abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219025479
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 23:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Jij gelooft sowieso maar precies wat je wil geloven en wat in je straatje past.
En daar is de projectie...
quote:
Maar ik geef je een tip. Kun je het zelf zien als je maag het aan kan:

<Knip>

Zie maar de eerste video onder het kopje “real death videos”, Mexicaans cartel.
Want jij gaat ervanuit dat ik nog nooit van Sicarios en hun, hm, methoden heb gehoord. :+

Ik moest gewoon lachen om je mallotige vergelijkingen tussen criminelen en aanhangers van een puur kwaadaardige ideologie. En natuurlijk ook je onvermijdelijke "maar hunnie doen het ook". :+

[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 16-10-2025 12:34:34 ]
pi_219025500
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 23:39 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
[..]
Want jij gaat ervanuit dat ik nog nooit van Sicarios en hun, hm, methoden heb gehoord. :+

Ik moest gewoon lachen om je mallotige vergelijkingen tussen criminelen en aanhangers van een puur kwaadaardige ideologie. En natuurlijk ook je onvermijdelijke "maar hunnie doen het ook". :+
Over projectie gesproken.

Ik moet mijn best doen om niet op de man te spelen.

De stelling waar ik op reageerde was dat het hoegenaamd alleen nog moslims zouden zijn die tot gruweldaden in staat zijn. De website die ik toon laat tal van gruwelijke moorden door overwegend christelijke criminelen zien en je gooit het op projectie.

Ik kan maar één ding concluderen en dat is dat je gewoon leest en ziet wat je wil zien en al het andere belachelijk probeer te maken. Struin even op die website rond en je zult zien dat er op deze aardbol een hoop bevolkingsgroepen rondlopen die zowaar op zijn minst net zo ziek zijn en in staat zijn tot daden die minstens zo gruwelijk zijn dan waar ISIS of Hamas toe in staat is.

Maar goed, dat komt voor je narratief natuurlijk niet welgevallig uit.

Om nog maar te zwijgen over je valselijke beschuldiging “ja maar hunnie doen het ook”. Als je dat er uit haalt ben je goed gestoord.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vliegbaard op 15-10-2025 23:55:05 ]
pi_219025794
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 23:39 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
[..]

Doelpalen worden alweer verlegd :').
pi_219025852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 06:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Schaam je je niet een beetje voor deze post?
Je kan dat schaamteloos hier zeggen. Geen @EttovanBelgie die er dan bovenop springt of andere users die van schande spreken of aangifte doen van antisemitisme.

Het laat zien hoever dat ontmenselijkende Israëlische propaganda reikt.
pi_219026074
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 06:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je kan dat schaamteloos hier zeggen. Geen @:EttovanBelgie die er dan bovenop springt of andere users die van schande spreken of aangifte doen van antisemitisme.

Ik heb jou anders niets zien zeggen tegen de ontmenselijking van de Joden. Alleen maar gehuil over hoe Joden 'palestina' bezetten. En met 'palestina' bedoel jij echt niet alleen gaza en de jordaanoever.

Maar wel huilen en wijzen naar een ander.

Looking at you too, glazenmaker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 16 oktober 2025 @ 08:17:08 #256
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219026105
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 23:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De stelling waar ik op reageerde was dat het hoegenaamd alleen nog moslims zouden zijn die tot gruweldaden in staat zijn. De website die ik toon laat tal van gruwelijke moorden door overwegend christelijke criminelen zien en je gooit het op projectie.

Ik kan maar één ding concluderen en dat is dat je gewoon leest en ziet wat je wil zien en al het andere belachelijk probeer te maken. Struin even op die website rond en je zult zien dat er op deze aardbol een hoop bevolkingsgroepen rondlopen die zowaar op zijn minst net zo ziek zijn en in staat zijn tot daden die minstens zo gruwelijk zijn dan waar ISIS of Hamas toe in staat is.

Om nog maar te zwijgen over je valselijke beschuldiging “ja maar hunnie doen het ook”. Als je dat er uit haalt ben je goed gestoord.
Oh ja, dit soort wreedheid zit in de mens, van elk pluimage. Dat is het punt ook niet.

Er zijn een aantal laten we zeggen praktische (criminaliteit) of ideologische (politiek, godsdienst) organisatievormen waardoor die menselijke eigenschap makkelijker gekanaliseerd en soms zelfs gecodificeerd wordt.

"In geval A mag je gruwelijkheid B" uitvoeren met de zegen van God/de partij/el jefe". Voor het grotere goed!

En dan blijkt, onder andere, extremistische islam een erg bruikbare manier om mensen vol overtuiging over die grens te krijgen. Hij is nog hardnekkig ook, want diep geworteld in cultuur, geschiedenis, het idee van fatsoen, dus uitermate geschikt voor bijvoorbeeld politieke oppositie op de lange termijn, zie Moslimbroederschap, casussen Indonesië, Egypte, Saoedi Arabië.

De mate van organisatie, tijdsdiepte, verbreidheid, geworteldheid plus de tijdsgeest van globalisering, de ongelijkheid, het achterblijven van hele werelddelen en de gebruikelijke reactie hierop van culturen om zich dan schrap te zetten in conservatisme zorgen ervoor dat nu de ("de") islam niet zo fraai op de kaart staat wat betreft dit nare menselijke trekje.

Dat is het verschil met de sicario's of geïsoleerde incidenten vol wreedheid.

Het is ook het verschil tussen organisatievormen met een andere fundamentele insteek zoals Jainisme, Bahai-geloof, hippiecommunes, Ahmadi's: het fundament is niet gericht op dwingende maatschappelijke controle en laat geen geweld toe.
pi_219026137
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 22:01 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Het zijn na/buiten de SS in WW2 ook echt alleen moslims die tot dit soort gruwelijke medogeloze shit in staat zijn he. Met als hoogtepunt de propagandafilmpjes van ISIS destijds.
Wat een onzin weer
pi_219026194
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 22:47 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Zit er weer dik in, maar dat is in principe niet zo erg zolang de AIVD meekijkt. Kun je de rotte appels gelijk registreren.

Valt dat trouwens niet onder steun aan een terroristische organisatie?
Jazeker. Direct of indirect.

Het is op dit moment niet salonfähig om daar een zaak van te maken, maar het is wel degelijk een bewijsbaar motief, zeker voor de aanjagers.
pi_219026230
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 23:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daden hebben consequenties.

Als jij niet fatsoenlijk kunt discussiëren, en dat kun je niet, dan hou ik je gewoon spiegels voor.

Erg, he?
quote:
Oftewel: maar hunnie doen het ook.

Ja, toch?
quote:
Ja, want Zuid-Amerikanen zijn erger dan ISIS. :Y
quote:
*Houdt wederom spiegel voor*
quote:
Nee, dan ben je gewoon normaal.

Jij bent goed gestoord als je denkt dat "maar hunnie doen het ook" een geldige reden is om het afgrijselijke moslimgeweld van de afgelopen decennia te bagatelliseren.
pi_219026553
Hamas treuzelt, goh, tijd voor een nieuw tapijtbombardement zou ik zeggen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219026775
quote:
Israël is bezig met voorbereidingen om de grensovergang bij Rafah open te stellen, meldt de Israëlische defensieorganisatie die noodhulp coördineert (COGAT). De dienst benadrukt dat er na de opening alleen burgers doorheen mogen, noodhulp is niet toegestaan.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-geweigerd~a79ba2b3/

Hoeveel dagen voordat ze in Europa zijn, denk je?
pi_219026832
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 09:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Hamas treuzelt, goh, tijd voor een nieuw tapijtbombardement zou ik zeggen.
+ geen noodhulp toelaten om daarna met de handen in de lucht te beweren dat de burgers geen doel zijn en zelfs worden ontzien
pi_219026843
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 10:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
+ geen noodhulp toelaten om daarna met de handen in de lucht te beweren dat de burgers geen doel zijn en zelfs worden ontzien
Geen noodhulp, wel grenzen open voor burgers.

Gaza gaat leeg.
We wensen deze mensen veel succes in Europa.
pi_219026870
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 10:14 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Geen noodhulp, wel grenzen open voor burgers.

Gaza gaat leeg.
We wensen deze mensen veel succes in Europa.
Geen nood, deze mensen zullen met liefde opgevangen worden door Europeanen welke kritiekloos stonden te juichen toen Trump zijn narcisme weer een boost gaf de afgelopen week.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219026983
quote:
17s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 08:54 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]

[..]
Oftewel: maar hunnie doen het ook.

Ja, toch?
Er mag niet gereageerd worden op de stelling "alleen partij X doet iets" want als onderbouwd wordt dat bijvoorbeeld partij Y het ook doet dan is het een 'ja maar hunnie doet het ook'. Dat lijkt me incorrect

In before: klopt maar daar doe ik helemaal niks mee emoticon emoticon emoticon. edit haha ik ben hiermee al jaren en tientallen keren te laat
pi_219026987
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 10:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen nood, deze mensen zullen met liefde opgevangen worden door Europeanen welke kritiekloos stonden te juichen toen Trump zijn narcisme weer een boost gaf de afgelopen week.
Ik denk niet dat die enkele Europese wereldleiders (om Trump te pleasen) zover willen gaan.

De rest van de wereld heb ik niet kritiekloos zien juichen maar hebben eerder een houding van 'dat moet ik nog zien', 'als dat maar goed gaat', 'Hamas of Israël gaat nooit akkoord met het volledige puntenplan', 'het zal wel weer ergens mis gaan', 'zo lang als het duurt', maar wel veel mensen die proberen te hopen (misschien of waarschijnlijk tegen beter weten in).

De door jouw betichte 'juich'-kant zit nog steeds niet te springen om opvang van een volk wat opgegroeid is met haat voor een ander volk. Dat laten ze over aan de 'iedereen-is-welkom'-kant.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 16 oktober 2025 @ 12:39:34 #267
485843 crew  Jippie
pi_219027937
Geveegd }:|

En doe normaal tegen je medeusers

Tip van Jip: negeren valt te leren
  donderdag 16 oktober 2025 @ 13:22:56 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219028317
quote:

[..]
Het zijn na/buiten de SS in WW2 ook echt alleen moslims die tot dit soort gruwelijke medogeloze shit in staat zijn he. Met als hoogtepunt de propagandafilmpjes van ISIS destijds.
Dan zou ik de katholieke fascisten van het Kroatische Ustasha regime nog even opzoeken; een club die wel zo barbaars optrad tegen vooral Serviërs (ca. 500.000 over de kling gejaagd o.a. in het Auschwitz van de Balkan, Jasenovac) dat de SS ingreep.

Wat wel lijkt te kloppen is dat religie een extra dimensie van brutaliteit inbouwt bij perverteerders ervan: immers, God staat aan 'onze' zijde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219028324
Als de plannen lukken, zou dat toch prachtig zijn. Gaza opgebouwd. Een plek voor ondernemerschap, (AI) startups. En een deel van de Gazanen kunnen terugkeren als goedkope arbeiders.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 13:29:45 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219028388
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 06:56 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je kan dat schaamteloos hier zeggen. Geen @:EttovanBelgie die er dan bovenop springt of andere users die van schande spreken of aangifte doen van antisemitisme.

Wat het beoordelen van mensen puur op etniciteit of ras betreft, zeg maar onveranderlijke eigenschappen van iemands identiteit, daar spring ik altijd bovenop. Wat heet, ik heb de term 'schedelmeter' hier enkele jaren geleden geïntroduceerd.

Verder is het volstrekte onzin dat ik de Palestijnen de schuld geef voor dit conflict; ik meen dat ik toch al herhaaldelijk verwezen heb naar de extremistische ideologie van types als Ben Gvir, Smotrich en Netanyahu, of hoe het blijven koloniseren van gebieden - een uitvloeisel van die ideologie - banden tussen die twee landen enkel beschadigt.

Edoch leg ik de schuld ook niet volledig bij Israël - en dat is wat bepaalde mensen niet kunnen velen. Want Hamas heeft hier de grootste verantwoordelijkheid (7 oktober), en, zoals we zien, blijft Hamas een club met net zulke extreme gedachten die niet alleen Israëli's, maar juist en ook vooral Palestijnen niet ontziet.

Nergens zul je van mijn hand pro-Netanyahu posts zien, of een ontkenning van het bestaan van Palestijnen en hun recht op een eigen staat. Ik weiger echter mee te deinen op de psychotische pro-Palestina hype in dit land, die dus absoluut NIET in staat is om bovenstaande nuance te zien, en in veel gevallen gewoon ordinaire Israëlhaat propageert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 16 oktober 2025 @ 15:31:02 #271
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219029172
Waar blijven nou toch de demonstraties tegen Hamas? Ik ben het niet eens met de manier hoe Israël; Hamas wilde uitschakelen. Wel eens met ze dat Hamas moet verdwijnen voor een duurzame vrede.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219029294
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:23 schreef theunderdog het volgende:
Als de plannen lukken, zou dat toch prachtig zijn. Gaza opgebouwd. Een plek voor ondernemerschap, (AI) startups. En een deel van de Gazanen kunnen terugkeren als goedkope arbeiders.
En van Hamas blijft alleen de vakbond over. 🤣
pi_219031138
Escalatie koning

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 20:06:58 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219031309
quote:
85s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:58 schreef Ali_boo het volgende:
Escalatie koning

[ x ]
Hm, kan ik me toch een keer vinden in donnie
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219031911
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 10:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hmm.

Wil jij Palestijnen opvangen dan? Ik namelijk niet. In Nederland hebben we vooral de progressieve en linkse partijen gezien die zich hard hebben gemaakt voor de opvang van Palestijnen in Nederland.
quote:

[..]
De (fundamentalistische) Islam haalt helaas bij een veel te groot deel van de adepten het slechtst mogelijke naar boven in de mens. Het zorgt dat mensen zich gedragen vol woede en haat als een stel tribale barbaren. Helaas is dit de religie waar velen in het Westen een zwak voor hebben en daarom de volgelingen van deze religie met hand en tand zullen verdedigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')