacht veel op een eekhoorn leekquote:Op maandag 20 oktober 2025 19:29 schreef z80 het volgende:
[..]
Een volledige avond maaltijd aan insecten?

Alles om haar het leven zuur te maken blijkbaar.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:27 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En daarmee het halve internet onbruikbaar maken is een mooie bonus natuurlijk

Ik dacht twee posts geleden dat je iets aardigs zei maar dat moment is ook weer voorbijquote:Op maandag 20 oktober 2025 19:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Alles om haar het leven zuur te maken blijkbaar.
Ik weet ook niet waar ze het aan verdiend heeft, moet best heftig zijn denk je niet?

Ik ben bang van nietquote:Op maandag 20 oktober 2025 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik vind het ook heel leuk, maar kan er helaas niks mee nu. Zoeken jullie nog iemand die er mee aan de slag kan?![]()

Kan het niet allebei waar zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik dacht twee posts geleden dat je iets aardigs zei maar dat moment is ook weer voorbij

Pak van mijn hartquote:

Vanaf dag 1 dat wij (zus en ik) het hoorden op zo'n nichtendag, 3 jaar geleden of nog wat langer, ben ik er wel op en af mee bezig in mijn hoofd. Wij willen het niet weten, er is toch niks aan te doen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:23 schreef vlindertje89 het volgende:
En aparte post voor @:Blues, wat ontzettend zwaar, verdrietig en heftig![]()
.
Ik ben meestal van het alles willen testen en weten, maar ik kan me wat @:Molo zegt ook goed voorstellen, dat in dit soort situaties (iets wat niet te voorkomen, remmen, behandelen oid is) het misschien wel meer kwaliteit van leven oplevert om het niét te weten. Als je het laat testen en je hebt het niet dan is het natuurlijk heel fijn en een opluchting, maar het weten als je er helemaal niks mee/tegen kunt doen, lijkt me misschien nog wel zwaarder dan het niet weten, waarbij de optie dat je het niét hebt in je hoofd nog bestaat.

Mycroft gaat momenteel maar 10 jaar terug in de tijd, dus onderstaande cijfers gaan over afgelopen decennium.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik voorspel hoe dit verder gaat: er zijn mensen die het je eens zijn, Anne vindt dat de usuals suspects en sigme komt zeggen dat de waard is zoals ie z'n gasten vertrouwt.

quote:
Ahh, dat is wel heel naar jaquote:Op maandag 20 oktober 2025 20:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Vanaf dag 1 dat wij (zus en ik) het hoorden op zo'n nichtendag, 3 jaar geleden of nog wat langer, ben ik er wel op en af mee bezig in mijn hoofd. Wij willen het niet weten, er is toch niks aan te doen.
Voor nicht A. was dat al meteen geen optie, zij had de eerste verschijnselen maanden voor nicht L steeds maar viel op de tennisbaan en elders en steeds wat brak. Wat raar he? Zeiden we nog

Die ene keer in CUL was in een zeer vergelijkbare context namelijk een waar AnneX door iemand werd aangesproken op neerbuigend doen over een ander waarop zij vond dat er naar haar gesneerd werd.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Mycroft gaat momenteel maar 10 jaar terug in de tijd, dus onderstaande cijfers gaan over afgelopen decennium.
In de afgelopen tien jaar heb ik 165 posts geplaatst met daarin het woord 'waard' (of 'waarde', dat pakt mycroft ook mee). Niet altijd heb ik dan het woord gebezigd, het kan ook in een quote staan in mijn post.
Daarin gebruik ik tweemaal de uitdrukking 'zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten', wat ik eigenlijk wel teleurstellend weinig vind voor zo'n prachtige uitdrukking. Eénmaal in CUL, de andere vermelding is in WGR.
En eenmaal heb ik de helft van de uitdrukking gebruikt als titel van een CULSC.

Daar is in de IT een Engelse uitdrukking voorquote:Op maandag 20 oktober 2025 20:56 schreef sigme het volgende:
Want wat ik vond was dat AnneX hier meende dat er naar haar gesneerd was door @:molo terwijl ik dat niet las in de post van Molo.
Maar toen las ik het nog eens en toen dacht ik dat het misschien toch wel een best fraaie onderkoelde sneer was.
Nou, en verder vond ik het sop de kool niet waard (weer een waard, dat is dan 166) (geen 167, want er wordt per post en niet per waardwoord geteld).
Niettemin blijft het voor mij wel staan dat je (men, wij, ik) vaak leest wat je *denkt* te lezen, wat niet per se is wat er staat en al helemaal niet altijd wat er bedoeld werd. Volgens mij is daar best een treffend gezegde voor maar daar kom ik nog wel eens op.

AnneX is hoogbejaard toch? Die veranderen meestal niet meer.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Als iemand anders werkt dan jij, wil dat niet meteen zeggen dat diegene dom is
Die basishouding zóu je ook kunnen overwegen eens tegen het licht te houden

Ik vind dan deze mooier:quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:05 schreef z80 het volgende:
[..]
Daar is in de IT een Engelse uitdrukking voor
Assumption is the mother of all fuckups.

Ja, en een keer daarvoor was er een vergelijkbare reactie van sigme n.a.v. een opmerking van mij over een opmerking van Anne. Wat prima mag natuurlijk, het is alleen een beetje een riedeltje aan het worden.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die ene keer in CUL was in een zeer vergelijkbare context namelijk een waar AnneX door iemand werd aangesproken op neerbuigend doen over een ander waarop zij vond dat er naar haar gesneerd werd.
Extrapolerend vanuit die situatie is de door Clubsoda uitgesproken verwachting imo niet uitgesproken onverwacht.

Wat zonde, dat je spijt van hebt. Dat hele klimaat bij de verschillende uni's kan best lastig zijn, kan ik me voorstellen. Een cursus leiderschap is wel tof, ik had me er voor eentje ingeschreven maar die ging niet door want ik was de enigequote:Op maandag 20 oktober 2025 20:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]![]()
Ik heb indertijd toch niet gesolliciteerd op een vergelijkbare functie als huidige bij andere uni (en net wat ander onderwerp maar wel passend), en heb daar met hoe alles de afgelopen maanden is gegaan inmiddels toch wel enige spijt van. Ik had hoop dat de bezuinigingen hier misschien wel iets in positieve zin gingen veranderen, en dacht dat het vast overal wel zo zou zijn. Maar vanuit inside info weet ik dat het bij de specifieke afdeling van die vacature wel vrij goed voor elkaar is, ook qua kansen die mensen krijgen om door te groeien etc. En vooralsnog zijn er bij huidige nog niet echt positieve veranderingen. Nouja. Ik doe nu wel een leuke cursus over leiderschap, dat helpt enigszins.
[..]
Ahh, dat is wel heel naar ja

Oh, misschien moet je die vorige keer dan even herlezen; sigme in CUL / [CUL SC] Meerijden is vermoeiender dan zelf rijdenquote:Op maandag 20 oktober 2025 22:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, en een keer daarvoor was er een vergelijkbare reactie van sigme n.a.v. een opmerking van mij over een opmerking van Anne. Wat prima mag natuurlijk, het is alleen een beetje een riedeltje aan het worden. Het zal ongetwijfeld zo zijn dat ik lees wat ik verwacht te lezen; sinds ik opgezocht en be-![]()
moest worden om advies over een keukenrol zonder 'sorry, beetje kort door de bocht, hoe kan ik jou dat kwalijk nemen" o.i.d., heb ik vast een gekleurde bril

Ik nam hem niet persoonlijk hoor. Mijn opmerking lokte andere opmerkingen uit, die vervolgens de jouwe uitlokte. De keer ervoor net zo. Dat was deze:quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, misschien moet je die vorige keer dan even herlezen; sigme in CUL / [CUL SC] Meerijden is vermoeiender dan zelf rijden
Die was (zorgvuldig) aan niemand in het bijzonder gericht.
Op zich wel een mooie illustratie.
quote:Op donderdag 17 april 2025 22:15 schreef sigme het volgende:
Ik ben niet zo dol op mensen in het echt, maar voor het beter lezen van iemands getyp vind ik het wel veel meerwaarde hebben iemand ooit in het echt gezien te hebben. Zo is @:annex in mijn ogen een uiterst aimabele beschaafde dame, die haar stinkende best zal doen niemand voor het hoofd te stoten. Met dat uitgangspunt lezen haar posts heel anders.

Ja, die ging wat mij betreft dus wel specifiek over een persoon. En over het algemene verschijnsel dat je beeld van wat je leest beinvloed wordt door persoonlijk echtleven contact.quote:Op maandag 20 oktober 2025 22:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik nam hem niet persoonlijk hoor. Mijn opmerking lokte andere opmerkingen uit, die vervolgens de jouwe uitlokte. De keer ervoor net zo. Dat was deze:
[..]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |