Nee, hoor want ben geen coach.quote:
Op een of andere manier heb ik de indruk dat het geven van die trainingen en cursussen voor sales mensen in hoge mate behoort tot de categorie bullshit banen waarvan het nut erg twijfelachtig is, maar die wel goed betaald worden.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:13 schreef Korenfok het volgende:
Weet jij hoe gigantisch veel trainingen, cursuSsen, wetenschappelijke literatuur er is voor sales mensen. Echt asl er een groep is die onneidig veel informatie kan opnemen en mogelijkheden zijn omzich zelf te verbeteren zijn het mensen die werken in sales.
Gek, dat was volgens mij vrij duidelijk, al enkele jaren.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:23 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jij bent kampioen kut, kut, kut, alles is kut.
Maar waar je nou wel enigszins voor bent blijft een mysterie.
Bepaal jij wat een dead end job is? Bepaalt D66 dat?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
] Op donderdag 16 oktober 2025 23:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Twee uur per week is het.
Maar ik bepaal niet wat ze moeten leren. Ze hoeven niks te leren van mijj. Maar het zou wel fijn voor ze zijn als het kan om niet in een dead end job te komen.
Haha, even een persoonlijk verhaal, ik werd ontslagen doordat mijn branche geen subsidie meer kreeg, klaar. Ik deed een door de werkgever betaalde prof coach-opleiding daarna (ging van mijn oprotpremie af) alleen al omdat ik geen zin had in UWV cursussen, dacht wat zij kunnen, kan ik ook wel. En zeker hielp dat. Ga alleen geen geld verdienen aan dat soort gelul.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
An sich wel een prima verdienmodel.
Huur jezelf uit als 'coach', 'consultant' of 'trainer', bewapen jezelf met 33 flap-over-boards en viltstiften en wat pseudo-wetenschappelijk sociaal gereutel, en je kunt bij elk bedrijf aan de slag om de 'teambuilding' te verbeteren.
Gouwe handel.
Wat ik al zei: laat dat een vrijwillige aangelegenheid zijn, i.p.v. een vereiste om niet buitengeflikkerd te worden.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, hoor want ben geen coach.
Maar waarom zou je niet willen ontwikkelen of juist willen dat dit niet gestimuleerd wordt?
Mee eens, maar de wereld veranderd ontwikkelingen gaan snel, dus wat wil je dan doen met die mensen die niet mee willen doen?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zie hierboven.
Als verplichting? Hell no.
Laat mensen zelf bepalen waar ze zich in willen ontwikkelen en in door willen leren.
Allemaal prima, zodra het van belang is of iemand wel of niet mag blijven zeg ik: rot op met je geforceerde 'cursussen'. Als mensen hun werk goed verrichten, is er geen enkele noodzaak om ze op te zadelen met bullshit trainingen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:27 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Mee eens, maar de wereld veranderd ontwikkelingen gaan snel, dus wat wil je dan doen met die mensen die niet mee willen doen?
En nee ik het totaal niet over iedereen een hbo opleiding of iets dergelijks. Maar een voorbeeld 99% van de beroepsbevolking kan met een computer over weg, weet hoe een zoekmachine werkt en weet in grote lijnen wat een algoritme (ongeveer is), 30 jaar gelden had 90 % nog nooit een email gestuurd, van algortime gehoord etc....
allemaal voorbeelden van levenslang leren.
maar voor je behandeld arts, tandarts, je rechter , je advocaat etc is het wel verplicht wat vindt je daar van?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik al zei: laat dat een vrijwillige aangelegenheid zijn, i.p.v. een vereiste om niet buitengeflikkerd te worden.
D66 bepaalt vooral wanneer je 'rendabel' genoeg bent voor de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:28 schreef Hexagon het volgende:
Vreemd idee dat D66 zou bepalen of bepaalde banen bestaansrecht hebben of niet.
Tot op zekere hoogte is dat wel een beetje zo. In hun toekomstbeeld is er uiteindelijk geen ruimte meer voor monteurs die aan dieselmotoren klussen of CV-ketels installeren. Of voor bepaalde groepen arbeidsmigranten. Niet dat dit op zich erg is of er geen alternatieven voor ze zijn maar in hun toekomstbeeld verdwijnen bepaalde banen wel.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:28 schreef Hexagon het volgende:
Vreemd idee dat D66 zou bepalen of bepaalde banen bestaansrecht hebben of niet.
Wanneer er een verziekte werksfeer is, dan zijn die cursussen prima, en begrijpelijk verplicht omdat een goede werksfeer productiviteit verhoogd, lager ziekte verzuim en meer werk plezier....quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Allemaal prima, zodra het van belang is of iemand wel of niet mag blijven zeg ik: rot op met je geforceerde 'cursussen'. Als mensen hun werk goed verrichten, is er geen enkele noodzaak om ze op te zadelen met bullshit trainingen.
Al was het maar om al die schijtbedrijfjes die voor grof geld werklui lastig komen vallen met hun 'trainingen' bankroet te laten gaan.
Mensen zijn geen eencellige debielen wanneer ze je 'Hoe Kan Ik Beter Communiceren'-module niet hebben gevolgd.
Nee, dat bepaald een politieke partij niet. Die constateert vooral dat er banen zijn die verdwijnen. En dat het dan een goed idee is om de mensen die dat werk deden nieuw perspectief te bieden wanneer het ze overkomt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D66 bepaalt vooral wanneer je 'rendabel' genoeg bent voor de arbeidsmarkt.
Daar heb ik het niet over.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
maar voor je behandeld arts, tandarts, je rechter , je advocaat etc is het wel verplicht wat vindt je daar van?
Plus is het toch niet meer dan normaal als een bedrijf een andere machine neerzet je leert hoe die werkt en anders zoek of krijg je ander werk?
Mee eens, dit keer, een gezond bedrijf heeft geen cursusjes nodig van buiten, die schoolt zijn werknemers zelf.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Allemaal prima, zodra het van belang is of iemand wel of niet mag blijven zeg ik: rot op met je geforceerde 'cursussen'. Als mensen hun werk goed verrichten, is er geen enkele noodzaak om ze op te zadelen met bullshit trainingen.
Al was het maar om al die schijtbedrijfjes die voor grof geld werklui lastig komen vallen met hun 'trainingen' bankroet te laten gaan.
Mensen zijn geen eencellige debielen wanneer ze je 'Hoe Kan Ik Beter Communiceren'-module niet hebben gevolgd.
maar die monteurs gaan dan toch aan electromotoren sleutelen, of aan de machines die de motoren bouwen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte is dat wel een beetje zo. In hun toekomstbeeld is er uiteindelijk geen ruimte meer voor monteurs die aan dieselmotoren klussen of CV-ketels installeren. Of voor bepaalde groepen arbeidsmigranten. Niet dat dit op zich erg is of er geen alternatieven voor ze zijn maar in hun toekomstbeeld verdwijnen bepaalde banen wel.
Bepaalt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, dat bepaald een politieke partij niet. Die constateert vooral dat er banen zijn die verdwijnen. En dat het dan een goed idee is om de mensen die dat werk deden nieuw perspectief te bieden wanneer het ze overkomt.
Of hoe zie je het voor je? Dat de politiek in een wet opschrijft dat iedere AH een groenteboer heeft?
Lood om oud ijzer.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:35 schreef capricia het volgende:
Ben wel benieuwd tot hoever D66 door kan stijgen. Nog een keer zo'n stijging en ze zijn GL-PvdA voorbij.
Tot op zekere hoogte klopt dat. Maar veel kleinere MKB’ers hebben de kennis en capaciteit daarvoor echt niet in huis. Dan is kennis van buitenaf naar binnen brengen echt wel waardevol.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:33 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mee eens, dit keer, een gezond bedrijf heeft geen cursusjes nodig van buiten, die schoolt zijn werknemers zelf.
Allemaal even groot zou mooi zijn voor de balans.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:35 schreef capricia het volgende:
Ben wel benieuwd tot hoever D66 door kan stijgen. Nog een keer zo'n stijging en ze zijn GL-PvdA voorbij.
Ik zou echt niet weten waar het vandaan zou moeten komen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:35 schreef capricia het volgende:
Klopt, voor wie er iets met zijn handen kan is er meer dan genoeg perspectief. Maar je moet wel andere vaardigheden aanleren.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 23:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
maar die monteurs gaan dan toch aan electromotoren sleutelen, of aan de machines die de motoren bouwen.
de koetsen / rijtuig bouwers zijn ook allemaal autobouwers geworden.
Uit eindelijk veranderd er niet zoveel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |