Nou en?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rob Jetten is gewoon in Brabant geboren en heeft nooit in de randstad gewoond.
Hoe ziet dat eruit, een Nederland dat nog meer verD66't?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:05 schreef Hexagon het volgende:
En ook Hans van Mierlo en Hans Gruijters waren Brabander. Al verkasten die dan wel naar Mokum.
Wat is nu jouw punt? En je geeft alweer geen antwoord op een vraag.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe ziet dat eruit, een Nederland dat nog meer verD66't?
1 dag de cel in voor een steekincident.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe ziet dat eruit, een Nederland dat nog meer verD66't?
Veruit de meeste weerstand is tegen het idee om sociale media-accounts niet meer anoniem te hebben. Dat willen ze kennelijk op Europees niveau "oplossen", zei hij eergister in een AMA.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nog steeds wazig, want je was best enthousiast voor dat debat over het CDA, wat ging er mis?
????quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat is nu jouw punt? En je geeft alweer geen antwoord op een vraag.
Nou dat land ziet eruit als een land waar moderne industrie is van hoogwaardige producten. Wat werk voor alle opleidingsniveaus betekend. Dus weg met niks toevoegdend werk dat alleen nog maar arbeidsmigranten willen doen. En een land waar we geld verdienen met kennis en vooruithang. En waar iedereen daar op zijn niveau aan mee kan doen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou en?
Alles aan D66 is kosmopolitisme, EU en internationalisering.
Jij stelt dat het goed is als Nederland nog meer verD66't...
Licht eens toe, hoe ziet dat land er precies uit?
Aha..quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou dat land ziet eruit als een land waar moderne industrie is van hoogwaardige producten. Wat werk voor alle opleidingsniveaus betekend. Dus weg met niks toevoegdend werk dat alleen nog maar arbeidsmigranten willen doen. En een land waar we geld verdienen met kennis en vooruithang. En waar iedereen daar op zijn niveau aan mee kan doen.
Het is ook een land waar geld over is voor mooie waardevolle dingen als cultuur, sport, natuur en erfgoed. Dingen van waarde hoeven immers niet per se economisch te renderen.
En een land waar we nieuwe dingen niet meteen als bedreiging zien maar ook als kansen. En waar we onze problemen op een constructieve manier met elkaar oplossen, in plaats van naar elkaar te gaan schelden.
En alleen kunnen ze dat uitwerken zonder extreem rechts.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou dat land ziet eruit als een land waar moderne industrie is van hoogwaardige producten. Wat werk voor alle opleidingsniveaus betekend. Dus weg met niks toevoegdend werk dat alleen nog maar arbeidsmigranten willen doen. En een land waar we geld verdienen met kennis en vooruithang. En waar iedereen daar op zijn niveau aan mee kan doen.
Het is ook een land waar geld over is voor mooie waardevolle dingen als cultuur, sport, natuur en erfgoed. Dingen van waarde hoeven immers niet per se economisch te renderen.
En een land waar we nieuwe dingen niet meteen als bedreiging zien maar ook als kansen. En waar we onze problemen op een constructieve manier met elkaar oplossen, in plaats van naar elkaar te gaan schelden.
Niet heel veel anders dan nu.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aha..
En hoe ziet dat er qua werknemersrechten uit, en vaste contracten?
Mwoh, aan CDA en VVD heeft D66 genoeg om het arbeidsrecht nog wat meer te flexibiliseren.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En alleen kunnen ze dat uitwerken zonder extreem rechts.
Iedereen wordt op zijn 70e gedeporteerd om de vergrijzing op te lossen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Overigens zag ik ook dat je elders weer te keer ging tegen 65+ers... wat is hun plaats precies in dit geheel?
Zoals een vrachtwagenchauffeur of groenteboer bij Albert Heyn. Wat moeten die precies bijleren?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet heel veel anders dan nu.
Wel meer focus op mogelijkheden om bij te leren zodat niemand in een uitzichtloze positie komt als zijn werk verdwijnt door veranderingen.
Dan zou ik als ik jou was toch eens naar PvdA/GL gaan kijken in hun programma.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mwoh, aan CDA en VVD heeft D66 genoeg om het arbeidsrecht nog wat meer te flexibiliseren.
Reeds gedaan, maar qua geweten ga ik niet stemmen op een partij die een motie Piri durfde in te brengen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan zou ik als ik jou was toch eens naar PvdA/GL gaan kijken in hun programma.
Dat wil D66 helemaal niet. Ze zijn tevreden met de aanpassingen van enkele jaren geleden.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mwoh, aan CDA en VVD heeft D66 genoeg om het arbeidsrecht nog wat meer te flexibiliseren.
Nou stel dat hun baan ooit verdwijnt, dan hebben ze mogelijkheden een nieuw vak te leren.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals een vrachtwagenchauffeur of groenteboer bij Albert Heyn. Wat moeten die precies bijleren?
Ok, jij kent de geschiedenis, zeg je toch? En ook het begrip dat je er in kunt blijven hangen? Netanyanu heeft meer kwaad gedaan dan elke regeringsleider voor hem.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Reeds gedaan, maar qua geweten ga ik niet stemmen op een partij die een motie Piri durfde in te brengen.
Ja, en weet je wie ik ook nog betrek in dat conflict?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ok, jij kent de geschiedenis, zeg je toch? En ook het begrip dat je er in kunt blijven hangen? Netanyanu heeft meer kwaad gedaan dan elke regeringsleider voor hem.
De tijd dat veel supermarkten nog een “echte” slager of groenteboer hadden ligt inderdaad wel achter ons. De arbeidsmarkt is dan ook drastisch aan het veranderen en werkgevers kunnen steeds minder eisen stellen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:18 schreef Hexagon het volgende:
Nou stel dat hun baan ooit verdwijnt, dan hebben ze mogelijkheden een nieuw vak te leren.
Sowieso, heeft de Albert Heijn nog groenteboeren dan?
Ja, Hex, AH heeft nog groenteboeren.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat wil D66 helemaal niet. Ze zijn tevreden met de aanpassingen van enkele jaren geleden.
[..]
Nou stel dat hun baan ooit verdwijnt, dan hebben ze mogelijkheden een nieuw vak te leren.
Sowieso, heeft de Albert Heijn nog groenteboeren dan?
Hamas hoort bij diezelfde categorie, conservatief rechts en moet bestreden worden.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en weet je wie ik ook nog betrek in dat conflict?
Hamas.
Er zijn zo'n tien Albert Heijns waar ik wel eens kom en geen enkele heeft een groenteboer. Het zijn vooral tieners die vakken vullen. Dus het is wel handig dat wanneer je baan verdwijnt, je nog kansen hebt vor wat nieuws.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, Hex, AH heeft nog groenteboeren.
Misschien eens wat uurtjes op een normale werkvloer doorbrengen.
Ik heb overigens nog geen antwoord: wat dienen deze werklui precies 'bij te leren'? Als zij met 40 uur in de week werk leveren dat nodig is, waarom zouden zij 'bij moeten leren'?
Omdat ze vervangen kunnen worden met goedkoper jonger spul? Dan kunnen ze 'een cursus' volgen voor IT-beheerder ofzo?
In Eindhoven heb je 2 AH XL's en zelfs daar hebben ze geen groenteboer.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De tijd dat veel supermarkten nog een “echte” slager of groenteboer hadden ligt inderdaad wel achter ons. De arbeidsmarkt is dan ook drastisch aan het veranderen en werkgevers kunnen steeds minder eisen stellen.
De tijden veranderen gewoon.
Ben jij al aan het omscholen en bijleren?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 22:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn zo'n tien Albert Heijns waar ik wel eens kom en geen enkele heeft een groenteboer. Het zijn vooral tieners die vakken vullen. Dus het is wel handig dat wanneer je baan verdwijnt, je nog kansen hebt vor wat nieuws.
En ik ben gewoon een net wat bovenmodale kantoorpik dus hoezo zou ik de werkvloer niet kennen? Of is dat geen werken voor jou?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |