Heel even maar ben ik bang. De potentiële achterban van dit soort partijen is nogal immuun voor feiten…quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:37 schreef TheVulture het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)r-liet-dat-onvermeld
Het gaat sowieso breder opgepikt worden
Het waren drie fantastische dagen! Heel triest en volkomen onnodig dat die man bedreigd moet worden, maar ik vraag me af hoe lang het duurt voor de campagne weer vervalt in stemverheffingen en (nog flagrantere) leugens. Ik hoop dat hij ook eens goed aangepakt wordt op wat vrij gemakkelijk het slapste kabinet (maar geen kleuterklas!) van na de Tweede-Wereldoorlog genoemd kan worden. Daar heeft hij een héél groot aandeel in. Waarschijnlijk is het ook lastig om een slechter kabinet van voor de Tweede-Wereldoorlog te vinden, maar zo ver rijkt mijn kennis van de parlementaire geschiedenis niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:16 schreef TheVulture het volgende:
Geert gaat toch maar op campagne en sluit vrijdag aan bij Vandaag Inside. Lekker veilig scoren voor de eigen buhne.
Het was wel verfrissend dat we het een paar dagen over de inhoud konden hebben.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:19 schreef JAM het volgende:
[..]
Het waren drie fantastische dagen! Heel triest en volkomen onnodig dat die man bedreigd moet worden, maar ik vraag me af hoe lang het duurt voor de campagne weer vervalt in stemverheffingen en (nog flagrantere) leugens. Ik hoop dat hij ook eens goed aangepakt wordt op wat vrij gemakkelijk het slapste kabinet (maar geen kleuterklas!) van na de Tweede-Wereldoorlog genoemd kan worden. Daar heeft hij een héél groot aandeel in. Waarschijnlijk is het ook lastig om een slechter kabinet van voor de Tweede-Wereldoorlog te vinden, maar zo ver rijkt mijn kennis van de parlementaire geschiedenis niet.
Vorige week stond er nog een interview in de NRC met Jopie dat niet feiten maar intenties leidend zijn, dus ik vrees er ook voor.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 07:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heel even maar ben ik bang. De potentiële achterban van dit soort partijen is nogal immuun voor feiten…
Het hele 'Meneer Timmermans, daar heeft die mevrouw niets aan: dat eigen risico moet nu worden afgeschaft!'-fiasco inderdaad. Dat heeft zeker wel een zetel of wat opgegeleverd en daar kwam, zoals wel vaker bij onze Geert, vanzelfsprekend geen reet van terecht. Daar mogen hij en zijn aanhangers wat vaker op gewezen worden: dat die vent in meer dan twintig jaar politiek niets maar dan ook werkelijk niets voor elkaar heeft gekregen, behalve dan het volkomen verzuren en verkankeren van het politieke discours.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:29 schreef capricia het volgende:
Volgens mij heeft Wilders de vorige verkiezingen ook maar met twee tv-debatten meegedaan.
De intentie was om een goede doorrekening te faken zodat je vervolgens veel stemmen krijgt om je daadwerkelijke, economisch desastreuze, beleid uit te rollen?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:35 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Vorige week stond er nog een interview in de NRC met Jopie dat niet feiten maar intenties leidend zijn, dus ik vrees er ook voor.
Dankzij een fors deel van het electoraat dat keer op keer in diezelfde populistenpraatjes trapt. Al meer dan twee decennia(!).quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Het hele 'Meneer Timmermans, daar heeft die mevrouw niets aan: dat eigen risico moet nu worden afgeschaft!'-fiasco inderdaad. Dat heeft zeker wel een zetel of wat opgegeleverd en daar kwam, zoals wel vaker bij onze Geert, vanzelfsprekend geen reet van terecht. Daar mogen hij en zijn aanhangers wat vaker op gewezen worden: dat die vent in meer dan twintig jaar politiek niets maar dan ook werkelijk niets voor elkaar heeft gekregen, behalve dan het volkomen verzuren en verkankeren van het politieke discours.
Ik vind dat ie redelijk wat invloed heeft.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:35 schreef JAM het volgende:
[..]
Het hele 'Meneer Timmermans, daar heeft die mevrouw niets aan: dat eigen risico moet nu worden afgeschaft!'-fiasco inderdaad. Dat heeft zeker wel een zetel of wat opgegeleverd en daar kwam, zoals wel vaker bij onze Geert, vanzelfsprekend geen reet van terecht. Daar mogen hij en zijn aanhangers wat vaker op gewezen worden: dat die vent in meer dan twintig jaar politiek niets maar dan ook werkelijk niets voor elkaar heeft gekregen, behalve dan het volkomen verzuren en verkankeren van het politieke discours.
Treurig eigenlijk. Eerdmans en JA21 hebben eigenlijk helemaal niks unieks. Geen uitstraling, geen duidelijk programma en geen trouwe achterban/netwerk in Nederland.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 07:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heel even maar ben ik bang. De potentiële achterban van dit soort partijen is nogal immuun voor feiten…
En nog blijven hij en zijn minions de politiek gijzelen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat ie redelijk wat invloed heeft.
Zo ongeveer alle partijen nemen inmiddels een veel strengere houding tov migratie en zeker tov asiel in.
Dit hebben we hier natuurlijk al vaker besproken. Het enige wat hij doet is zijn issue agenderen. En zorgen dat er over gepraat wordt.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat ie redelijk wat invloed heeft.
Zo ongeveer alle partijen nemen inmiddels een veel strengere houding tov migratie en zeker tov asiel in.
Goeie samenvatting.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:00 schreef papert het volgende:
[..]
Treurig eigenlijk. Eerdmans en JA21 hebben eigenlijk helemaal niks unieks. Geen uitstraling, geen duidelijk programma en geen trouwe achterban/netwerk in Nederland.
Het is puur politieke opvang voor stemmers die Yesilgoz zat zijn, Wilders te tokkie vinden (of de illusie hebben dat JA21 het wel voor elkaar krijgt), en te xenofoob zijn voor het CDA.
Daarna weer op naar de volgende teleurstelling.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:00 schreef papert het volgende:
[..]
Treurig eigenlijk. Eerdmans en JA21 hebben eigenlijk helemaal niks unieks. Geen uitstraling, geen duidelijk programma en geen trouwe achterban/netwerk in Nederland.
Het is puur politieke opvang voor stemmers die Yesilgoz zat zijn, Wilders te tokkie vinden (of de illusie hebben dat JA21 het wel voor elkaar krijgt), en te xenofoob zijn voor het CDA.
Geen duidelijk programma daar had de NOS het ook al over.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:00 schreef papert het volgende:
[..]
Idd. Even uit de hangmat en weer wat centen verdienen met boze dingen roepen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:45 schreef Momo het volgende:
Geert zag de peilingen gisteren en dacht ik moet weer aan de bak, nergens aan meedoen werkt niet.
Geert wacht mogelijk op de hoge hoed met de vooravondse uitsmijter bij SBS.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 08:29 schreef capricia het volgende:
Volgens mij heeft Wilders de vorige verkiezingen ook maar met twee tv-debatten meegedaan.
Opvallend dat je de bedreiging aan Wilders specifiek benoemd.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 09:59 schreef UitStraling het volgende:
Eigenlijk heb je al een zwaar gemankeerde democratie als de leider van de grootste politie partij en de koploper in de huidige peilingen bedreigd wordt door moslims.
Ga je dit nu serieus vergelijken?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:11 schreef papert het volgende:
[..]
Opvallend dat je de bedreiging aan Wilders specifiek benoemd.
Het is slecht voor de democratie dat alle politici bedreigd worden. Gelukkig zijn er moedige politici zoals Timmermans die ondanks de bedreigingen toch meedoen met de debatten en de campagne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |