Fatbikes zijn volgens mij echt een Nederlands probleem, al zal dat ook wel komen omdat Nederland van oudsher een fietsland is en andere landen veel minder.quote:Op zondag 12 oktober 2025 16:58 schreef Zoddie het volgende:
[..]
2x in Oostenrijk geweest dit jaar, heerlijk rustig.
Kom terug en meteen vuurwerk en fatbikes overal.
Het is onwaarschijnlijk dat Nederlanders zoals veel niet-Westerse migranten in het buitenland zich bij een AZC melden en daar de hand komen ophouden, hopende dat men in het nieuwe land leunende op allerlei sociale voorzieningen een nieuw leven kan opbouwen. Dit terwijl men weigert te integreren of assimileren. Dit is echter wel hoe het hier net iets te vaak gaat met niet-Westerse migranten.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:01 schreef Hexagon het volgende:
Altijd leuk die lui die klagen over buitenlanders en dan zelf elders de asielzoeker gaan uithangen.
Het blijft opmerkelijk dat dit zo gevoelig ligt. Wat raakt het jou als autochtone Nederland, als allochtonen worden bekritiseert?quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Uitstekende samenvatting van praktisch elk topic in NWS.
Dat ligt natuurlijk aan deze mensen zelf. Een te groot deel is op verscheidene negatieve manieren oververtegenwoordigd en weigert echt te integreren en assimileren. Dan zul je inderdaad altijd als een buitenlander worden gezien.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:24 schreef hondonspain het volgende:
Asielzoeker en emigrant zijn toch wel wat verschillend en in je nieuwe land heb je bijna nergens recht op in het begin. Na veel jaren werk misschien een beetje maar je blijft een buitenlander.
Brussel was de hoofdstad tijdens de middeleeuwen van het grote frankische rijk (750- 1000), waar de lage als ik mij goed herinnerquote:Op maandag 13 oktober 2025 17:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, dit is ook te zien in het verloop van grootste stad in de lage landen (Nederlanden), eerst Gent > Brugge > Antwerpen > Amsterdam > Brussel.
Historisch gezien loopt de culturele lijn eigenlijk ook eerder van west naar oost in plaats van de huidige noord-zuid verdeling.
Je blijft een buitenlander of je moet staatsburger worden van het land wat heel weinig gebeurdquote:Op maandag 13 oktober 2025 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijft opmerkelijk dat dit zo gevoelig ligt. Wat raakt het jou als autochtone Nederland, als allochtonen worden bekritiseert?
[..]
Dat ligt natuurlijk aan deze mensen zelf. Een te groot deel is op verscheidene negatieve manieren oververtegenwoordigd en weigert echt te integreren en assimileren. Dan zul je inderdaad altijd als een buitenlander worden gezien.
Werken in Nederland en wonen bevalt mij ook prima. Geen huur, tankpas en een negatieve energierekening.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:17 schreef Chivaz het volgende:
Werken in Nederland en net over de grens wonen bevalt mij prima. Het scheelt mij honderden euro’s per maand aan brandstof, huur en energie. Ik heb er ook nog meer ruimte voor terug ook.
Aachen. Ieper was in de vroege middeleeuwen ~1200 denk ik de grootste stad in de lage landen. Maar dat kan verouderde data zijn (Bairoch database 1988).quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:45 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Brussel was de hoofdstad tijdens de middeleeuwen van het grote frankische rijk (750- 1000), waar de lage als ik mij goed herinner
1830 toch? Reformatie is 16-de eeuwquote:Op maandag 13 oktober 2025 17:41 schreef Korenfok het volgende:
nze culturele erfenis ligt ook onder de rivieren pas na de reformatie is het huidige nederland ontstaan.
Denemarken ook.quote:Op maandag 13 oktober 2025 15:41 schreef RotatoR het volgende:
Polen wordt de safe haven voor blanke westerlingen die de islamisering in eigen land willen ontvluchten.
[ x ]
Wanneer ga jij?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:13 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Denemarken ook.
[ link | afbeelding ]
Wel slordig dat ze een spelfout als Islmaic over het hoofd gezien hebben.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:13 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Denemarken ook.
[ link | afbeelding ]
Inderdaad, dus meteen ff weggehaald.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wel slordig dat ze een spelfout als Islmaic over het hoofd gezien hebben.
Staatkundig, maar de kern van Nederland zoals het protestantisme, amsterdam als centrum van invloed, etc heeft echt zijn basis in de afscheiding van de spaanse kroon en alle ideeen en invloeden die hier uit voortkomen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:03 schreef blomke het volgende:
[..]
1830 toch? Reformatie is 16-de eeuw
Ik absoluut niet.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:15 schreef William_Papadin het volgende:
Ik moedig iedereen die een betere toekomst voor zichzelf wil en wat activa heeft, actief aan zo spoedig mogelijk dit land te ontvluchten, voordat het te laat is.
We weten jouw haat tegen buitenlanders inmiddels wel.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het blijft opmerkelijk dat dit zo gevoelig ligt. Wat raakt het jou als autochtone Nederland, als allochtonen worden bekritiseert?
Hand ophouden nee, maar Nederlanders en integreren? Hahaha.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is onwaarschijnlijk dat Nederlanders zoals veel niet-Westerse migranten in het buitenland zich bij een AZC melden en daar de hand komen ophouden, hopende dat men in het nieuwe land leunende op allerlei sociale voorzieningen een nieuw leven kan opbouwen. Dit terwijl men weigert te integreren of assimileren. Dit is echter wel hoe het hier net iets te vaak gaat met niet-Westerse migranten.
Ik denk het juist wel, want de Nederlanders zijn opgegaan in de traditionele immigratielanden met nauwelijks een spoor achtergelatenquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hand ophouden nee, maar Nederlanders en integreren? Hahaha.
Als er een volk is dat zich niet integreert dan zijn Nederlanders daar wel een grote kanshebber voor..
Dat wist ik niet, waar kan ik gratis geld, gezondheidszorg en een huis krijgen ?quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:01 schreef Hexagon het volgende:
Altijd leuk die lui die klagen over buitenlanders en dan zelf elders de asielzoeker gaan uithangen.
Klopt, 2/3 wil uiteindelijk terug.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik absoluut niet.
Terwijl ik zelf niet meer in NL woon.
Maar financieel en qua alle voorzieningen ga je er in 99% van de gevallen op achteruit.
Verhuizen naar het buitenland moet je echt niet om dit soort onzin dingen doen, dat is geen goede gegronde reden en gaat je opbreken.
Dat noemen we bijstand en toeslagen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, waar kan ik gratis geld, gezondheidszorg en een huis krijgen ?
Denk Engelsen met stip op 1 maar mensen die willen integreren doen dat heus wel of moeten wel maar vaak kom je ergens terecht waar je niet echt hoeft en dan doe je het niet en veel ouderen kun je echt niet meer een moeilijke taal laten leren.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hand ophouden nee, maar Nederlanders en integreren? Hahaha.
Als er een volk is dat zich niet integreert dan zijn Nederlanders daar wel een grote kanshebber voor..
Ik kan dit onderstrepen met 10 jaar en bijna 50/50 in twee andere landen gewoond te hebben. De bureaucratie kan moordend zijn met lange fysieke wachttijden waarvoor je een middag vrij moet nemen en het 'kom morgen maar terug, want dan is hier iemand die je verder kan helpen'. Van de internetproviders tot de energieleveranciers aan toe. We hebben hier wat anti-bureacratisch handelen alles nog altijd heel goed voor elkaar. Veel is ook nog altijd beter, op een functionele regering na die wel zo ongeveer naar de bodem lijkt te willen grijpen ipv dat men nog naar "Scandinavië" wijst omdat we op 5 staan en niet op 1 bijvoorbeeld.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef bianconeri het volgende:
Wat een onzin reden zeg
Nederlanders beseffen echt niet hoe ongelofelijk goed alles, letterlijk alles, in Nederland is.
Zelf ben ik ook naar het buitenland verhuisd, maar niet om dit soort redenen.
Je hart moet echt bij je nieuwe land liggen, anders krijg je het echt lastig ergens anders.
Want in bijna alle gevallen zal je er financieel en qua voorzieningen op achteruitgaan.
Welke landen betrof dit dan? Het maakt natuurlijk ook uit waar je Nederland mee vergelijkt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik kan dit onderstrepen met 10 jaar en bijna 50/50 in twee andere landen gewoond te hebben. De bureaucratie kan moordend zijn met lange fysieke wachttijden waarvoor je een middag vrij moet nemen en het 'kom morgen maar terug, want dan is hier iemand die je verder kan helpen'. Van de internetproviders tot de energieleveranciers aan toe. We hebben hier wat anti-bureacratisch handelen alles nog altijd heel goed voor elkaar. Veel is ook nog altijd beter, op een functionele regering na die wel zo ongeveer naar de bodem lijkt te willen grijpen ipv dat men nog naar "Scandinavië" wijst omdat we op 5 staan en niet op 1 bijvoorbeeld.
Ik begreep ook dat iemand als Wierd Duk een paar vragen aan jonge voorbijgangers mbt 'zou je weleens in het buitenland willen wonen'. (Wat al sinds heel lang wordt beantwoord met 'ja dat zou me wel wat lijken' ) gedraaid had naar 'Nederlanders willen massaal vertrekken'.
Ik zeg niet dat dit topic daar een spin-off van is, maar de twist naar beeldvorming is wel sprekend.
"Nederlanders willen massaal vertrekken", "bedrijven willen massaal vertrekken". Het zijn mooie koppen, maar er klopt vaak geen kloten van.
"Het is beter" is zo'n nietszeggende onzin, alsof je dat objectief kan bepalen in een groep. Je moet mensen vragen die naar het buitenland gegaan zijn of ze daar een stuk gelukkiger zijn. Daar gaat het namelijk om.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:27 schreef Elzaas het volgende:
We hoorden het afgelopen zondagavond nog tijdens het debat. Nederland is 1 van de beste landen van de wereld om te leven. Het is bijna nergens beter.
Alleen je heb natuurlijk altijd mensen die denken dat alles moet komen aanwaaien zonder er niets er voor hoeven te doen en die kijken ook alleen maar naar andere mensen.
Je hoort het ook van bekende nederlanders roepen, de afgunst tegenover anderen is enorm.
Succes dan ga je toch?
De meeste komen gewoon terug na een x aantal jaar omdat alles in Nederland gewoon van een hoog niveau is ten opzichte van andere landen in de wereld.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
"Het is beter" is zo'n nietszeggende onzin, alsof je dat objectief kan bepalen in een groep. Je moet mensen vragen die naar het buitenland gegaan zijn of ze daar een stuk gelukkiger zijn. Daar gaat het namelijk om.
Dat moet je even onderbouwen. Hoe dan ook, het blijft een persoonlijke kwestie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:02 schreef Elzaas het volgende:
[..]
De meeste komen gewoon terug na een x aantal jaar omdat alles in Nederland gewoon van een hoog niveau is ten opzichte van andere landen in de wereld.
Het interessante is dat Nederlanders die willen benadrukken dat Nederland zo'n goed land is om in te wonen altijd benadrukken dat "alles zo goed geregeld is in Nederland", "de bureaucratie zo soepel en eenvoudig is" of dat we "zoveel online kunnen doen".quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 10:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik kan dit onderstrepen met 10 jaar en bijna 50/50 in twee andere landen gewoond te hebben. De bureaucratie kan moordend zijn met lange fysieke wachttijden waarvoor je een middag vrij moet nemen en het 'kom morgen maar terug, want dan is hier iemand die je verder kan helpen'. Van de internetproviders tot de energieleveranciers aan toe. We hebben hier wat anti-bureacratisch handelen alles nog altijd heel goed voor elkaar. Veel is ook nog altijd beter, op een functionele regering na die wel zo ongeveer naar de bodem lijkt te willen grijpen ipv dat men nog naar "Scandinavië" wijst omdat we op 5 staan en niet op 1 bijvoorbeeld.
Ik begreep ook dat iemand als Wierd Duk een paar vragen aan jonge voorbijgangers mbt 'zou je weleens in het buitenland willen wonen'. (Wat al sinds heel lang wordt beantwoord met 'ja dat zou me wel wat lijken' ) gedraaid had naar 'Nederlanders willen massaal vertrekken'.
Ik zeg niet dat dit topic daar een spin-off van is, maar de twist naar beeldvorming is wel sprekend.
"Nederlanders willen massaal vertrekken", "bedrijven willen massaal vertrekken". Het zijn mooie koppen, maar er klopt vaak geen kloten van.
Welke efficiëntie? Wachttijd van zes weken voordat je antwoord krijgt op een simpele vraag? (bij twee gemeentes, we moesten wat papieren uit Nederland hebben).quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Neem Portugal. Prachtig land, zou er best willen wonen. maar als je er iets wil regelen in lokale gemeentes zal je weer naar de efficientie van NL verlangen. En woon je in Lissabon dan heb je te maken met huurprijzen die weer op Nederlands niveau liggen inmiddels tenzij je in de buitenwijken woont. En daar zitten juist weer de groepen waar mensen juist (in dit topic althans) NL voor verlieten.
Alles wat statistisch onder Nederland staat is vaak ook objectief gezien wat minder.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:02 schreef Elzaas het volgende:
[..]
De meeste komen gewoon terug na een x aantal jaar omdat alles in Nederland gewoon van een hoog niveau is ten opzichte van andere landen in de wereld.
Mee eens, door sterfgevallen in de familie moet je opeens van alles regelen in Nederland en dan blijkt weer hoe bureaucratisch Nederland is en hoe traagquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:10 schreef Managarm het volgende:
[..]
Welke efficiëntie? Wachttijd van zes weken voordat je antwoord krijgt op een simpele vraag? (bij twee gemeentes, we moesten wat papieren uit Nederland hebben).
Dat valt reuze mee. Met name in de financiele sector kan je in het buitenland veel meer vangen dan in Nederland. Enorme stap vooruit sinds ik Nederland voor Zwitserland heb ingeruild. En wat betreft voorzieningen zijn die hier vaak evengoed of beter.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:38 schreef bianconeri het volgende:
Wat een onzin reden zeg
Nederlanders beseffen echt niet hoe ongelofelijk goed alles, letterlijk alles, in Nederland is.
Zelf ben ik ook naar het buitenland verhuisd, maar niet om dit soort redenen.
Je hart moet echt bij je nieuwe land liggen, anders krijg je het echt lastig ergens anders.
Want in bijna alle gevallen zal je er financieel en qua voorzieningen op achteruitgaan.
Ik snap het mooie plaatje, dat ken ik. Maar heb jij dan niet dat als je liberaal bent en je eigen boontjes dopt, dat je, als je in het buitenland iets overkomt ook het risico loopt dat je wordt genaaid door een bepaalde systeemrot waarvan jij vooraf niet wist dat het bestond en achteraf vervloekt dat het je in Nederland nooit zou zijn gebeurd of beter zou zijn opgelost waardoor het je nu een veelvoud kost of gaat kosten. En dan heb ik het niet over Zweden, Noorwegen, Finland of IJsland.. waar je het met 'mooie stranden' ook niet over hebt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het interessante is dat Nederlanders die willen benadrukken dat Nederland zo'n goed land is om in te wonen altijd benadrukken dat "alles zo goed geregeld is in Nederland", "de bureaucratie zo soepel en eenvoudig is" of dat we "zoveel online kunnen doen".
Dat is niet feitelijk onjuist, maar dat is wel per definitie een bepaalde nadruk die wordt gelegd op één aspect van een land. Sterker nog, je zou kunnen zeggen dat alles in Nederland zo goed geregeld is, omdat Nederlanders daar belang aan hechten, gemiddeld genomen.
Toch is dat maar één aspect van prettig leven in een land. Andere aspecten kunnen zijn: persoonlijke vrijheid, zakelijke vrijheid, afwezigheid van regeldruk, lage belastingdruk, lekker eten, goed weer, prachtige stranden, hoge bergen, een warme cultuur, goede dienstverlening, betaalbare dienstverlening, veiligheid, gemak om passende woonruimte te vinden, etc.
En laat het nu net op al die punten in Nederland vrij slecht gesteld zijn c.q. achteruit hollen.
Ik kan me wel voorstellen dat jongeren dromen van een leven elders. Ze gaan eens op vakantie naar Thailand en zien hoe heerlijk het weer is, hoe vriendelijk de bevolking, hoe veilig het is, hoe heerlijk het eten ... of ze gaan naar Dubai en ze zien hoe laag de belastingen zijn, hoe makkelijk het is om een bedrijf op te zetten, hoe goed de dienstverlening is ... of ze gaan naar de VS en ze zien hoe veel ruimte er is, hoe weinig regeldruk er is, etc.
Nederland is cultureel gezien echt niet zo'n topland.
Eens, en op vakantie ziet alles er anders uit.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 11:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het interessante is dat Nederlanders die willen benadrukken dat Nederland zo'n goed land is om in te wonen altijd benadrukken dat "alles zo goed geregeld is in Nederland", "de bureaucratie zo soepel en eenvoudig is" of dat we "zoveel online kunnen doen".
Dat is niet feitelijk onjuist, maar dat is wel per definitie een bepaalde nadruk die wordt gelegd op één aspect van een land. Sterker nog, je zou kunnen zeggen dat alles in Nederland zo goed geregeld is, omdat Nederlanders daar belang aan hechten, gemiddeld genomen.
Toch is dat maar één aspect van prettig leven in een land. Andere aspecten kunnen zijn: persoonlijke vrijheid, zakelijke vrijheid, afwezigheid van regeldruk, lage belastingdruk, lekker eten, goed weer, prachtige stranden, hoge bergen, een warme cultuur, goede dienstverlening, betaalbare dienstverlening, veiligheid, gemak om passende woonruimte te vinden, etc.
En laat het nu net op al die punten in Nederland vrij slecht gesteld zijn c.q. achteruit hollen.
Ik kan me wel voorstellen dat jongeren dromen van een leven elders. Ze gaan eens op vakantie naar Thailand en zien hoe heerlijk het weer is, hoe vriendelijk de bevolking, hoe veilig het is, hoe heerlijk het eten ... of ze gaan naar Dubai en ze zien hoe laag de belastingen zijn, hoe makkelijk het is om een bedrijf op te zetten, hoe goed de dienstverlening is ... of ze gaan naar de VS en ze zien hoe veel ruimte er is, hoe weinig regeldruk er is, etc.
Nederland is cultureel gezien echt niet zo'n topland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |