Drenthe: zaterdag 30 mei Marathon Klazienaveen een optie?quote:Op woensdag 5 november 2025 13:28 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb weer eens een provincie geboekt voor de 12 Provincies challenge. Enschedeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. En dus de provincie Overijssel. De halve marathon. En ja, die is dus open.
Ik zat in de lijst van mensen te kijken die ook meedoen om te zien wat zij lopen en zag dat de Run van Gieten (Drenthe) een vrij plaatselijk klein loopje binnen een half uur volgeboekt was.
Ik hoop voor Groningen de nachtloop of die in Lauwersoog-Ulrum te kunnen boeken. Dan nog ergens Drenthe en Flevoland. Dat worden ook echt weer plaatselijke wegwaai loopjes ergens in de natuur gok ik. (Friesland loop ik op 20 december).
ja goeie, dank je welquote:
Ik zat in de laatste golf die nog mocht starten in 2019 en met wat ik onderweg gezien heb: dat was de juiste keuze. Echt enorm veel mensen langs de kant zien zitten en op het stuk dijk tussen A'dam en Zaandam (en zo lang is dat stuk nou ook weer niet) was het helemaal feest met ambulances. Met in het achterhoofd dat de vakken op tijd ingedeeld zijn, en dus de langzamere en hoogst waarschijnlijk minder ervaren lopers als laatste: dat was niet goed afgelopen.quote:Op maandag 3 november 2025 19:23 schreef core2duo het volgende:
- Damloop 2019: sommige mensen mochten niet meer starten terwijl ze al op locatie waren
Gemiddeld misschien niet, maar de afgelopen twee keren wel.quote:Op maandag 3 november 2025 19:23 schreef core2duo het volgende:
Zo warm is het gemiddeld niet op 10 mei in Leiden (Weatherspark).
Dit is precies waar het om gaat. Zorgcapaciteit. Je kan domweg geen evenement organiseren als er onvoldoende ambulances beschikbaar zijn. En als er drie of vier mensen op de IC terecht komen met een hitteberoertje, kan je tante die een zware operatie nodig heeft niet meer terecht. Daar moet je gewoon allemaal rekening mee houden.quote:Op donderdag 6 november 2025 08:43 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik was in Berlijn om aan te moedigen. Het was niet alleen warm, het was ook benauwd. Ze hadden zeer veel problemen. Ook een clubgenote eindigde in het ziekenhuis met oververhitting. Zij was zeer goed getraind.
Je kunt ervoor blijven kiezen om marathons overdag in de volle zon te laten plaatsvinden, maar het is ook een feit dat een percentage oververhit zal raken. Dat doet een aanslag op de zorgcapaciteit. Op een gegeven moment is die capaciteit domweg uitgeput. Hoe groter het aantal deelnemers, hoe groter de benodigde zorgcapaciteit.
Kun je van alles van vinden. Dat mag. Maar hitte plus inspanning is hitte + warmte en een mensenlichaam kan maar tot een bepaalde temperatuur gaan. De ene persoon kan er beter tegen dan de ander, dat is waar. Pure mazzel, niks om stoer over te doen.
Organiseer anders zelf een wedstrijd met een paar duizend mensen, midden in juli, midden op de dag en neem alle verantwoordelijkheid (en overtuig de gemeentes voor je vergunning).
Dat is ook vreemd.quote:
Liep laatst de HM van Utrecht maar die bleek 300m te kort, resultaat was dat veel mensen door gingen rennen.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:20 schreef Kwalberto het volgende:
Nooit van gehoord maar lijkt me een verstandige keuze want 20km is wel een weinig aansprekende afstand als je met bijna hetzelfde gemak een HM loopt
Het vreemde is dat je je niet hoeft te kwalificeren. Zeker in deze situatie nu je kunt verwachten dat er misbruik van gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 7 november 2025 20:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is ook vreemd.
Eigenlijk zou iedereen met een wedstrijdlicentie gewoon mee moeten kunnen doen.
Anders moet je geen NK organiseren of kwalificatie tijden gaan hanteren.
Het klinkt wel braaf, ‘toegankelijk voor mensen in de regio’. Het is juist leuk als een loop op de kaart staat en er mensen uit alle uithoeken van het land komen. Voor het publiek ook fijner als ze niet voor dag en dauw op hoeven. Nederland en warmte wordt niks, we zijn het land waar ook binnencomfort in de zomer perfect gereguleerd moet zijn. Wellicht dat het logistiek ook complex kan zijn om ambulances te regelen, bijvoorbeeld vanwege compacte binnensteden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:07 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit is precies waar het om gaat. Zorgcapaciteit. Je kan domweg geen evenement organiseren als er onvoldoende ambulances beschikbaar zijn. En als er drie of vier mensen op de IC terecht komen met een hitteberoertje, kan je tante die een zware operatie nodig heeft niet meer terecht. Daar moet je gewoon allemaal rekening mee houden.
Sowieso ben ik voorstander van al die evenementen veel vroeger doen. Gewoon half negen starten. Dat scheelt een hele hoop gereis door het land heen en zorgt ervoor dat evenementen toegankelijk worden. Voor de mensen in de regio ja. Wil je per se dat loopje doen. Vroeg uit de veren of een hotel boeken.
Publiek komt of uit de regio, dan is half negen start goed te doen, of ze komen met de loper mee.quote:Op zaterdag 8 november 2025 09:01 schreef core2duo het volgende:
[..]
Het klinkt wel braaf, ‘toegankelijk voor mensen in de regio’. Het is juist leuk als een loop op de kaart staat en er mensen uit alle uithoeken van het land komen. Voor het publiek ook fijner als ze niet voor dag en dauw op hoeven. Nederland en warmte wordt niks, we zijn het land waar ook binnencomfort in de zomer perfect gereguleerd moet zijn. Wellicht dat het logistiek ook complex kan zijn om ambulances te regelen, bijvoorbeeld vanwege compacte binnensteden.
Teveel uitgelootte mensen zagen dat als een kans om toch mee te doen. Ik zit nog steeds in de Marathon Rotterdam facebook groep en zag ze de laatste tijd elkaar opjutten om op die manier in te schrijvenquote:Op vrijdag 7 november 2025 20:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is ook vreemd.
Eigenlijk zou iedereen met een wedstrijdlicentie gewoon mee moeten kunnen doen.
Anders moet je geen NK organiseren of kwalificatie tijden gaan hanteren.
Als je toch een wedstrijdlicentie hebt, of lid bent van een atletiekclub en alleen nog de wedstrijdlicentie moet aanschaffen, why not.quote:Op zaterdag 8 november 2025 11:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Teveel uitgelootte mensen zagen dat als een kans om toch mee te doen. Ik zit nog steeds in de Marathon Rotterdam facebook groep en zag ze de laatste tijd elkaar opjutten om op die manier in te schrijven
Ik zou zeggen van niet (of niet zinvol). Je kan (als amateur) beter werken aan algemene fitheid zodat je een volgende keer 3:35 kan lopen dan aan een snelle laatste kilometer of eindsprint. Voor die nummers 1-2-3 was 3:40 blijkbaar niet helemaal voluit.quote:Op zaterdag 8 november 2025 23:12 schreef kalinhos het volgende:
Wat een hardloopweer vanochtend zegbegin november he, je kan ook wegwaaien met horizontale slagregens in je gezicht.
Vanmorgen een 8km/5EM loop. Wel een wedstrijd maar inschrijving op de dag zelf en geen officiële uitslag. Toch willen gaan, van de top8 ken ik een paar lopers. Uiteindelijk tot 7km meegekund met de kopgroep (rond 3:40/km) maar op km7 plaatsten er drie een versnelling naar 3:20-15/km, toen was ik wel gezien. Uiteindelijk in de laatste bocht ook nog opgepikt door de nummers 5 en 6 waardoor ik uiteindelijk zelf 6e werd. Toch wel tevreden want heb bijna een half uur genoten van de omstandigheden.
Tegelijkertijd denk ik dit is al de 3e x ofzo dat ik buitent podium val in de laatste kilometer, is daar wat aan te trainen qua specifieke training (ook methet oog op DeMooiste)
5km poging ging best aardig, 18:35 om precies te zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2025 20:07 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Liep laatst de HM van Utrecht maar die bleek 300m te kort, resultaat was dat veel mensen door gingen rennen.
Morgen weer een 5km poging doen.
No human is limited!!quote:Op maandag 10 november 2025 21:12 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
5km poging ging best aardig, 18:35 om precies te zijn.
Zit nu op zo'n 80km per week dus de rek is er ook wel een beetje uit. De stap naar 17:59 is nog best groot.
Lekkere afstand. Ben zelf ook aan het uitbouwen. Zit nu op 50km. Maar dat wordt al behoorlijk plannen als je met twee kinderen (4 en 8), een vrouw die ook wil sporten, allebei 4 dagen werken en allebei ook nog een opleiding ernaast (nu ja, de mijne is een cursus, maar toch ook best wat).quote:Op maandag 10 november 2025 21:12 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
5km poging ging best aardig, 18:35 om precies te zijn.
Zit nu op zo'n 80km per week dus de rek is er ook wel een beetje uit. De stap naar 17:59 is nog best groot.
Heb zelf 3 kinderen 4/6/8 dus ik loop ook vaak om 22u als iedereen op bed ligt. Normaal ook niet veel slaap nodig maar ik merk met trainingsweken van 80km dat ik ook meer slaap nodig heb.quote:Op dinsdag 11 november 2025 07:10 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Lekkere afstand. Ben zelf ook aan het uitbouwen. Zit nu op 50km. Maar dat wordt al behoorlijk plannen als je met twee kinderen (4 en 8), een vrouw die ook wil sporten, allebei 4 dagen werken en allebei ook nog een opleiding ernaast (nu ja, de mijne is een cursus, maar toch ook best wat).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |